Συμφωνούμε με το metaforespess.gr !
H εξαγγελθείσα δυναμική είσοδος της Ryanair σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη, με τα εισιτήρια των 12 ευρώ, δεν έχει θορυβήσει μόνο την Aegean Airlines, αλλά την ΤΡΑΙΝΟΣΕ και τα ΚΤΕΛ.
Η ιρλανδική εταιρεία έχει εξαγγείλει ότι, από τον Απρίλιο, θα διεξάγει 10 ημερήσιες πτήσεις μεταξύ Αθήνας και Θεσσαλονίκης.
Ανεξάρτητα από τις προσφορές, ο μέσος ναύλος της Ryanair ανέρχεται στα
42 ευρώ, αν και σε μια μικρή διαδρομή, όπως η σύνδεση των 2 ελληνικών πόλεων, ίσως το αντίτιμο να είναι χαμηλότερο από το μέσο όρο.
Πέρα από την Aegean, η είσοδος της Ryanair έχει θορυβήσει και την ΤΡΑΙΝΟΣΕ, η οποία κινδυνεύει να απολέσει μερίδιο επιβατών. Πόσω μάλλον, όταν είχε παρατηρηθεί αύξηση επιβατών α΄ θέσης, έπειτα από την απόφαση της Olympic Air να διακόψει το εν λόγω δρομολόγιο, καθώς κατευθύνθηκαν στο τραίνο επιβάτες πιο υψηλού εισοδηματικού προφίλ.
Η ΤΡΑΙΝΟΣΕ είναι σε μειονεκτική θέση, δεδομένου ότι δεν μπορεί να ανταγωνιστεί σε χρόνο μια αεροπορική εταιρεία.
Από την άλλη πλευρά, οφείλει να πάρει ως παράδειγμα τις σιδηροδρομικές εταιρείες Trenitalia και Italo, οι οποίες κατάφεραν να «εκδιώξουν» τη Ryanair από τη διαδρομή Ρώμη (Ciampino) και Μιλάνο (Orio al Serio).
Σύμφωνα με ιταλικά μέσα, οι δυο εταιρείες κατάφεραν, με τα high – speed τραίνα, να «νικήσουν» τη Ryanair στη διαδρομή Μιλάνο – Ρώμη, η οποία πέρα από τις 29 Μαρτίου δεν έχει, επί του παρόντος, δημοσιοποιήσει την πρόθεσή της για συνέχιση δρομολογίων.
Αιτία, η αυξανόμενη ζήτηση για σιδηροδρομικές μεταφορές υψηλής ταχύτητας που είναι ανταγωνιστική, τόσο στην τιμή, όσο και στις υπηρεσίες. Σε αυτήν την κατεύθυνση οφείλει να κινηθεί η ΤΡΑΙΝΟΣΕ.
Φώτης Φωτεινός
Δικό μας σχόλιο
Αυτό βέβαια που αποτελεί ερώτημα είναι αν οι υποδομές , μετά την διάλυση που επέφερε ο Νόμος 3891 , μπορούν να στηρίξουν γρήγορα τρένα !
Θυμίζουμε ότι το 2009 το τρένο πήγαινε στην Θεσσαλονίκη σε 4 ωρες και 20 λεπτά και σήμερα χρειάζονται πάνω απο 5 ώρες και 40 !
Δικό μας σχόλιο
Αυτό βέβαια που αποτελεί ερώτημα είναι αν οι υποδομές , μετά την διάλυση που επέφερε ο Νόμος 3891 , μπορούν να στηρίξουν γρήγορα τρένα !
Θυμίζουμε ότι το 2009 το τρένο πήγαινε στην Θεσσαλονίκη σε 4 ωρες και 20 λεπτά και σήμερα χρειάζονται πάνω απο 5 ώρες και 40 !
Καταρχάς η Τραινοσέ, ας επαναφέρει την ταχύτητα των Η/Α στα 160 , αφού όπως αποδείχτηκε δεν έχουν κανένα απολύτως πρόβλημα, έτσι ώστε να εξαλείψει τις καθυστερήσεις στο τμήμα Δομοκός-Θεσσαλονίκη! Επιπλέον, αν την ενδιαφέρει να είναι ανταγωνιστικό το τρένο ως προς το χρόνο του ταξιδιού , ας δρομολογήσει Intercity με 2-3 σταθμεύσεις (όπως ήταν το express) για να κερδίσει χρόνο από τις ελάχιστες σταθμεύσεις. Τα τωρινά intercity κάνουν 11-13 σταθμεύσεις και πολλές φορές ξεπερνούν τις 6 ώρες δρομολογίου για τη διαδρομή Αθήνα-Θεσσαλονίκη , γεγονός που δυσαρεστεί τους επιβάτες. Θεωρώ ότι έστω και ένα δρομολόγιο τύπου intercity express να κόψει το χρόνο, θα προτιμηθεί από το επιβατικό κοινό που θέλει γρήγορη μετακίνηση! Τέλος, ενδεχομένως λύση θα ήταν να διορθωθεί άμεσα η τηλεδιοίκηση και η σηματοδότηση στο Δομοκός—Θεσσαλονίκη και γιατί όχι να αυξηθεί η ταχύτητα σε όσα τμήματα είναι εφικτό στα 200 χλμ, για τις Hellasprinter για να μειωθεί ακόμα περισσότερο ο χρόνος, μέχρι να ολοκληρωθεί η γραμμή υψηλής ταχύτητας στο Αθήνα-Θεσσαλονίκη!
ΑπάντησηΔιαγραφή