Οι συνάδελφοι μηχανικοί δηλώνουν αντίθετοι και αποφασισμένοι να αντισταθούν για την ανατροπή των πολιτικών που καταστρέφουν τον Ελληνικό Σιδηρόδρομο. Ολόκληρη η ανάκοινωση >
Tα
τελευταία χρόνια ο σιδηρόδρομος δέχεται
μια εκστρατεία δυσφήμισης και απαξίωσης του έργου του, τόσο από τις κυβερνητικές
πολιτικές που έχουν εφαρμοστεί και συνεχίζουν να εφαρμόζονται, όσο και από τα
μέσα ενημέρωσης. Η ευρωπαϊκή πολιτική
προωθεί τις ιδιωτικοποιήσεις των
επιχειρήσεων του δημοσίου που έχουν κέρδη και μεγάλη αγοραστική αξία, ενώ
τεμαχίζει τις μη κερδοφόρες, όπως είναι σε παγκόσμιο επίπεδο οι σιδηρόδρομοι
πλην ελάχιστων εξαιρέσεων.
Το σχέδιο εξόντωσης του Ελληνικού Σιδηροδρόμου φτάνει στο τέλος του, αφού
μετά τον πλήρη κατακερματισμό του ΟΣΕ σε πολλές μικρότερες εταιρείες, την
ιδιωτικοποίηση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ και της ΕΕΣΣΤΥ, προστέθηκε ο «ξαφνικός» θάνατος της
μητρικής εταιρείας, ώστε να διευκολυνθεί η παράδοση του συνόλου του
σιδηροδρόμου στα ιδιωτικά συμφέροντα σε βάρος της ελληνικής κοινωνίας και των
σιδηροδρομικών.
Το ακριβές διάδοχο σχήμα
είναι άγνωστο, αν και φήμες κυκλοφορούν μέχρι και για την ονομασία. Όλως
τυχαίως, τη συγκεκριμένη κρίσιμη περίοδο για τον ελληνικό σιδηρόδρομο και πριν
την ολοκλήρωση των διαγωνισμών για την ιδιωτικοποίηση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ και της
ΕΕΣΣΤΥ, προωθείται σχέδιο νόμου που απαλείφει εσκεμμένα το Π.Δ.41/2005 και τροποποιεί
το Π.Δ.160/2007, με το οποίο είχε εναρμονιστεί η ελληνική νομοθεσία με την
ευρωπαϊκή οδηγία 2004/49. Η τροποποίηση αφορά τον ορισμό του όρου «διαχειριστής
υποδομής», που πλέον είναι πλήρως σύμφωνος με την Ευρωπαϊκή Οδηγία. Έτσι ενώ το
προηγούμενο νομικό πλαίσιο καθόριζε ως διαχειριστή της υποδομής τον ΕΔΙΣΥ και
έπειτα από την απορρόφηση του με τον Ν.3891/2010 τον ΟΣΕ, με την τροποποίηση
αυτή δίνεται η δυνατότητα ώστε «τα καθήκοντα του διαχειριστή της υποδομής
ενός δικτύου ή ενός μέρους δικτύου μπορούν να ανατίθενται σε διαφορετικούς
φορείς ή επιχειρήσεις». Με το σχέδιο νόμου πλέον νομιμοποιείται η
εκχώρηση της υποδομής και των επενδύσεων του δημοσίου για την ανάπτυξη και τον
εκσυγχρονισμό του σιδηροδρομικού δικτύου, προς εκμετάλλευση από ιδιωτικές
εταιρείες, με ότι αυτό συνεπάγεται για το προσωπικό, την ασφάλεια της
κυκλοφορίας και τον κοινωνικό χαρακτήρα του ΟΣΕ.
Έτσι, με τον τρόπο
αυτόν, διαφαίνεται σαφώς η πρόθεση της κυβέρνησης να παραχωρήσει τμήμα ή το
όλον της σιδηροδρομικής υποδομής σε ιδιωτικές επιχειρήσεις αντίθετα προς τις
υπόλοιπες χώρες της Ε.Ε., στις οποίες η σιδηροδρομική υποδομή διαχειρίζεται
αποκλειστικά από κρατικούς φορείς. Μόνη εξαίρεση είναι η Μ. Βρετανία, η οποία
μάλιστα τα τελευταία χρόνια έχει αρχίσει να εγκαταλείπει το μοντέλο της πλήρους
ιδιωτικοποίησης του σιδηροδρόμου λόγω της αύξησης των ατυχημάτων. Συνεπώς στον
ελληνικό σιδηρόδρομο φαίνεται να επιβάλλεται ένα πλήρως αποτυχημένο μοντέλο,
που η μόνη χώρα της Ε.Ε. που το υιοθέτησε, ήδη ξεκίνησε να το
εγκαταλείπει, στρεφόμενη σταδιακά σε κρατικούς φορείς.
Δηλώνουμε
αντίθετοι και αποφασισμένοι να αντισταθούμε για την ανατροπή των πολιτικών
αυτών.
ΑΝΤΙΣΤΑΘΕΙΤΕ
ΓΙΑ ΤΟ ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΟ ΣΥΜΒΟΥΛΙΟ
Η ΠΡΟΕΔΡΟΣ Ο ΑΝΑΠΛ. ΓΕΝ.
ΓΡΑΜΜΑΤΕΑΣ
ΜΙΝΤΖΙΑ ΜΑΝΤΩ ΚΑΛΙΤΣΗΣ ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου