Eνδιαφέροντα - Κανονισμοί

Τρίτη 2 Ιουλίου 2013

ΕΡΓΟΣΕ: Έχει υλοποιηθεί το 69,5% του σιδηροδρομικού άξονα. Τι απομένει

Το succes story της ΕΡΓΟΣΕ !
Εμείς προσκαλούμε ένα δημοσιογράφο να έρθει μαζί μας σε ένα τρένο και να αντιπαραθέσει όσα του είπαν με όσα θα δεί !
Συνέντευξη για την πορεία των σιδηροδρομικών έργων παραχώρησε σήμερα, στα γραφεία της ΕΡΓΟΣΕ, ο πρόεδρος και διευθύνοντας σύμβουλος Κώστας Σπηλιόπουλος. To δίκτυο αναμένεται σε πλήρη λειτουργία το 2016, οπότε η
διαδρομή Αθήνα – Θεσσαλονίκη θα διεξάγεται σε 3,5 ώρες και Αθήνα – Πάτρα σε 2 ώρες.
Σύμφωνα με την ενημέρωση από τον κ. Σπηλιόπουλο (φωτο):
Στον άξονα Πάτρας – Αθήνας – Θεσσαλονίκης, συνολικού μήκους 710 χλμ. περίπου, υλοποιείται σταδιακά διπλή ηλεκτροκινούμενη σιδηροδρομική γραμμή. Η πορεία υλοποίησής της έχει σήμερα ως εξής:
-τα 489 χλμ. ή ποσοστό 69,5% έχουν ήδη ολοκληρωθεί. Υπολείπεται η εκτέλεση εργασιών ανάταξης της σηματοδότησης και της ηλεκτροκίνησης εντοπισμένων τμημάτων που έχουν υποστεί σημαντικές δολιοφθορές, βανδαλισμούς και βλάβες.
-τα 180 χλμ. ή ποσοστό 25% βρίσκονται σε προχωρημένη φάση κατασκευής. Σημειώνεται ότι τα τμήματα αυτά είναι τα πλέον δυσχερή τμήματα του άξονα, καθώς διέρχονται από εδάφη με έντονο γεωγραφικό ανάγλυφο, που απαιτούν την κατασκευή μεγάλου μήκους σηράγγων και σιδηροδρομικών γεφυρών.
-τα 28 χλμ. ή ποσοστό 4% βρίσκονται σε φάση έναρξης εκτέλεσης ή δημοπράτησης των βασικών έργων υποδομής.
-τα 11 χλμ. ή ποσοστό 1,5% βρίσκονται σε φάση σχεδιασμού.
Στο τμήμα Θεσσαλονίκη – Ειδομένη και Θεσσαλονίκη –Προμαχώνας, συνολικού μήκους 219 χλμ. περίπου, που αποτελούν τις απολήξεις του σιδηροδρομικού δικτύου προς τα βόρεια σύνορα της χώρας προβλέπεται και υλοποιείται σταδιακά μονή ηλεκτροκινούμενη γραμμή.
Αναλυτικά, τα έργα που απομένουν να γίνουν και η πορεία των υφιστάμενων
1. ΑΞΟΝΑΣ ΠΕΙΡΑΙΑΣ – ΑΘΗΝΑ – ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ
Μετά τη διάλυση της σύμβασης του ΟΣΕ (994/2005), το Φεβρουάριο του 2011, προγραμματίζεται η δημοπράτηση από την ΕΡΓΟΣΕ της εργολαβίας των υπολειπομένων εργασιών υποδομής, επιδομής και ηλεκτροκίνησης στο τμήμα Πειραιάς - Σ.Σ. Αθηνών, εντός του δ’ τριμήνου του 2013, προϋπολογισμού 112 εκατ. ευρώ. Προβλέπεται συμβασιοποίηση και έναρξη εργασιών στα μέσα του 2014. Με επόμενη εργολαβία προγραμματίζεται η δημοπράτηση, των υπολειπόμενων εργασιών σηματοδότησης, τηλεδιοίκησης και τηλεπικοινωνιών του συνόλου του τμήματος Πειραιάς – Αθήνα - Τρεις Γέφυρες, εκτιμώμενου προϋπολογισμού δημοπράτησης 16 εκ. ευρώ.
Στο τμήμα Τρεις Γέφυρες – Συγκοινωνιακό Κέντρο Αχαρνών (ΣΚΑ), μήκους 5 χλμ,, ολοκληρώθηκε ο τετραπλός σιδηροδρομικός διάδρομος με σηματοδότηση, τηλεδιοίκηση και ηλεκτροκίνηση και παραδόθηκε τον Ιούνιο 2013 στον ΟΣΕ για χρήση.
Στα τμήματα ΣΚΑ-Τιθορέα (μήκους 145,5 χλμ.) και Δομοκός-Θεσσαλονίκη (224 χλμ.) λειτουργεί διπλή γραμμή με εγκατεστημένο σύστημα σηματοδότησης, τηλεπικοινωνιών και ηλεκτροκίνησης.
Λόγω, όμως, εκτεταμένων δολιοφθορών και βλαβών,δε λειτουργεί η σηματοδότηση σε εντοπισμένα υποτμήματα και δε λειτουργεί η ηλεκτροκίνηση του τμήματος ΣΚΑ-Τιθορέα. Στις 3-6-2013 υπεγράφη το έργο της ανάταξης της ηλεκτροκίνησης του τμήματος ΣΚΑ-Τιθορέα μαζί με την εγκατάσταση προσωρινής ηλεκτροκίνησης στο τμήμα Σ.Σ. Αθηνών – Τρεις Γέφυρες, προϋπολογισμού 23,8 εκ. ευρώ.
Επίσης, τον προσεχή Ιούλιο προβλέπεται η δημοπράτηση του έργου της ανάταξης και εκσυγχρονισμού της σηματοδότησης εντοπισμένων τμημάτων της γραμμής ΣΚΑ - Τιθορέα και Δομοκός – Θεσσαλονίκη - Προμαχώνας, προϋπολογισμού δημοπράτησης 52 εκατ. ευρώ, συμπεριλαμβανομένων και κάποιων αναγκαίων εργασιών επιδομής.
Έχουν ολοκληρωθεί τα τεύχη δημοπράτησης του έργου και η διενέργεια του σχετικού διαγωνισμού προβλέπεται το δ’ τρίμηνο του τρέχοντος έτους και η συμβασιοποίησή του το γ’ τρίμηνο του 2014.
Στο τμήμα Τιθορέα-Δομοκός, υλοποιείται το κυριότερο έργο στον εν λόγω άξονα, που είναι η κατασκευή νέας διπλής γραμμής υψηλών ταχυτήτων, μήκους 106 χλμ., με σηματοδότηση, τηλεδιοίκηση, τηλεπικοινωνίες και ηλεκτροκίνηση, η οποία θα αντικαταστήσει την υφιστάμενη μονή γραμμή, φτωχών γεωμετρικών χαρακτηριστικών, μήκους 122 χιλιομέτρων.
Στο πλαίσιο 3 συμβάσεων, υλοποιούνται οι εργασίες υποδομής του τμήματος. Συγκεκριμένα :
  • -Σε φάση ολοκλήρωσης βρίσκεται η δίδυμη σήραγγα Καλλιδρόμου, μήκους 9 χλμ. περίπου ανά κλάδο, η διάνοιξη της οποίας είχε ξεκινήσει το 1997 και ολοκληρώθηκε στις 22-5-2013. Το οικονομικό αντικείμενο της εν εξελίξει σύμβασης ανέρχεται σε 253 εκ. ευρώ.
  • -Σε εξέλιξη βρίσκεται η διάνοιξη της δίδυμης σήραγγας Όθρυος, μήκους 6,3 χλμ. ανά κλάδο, με σύμβαση οικονομικού αντικειμένου 207 εκατ. ευρώ που ξεκίνησε το 2007.
  • -Έχουν σχεδόν ολοκληρωθεί τα έργα υποδομής στο τμήμα από χλμ. 25-52 του τμήματος Τιθορέας – Δομοκού με τη σχετική εργολαβία, οικονομικού αντικειμένου 134 εκατ. ευρώ, να έχει ξεκινήσει το 2007. Το τμήμα αυτό περιλαμβάνει πλήθος σύνθετων τεχνικών έργων υψηλών προδιαγραφών (γραμμή διερχόμενη από διαδοχικές γέφυρες και σήραγγες).
Σε φάση ανάθεσης βρίσκεται η εργολαβία των υπολειπόμενων έργων υποδομής, των εργασιών επιδομής, της σηματοδότησης και της ηλεκτροκίνησης της γραμμής, προϋπολογισμού δημοπράτησης 415 εκατ.ευρώ.
2. ΑΞΟΝΑΣ ΑΘΗΝΑ (ΣΚΑ ) – ΠΑΤΡΑ
Η νέα διπλή γραμμή υψηλών ταχυτήτων στο τμήμα ΣΚΑ-Κιάτο, μήκους 104 χλμ., έχει ολοκληρωθεί με σηματοδότηση, τηλεδιοίκηση, τηλεπικοινωνίες και ηλεκτροκίνηση και έχει δοθεί σε χρήση.
Στο τμήμα Κιάτο-Ροδοδάφνη (Αίγιο), μήκους 72 χλμ., υλοποιείται νέα διπλή γραμμή υψηλών ταχυτήτων με σηματοδότηση, τηλεδιοίκηση, τηλεπικοινωνίες και ηλεκτροκίνηση. Σε φάση ολοκλήρωσης βρίσκεται η εργολαβία που αφορά στην κατασκευή των σηράγγων Τράπεζας, Πλατάνου & της γέφυρας Λαδοποτάμου, ενώ σε πλήρη εξέλιξη βρίσκεται η δεύτερη εργολαβία που περιλαμβάνει τα έργα υποδομής στην περιοχή Διακοπτού - Ελεώνα και τους σιδ/κούς σταθμούς / στάσεις του τμήματος.
Εντός του Ιουλίου 2013, προγραμματίζεται η δημοπράτηση της εργολαβίας των υπολειπομένων έργων υποδομής, επιδομής και σηματοδότησης της γραμμής, προϋπολογισμού 280 εκατ. ευρώ.
Στο τμήμα Ροδοδάφνη (Αίγιο) -Ρίο, μήκους 27,6 χλμ, υπεγράφη στις 21-6-2013 η πρώτη εργολαβία που αφορά στα έργα υποδομής στο τμήμα Αίγιο-Ψαθόπυργος, συμβατικού αντικειμένου 293 εκ. ευρώ. που περιλαμβάνει και την κατασκευή της δίδυμης σιδηροδρομικής σήραγγας Παναγοπούλας, μήκους 4.800 μ. περίπου ανά κλάδο. Η δεύτερη εργολαβία που περιλαμβάνει τα έργα υποδομής της γραμμής στο τμήμα Ψαθόπυργος - Ρίο, προϋπολογισμού δημοπράτησης 120 εκατ. ευρώ, προγραμματίζεται να δημοπρατηθεί το α’ εξάμηνο του 2014, ενώ καταβάλλονται προσπάθειες για την ένταξη στο ανωτέρω έργο και του τμήματος Ρίο-Αγιά.
Όσον αφορά στο τμήμα Αγιά-Πάτρα, με ευθύνη της Διαχειριστικής Αρχής του εποπτεύοντος Υπουργείου, εκπονείται μελέτη για τη διερεύνηση της τεχνικοοικονομικά βέλτιστης λύσης διέλευσης της νέας σιδηροδρομικής γραμμής από την πόλη της Πάτρας, σε συνδυασμό με τους διαθέσιμους πόρους και με τη αναγκαιότητα ολοκλήρωσης και σύνδεσής της με το Νέο Λιμένα Πατρών, ώστε να επιτευχθεί αύξηση της επιβατικής και εμπορευματικής κίνησης, εξασφάλιση της σιδηροδρομικής σύνδεσης προς Πύργο – Ολυμπία και Καλαμάτα και δυνατότητα λειτουργίας σύγχρονου ηλεκτροκινούμενου προαστιακού στην πόλη της Πάτρας, με επέκταση δυτικά μέχρι και την Κ. Αχαϊά.
3. ΣΥΓΚΡΟΤΗΜΑ ΘΡΙΑΣΙΟΥ ΠΕΔΙΟΥ
Ολοκληρώθηκε η Α’ Λειτουργική φάση των έργων ανάπτυξης του Συγκροτήματος Εμπορευματικών σιδηροδρομικών δραστηριοτήτων της ευρύτερης περιοχής της πρωτεύουσας στο Θριάσιο Πεδίο, ενώ η σύμβαση για την κατασκευή της Β΄ λειτουργικής φάσης, προϋπολογισμού 86 εκ. ευρώ, υπεγράφη στις 21-6-2013.
Η νέα σιδηροδρομική γραμμή που συνδέει το Συγκρότημα Θριασίου Πεδίου με τον Εμπορευματικό λιμένα Ν. Ικονίου στον Πειραιά, μήκους 17 χλμ., παραδόθηκε στις 28-5-2013 στον ΟΣΕ προς χρήση.
4. ΑΞΟΝΑΣ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ - ΕΙΔΟΜΕΝΗ
Στο τμήμα Πολύκαστρο-Ειδομένη, κατασκευάζεται παραλλαγή της γραμμής με σηματοδότηση, τηλεδιοίκηση και ηλεκτροκίνηση. Σε εξέλιξη βρίσκεται εργολαβία, προϋπολογισμού 14 εκ. ευρώ, ενώ εντός του 2013 προγραμματίζεται η δημοπράτηση των υπολειπομένων εργασιών για την ολοκλήρωση του τμήματος.
5. ΟΡΙΖΟΝΤΙΑ ΕΡΓΑ ΚΑΤΑ ΜΗΚΟΣ ΤΟΥ ΠΑΘΕ/Π, ΣΥΣΤΗΜΑ GSMR THΣ SIEMENS 
Για την ολοκλήρωση του αναβαθμισμένου σιδηροδρομικού άξονα ΠΑΘΕ/Π, υλοποιούνται οι παρακάτω επεμβάσεις, που αφορούν στην εγκατάσταση συστημάτων σηματοδότησης και τηλεπικοινωνιών τελευταίας τεχνολογίας και ιδιαίτερων τεχνικών απαιτήσεων, που καλύπτουν τις απαιτήσεις διαλειτουργικότητας των ευρωπαϊκών σιδηροδρόμων:
-προμήθεια και εγκατάσταση συστήματος ραδιοκάλυψης GSM-R στο σιδ/κό άξονα ΠΑΘΕ/Π. Έχει υλοποιηθεί το μεγαλύτερο μέρος του φυσικού αντικειμένου της σύμβασης και απομένει η εγκατάστασή του στα τμήματα όπου δεν έχουν ακόμη ολοκληρωθεί οι εργασίες υποδομής-επιδομής.
Σημειώνεται ότι το έργο είναι σε αναστολή, δεδομένου ότι ο ανάδοχος είναι η εταιρεία SIEMENS. Ωστόσο, βρίσκεται σε πλήρη εξέλιξη η διαδικασία επίλυσης των διαχειριστικών θεμάτων της σύμβασης, στο πλαίσιο των οριζόμενων στη Σύμβαση μεταξύ του Ελληνικού δημοσίου και της SIEMENS A.E..
-προμήθεια και εγκατάσταση συστήματος γραμμής και εξοπλισμού τροχαίου υλικού ΕΤCS-level I. Το έργο βρίσκεται σε εξέλιξη.

3 σχόλια:

  1. Tι ωραία που τα λέει!!!!!!!
    Αντε και πρωθυπουργός.Βρέ τι πίνει και δε μας δίνει και εμάς να τα βλέπουμε έτσι ωραία;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Από όλο αυτό το σεντόνι-κατεβατό-λιβάνισμα, οτι αξίζει είναι τα κόκκινα γράμματα του blogger:

    Εμείς προσκαλούμε ένα δημοσιογράφο να έρθει μαζί μας σε ένα τρένο και να αντιπαραθέσει όσα του είπαν με όσα θα δεί !

    Ελεος, όλο το δίκτυο είναι ένας "απλωμένος τραχανάς" που δεν μπορείς να πεις ρε παιδί μου "Σε αυτά, έστω, τα 10 χλμ, όλα λειτουργούν" ...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. ΣΩΣΤΟΣ Ο ΓΙΑΝΝΙΟΣ.ΑΥΤΗ ΕΙΝΑΙ Η ΠΙΚΡΗ ΑΛΗΘΕΙΑ.ΤΟ ΨΕΜΑ ΚΑΙ Η ΑΝΑΚΡΙΒΕΙΑ ΠΑΕΙ ΣΥΝΝΕΦΟ

    ΑπάντησηΔιαγραφή