Στην κατάθεση αιτήσεων για αδειοδότηση χρήσης σιδηροδρομικής γραμμής σε όλες τις Βαλκανικές Χώρες προχωρεί η ΤΡΑΙΝΟΣΕ, προκειμένου να διευκολύνει τις μεταφορές προϊόντων που θα φτάνουν μέσω της Cosco στο λιμάνι του Πειραιά.
Σύμφωνα με πληροφορίες, ήδη η διοίκηση της εταιρείας, σε συνεργασία με στελέχη του υπουργείου Υποδομών, προωθεί τη σύνταξη των σχετικών αιτήσεων, οι οποίες θα κατατεθούν σε όλες τις Βαλκανικές Χώρες ώστε να κάνει χρήση της σιδηροδρομικής τους υποδομής.
Στο «στόχαστρο» είναι χώρες όπως η
Βουλγαρία, η Ρουμανία, η Σλοβενία, τα Σκόπια κ.λπ., που βάση της νομοθεσίας τους μπορούν να αδειοδοτήσουν μία σιδηροδρομική ή οποιαδήποτε άλλη εταιρεία προκειμένου να κινεί τα τρένα της πάνω στη σιδηροδρομική γραμμή. Με τον τρόπο αυτό οι μετακινήσεις προϊόντων από την χώρα μας θα μπορούν να γίνουν σιδηροδρομικά σε οποιαδήποτε χώρα επιθυμεί η εταιρεία παραγωγής, χωρίς να αναμένει σχετικές εγκρίσεις κάθε φορά που θα άλλαζε ο προορισμός.
Υπενθυμίζεται ότι ανάλογη νομοθεσία υπάρχει και στη χώρα μας, όπου οποιαδήποτε εταιρεία μπορεί να ζητήσει άδεια και να κινείται πάνω στη σιδηροδρομική υποδομή, πληρώνοντας κάποιο αντίτιμο στον ΟΣΕ.
Οι Ρώσοι «φλερτάρουν» την ΤΡΑΙΝΟΣΕ
Στο στόχαστρο Ρώσων επενδυτών βρίσκονται οι ελληνικοί σιδηρόδρομοι. Σύμφωνα με πληροφορίες, κλιμάκιο υψηλόβαθμων στελεχών των ρωσικών σιδηροδρόμων βρίσκεται από προχθές στην Αθήνα, ελέγχοντας εξονυχιστικά κάθε δραστηριότητα της ΤΡΑΙΝΟΣΕ. Οι ρωσικοί σιδηρόδρομοι -η μεγαλύτερη σιδηροδρομική εταιρεία του κόσμου- από το 2011 έχουν κάνει κρούση για εξαγορά ολόκληρου του δικτύου του ΟΣΕ. Βρίσκονται και πάλι στην Αθήνα και ερευνούν το δίκτυο, την εταιρεία και τα δρομολόγια. Εχοντας μαζί τους διερμηνείς επιβιβάστηκαν σε τρένο και έκαναν τη διαδρομή Αθήνα - Θεσσαλονίκη, ενώ επισκέφτηκαν τα αμαξοστάσια της ΤΡΑΙΝΟΣΕ και μίλησαν με τους εργαζόμενους. Δεν είναι η πρώτη φορά που οι Ρώσοι δείχνουν το ενδιαφέρον τους για τον ελληνικό σιδηρόδρομο.
Τον Απρίλιο είχε εκδηλωθεί και πάλι ενδιαφέρον και τότε κύκλοι του υπουργείου Υποδομών υποστήριζαν ότι τυχόν εξαγορά του ΟΣΕ από τους Ρώσους θα αποτελούσε πρωτίστως πολιτική κίνηση και θα γινόταν σε αντάλλαγμα μιας προνομιακής σχέσης της Αθήνας με τη Μόσχα. Την τελευταία διετία Ρώσοι, Γάλλοι, Κινέζοι, Ρουμάνοι, Γερμανοί, Βέλγοι, αλλά και Έλληνες έχουν εκφράσει το ενδιαφέρον τους για τους Ελληνικούς Σιδηροδρόμους, βολιδοσκοπώντας τις Αρχές προκειμένου να αποκτήσουν πρόσβαση σε οικονομικά στοιχεία, να προτείνουν επενδυτικά σχήματα ή και να αγοράσουν τη σιδηροδρομική υποδομή. Οι ρωσικοί σιδηρόδρομοι, οι οποίοι αποτελούν κρατικό μονοπώλιο, απασχολούν 1,2 εκατ. εργαζομένους και το 2010 είχαν κύκλο εργασιών περίπου 30 δισ. ευρώ, EBITDA 3,3 δισ. και καθαρό κέρδος 2 δισ. Διαθέτουν το τρίτο μεγαλύτερο δίκτυο στον κόσμο, συνολικού μήκους 85.000 χλμ., το οποίο εκτείνεται από την Ευρώπη ως τον Ειρηνικό Ωκεανό.
Τον Δεκέμβριο παραδίδεται το έργο
«Aτού» η σιδηροδρομική σύνδεση με το Ικόνιο
«Κλειδί» για την υλοποίηση της συμφωνίας με την HP αλλά και τις νέες συνεργασίες που θα επιφέρει είναι η σιδηροδρομική σύνδεση της γραμμής ΠΑΘΕΠ με το λιμάνι του Ικονίου που αναμένεται να παραδοθεί το Δεκέμβριο.
Το έργο περιλαμβάνει την κατασκευή νέας μονής σιδηροδρομικής γραμμής κανονικού εύρους (1,435μ.), η αρχή της οποίας (χ.θ. 0+000) βρίσκεται στα δυτικά όρια του λιμένα Ν. Ικονίου , στη θέση του προβλεπόμενου επιλιμένιου Σιδηροδρομικού Σταθμού (περιοχή Περάματος) και το πέρας της συνδέεται με το νέο σιδηροδρομικό άξονα Αθηνών-Κορίνθου, ο οποίος στη συνέχεια διέρχεται από την περιοχή του Θριασίου Πεδίου.
Η γραμμή θα χρησιμοποιείται μόνο από εμπορευματικά τρένα και θα συνδέει το λιμένα του Ν. Ικονίου με το υπόλοιπο σιδηροδρομικό δίκτυο στο συγκρότημα Θριασίου Πεδίου όπου θα συγκεντρώνονται οι σιδηροδρομικές και εμπορευματικές δραστηριότητες.
Μέσω της σιδηροδρομικής σύνδεσης με τον εμπορευματικό λιμένα Πειραιά στο Νέο Ικόνιο, θα είναι δυνατόν προϊόντα που, κατά πολύ υψηλά ποσοστά εισάγονται στην Ελλάδα δια θαλάσσης μέσω του λιμένα, να προωθούνται στους τελικούς προορισμούς τους ανά τη χώρα με τρένο ? ή, αντίστροφα, ελληνικά προϊόντα να διοχετεύονται με τρένο στο λιμένα Πειραιά προς εξαγωγή ή και προς προώθηση στα νησιά του Αιγαίου, συμβάλλοντας έτσι στην ανάπτυξη των συνδυασμένων εμπορευματικών μεταφορών. Το κόστος του έργου ανέρχεται σε 143 εκ. ευρώ και η χρηματοδότησή του είναι από το Ταμείο Συνοχής (50%) και Εθνικούς Πόρους (50%).
imerisia.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου