Μεγάλη συζήτηση ξεκίνησε μετά το ατύχημα στο Μανχάιμ όπου ενεπλάκη μηχανοδηγός από... γραφείο ενοικίασης εργαζομένων και τις συνέπειες της απελευθέρωσης.
Ο αντίκτυπος της σύγκρουσης του εμπορικού τρένου με επιβατικό της DB την 1η Αυγούστου στο Mannheim (Baden-Württemberg) πυροδότησε μια νέα συζήτηση για τις συνθήκες εκπαίδευσης και εργασίας, την έλλειψη ελέγχου και
τις αρνητικές συνέπειες της απελευθέρωσης των σιδηροδρομικών μεταφορών. Η Κυβέρνηση χωρίς να λαμβάνει υπόψην της τα γεγονότα και τις προειδοποιήσεις συνεχίζει την πολιτική της απελευθέρωσης που θέλουν οι αγορές.
Στο Mannheim το ατύχημα συνέβη με μηχανοδηγό ενοικιαζόμενο απο εταιρεία που λειτουργεί υπό την Βρετανική - Ολλανδική Εταιρεία εμπορικών τρένων και ο οποίος παραβίασε κόκκινα φωτοσήματα όπως απέδειξαν οι έρευνες. Στην σύγκρουση με τον επιβατικό τρένο και τον εκτροχιασμό επιβάτες τραυματίστηκαν. Το Σιδηροδρομικό Σωματείο ECG με αφορμή το συμβάν ζήτησε ξανά καλύτερη εκπαίδευση για το προσωπικό, καλύτερα ποιοτικά στοιχεία και αποτελεσματικούς ελέγχους.Αναφέρθηκε σε εσωτερικές αναφορές για απαράδεκτες συνθήκες εργασία για τους μηχανοδηγούς που συχνά εργάζονταν πολλές ώρες.
Ωστά αυτά δεν είναι σοβαρά θέματα για το Υπουργείο Μεταφορών. Δεν υπήρξε απόδειξη για σύνδεση της υπερεργασίας του μηχανοδηγού στο ατύχημα , ούτε έλλειψη ελέγχου ανέφεραν οι Γενικοί Γραμματείς Anak Ferlemann (CDU) MEPs Sabine Leidig και Herbert Behrens ( LE.FT) σε γραπτή τους αναφορά. Είναι στην ευθύνη των σιδηροδρόμικών εταιρειών η εκπαίδευση στα φωτοσήματα και στα συστήματα ασφαλείας ....
Απο την πλευρά των εργαζομένων τέτοιες αναφορές ελάχιστα λαμβάνονται υπόψη στην υψηλά ανταγωνιστική αγορά των εμπορικών τρένων , και με το dumping στους μισθούς να είναι πραγματικότητα.Απελευθερωθήκαμε και είμαστε εκτός ελέγχου περιγράφει το Σωματείο, το οποίο αντιδρά στις εικάσεις της Κυβέρνησης. Το ότι συνήθως 4 ή και 5 εταιρείες εμπλέκονται στην μεταφορά ενός εμπορικού τρένου δεν τους απασχολεί.
Απελευθέρωση σημαίνει μάχη για την καλύτερη τιμή , όχι την καλύτερη ποιότητα λέει ένα ειδικός.
Πως θα καταφέρουν μικρές εταιρείες μεταφοράς εμπορευμάτων να τα βγάλουν πέρα , χωρίς να παραβιάζουν συστηματικά τους κανόνες ασφαλείας; Οι μηχανοδηγοί αναγκάζονται σε υπερεργασία όταν ένα τρένο δεν προχωρά και δεν αλλάζουν βάρδιες ακόμα και όταν έχουν συμπληρώσει τις μάξιμουξ ώρες μηχανοδήγησης. Οι μεγαλύτερες εταιρείες μπορούν και αλλάζουν το προσωπικό , όχι όμως όλες.
Δεν συγκρίνονται οι συνθήκες εργασίας με αυτές στην DB , όπου οι μηχανοδηγοί αντικαθιστόνται σε περίπτωση καθυστερήσεων. Αλλάζουν με μεταφορικό μέσο της DB , το οποίο μεταφέρει και τον αντικαταστάτη τους.Σε μικρότερες εταιρείες οι συνθήκες είναι πολύ χειρότερες , δεν υπάρχουν συνήθως Σωματεία. Δεν υπάρχει κανένας έλεγχος στον σιδηρόδρομο. Η Αρχή Σιδηροδρόμων δεν κάνει ελέγχους , το κράτος αδιαφορεί λέει τα Σωματεία .....
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου