Αγώνας, για ένα σιδηρόδρομο και μεταφορές που θα έχουν σαν αποκλειστικό κριτήριοτην ικανοποίηση των εργατικών λαικών αναγκών
Συνάδελφοι,
Κάθε μέρα που περνάει βλέπουμε ότι η τρικομματική κυβέρνηση (ΝΔ, ΠΑΣΟΚ, ΔΗΜΑΡ), όπως και οι προηγούμενες, υλοποιεί αδίσταχτα και χωρίς έλεος τις αξιώσεις – απαιτήσεις των μονοπωλίων, του μεγάλου κεφαλαίου, την πολιτική της Ε.Ε. που είναι η κατάργηση των Συλλογικών Συμβάσεων, η επιβολή μισθών και συντάξεων πείνας, δουλειά χωρίς δικαιώματα.
Κατάργηση του ΕΦΑΠΑΞ, σφαγιασμό των συντάξεων, απολύσεις, ιδιωτικοποιήσεις.
Στο Σιδηρόδρομο είναι έτοιμοι για την πλήρη ιδιωτικοποίηση όλων των δραστηριοτήτων σε ΟΣΕ, ΤΡΑΙΝΟΣΕ, ΕΕΣΤΥ.
Δεν υπάρχουν πλέον περιθώρια ανοχής στα κόμματα και τις συνδικαλιστικές ηγεσίες που υπηρετούν τα συμφέροντα των μονοπωλίων.
Είναι καιρός οι εργαζόμενοι, τα λαϊκά στρώματα να εμπιστευτούν τη δύναμή τους και να υψώσουν αποφασιστικά το ανάστημά τους για τα δικαιώματα και το δίκιο τους.
Συνάδελφοι,
Το τελευταίο διάστημα και μπροστά στις εκλογές των σωματείων που έγιναν και θα γίνουν, αναπτύσσεται μια τεράστια προσπάθεια από τις παρατάξεις (ΠΑΣΚ, ΔΑΚΕ, ΣΕΚ) παραπλάνησης όλων των Σιδηροδρομικών με το γνωστό παραμύθι της ανεξαρτησίας, της αυτονομίας, του ακομμάτιστου, του αντιμνημονιακού, του ανένταχτου, του αγανακτισμένου.
Η ΠΑΣΚ-Σ προσπαθώντας να ξεφορτωθεί την ΠΑΣΚ-Σ της προηγούμενης 30ετίας εμφανίζεται στις εκλογές ανάλογα με το χώρο και το Σωματείο με άλλο όνομα π.χ. Σ.Σ. ΘΕΣΣΑΛΙΚΟΣ ως ΕΝΩΤΙΚΗ ΚΙΝΗΣΗ, στο Σ.Σ. ΠΕΛΟΠΟΝΝΗΣΟΥ ως ΣΠΑΠ, στο Σ.Σ. ΛΑΡΙΣΑΪΚΟΥ εμφανίζονται ως ΑΣΣΙ. Τα πρωτοκλασάτα στελέχη τους όμως στο πρόσφατο συνέδριο της ΓΣΕΕ ήταν υποψήφιοι με τον συνδυασμό της ΠΑΣΚ.
Η ΔΑΚΕ δηλώνει και αυτή ανεξάρτητη, αλλάζει και όνομα αν χρειαστεί π.χ. στην Π.Ε.Π.Ε. έγινε ΝΕΑ ΕΛΞΗ. Τον ένα μήνα φεύγει από τον πολιτικό της φορέα τη ΝΔ και τον άλλο ξαναμπαίνει. Είναι λάτρης των ιδιωτικοποιήσεων αλλά καμιά φορά για χάρη των Σιδηροδρομικών και μόνο παλεύει και για Δημόσιο Σιδηρόδρομο όπως λέει.
Εκεί που επικρατεί μεγάλη σύγχυση είναι με την παράταξη της Αυτόνομης Παρέμβασης (έτσι λέγεται στη ΓΣΕΕ) που στον Σιδηρόδρομο είναι η ΣΕΚ που έχει βάλει αυτοσκοπό να παίξει το ρόλο της ΠΑΣΚ στη θέση της ΠΑΣΚ, δηλαδή να γίνει Χαλίφης στη θέση του Χαλίφη και κατ’ επέκταση να συσπειρώσει τους εργαζόμενους και τα σωματεία στη γραμμή του ΣΥΡΙΖΑ. Ετοιμάζουν δηλαδή, για παν ενδεχόμενο, το μηχανισμό του νέου κυβερνητικού και εργοδοτικού συνδικαλισμού.
Στην προσπάθειά τους αυτή τα στελέχη της ΣΕΚ έχουν απλώσει δίχτυ στη λογική του «όλα τα σφάζω όλα τα μαχαιρώνω» και δηλώνουν και αυτοί με τη σειρά τους ακομμάτιστοι, γενικώς αριστεροί, ανεξάρτητοι αλλά και αγανακτισμένοι. Προτείνουν καταλήψεις με χτυπημένη κάρτα παρουσίας αλλά και απεργίες διαρκείας χωρίς απεργούς, προσβλέποντας πάντα σε συγκυριακούς μικροπολιτικούς και προσωπικούς στόχους. Το πρόβλημά τους είναι να αλλάξουν οι κυβερνήσεις και όχι οι πολιτικές.
Το ιδιαίτερο χαρακτηριστικό γνώρισμά τους είναι ο συνδικαλιστικό-πολιτικός τυχοδιωκτισμός. Είναι το αντι-ΠΑΜΕ μέτωπο και ότι τώρα ξαφνικά ανακάλυψαν ότι η πλειοψηφία της ΓΣΕΕ είναι πουλημένη, αλλά συνεχίζουν να καλούν τους εργαζόμενους στις συγκεντρώσεις της ΓΣΕΕ για να μην πάνε με το ΠΑΜΕ.
Επιχειρούν να συσκοτίσουν, να θολώσουν τη σκέψη των εργαζομένων και να αναχαιτίσουν κάθε ριζοσπαστισμό από τη δράση των συνδικάτων, κάθε αλλαγή συσχετισμού υπέρ των ταξικών δυνάμεων της ΔΕΣΚ-Σ και να μετατρέψουν σε άβουλους και ακίνδυνους Σωματεία και εργαζόμενους στις αξιώσεις των μονοπωλίων.
Συνάδελφοι,
Πώς εξηγείται όμως όλος αυτός ο πυρετός της «αυτονομίας» και της «ανεξαρτησίας»; Τι κρύβει αυτή η λαθροχειρία; Έχουν ενοχές από τη στάση τους στο παρελθόν; Όταν και οι τρεις αυτές παρατάξεις χεράκι – χεράκι στη ΓΣΕΕ πήγαιναν στον «κοινωνικό διάλογο»; Όταν καλλιεργούσαν το δηλητήριο του «κοινωνικού εταιρισμού»; Όταν μαζί συμφωνούσαν για τα τοπικά σύμφωνα απασχόλησης, την ευελιξία της εργασίας, του ωραρίου και τους απασχολήσιμους; Όταν σε δεκάδες Σωματεία, Εργατικά Κέντρα, Ομοσπονδίες, συνεργάζονται για το πώς θα αποκλείσουν τις δυνάμεις του ΠΑΜΕ;
Όχι, συνάδελφοι, δεν έχουν τέτοιες ενοχές. Το πραγματικό τους πρόβλημα είναι ότι προσπαθούν να διαχειριστούν τη δέσμευσή τους με την στρατηγική της ανταγωνιστικότητας – της καπιταλιστικής ανάπτυξης. Και οι τρεις παρατάξεις στηρίζουν την πολιτική της Ευρωπαϊκής Ένωσης, και απλώς λένε ότι στην Ελλάδα δεν έχουμε καλούς διαχειριστές και ότι οι οδηγίες εφαρμόζονται λάθος.
Με τη ρητορική τους περί ακομμάτιστου συνδικαλισμού, θέλουν να κρύψουν από τους εργαζόμενους τις βαθύτερες αιτίες των προβλημάτων που αντιμετωπίζει η εργατική τάξη που είναι η καπιταλιστική ανάπτυξη, τα μονοπώλια και τα κόμματα που υλοποιούν αυτές τις πολιτικές.
Συνάδελφοι,
Το Π.Α.ΜΕ. και η ΔΕΣΚ-Σ δεν δηλώνουν «αυτόνομοι», «ανεξάρτητοι». Σταθερά και αταλάντευτα όλα τα προηγούμενα χρόνια το ίδιο και τώρα διακηρύττουμε με κάθε τρόπο και σε όλους τους τόνους ότι είμαστε και ανήκουμε στην εργατική τάξη. Αυτή έχουμε ταχτεί να υπηρετούμε με τη δράση μας, με τους αγώνες μας, με τις θέσεις μας ακόμη και με τα όποια λάθη μας.
Πιστεύουμε στην ταξική πάλη και παλεύουμε για την αλλαγή των συσχετισμών στα συνδικάτα υπέρ των εργατικών συμφερόντων και στην κατάκτηση του σταθερού ταξικού προσανατολισμού. Ένα τέτοιο κίνημα χρειάζονται σήμερα οι εργαζόμενοι. Ένα κίνημα που θα διεκδικεί ανάπτυξη προς όφελος του λαού και όχι των Τραπεζών και των μονοπωλίων. Με αυτές μας τις θέσεις καλούμε τους εργαζόμενους να στηρίξουν σε όλες τις εκλογές τα ψηφοδέλτια της ΔΕΣΚ-Σ.
Για τη διεκδίκηση ΣΣΕ που να ανταποκρίνεται στις ανάγκες μας χρειάζεται συστράτευση δυνάμεων, συμμαχίες ανά κλάδο και συνολικά.
Στις απεργίες που βρίσκονται σε εξέλιξη πρέπει να ενταχθούν όλοι οι Σιδηροδρομικοί, να έχουμε απεργίες με απεργούς που θα οργανώνουν και θα αποφασίζουν οι ίδιοι και όχι εκφυλισμό των αγώνων. Να μην έχουν συντεχνιακό χαρακτήρα γιατί οδηγούν σε εκτόνωση και αποπροσανατολισμό.
Τα αιτήματα πρέπει να αφορούν το σύνολο των εργαζομένων του κλάδου των μεταφορών αλλά και γενικότερα όλα τα λαϊκά στρώματα.
Καλούμε την ΠΟΣ να πάρει πρωτοβουλίες για άμεσα κοινή σύσκεψη όλων των Σωματείων στις μεταφορές και των εργαζόμενων, για κοινό πλαίσιο διεκδίκησης και αγώνα με αιτήματα:
- Να μην περάσουν οι πολιτικές των ιδιωτικοποιήσεων στον ΟΣΕ, ΤΡΑΙΝΟΣΕ, ΕΕΣΣΤΥ και στις Μεταφορές.
- Υπογραφή Σ.Σ.Ε.
- Καμία διαθεσιμότητα – απόλυση εργαζόμενου.
- Μέτρα για να επιβιώσουν οι άνεργοι.
- Μείωση εισιτηρίων και δωρεάν μετακίνηση στους ανέργους, ΑΜΕΑ, Φοιτητές, ευπαθείς ομάδες.
- Να μην περάσει η νέα φοροληστεία και να καταργηθούν τα χαράτσια και τα μνημόνια.
- Να φέρουν πίσω τα χρήματα που λήστεψαν από τα ασφαλιστικά μας Ταμεία.
Συνάδελφοι,
Να αγωνιστούμε ενωτικά, ταξικά, για ένα Σιδηρόδρομο και μεταφορές που θα έχουν σαν αποκλειστικό κριτήριο την ικανοποίηση των εργατικών λαϊκών αναγκών. Καμιά θυσία για την πλουτοκρατία. Κίνημα ταξικό που να αμφισβητεί την κυριαρχία των μονοπωλίων.
Π.Α.ΜΕ.-ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΙΚΩΝ
Στο Σιδηρόδρομο είναι έτοιμοι για την πλήρη ιδιωτικοποίηση όλων των δραστηριοτήτων σε ΟΣΕ, ΤΡΑΙΝΟΣΕ, ΕΕΣΤΥ.
Δεν υπάρχουν πλέον περιθώρια ανοχής στα κόμματα και τις συνδικαλιστικές ηγεσίες που υπηρετούν τα συμφέροντα των μονοπωλίων.
Είναι καιρός οι εργαζόμενοι, τα λαϊκά στρώματα να εμπιστευτούν τη δύναμή τους και να υψώσουν αποφασιστικά το ανάστημά τους για τα δικαιώματα και το δίκιο τους.
Συνάδελφοι,
Το τελευταίο διάστημα και μπροστά στις εκλογές των σωματείων που έγιναν και θα γίνουν, αναπτύσσεται μια τεράστια προσπάθεια από τις παρατάξεις (ΠΑΣΚ, ΔΑΚΕ, ΣΕΚ) παραπλάνησης όλων των Σιδηροδρομικών με το γνωστό παραμύθι της ανεξαρτησίας, της αυτονομίας, του ακομμάτιστου, του αντιμνημονιακού, του ανένταχτου, του αγανακτισμένου.
Η ΠΑΣΚ-Σ προσπαθώντας να ξεφορτωθεί την ΠΑΣΚ-Σ της προηγούμενης 30ετίας εμφανίζεται στις εκλογές ανάλογα με το χώρο και το Σωματείο με άλλο όνομα π.χ. Σ.Σ. ΘΕΣΣΑΛΙΚΟΣ ως ΕΝΩΤΙΚΗ ΚΙΝΗΣΗ, στο Σ.Σ. ΠΕΛΟΠΟΝΝΗΣΟΥ ως ΣΠΑΠ, στο Σ.Σ. ΛΑΡΙΣΑΪΚΟΥ εμφανίζονται ως ΑΣΣΙ. Τα πρωτοκλασάτα στελέχη τους όμως στο πρόσφατο συνέδριο της ΓΣΕΕ ήταν υποψήφιοι με τον συνδυασμό της ΠΑΣΚ.
Η ΔΑΚΕ δηλώνει και αυτή ανεξάρτητη, αλλάζει και όνομα αν χρειαστεί π.χ. στην Π.Ε.Π.Ε. έγινε ΝΕΑ ΕΛΞΗ. Τον ένα μήνα φεύγει από τον πολιτικό της φορέα τη ΝΔ και τον άλλο ξαναμπαίνει. Είναι λάτρης των ιδιωτικοποιήσεων αλλά καμιά φορά για χάρη των Σιδηροδρομικών και μόνο παλεύει και για Δημόσιο Σιδηρόδρομο όπως λέει.
Εκεί που επικρατεί μεγάλη σύγχυση είναι με την παράταξη της Αυτόνομης Παρέμβασης (έτσι λέγεται στη ΓΣΕΕ) που στον Σιδηρόδρομο είναι η ΣΕΚ που έχει βάλει αυτοσκοπό να παίξει το ρόλο της ΠΑΣΚ στη θέση της ΠΑΣΚ, δηλαδή να γίνει Χαλίφης στη θέση του Χαλίφη και κατ’ επέκταση να συσπειρώσει τους εργαζόμενους και τα σωματεία στη γραμμή του ΣΥΡΙΖΑ. Ετοιμάζουν δηλαδή, για παν ενδεχόμενο, το μηχανισμό του νέου κυβερνητικού και εργοδοτικού συνδικαλισμού.
Στην προσπάθειά τους αυτή τα στελέχη της ΣΕΚ έχουν απλώσει δίχτυ στη λογική του «όλα τα σφάζω όλα τα μαχαιρώνω» και δηλώνουν και αυτοί με τη σειρά τους ακομμάτιστοι, γενικώς αριστεροί, ανεξάρτητοι αλλά και αγανακτισμένοι. Προτείνουν καταλήψεις με χτυπημένη κάρτα παρουσίας αλλά και απεργίες διαρκείας χωρίς απεργούς, προσβλέποντας πάντα σε συγκυριακούς μικροπολιτικούς και προσωπικούς στόχους. Το πρόβλημά τους είναι να αλλάξουν οι κυβερνήσεις και όχι οι πολιτικές.
Το ιδιαίτερο χαρακτηριστικό γνώρισμά τους είναι ο συνδικαλιστικό-πολιτικός τυχοδιωκτισμός. Είναι το αντι-ΠΑΜΕ μέτωπο και ότι τώρα ξαφνικά ανακάλυψαν ότι η πλειοψηφία της ΓΣΕΕ είναι πουλημένη, αλλά συνεχίζουν να καλούν τους εργαζόμενους στις συγκεντρώσεις της ΓΣΕΕ για να μην πάνε με το ΠΑΜΕ.
Επιχειρούν να συσκοτίσουν, να θολώσουν τη σκέψη των εργαζομένων και να αναχαιτίσουν κάθε ριζοσπαστισμό από τη δράση των συνδικάτων, κάθε αλλαγή συσχετισμού υπέρ των ταξικών δυνάμεων της ΔΕΣΚ-Σ και να μετατρέψουν σε άβουλους και ακίνδυνους Σωματεία και εργαζόμενους στις αξιώσεις των μονοπωλίων.
Συνάδελφοι,
Πώς εξηγείται όμως όλος αυτός ο πυρετός της «αυτονομίας» και της «ανεξαρτησίας»; Τι κρύβει αυτή η λαθροχειρία; Έχουν ενοχές από τη στάση τους στο παρελθόν; Όταν και οι τρεις αυτές παρατάξεις χεράκι – χεράκι στη ΓΣΕΕ πήγαιναν στον «κοινωνικό διάλογο»; Όταν καλλιεργούσαν το δηλητήριο του «κοινωνικού εταιρισμού»; Όταν μαζί συμφωνούσαν για τα τοπικά σύμφωνα απασχόλησης, την ευελιξία της εργασίας, του ωραρίου και τους απασχολήσιμους; Όταν σε δεκάδες Σωματεία, Εργατικά Κέντρα, Ομοσπονδίες, συνεργάζονται για το πώς θα αποκλείσουν τις δυνάμεις του ΠΑΜΕ;
Όχι, συνάδελφοι, δεν έχουν τέτοιες ενοχές. Το πραγματικό τους πρόβλημα είναι ότι προσπαθούν να διαχειριστούν τη δέσμευσή τους με την στρατηγική της ανταγωνιστικότητας – της καπιταλιστικής ανάπτυξης. Και οι τρεις παρατάξεις στηρίζουν την πολιτική της Ευρωπαϊκής Ένωσης, και απλώς λένε ότι στην Ελλάδα δεν έχουμε καλούς διαχειριστές και ότι οι οδηγίες εφαρμόζονται λάθος.
Με τη ρητορική τους περί ακομμάτιστου συνδικαλισμού, θέλουν να κρύψουν από τους εργαζόμενους τις βαθύτερες αιτίες των προβλημάτων που αντιμετωπίζει η εργατική τάξη που είναι η καπιταλιστική ανάπτυξη, τα μονοπώλια και τα κόμματα που υλοποιούν αυτές τις πολιτικές.
Συνάδελφοι,
Το Π.Α.ΜΕ. και η ΔΕΣΚ-Σ δεν δηλώνουν «αυτόνομοι», «ανεξάρτητοι». Σταθερά και αταλάντευτα όλα τα προηγούμενα χρόνια το ίδιο και τώρα διακηρύττουμε με κάθε τρόπο και σε όλους τους τόνους ότι είμαστε και ανήκουμε στην εργατική τάξη. Αυτή έχουμε ταχτεί να υπηρετούμε με τη δράση μας, με τους αγώνες μας, με τις θέσεις μας ακόμη και με τα όποια λάθη μας.
Πιστεύουμε στην ταξική πάλη και παλεύουμε για την αλλαγή των συσχετισμών στα συνδικάτα υπέρ των εργατικών συμφερόντων και στην κατάκτηση του σταθερού ταξικού προσανατολισμού. Ένα τέτοιο κίνημα χρειάζονται σήμερα οι εργαζόμενοι. Ένα κίνημα που θα διεκδικεί ανάπτυξη προς όφελος του λαού και όχι των Τραπεζών και των μονοπωλίων. Με αυτές μας τις θέσεις καλούμε τους εργαζόμενους να στηρίξουν σε όλες τις εκλογές τα ψηφοδέλτια της ΔΕΣΚ-Σ.
Για τη διεκδίκηση ΣΣΕ που να ανταποκρίνεται στις ανάγκες μας χρειάζεται συστράτευση δυνάμεων, συμμαχίες ανά κλάδο και συνολικά.
Στις απεργίες που βρίσκονται σε εξέλιξη πρέπει να ενταχθούν όλοι οι Σιδηροδρομικοί, να έχουμε απεργίες με απεργούς που θα οργανώνουν και θα αποφασίζουν οι ίδιοι και όχι εκφυλισμό των αγώνων. Να μην έχουν συντεχνιακό χαρακτήρα γιατί οδηγούν σε εκτόνωση και αποπροσανατολισμό.
Τα αιτήματα πρέπει να αφορούν το σύνολο των εργαζομένων του κλάδου των μεταφορών αλλά και γενικότερα όλα τα λαϊκά στρώματα.
Καλούμε την ΠΟΣ να πάρει πρωτοβουλίες για άμεσα κοινή σύσκεψη όλων των Σωματείων στις μεταφορές και των εργαζόμενων, για κοινό πλαίσιο διεκδίκησης και αγώνα με αιτήματα:
- Να μην περάσουν οι πολιτικές των ιδιωτικοποιήσεων στον ΟΣΕ, ΤΡΑΙΝΟΣΕ, ΕΕΣΣΤΥ και στις Μεταφορές.
- Υπογραφή Σ.Σ.Ε.
- Καμία διαθεσιμότητα – απόλυση εργαζόμενου.
- Μέτρα για να επιβιώσουν οι άνεργοι.
- Μείωση εισιτηρίων και δωρεάν μετακίνηση στους ανέργους, ΑΜΕΑ, Φοιτητές, ευπαθείς ομάδες.
- Να μην περάσει η νέα φοροληστεία και να καταργηθούν τα χαράτσια και τα μνημόνια.
- Να φέρουν πίσω τα χρήματα που λήστεψαν από τα ασφαλιστικά μας Ταμεία.
Συνάδελφοι,
Να αγωνιστούμε ενωτικά, ταξικά, για ένα Σιδηρόδρομο και μεταφορές που θα έχουν σαν αποκλειστικό κριτήριο την ικανοποίηση των εργατικών λαϊκών αναγκών. Καμιά θυσία για την πλουτοκρατία. Κίνημα ταξικό που να αμφισβητεί την κυριαρχία των μονοπωλίων.
Π.Α.ΜΕ.-ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΙΚΩΝ
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου