Eνδιαφέροντα - Κανονισμοί

Δευτέρα 12 Νοεμβρίου 2012

Κερδίζει επιβάτες, αλλά και τη κυκλοφορική συμφόρηση ο Προαστιακός Πάτρας


Ψήφο εμπιστοσύνης από κατοίκους, επισκέπτες και φοιτητές έχει ήδη κερδίσει ο προαστιακός της Πάτρας, σύμφωνα με δημοσίευμα της εφημερίδας Real News.
Ξεκίνησε να λειτουργεί τον Ιούλιο του 2010 και κατάφερε σε λιγότερο από έναν χρόνο να μεταφέρει συνολικά 1 εκατομμύριο επιβάτες. Τα νούμερα αυξήθηκαν ακόμη περισσότερο το 2012, καθώς στο πρώτο πεντάμηνο ξεπέρασαν τους 90.000 επιβάτες τον μήνα και τους 3.000 την ημέρα.

Η διαδρομή με τον προαστιακό, η οποία γίνεται κατά μήκος 13 χιλιομέτρων δίπλα στην παραλία, συνδέει το κέντρο της πόλης με τα προάστιά της και μειώνει αισθητά τον χρόνο των αποστάσεων, που γίνεται σε μόλις 15 λεπτά, σε αντίθεση με το αυτοκίνητο, με το οποίο η ίδια απόσταση διανύεται σε τουλάχιστον 25 με 30 λεπτά.
Θετικά είναι και τα αποτελέσματα από τη μείωση της κυκλοφορίας. Σύμφωνα με μετρήσεις, σε μηνιαία βάση κινούνται πλέον από και προς την Πάτρα 70.000 λιγότερα Ι.Χ.! Η στροφή στο νέο είδος γρήγορης και φιλικής προς το περιβάλλον μετακίνησης αναβάθμισε τη ζωή των κατοίκων και συνέβαλε αισθητά και στη μείωση της ατμοσφαιρικής ρύπανσης, καθώς η λειτουργία του προαστιακού παράγει 2.250 τόνους διοξειδίου του άνθρακα λιγότερους τον μήνα.

Κάθε ώρα πραγματοποιείται ένα δρομολόγιο 

Το τρένο πραγματοποιεί ένα δρομολόγιο κάθε ώρα, διασχίζοντας τον αστικό ιστό της Πάτρας στον ανατολικό - δυτικό άξονα, ενώ το συνδεόμενο λεωφορείο εκτελεί σε ανταπόκριση το κυκλικό δρομολόγιο Καστελόκαμπος -Πανεπιστήμιο - Νοσοκομείο - Καστελόκαμπος. 
Βέβαια, ακόμα και από αυτό το πολλά υποσχόμενο συνδυαστικό μέσο μεταφοράς δεν λείπουν τα φαινόμενα... ελληνικής παράνοιας. Η ΤΡΑΙΝΟΣΕ προχώρησε τον Φεβρουάριο του 2012 στην απόκτηση 5 αστικών λεωφορείων από την ΟΣΥ, με σκοπό να χρησιμοποιηθούν στον Προαστιακό Πατρών, αντί των λεωφορείων τουριστικού τύπου που εκτελούν σήμερα τις ανταποκρίσεις.
Τα λεωφορεία, όμως, ακόμα δεν έχουν αδειοδοτηθεί από το υπουργείο Μεταφορών, Υποδομών και Δικτύων κι έτσι παραμένουν επί 8 μήνες στο Αμαξοστάσιο του Θριάσιου, με αποτέλεσμα οι 500 επιβάτες να αναζητούν καθημερινά μια θέση στο λεωφορείο, καθώς μετακινούνται αναγκαστικά με τα τουριστικά των 50 θέσεων. 

Επέκταση του δικτύου 

Στα σχέδια του υπουργείου Υποδομών, πάντως, είναι η επέκταση του δικτύου, καθώς όλο και περισσότερες περιοχές διεκδικούν τη δημιουργία νέων στάσεων. Επί τάπητος έχει τεθεί η επέκταση προς τα ανατολικά, όπως το Ακταίο (ανάμεσα σε Ρίο και Αγιο Βασίλειο), με το πρόβλημα για την τελική απόφαση να εντοπίζεται στη χαμηλή πληθυσμιακή πυκνότητα της περιοχής και στην αύξηση του χρόνου του δρομολογίου που θα προκαλέσει, τα Αραχοβίτικα και τον Ψαθόπυργο.
Η δυτική επέκταση αφορά τη διαδρομή Νέος Λιμένας - Ιτιές - Παραλία Πατρών - Ροΐτικα - Βραχναίικα - Τσουκαλαίικα - Καμίνια, όμως η απαιτούμενη συγκοινωνιακή μελέτη δεν έχει ακόμα ολοκληρωθεί. Μέσω του Προγράμματος Δημοσίων Επενδύσεων, ο προαστιακός σιδηρόδρομος δεν αποκλείεται να εμφανιστεί και σε άλλες περιοχές της Ελλάδας, όπως στη σύνδεση της σιδηροδρομικής γραμμής Βόλου - Λάρισας. Η συγκεκριμένη γραμμή θα βασίζεται στην ηλεκτροκίνηση, εκμηδενίζοντας έτσι το καυσαέριο που παράγεται από τους συρμούς.

3 σχόλια:

  1. Με αφορμη την παραπανω αναρτηση σας, περι του Προαστιακου Πατρας, εχω να σας αναφερω οτι η προς τη Νότια Αχαια επεκταση του, συμφωνα με τις πρωτες εκτημισεις που αναγραφονται (μεχρι τα Καμινια μαζι με τις προβλεπομενες στασεις),νομιζω οτι ειναι σε λαθος κατευθηνση.
    Η πρωτη σταση πρεπει να γινει στην οδος Ανθειας, με προσβαση μεσο διαβασης πεζων προς την πλευρα του λιμανιου. Γιατι διαφορετικα ειναι αδυνατη η προσβαση των πεζων απο τις δυο σημερηνες υπαρχουσες εισοδους.
    Η δευτερη σταση πρεπει να γινει στις Ιτιες, η τριτη στο Μονοδενδρι, η τεταρτη Βραχνεικα, η πεμπτη Τσουκαλεικα, η εκτη στα Καμινια (στη διασταυρωση της Βιομηχανηκης με λεοφοριακη συνδεση με αυτη), η εβδομη στον Αλλησο και η τελευταια στην Κατω Αχαια.
    Η οποια ειναι μια κωμοπολη με 12000 κατοικους, οι οποιοι εξυπηρετουνται πλεον απο τις Υπηρεσιες της Πατρας (Εφορια, Φροντηστηρια κτλ). Και αντιθετος πολλοι Πατρινοι εργαζονται στην Κατω Αχαια (Τραπεζες, Σχολεια κτλ).
    Και επειδη η αποσταση Καμινια-Κατω Αχαια ειναι ΜΟΝΟ 5 λεπτα (με το τρενο, και η συνολικη αποσταση Αγ.Ανδρεας-Κ.Αχαια ειναι λιγοτερο απο 25 λεπτα, που θα μειωθει οταν αφερεθουν οι βραδυποριες και με μετακινιση του Σταθμαρχη στον Αγιο Ανδρεα, χωρις επιπλεον επιβαρινση της Υπηρεσιας με επιπλεον προσωπικο),πρεπει οποσδιποτε να σημπερηληφθει η Κατω Αχαια ως τερματικος σταθμος του δρομολογιο, η οποια διαθετει Σταθμο με αιθουσα αναμονης και μεγαλο χωρο παρκινγκ.
    Για περισσοτερα ειμαι στη διαθεση σας.
    Φιλικα.
    Εργαζομενος της ΤΡΑΙΝΟΣΕ και αιρετος της Δυτ.Αχαιας.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. ΠΙΣΤΕΥΩ ΠΩΣ Η ΑΠΟΣΤΑΣΗ ΙΤΙΕΣ ΜΟΝΟΔΕΝΔΡΙ ΕΙΝΑΙ ΑΡΚΕΤΑ ΜΕΓΑΛΗ ΚΑΙ ΕΝΑ ΚΟΜΑΤΙ ΠΛΗΘΥΣΜΟΥ ΑΠΟ ΠΑΡΑΛΙΑ, ΕΡΓΑΤΙΚΕΣ ΔΕΝ ΘΑ ΕΞΥΠΗΡΕΤΟΥΝΤΑΙ ΣΩΣΤΑ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. ΜΙΑ ΣΤΑΣΗ ΣΤΟ ΑΚΤΑΙΟ ΕΠΙΒΑΛΕΤΑΙ ΓΙΑΤΙ Ο ΚΟΣΜΟΣ ΕΙΝΑΙ ΠΑΡΑ ΠΟΛΥ ΠΕΡΙΣΟΤΕΡΟΣ ΑΠΟ ΤΟΥΣ ΕΓΓΕΡΓΑΜΕΝΟΥΣ . ΑΥΤΟΣ ΕΙΝΑΙ ΚΑΙ Ο ΣΚΟΠΟΣ ΤΟΥ ΠΡΟΑΣΤΙΑΚΟΥ ΝΑ ΕΞΥΠΗΡΕΤΕΙ ΤΟΥΣ ΠΟΛΙΤΕΣ ΠΟΥ ΕΙΝΑΙ ΕΚΤΟΣ ΤΗΣ ΠΟΛΗΣ

    ΑπάντησηΔιαγραφή