Ο Ηλίας Τζιώρας γράφει για τον Σιδηρόδρομο και το λιμάνι της Αλεξανδρούπολης, που χάραξαν την πορεία της πόλης.
Τώρα που γίνεται τόση πολύ κουβέντα (και δικαίως) για την ζωτική σημασία που έχει το λιμάνι και ο σιδηροδρομικός σταθμός και κυρίως η ΣΥΝΔΕΣΗ τους, ας ανατρέξουμε στην σοφία των παλαιοτέρων, των πιονιέρων αυτής της πόλης που εργάστηκαν, ζήσανε, μάθανε από τους αγράμματους παππούδες τους πως είναι ΠΡΟΙΚΑ πολύτιμη, λόγος ανάπτυξης και ευημερίας.
Όλοι οι Αλεξανδρουπολίτες (και οι Εβρίτες) έχουν σίγουρα ένα τουλάχιστον συγγενή που έχει δουλέψει είτε ως σιδηροδρομικός είτε ως εργάτης στο λιμάνι μας. Σαν μέλισσες μεταφέρανε τα εμπορεύματα στις πλάτες τους από τα βαγόνια στα αμπάρια των πλοίων και τα ανάποδο ή στις αποθήκες των εμπόρων πριν ο κόσμος μάθει τι είναι τα LOGISTICS και την σημασία τους!
Φανταστείτε τώρα που μάθαμε. ΕΛΠΙΖΩ ΠΩΣ ΕΛΠΙΖΟΥΜΕ για ό,τι καλύτερο δυνατό για τον τόπο. ΕΛΠΙΖΩ ΝΑ ΓΝΩΡΙΖΟΥΝ οι επενδυτές πως θα κερδίσουν διπλά αν δώσουν δυνατότητα για πλήρη αξιοποίηση του Εβρίτικου ανθρώπινου δυναμικού και τόπου καθώς το μεράκι και το φιλότιμο μας όταν βλέπουμε προοπτικές προόδου και ανάπτυξης του τόπου μας γιγαντώνονται!
Περιμένουμε όλοι να ξεκινήσει κάτι καλό.. και εδώ δεν πειράζει το BACK TO THE FUTURE..
Περιμένουμε όλοι να ξεκινήσει κάτι καλό.. και εδώ δεν πειράζει το BACK TO THE FUTURE..
Όπως θα δείτε στις παρακάτω φωτογραφίες από την σελίδα μου «ΓΕΙΤΟΝΙΕΣ ΚΑΙ ΑΝΑΜΝΗΣΕΙΣ ΤΗΣ ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΥΠΟΛΗΣ (που αλλάζει..)» στο Facebook τότε ξέραμε.. τώρα πρέπει να μάθουμε ξανά.. Αλλά δεν έχουμε πρόβλημα.. ΞΕΡΟΥΜΕ ΝΑ ΔΟΥΛΕΥΟΥΜΕ!
Κατασκευή γραμμής στην Αλεξανδρούπολης τέλη 19ου αιώνα - Από το αρχείο του κ. Γιώργη Κολιόπουλου / Γειτονιές και Αναμνήσεις της Αλεξανδρούπολης (που αλλάζει..)
19/9/1960 πτυχίο του κ. Κων/νου Χαραλαμπίδη από την σχολή Εργοδηγών του ΟΣΕ στην Αλεξανδρούπολη. Ο νομός Έβρου προόδευσε χάρη στον σιδηρόδρομο και στις πλάτες πολλών Αλεξανδρουπολιτών και Εβριτών στήθηκαν οι ράγες και λειτούργησαν τα τρένα για ένα αιώνα! Από το αρχείο του κ. Κων/νου Χαραλαμπίδη / Γειτονιές και Αναμνήσεις της Αλεξανδρούπολης (που αλλάζει..)
Ήρθε και ο σιδηρόδρομος κι έφτασε και αυτός ως την άκρη της θάλασσας δίπλα στο ψαρολίμανο.. / Γειτονιές και Αναμνήσεις της Αλεξανδρούπολης (που αλλάζει..)
5 Οκτωβρίου 1964
Λιμενεργάτες στη σειρά, περιμένουν να φορτωθούν στη πλάτη τα σακιά, τα οποία ως συνήθως περιείχαν άλευρα, η δημητριακά, και να τα μεταφέρουν από τα βαγόνια στο αμπάρι του πλοίου.
Οι μαντήλα δεμένη στο κεφάλι, ήταν απαραίτητο εργαλείο του εργάτη τότε, έτσι ώστε να μην γεμίζει σκόνη και τρήματα από τα σακιά ο σβέρκος και η πλάτη του. – Από το αρχείο του κ. Αντώνη Μπαλούτσου / Γειτονιές και Αναμνήσεις της Αλεξανδρούπολης (που αλλάζει..)
1958.. στο ''Γαλλικό'' σταθμό της Αλεξανδρούπολης. Οι ατμομηχανές είχαν σαν καύσιμη ύλη το κάρβουνο, και οι δουλειά των εργατών ήταν να γεμίζουν τις αποθήκες των ατμομηχανών με αυτό. – Από το αρχείο του κ. Αντώνη Μπαλούτσου / Γειτονιές και Αναμνήσεις της Αλεξανδρούπολης (που αλλάζει..)
29-4-1954 Σιδηροδρομικός Σταθμός Αλεξανδρούπολης - Άφιξη βασιλιά Παύλου και τότε διαδόχου Κωνσταντίνου – Από το αρχείο του κ. Γιώργη Κολιόπουλου / Γειτονιές και Αναμνήσεις της Αλεξανδρούπολης (που αλλάζει..)
1963 Άφιξη Πατριάρχη Αθηναγόρα στον νέο σταθμό Αλεξανδρούπολης (χτίστηκε το 1958) στο λιμάνι – Από το αρχείο του κ. Γιώργη Κολιόπουλου / Γειτονιές και Αναμνήσεις της Αλεξανδρούπολης (που αλλάζει..)
Σιγά ρε αρσενικέ Εβρίτη...θα μας ματιάσεις. Όσο αφορά τα εμπορεύματα, αυτά είναι άμεσα συνυφασμένα με την κατανάλωση. Εσύ βλέπεις προοπτικές για αύξηση της διακίνησης εμπορευμάτων, σε μία Ευρώπη - και πολύ περισσότερο στην Πατρίδα μας - που χειμάζεται από τη στοχευμένη και προγραμματισμένη λιτότητα, την επιδιωκόμενη μείωση της ζήτησης και γενικά από τις αντιαναπτυξιακές πολιτικές. Γι' αυτό κράτα μικρό καλάθι σε εξαγγελίες και φανφάρες. Μία μικρογραφία της πολυδιαφημισμένης συμφωνίας με τη HP και της COSCO είναι και αυτή η ιστορία με την Αλεξανδρούπολη και για να βάλουμε τις πραγματικές διαστάσεις της "επένδυσης" μιλάμε για την κατασκευή 300 μέτρων γραμμής. Έλεος, μην ψαρώνετε και κυρίως μην κορδώνεστε. Ο Σιδηρόδρομος έχει πολύ δρόμο ακόμα να διανύσει, ώστε να εξευτελιστεί τελείως και να τον αγοράσουν οι Σωτήρες κοψοχρονιάς. Χαμηλά την μπάλα Συνάδελφε...και στα σίγουρα οι πάσες!
ΑπάντησηΔιαγραφή