Δείτε τι απαντά ένας Γάλλος μηχανοδηγός για την εκπαίδευση του τις συνέπειες για την παραβίαση ταχύτητας , τις σχέσεις μεταξύ των μηχανοδηγών , τις επιθέσεις απο επιβάτες και το πάθος τους για το επάγγελμα !
Δουλεύουν νύχτα και μέρα , δεν τους βλέπετε ποτέ ! Οι μηχανοδηγοί εκτελούν ένα ιδιαίτερο επάγγελμα
που τους απασχολεί ώρες . Γνωρίσαμε τον George σε ένα ταξίδι της γραμμής RER-D και είχαμε το προνόμιο να είμαστε μέσα στην καμπίνα για να δούμε την γραμμή.
που τους απασχολεί ώρες . Γνωρίσαμε τον George σε ένα ταξίδι της γραμμής RER-D και είχαμε το προνόμιο να είμαστε μέσα στην καμπίνα για να δούμε την γραμμή.
Σε αντίθεση με τους επιβάτες που παρακολουθούν το ταξίδι περιφερειακά η παρουσία στην καμπίνα του RER είναι σαν να παρακολουθούμε σενάριο επιστημονικό ! Σαν να βρισκόμαστε σε διαστημόπλοιο , με πολλά κουμπιά , οθόνες , πολύχρωμα πράγματα . Σαν καλός οικοδεσπότης ο μηχανοδηγός μας εξηγεί σύντομα τι βλέπουμε με ονομασίες σιδηροδρομικές που δεν θα καταλάβαιναν οι απλοί αναγνώστες .
Τα τρένα πάντα καθυστερούν λένε και τον ρωτάμε
Συγνώμη αλλά αυτός είναι ένας μύθος. Όταν ο κόσμος αργεί , ακόμα και αν δεν είναι τρένο , θα βρεί πάντα μια δικαιολογία , έπαθα λάστιχο για παράδειγμα. Κλασσικό.Θα είχε ενδιαφέρον να κάνουμε μια έρευνα και να μάθουμε πόσοι είπαν ψέμματα , ότι έπαθαν λάστιχο και μετά άργησαν να φτάσουν. Και για αυτά δεν μιλάμε ποτέ , όπως μιλάμε για τα τρένα που δεν έρχονται στην ώρα τους.
Πολλές φορές μας καθυστερούν οι επιβάτες που μπλοκάρουν τις πόρτες όταν πάνε να κλείσουν. Μια καθυστέρηση 2 - 5 λεπτών για τις πόρτες έχει επιπτώσεις σε όλα τα τρένα που ακολουθούν.
Υπάρχει για παράδειγμα ένα κοινό τούνελ για τις γραμμές B και D μεταξύ των Chatelet και Gare du Nord.
Την ώρα αιχμής 32 τρένα περνάνε απο το σημείο αυτό , στην ώρα τους για να μην επηρεαστεί η κυκλοφορία . Κάθε 2 λεπτά περνάει ένα τρένο ! Στο παραμικρό πρόβλημα , δυο γραμμές θα έχουν σημαντικές επιπτώσεις ! Φυσικά υπάρχουν και περιπτώσεις που δεν μπορούμε να αποφύγουμε , ο σιδηρόδρομος είναι κάτι ειδικό , έχουμε πολλές φορές 40 πόντους χιόνι , πάγο κτλπ .
Πολλές φορές παρά την θέληση των μηχανοδηγών είναι πολύ πιο πολύπλοκο να φτάσει στην ώρα του το τρένο !
Τον ρωτάμε αν θα μπορούσε να συμβεί στην Γαλλία παρόμοιο ατύχημα με αυτό της Ισπανίας ,αν δλδ σε μια στροφή θα μπορούσε να αναπτύξει ταχύτητα που θα έβαζε τους επιβάτες σε κίνδυνο.
Πριν καν ολοκληρώσουμε την ερώτηση μας απαντά , είναι γνωστό ότι η ταχύτητα των τρένων καθορίζονται απο ένα ελεγκτή ταχύτητας στην τράπεζα μηχανοδήγησης , που δείχνει το όριο που μπορείς να περάσεις κάθε σημείο .
ΑΝ δεν σεβαστώ το όριο , το τρένο θα σταματήσει απο μόνο του.
Μόλις η πληροφορία για την παραβίαση καταχωρηθεί στον υπολογιστή , στο τέλος της μέρας δεν θα έχω πλέον το δικαίωμα να εξασκώ το επάγγελμα. Κατόπιν θα κληθώ απο τους προισταμένους , θα πρέπει να εξηγήσω γιατί δεν φρέναρα στην σωστή στιγμή , όταν μου ζητήθηκε απο την τράπεζα μηχανοδήγησης να κάνω. Και αν δεν έχω λογική εξήγηση , πιθανόν να χάσω την δουλειά μου .
Μένουμε εντυπωσιασμένοι με την αυστηρότητα αλλά και την δυνατότητα των τρένων να επιβάλουν σεβασμό της ταχύτητας .
Το άγχος της δουλειάς , ακατάστατο ωράριο , δεν τον κουράζουν όλα αυτά ρωτάμε.
Είναι αλήθεια . Σχολάμε πολλές φορές στις 2 το βράδυ , ενώ πολλές φορές πιάνουμε 3 το πρωί. Αλλά ειλικρινά αν κάνεις την δουλειά σου σωστά , αν ταξιδεύεις τους επιβάτες με ασφάλεια , κανείς δεν είναι ποτέ απο πάνω σου.
Μου αρέσει αυτή η αίσθηση της ελευθερίας. Σε συνέχεια υπάρχει αληθινά ομαδικό πνεύμα και αληθινή αλληλεγγύη μεταξύ των μηχανοδηγών.
Ερχόμενοι αντιμέτωποι με το τέλειο προφίλ του επαγγέλματος του μηχανοδηγού , το ερώτημα παραμένει Γιατί είναι για την SNCF τόσο δύσκολα να προσλαμβάνει μηχανοδηγούς ;
Επειδή η δουλειά απαιτεί θυσίες απαντά . Η εκπαίδευση είναι 10 μήνες γεμάτη θυσίες. Εννοείται ότι αλλάζει και ο τρόπος ζωής , όχι ποτό , όχι ναρκωτικά . Καλή όραση , κανένα πρόβλημα ακοής. Όμως στα 3 λεπτά της κρίσης , αν κάποτε χρειαστεί , η εκπαίδευση αποπληρώνεται.
Ο νεοπροσληφθέντας μηχανοδηγός αμείβεται με 2.000 Ευρώ , και περνώντας τα χρόνια και ανεβαίνοντας την ιεραρχία τα χρήματα φτάνουν τα 3.000 Ευρώ το μήνα . Δεν είναι πάντα εύκολο αλλά διασφαλίζεις ένα συγκεκριμένο επίπεδο ζωής. Ακούω καθημερινά άνεργους να κλαίνε επειδή δεν έχουν δουλειά. Τους λέω υπάρχει , απλά χτυπήστε την σωστή πόρτα !
Ταξιδεύουμε μαζί του στο ταξίδι προς Melun και ρωτάμε για τις επιθέσεις εναντίον των οδηγών. Μπροστά στην δυσκολία μας να ρωτήσουμε για το θέμα με ένα χαμόγελο μας απαντά .
Ξέρεις , είναι σημαντικό να βλέπεις τα πράγματα φιλοσοφικά .Η επιθετικότητα είναι προφορική ή ακόμα και φυσική , πολλές φορές είναι ο μόνος τρόπος να εκτονωθούν οι Παριζιάνοι. Πάρε για παράδειγμα έναν επιβάτη που πρέπει να πάει στην δουλειά του και πέρασε ένα κακό βράδυ. Και για να δουλέψει πρέπει να είναι ήρεμος . Αλλά σε όλη την διάρκεια της μέρας τον πιέζει το αφεντικό. Το πρωί πέρνει το τρένο είναι νευριασμένος . Το απόγευμα επιστρέφοντας τα ίδια. Που νομίζεις πως θα ξεσπάσει..
2 λεπτά αργότερα φτάνουμε στον Gare du Nord όπου και κατεβαίνω . Ο μηχανοδηγός μου εξηγεί ότι σε όλους τους σταθμούς ο μέσος χρόνος αναμονής των τρένων είναι 40 δευτερόλεπτα , εδώ είναι 2 λεπτά λόγω της αυξημένης κίνησης.
2 λεπτά και 3 δευτερόλεπτα μετά το τρένο αναχώρησε .....
Ευχαριστούμε τον George για την υπέροχη διαδρομή !
Το θέμα έστειλε στο στέκι , μηχανοδηγός που παρακολουθεί τα θέματα του εξωτερικού... Η μετάφραση έγινε απο τον Γενιδούνια Κώστα .
Η αυστηρότητα , το 5νθημερο και ο σεβασμός στους κανονισμούς εντυπωσιάζουν όπως και η αναφορά του μηχανοδηγού για το πνεύμα αλληλεγγύης μεταξύ των εκεί συναδέλφων ...
Εδώ όμως είναι Ελλάδα ....
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου