Eνδιαφέροντα - Κανονισμοί

Δευτέρα 10 Φεβρουαρίου 2014

Ανακοίνωση ΠΑΜΕ Σιδηροδρομικών

Συνάδελφοι,

Η σημερινή από κάθε άποψη δύσκολη και πολύ σοβαρή κατάσταση λειτουργίας στο σύνολο του Σιδηροδρόμου αλλά ειδικότερα στην ΕΕΣΣΤΥ είναι γνωστή. Η διαπίστωση και η καταγραφή από μόνη της όμως σε καμία περίπτωση δεν αρκεί. 

Έχουμε αναφερθεί και αναλύσει αμέτρητες φορές τις αιτίες, τον τρόπο που εξελίχτηκαν μια σειρά σχεδιασμών και πολιτικών επιλογών, καθώς και το στόχο που δεν είναι  άλλος από
την παραχώρηση κάθε σιδηροδρομικής δραστηριότητας σε ιδιώτες, μετατρέποντας άλλο ένα κοινωνικό αγαθό σε κέρδος. Πολιτικά και συνδικαλιστικά υπηρέτησαν αυτόν το στόχο όλες οι κυβερνήσεις, οι Διοικήσεις, οι δύο παρατάξεις (ΠΑΣΚ-Σ, ΔΑΚΕ), αρκετοί πρόθυμοι υπηρεσιακοί παράγοντες αλλά δυστυχώς και μικρή μερίδα εργαζομένων. 
Σήμερα, με αστείρευτο θράσος, κάποιοι θέλουνε να προσπεράσουν τις ιστορικές ευθύνες τους στην τέλεση του εγκλήματος, ορίζοντας ως αρχή του κακού για ότι συμβαίνει τώρα στην ΕΕΣΣΤΥ, τη στιγμή της απόσχισης και μετά. Είναι εκείνοι που κάνανε τα πάντα για να υποστηρίξουν τη λογική του «ανταγωνιστικού» σιδηρόδρομου, τις θυγατρικές, το διαχωρισμό, την αποδοχή του ν.3891/10 μέσω της ΣΣΕ. Αφού φοβίσανε, παροτρύνανε τις μετατάξεις για την απομάκρυνση του προσωπικού, δείχνοντας το δρόμο ακόμα και με το προσωπικό τους παράδειγμα (γνωστά συνδικαλιστικά στελέχη). Είναι αρκετό να σκεφτεί κανείς ότι ο τρόπος και τα κριτήρια που έγιναν οι μετατάξεις, αν το σύνολο του προσωπικού έκανε αυτό που έκαναν αυτοί που έφυγαν, θα είχανε κλείσει όλα τα συγκροτήματα από το 2010.
Η ένταξη της ΕΕΣΣΤΥ στο ΤΑΙΠΕΔ έγινε μόνο για ένα λόγο, την πώληση. Αυτό είναι καθαρό και αντιληπτό σχεδόν από όλους, πλην ορισμένων ακόμα αφελών.  Το σύνολο της διοίκησης της εταιρείας αλλά από ότι φαίνεται και αρκετών υπηρεσιακών στελεχών, με πρωτοστάτη το διευθυντή της ΔΕΡ/ΔΙΜΗΧ, δεν κρύβουνε την άποψη αλλά και θέση για την «αποτελεσματικότητα» των ΣΔΙΤ-παραχώρηση έργου σε ιδιώτες, συνταξιούχους κ.λ.π. 
Σήμερα οι εργαζόμενοι βρίσκονται ανάμεσα στη Σκύλα και στη Χάρυβδη. Η κυβέρνηση πουλάει σε ιδιώτες, η Διεύθυνση Εργοστασίων προσπαθεί να φέρει εργολάβους. 
Τι μας ζητάνε οι σημερινοί ντίλερ των ιδιωτικοποιήσεων; Να προτείνουμε σαν εργαζόμενοι την παραχώρηση της δουλειάς στους ιδιώτες, δηλαδή να αποδεχτούμε πως μόνη ρεαλιστική – εφαρμόσιμη και αποτελεσματική πρόταση είναι μόνο ότι στοχεύει σε ανάθεση και παραχώρηση. 

Αφού αποδεκατίστηκε το προσωπικό και αποδιοργανώθηκαν λειτουργικά τα πάντα, έρχονται με άλλα λόγια να πούνε «αφού από τα 10 δάκτυλα σας κόψανε τα 7 και σας μείνανε τα τρία, τι μπορείτε να κάνετε;».

Συνάδελφοι, 

Προτάσεις για επιμέρους αναγκαίες πρόσκαιρες βελτιώσεις μπορούνε να γίνουνε και φυσικά θα προταθούν. Δεν έχουμε όμως και δεν πρέπει να έχουμε καμία μα καμία αυταπάτη ότι θα λύσουνε αυτές από μόνες τα απροσπέραστα συσσωρευμένα προβλήματα. Πολύ περισσότερο ότι θα αντιμετωπίσουν το σχεδιασμό της ιδιωτικοποίησης. 
Προκρίνουμε ως βασικό και καθοριστικά αναγκαίο το αίτημα πρόσληψης εξειδικευμένου προσωπικού με τους όρους που κατ’ επανάληψη έχουμε καταθέσει. Ταυτόχρονα με την πάλη ενάντια στην ιδιωτικοποίηση και την αλλαγή πολιτικής για το Σιδηρόδρομο και τη χώρα. 
Οι εργαζόμενοι πρέπει να ορίζουνε τον πήχη εκεί που βρίσκονται οι ανάγκες όχι μόνο οι δικές τους αλλά όλης της κοινωνίας. 
Χάθηκε πολύτιμος καθοριστικός χρόνος με πράγματα που δεν έγιναν. Να μην χαθεί κι άλλος. Είναι αναγκαίο να απεγκλωβιστούμε από τη λογική της υπερεργασίας, των δευτερευουσών απολαβών, όσο κι αν φαντάζει αναγκαία και σε πολλές περιπτώσεις λυτρωτική αν περάσει κι αυτός ο χρόνος που διανύουμε χωρίς να έρθουν νέοι εργαζόμενοι να ενισχύσουν και να συνεχίσουν το επισκευαστικό έργο, θα φτάσουμε στο σημείο (και δεν είναι μακριά), που δεν θα χαθούνε μόνο τα επιμέρους αλλά θα χαθούνε και τα κύρια. 
Μετά την πρόσφατη εισηγητική έκθεση της ΔΕ-ΔΙΜΗΧ, επισημοποιήθηκε η διαπίστωση πως για κάθε βασική αδυναμία, προτείνονται οι καλύτερες δυνατές λύσεις οι οποίες είναι η εξής μία αυτή της ανάθεσης σε εξωτερικό συνεργάτη. 

Βαφτίζει το κρέας ψάρι λέγοντας ότι η παραχώρηση έργου σε εργολάβους δεν είναι ιδιωτικοποίηση αλλά επιλογή σωτηρίας για να παραμείνουν οι επισκευές στην προς ιδιωτικοποίηση ΕΕΣΣΤΥ.

Μάλιστα εισάγουν τον όρο «αμιγώς μη σιδηροδρομικό έργο». Μην ανησυχείτε λένε, μόνο αυτό θα πάει στους εργολάβους. Είναι ακριβώς τα ίδια επιχειρήματα και ιδεολογήματα που χρησιμοποιήθηκαν όταν άρχισε να γίνεται ακριβώς το ίδιο με το τμήμα γραμμής. Μια εξέλιξη και ένα αποτέλεσμα που δυστυχώς διαπιστώνουμε σήμερα πού έχει καταλήξει. 

Επίσης πρέπει να πούμε ότι εκείνοι που προτείνουν ως «σωτηρία» την παραχώρηση του έργου, φαίνεται ότι έχουν επιλέξει προκειμένου να διχάσουν το προσωπικό (επιταχύνοντας έτσι την διαδικασία), το γνώριμο αλλά απ’ ότι αποδείχτηκε αποτελεσματικό εργαλείο, αυτό του «αυτοματισμού», προσπαθώντας να φέρουν σε αντιδιαστολή εργαζόμενους – ομάδες – τμήματα – συγκροτήματα και δυστυχώς εκούσια ή ακούσια κάποιοι εκλεγμένοι, όχι μόνο το υιοθετούν αλλά και το αναπαράγουν. Για σκεφτείτε από τη μια καλούμε σε συστράτευση και από την άλλη διαιρούμε. Πολύ καλή υπηρεσία προσφέρουν.
Συνάδελφοι,
Από τέτοιους σωτήρες χορτάσαμε, εξάλλου τα αποτελέσματά τους τα βιώνουμε τώρα, σήμερα όμως εμφανίζονται και κάποιοι νέοι, με αριστερό προσωπείο, υποστηριζόμενοι από το ΔΙΚΤΥΟ αλλά με την ίδια συνταγή του κυβερνητικού και εργοδοτικού συνδικαλισμού που δεν διστάζουν να τσαλαπατούν την αξιοπρέπεια των εργαζόμενων και να τους εξευτελίζουν.  

Το παρελθόν και η εμπειρία δείχνει ότι οι μόνοι σωτήρες της δουλειάς μας ήταν μόνο οι ίδιοι οι εργαζόμενοι και κανείς άλλος. 

Είναι ανάγκη να πάρουμε απέναντι σ’ αυτή την εξέλιξη καθαρή θέση, τόσο οι εργαζόμενοι όσο τα Σωματεία και η Π.Ο.Σ. Μέσα από ουσιαστικές συνελεύσεις σε κάθε χώρο, να καθορίσουμε τη στάση μας. Σήμερα δεν είναι αρκετό να λες μόνο ότι θέλεις ένα ενιαίο Δημόσιο Σιδηρόδρομο. Τέτοιο Σιδηρόδρομο είχαμε και χθες. Το ότι ήταν ενιαίος και δημόσιος δεν εμπόδισε να χρησιμοποιηθεί σαν αγωγός διοχέτευσης αμύθητων ποσών σε ιδιώτες, εργολάβους, κατασκευαστές και πολυεθνικές εταιρείες  και εν τέλει   να μην  παρέχει ποιοτικές και σύγχρονες υπηρεσίες μεταφοράς. 
Σε ότι μας αφορά θα παλέψουμε μαζί με τους εργαζόμενους ενάντια σε κάθε μορφή ιδιωτικοποίησης στο Σιδηρόδρομο και όχι μόνο. Θα αγωνιστούμε για τη διατήρηση της δουλειάς μας με κυρίαρχο αίτημα τις προσλήψεις νέων εργαζομένων – μόνιμου προσωπικού με πλήρη δικαιώματα για ένα Σιδηρόδρομο αποκλειστικά δημόσιο στην υπηρεσία του λαού.  


Η ΓΡΑΜΜΑΤΕΙΑ του Π.Α.ΜΕ.-ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΙΚΩΝ

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου