Eνδιαφέροντα - Κανονισμοί

Τετάρτη 4 Σεπτεμβρίου 2013

Ξεκινάει η συμφωνία ΤΡΑΙΝΟΣΕ - Cosco

Η Cosco φοβάται τυχόν απεργιακές κινητοποιήσεις εργαζομένων της ΤΡΑΙΝΟΣΕ αλλά και την τήρηση των συμβατικών χρόνων παράδοσης αναφέρεται στο δημοσίευμα που γράφει ότι η συμφωνία είναι πιλοτική και για 6 μήνες .
Έως τα τέλη του μηνός ή έστω στις αρχές Οκτωβρίου θα τροχοδομήσουν τα πρώτα εμπορευματικά βαγόνια της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, με προϊόντα της αμερικανικής Hewlett - Packard.
Του Φώτη Φωτεινού - metaforespress.gr

H TΡΑΙΝΟΣΕ θα υπογράψει εξάμηνη πιλοτική συμφωνία για τη δρομολόγηση 1-2 τρένων την εβδομάδα, από τον εμπορευματικό σταθμό της Cosco στον Πειραιά έως την Τσεχία, όπου διαθέτει εργοστάσιο συναρμολόγησης προϊόντων η HP.
Η πιλοτική συμφωνία της ΤΡΑΙΝΟΣΕ θα υπογραφεί με την κινεζική Cosco και όχι με την HP, καθώς η Cosco είναι η εταιρεία που ανέλαβε τη διακίνηση των προϊόντων της αμερικανικής εταιρείας. Ουσιαστικά, η ΤΡΑΙΝΟΣΕ θα καταστεί “υπεργολάβος” της Cosco.
Eπιδίωξη της ΤΡΑΙΝΟΣΕ αποτελεί η υπογραφή μακροχρόνιας εμπορικής συμφωνίας με τη Cosco, η οποία θα εκτοξεύσει το εμπορευματικό της έργο, αλλά και τα έσοδα.
Η Cosco δεν υπογράφει ακόμη μακροχρόνια συμφωνία με την ΤΡΑΙΝΟΣΕ
Ωστόσο, οι Κινέζοι της Cosco που έχουν πελάτες, τύπου HP, δεν υπογράφουν ακόμη δεσμευτική μακροχρόνια συμφωνία με την ΤΡΑΙΝΟΣΕ για τους εξής δυο λόγους:
α) Περιμένουν να δουν πως θα εξελιχθεί η πιλοτική συμφωνία, δηλαδή εάν η ΤΡΑΙΝΟΣΕ καλύψει τους συμβατικούς χρόνους παράδοσης και
β) Αναμένουν το “νέο αφεντικό” της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, δεδομένου ότι στις 16 Σεπτεμβρίου κατατίθεται η εκδήλωση αρχικού ενδιαφέροντος. Πολλά θα εξαρτηθούν από την εθνικότητα του αγοραστή της ΤΡΑΙΝΟΣΕ (εφόσον κατατεθούν δεσμευτικές προσφορές), αφού άλλο είναι η εταιρεία να καταλήξει σε Ρώσους ή Γάλλους κι άλλο σε Ρουμάνους ή Κινέζους.
Τι φοβάται η Cosco; Όπως αναφέρει στέλεχος που παρακολουθεί την αποκρατικοποίηση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, “η Cosco φοβάται τυχόν απεργιακές κινητοποιήσεις εργαζομένων της ΤΡΑΙΝΟΣΕ. Αυτές θα εξαρτηθούν από το ποιος θα αγοράσει την εταιρεία και φυσικά από τις προθέσεις του απέναντι στους εργαζομένους”.
Πάντως, στόχος της ΤΡΑΙΝΟΣΕ είναι η διαδρομή Ελλάδα – Σκόπια – Σερβία – Ουγγαρία – Σλοβακία – Τσεχία, ήτοι 2.200 χιλιόμετρα, να γίνεται σε 5 ημέρες. 
Αν πάει καλά η συμφωνία, θα ακολουθήσουν κι άλλες, καθώς σε εξέλιξη βρίσκονται ανάλογες συζητήσεις με εταιρείες τεχνολογικού εξοπλισμού, αναλωσίμων, αλλά και αυτοκινήτου.
«Σήμερα, κανένα από τα εμπορευματοκιβώτια του λιμανιού δεν μεταφέρεται με τρένο. Υπολογίζουμε ότι 3 εκατ. TEUS μεταφέρονται από την Ασία προς Πολωνία, Τσεχία, Αυστρία, Ουγγαρία και τις βαλκανικές χώρες. Πρέπει να χτυπήσουμε μερίδιο από την αγορά αυτή», αναφέρουν στελέχη της ΤΡΑΙΝΟΣΕ.

Υπενθυμίζεται ότι τα έσοδα της ΤΡΑΙΝΟΣΕ από τα εμπορεύματα έφτασαν, το 2012, τα 19,9 εκατ., με στόχο τα 22 - 24 εκατ. το 2013. Επιδίωξη είναι έως το 2020, τα ετήσια έσοδα από τα εμπορεύματα να φτάνουν τα 60 - 80 εκατ. ευρώ. 

1 σχόλιο:

  1. Με το γενικότερο παρελθόν έχει δίκιο η COSCO να είναι επιφυλακτική.
    Μακάρι να πάνε όλα καλά. Αυτές οι ευκαιρίες δεν πρέπει πια να χάνονται.

    ΑπάντησηΔιαγραφή