Eνδιαφέροντα - Κανονισμοί

Δευτέρα 26 Μαΐου 2014

Σε διαιτησία η επέκταση προς Λαύριο. Σύσκεψη ΟΣΕ - ΕΡΓΟΣΕ

Κοινά αποδεκτή λύση για το έργο της επέκτασης του Προαστιακού Σιδηρόδρομου, από το Κορωπί στο Λαύριο θα επιχειρήσουν, σε σύσκεψη που θα πραγματοποιηθεί αύριο στο Υπουργείο Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων υπό την προεδρεία της Ενδιάμεσης Διαχειριστικής Αρχής Μεταφορών, να βρουν οι διοικήσεις του ΟΣΕ και της ΕΡΓΟΣΕ, σύμφωνα με δημοσίευμα της
«Ναυτεμπορικής».
Βασική διαφορά ανάμεσα σε μητρική και θυγατρική εταιρεία του ΟΣΕ, όπως έχει γράψει η «Ν», είναι  τατεχνικά χαρακτηριστικά της γραμμής, τα οποία θα καθορίσουν και το τελικό κόστος.
Αν και οι δυο εταιρείες χαρακτηρίζουν αναγκαία την επέκταση και την σύνδεση του σιδηροδρόμου με το λιμάνι του Λαυρίου,  διαφωνούν σχετικά με τα χαρακτηριστικά που αυτό θα πρέπει να έχει και τα οποία διαμορφώνουν το κόστος.
Οι διαφωνίες αυτές έχουν ως αποτέλεσμα οι διαδικασίες να καθυστερούν σε τέτοιο σημείο που πλέον είναι ορατός ο κίνδυνος να χαθεί και η χρηματοδότηση που έχει εξασφαλιστεί από κοινοτικά κονδύλια για την εκπόνηση των μελετών.
Σύμφωνα με τον ΟΣΕ, τα χαρακτηριστικά του έργου (προαστιακό δίκτυο, με πυκνό δίκτυο στάσεων) δεν δικαιολογούν  την κατασκευή της γραμμής με προδιαγραφές για την ανάπτυξη ταχυτήτων ως 160 χιλιόμετρα την ώρα.
Όπως υποστηρίζεται από την πλευρά του ΟΣΕ, η γραμμή μπορεί να κατασκευαστεί με προδιαγραφές για την ανάπτυξη ταχυτήτων έως 120 χιλιόμετρα την ώρα. Μάλιστα χαρακτηρίζεται υπεραρκετή για τη κάλυψη των αναγκών, αφού λόγω της πυκνότητας των στάσεων δεν θα υπάρχει η δυνατότητα οι συρμοί να πιάνουν μεγαλύτερες ταχύτητες.
Σε μια τέτοια περίπτωση το κόστος κατασκευής της γραμμής θα είναι χαμηλότερο, αφού η ηλεκτροκίνησή της θα μπορεί να γίνει με μονοσύρματη γραμμή. Αντίθετα σε περίπτωση που η γραμμή κατασκευαστεί με προδιαγραφές για την ανάπτυξη ταχυτήτων ως 160 χιλιόμετρα, τότε είναι εντελώς διαφορετικές οι απαιτήσεις της υποδομής για την ηλεκτροκίνηση με κόστος κατά 40% ακριβότερο.
Οι διαφωνίες για τις προδιαγραφές του έργου
Επιπλέον, εάν η γραμμή έχει προδιαγραφές να φιλοξενήσει ταχύτητες έως 160χλμ/ώρα, θα πρέπει να κατασκευαστούν ανισόπεδοι κόμβοι, έναντι ισόπεδων διαβάσεων που έχουν πολύ χαμηλότερο κόστος κατασκευής και κρίνονται ότι δεν δημιουργούν προβλήματα στην ασφάλεια, εφόσον οι ταχύτητες που αναπτύσσουν οι συρμοί θα είναι στην πράξη πολύ χαμηλότερες από τα δυνητικά 120 χλμ.
Ταυτόχρονα, υπό συζήτηση τίθεται από τον ΟΣΕ το ζήτημα της δημιουργίας δύο σταθμών στην γραμμή των 32 συνολικά χιλιομέτρων. Σε περίπτωση που δεν γίνουν σταθμοί το κόστος θα είναι σαφώς χαμηλότερο, καθώς αυτοί θα αντικατασταθούν από στάσεις.
Από την πλευρά της διοίκησης της ΕΡΓΟΣΕ επισημαίνεται ότι οι αποφάσεις θα πρέπει να ληφθούν άμεσα, αφού, για να μην χαθεί η χρηματοδότηση θα πρέπει οι μελέτες να ολοκληρωθούν σύντομα. Να σημειωθεί ότι, το υπό συζήτηση έργο αφορά στην αναβίωση του σιδηροδρόμου της Λαυρεωτικής με 32 χιλιόμετρα γραμμής που συνδέουν το Κορωπί με το Νέο Λιμάνι του Λαυρίου.
Εκτός από την εξυπηρέτηση αστικών περιοχών που είχαν μεγάλη ανάπτυξη τα προηγούμενα χρόνια και καταγράφουν πλέον υψηλές συγκεντρώσεις πληθυσμού η λειτουργία προαστιακού εκτιμάται ότι μπορεί να βοηθήσει σημαντικά στην ανάδειξη του λιμανιού της περιοχής ως βασικό λιμάνι ακτοπλοΐας.
Μάλιστα, πρόκειται για ένα σχέδιο το οποίο έχει και την στήριξη του υπουργείου Ναυτιλίας, το οποίο εκτιμά ότι μπορεί να αποσυμφορήσει το λιμάνι του Πειραιά. Όμως, πληροφορίες αναφέρουν ότι ένα τέτοιο ενδεχόμενο, συγκεντρώνει αντιρρήσεις από την πλευρά των ακτοπλόων που φέρονται να  υποστηρίζουν ότι, ο λιμένας του Λαυρίου δεν διαθέτει επαρκή μεγέθη προκειμένου να εξελιχθεί σε βασικό λιμάνι ακτοπλοΐας για την Αττική.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου