Απο το metaforespess.gr
Τα τελευταία χρόνια προχωρούσε σε μειώσεις προσωπικού και σε περικοπές μισθών. Φαίνεται ότι η “πολιτική” αυτή έφτασε στο τέλος, εάν αναλογιστεί κανείς ότι η γερμανική Deutsche Bahn δρομολογεί ετησίως 10.000 προσλήψεις έως το 2020, με δεδομένο ότι οι
ετήσιες αποχωρήσεις, από συνταξιοδοτήσεις, φτάνουν τις 7.000 (σε παγκόσμιο επίπεδο, η εταιρεία απασχολεί 300.000 εργαζομένους).
Σήμερα, η εταιρεία βιώνει έντονη έλλειψη εργαζομένων, η οποία οδήγησε σε σοβαρές “διαταραχές” της κυκλοφορίας. Για παράδειγμα, στα τέλη Δεκεμβρίου και τον Ιανουάριο ακυρώθηκαν 30 περιφερειακά δρομολόγια σε δύο βορειοδυτικές περιοχές της Γερμανίας.
Το 2013, η εταιρεία πραγματοποίησε 9.750 προσλήψεις. Η μέση ηλικία των εργαζομένων είναι 46 ετών και περίπου το 44% των εργαζομένων της Bahn στη Γερμανία είναι πάνω από 50.
“Τα παλαιά χέρια πρέπει να έχουν την ευκαιρία να μεταδώσουν τη γνώση και την εμπειρία στους νεότερους συναδέλφους. Δυστυχώς, πολύ λίγη προσοχή δίνεται σε αυτό”, αναφέρουν σιδηροδρομικοί στην DW.
Υπενθυμίζεται ότι η DB είναι κρατική εταιρεία και μάλιστα το 2011 πήγε να ιδιωτικοποιηθεί, με ανεπιτυχή αποτελέσματα. Στο πρώτο εξάμηνο του 2013, είxε έσοδα 19,3 δισ. ευρώ και κέρδη προ φόρων 1,02 δισ., μειωμένα κατά 22,9%.
Φώτης Φωτεινός
Την ίδια ώρα η ΕE ζητεί από τη Δανία βελτίωση νομοθεσίας για την ασφάλεια των σιδηροδρόμων
Η ΕΕ ζητεί από τη Δανία να προσαρμόσει όλους τους εθνικούς της κανόνες, σύμφωνα με την οδηγία 2004/49/EΚ για την ασφάλεια των σιδηροδρόμων, ιδίως όσον αφορά το καθεστώς της διερεύνησης και την ανεξαρτησία του φορέα διερεύνησης.
Η νομοθεσία αποσκοπεί στην καθιέρωση απαιτήσεων ασφάλειας του σιδηροδρομικού συστήματος, συμπεριλαμβανομένων της ασφαλούς διαχείρισης της υποδομής και της εκμετάλλευσης της κυκλοφορίας, των ρόλων και των ευθυνών των σιδηροδρομικών επιχειρήσεων, καθώς και των διαχειριστών υποδομής και της αλληλεπίδρασής τους.
Ορίζει ένα κοινό ρυθμιστικό πλαίσιο ασφάλειας και προβλέπει τη διαχείριση, την εποπτεία της ασφάλειας και τη διερεύνηση των ατυχημάτων. Η νομοθεσία έπρεπε να έχει τεθεί σε ισχύ από τις 30 Απριλίου 2006.
Εάν η Δανία δεν ανταποκριθεί ικανοποιητικά, η Επιτροπή μπορεί να παραπέμψει την υπόθεση στο Δικαστήριο της Ευρωπαϊκής Ένωσης.
Η Επιτροπή κίνησε διαδικασία παράβασης κατά της Δανίας, σχετικά με το θέμα αυτό τον Φεβρουάριο του 2013, και τώρα της αποστέλλει αιτιολογημένη γνώμη (το δεύτερο στάδιο της διαδικασίας παράβασης της ΕΕ). Η Δανία έχει προθεσμία δύο μηνών για να απαντήσει στην Επιτροπή.
Τα τελευταία χρόνια προχωρούσε σε μειώσεις προσωπικού και σε περικοπές μισθών. Φαίνεται ότι η “πολιτική” αυτή έφτασε στο τέλος, εάν αναλογιστεί κανείς ότι η γερμανική Deutsche Bahn δρομολογεί ετησίως 10.000 προσλήψεις έως το 2020, με δεδομένο ότι οι
ετήσιες αποχωρήσεις, από συνταξιοδοτήσεις, φτάνουν τις 7.000 (σε παγκόσμιο επίπεδο, η εταιρεία απασχολεί 300.000 εργαζομένους).
Σήμερα, η εταιρεία βιώνει έντονη έλλειψη εργαζομένων, η οποία οδήγησε σε σοβαρές “διαταραχές” της κυκλοφορίας. Για παράδειγμα, στα τέλη Δεκεμβρίου και τον Ιανουάριο ακυρώθηκαν 30 περιφερειακά δρομολόγια σε δύο βορειοδυτικές περιοχές της Γερμανίας.
Το 2013, η εταιρεία πραγματοποίησε 9.750 προσλήψεις. Η μέση ηλικία των εργαζομένων είναι 46 ετών και περίπου το 44% των εργαζομένων της Bahn στη Γερμανία είναι πάνω από 50.
“Τα παλαιά χέρια πρέπει να έχουν την ευκαιρία να μεταδώσουν τη γνώση και την εμπειρία στους νεότερους συναδέλφους. Δυστυχώς, πολύ λίγη προσοχή δίνεται σε αυτό”, αναφέρουν σιδηροδρομικοί στην DW.
Υπενθυμίζεται ότι η DB είναι κρατική εταιρεία και μάλιστα το 2011 πήγε να ιδιωτικοποιηθεί, με ανεπιτυχή αποτελέσματα. Στο πρώτο εξάμηνο του 2013, είxε έσοδα 19,3 δισ. ευρώ και κέρδη προ φόρων 1,02 δισ., μειωμένα κατά 22,9%.
Φώτης Φωτεινός
Την ίδια ώρα η ΕE ζητεί από τη Δανία βελτίωση νομοθεσίας για την ασφάλεια των σιδηροδρόμων
Η ΕΕ ζητεί από τη Δανία να προσαρμόσει όλους τους εθνικούς της κανόνες, σύμφωνα με την οδηγία 2004/49/EΚ για την ασφάλεια των σιδηροδρόμων, ιδίως όσον αφορά το καθεστώς της διερεύνησης και την ανεξαρτησία του φορέα διερεύνησης.
Η νομοθεσία αποσκοπεί στην καθιέρωση απαιτήσεων ασφάλειας του σιδηροδρομικού συστήματος, συμπεριλαμβανομένων της ασφαλούς διαχείρισης της υποδομής και της εκμετάλλευσης της κυκλοφορίας, των ρόλων και των ευθυνών των σιδηροδρομικών επιχειρήσεων, καθώς και των διαχειριστών υποδομής και της αλληλεπίδρασής τους.
Ορίζει ένα κοινό ρυθμιστικό πλαίσιο ασφάλειας και προβλέπει τη διαχείριση, την εποπτεία της ασφάλειας και τη διερεύνηση των ατυχημάτων. Η νομοθεσία έπρεπε να έχει τεθεί σε ισχύ από τις 30 Απριλίου 2006.
Εάν η Δανία δεν ανταποκριθεί ικανοποιητικά, η Επιτροπή μπορεί να παραπέμψει την υπόθεση στο Δικαστήριο της Ευρωπαϊκής Ένωσης.
Η Επιτροπή κίνησε διαδικασία παράβασης κατά της Δανίας, σχετικά με το θέμα αυτό τον Φεβρουάριο του 2013, και τώρα της αποστέλλει αιτιολογημένη γνώμη (το δεύτερο στάδιο της διαδικασίας παράβασης της ΕΕ). Η Δανία έχει προθεσμία δύο μηνών για να απαντήσει στην Επιτροπή.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου