Eνδιαφέροντα - Κανονισμοί

Τετάρτη 5 Νοεμβρίου 2014

Διώξεις του ανακριτή διαφθοράς για τον Προαστιακό

Ελέγχονται πρώην και νυν στελέχη του ΟΣΕ και στελέχη κατασκευαστικών εταιρειών.Είκοσι άτομα καλούνται να απολογηθούν για συμβάσεις έργων και προμηθειών του ΟΣΕ. Σύμφωνα με πληροφορίες ο ανακριτής Διαφθοράς κ. Νικόλαος Τσιρώνης, μετά από πολύχρονη δικαστική έρευνα, έστειλε κλήσεις που
περιέχουν κακουργηματικές κατηγορίες. Κατηγορούνται για απιστία με τις επιβαρυντικές διατάξεις του νόμου 1608/1950 και ηθική αυτουργία.

Οι κατηγορούμενοι είναι στελέχη κατασκευαστικών εταιρειών αλλά και μέλη των επιτροπών του ΟΣΕ, οι οποίοι κυρίως ενέκριναν τη σύμβαση ανάθεσης του Προαστιακού. 
Η σύμβαση ύψους 161.000.000 ευρώ υπεγράφη το 2005 επί υπουργίας Μιχάλη Λιάπη, αλλά οι προπαρασκευαστικές ενέργειες είχαν αρχίσει από τις κυβερνήσεις του ΠαΣοΚ. Αφορά την αναβάθμιση σηματοδότηση και ηλεκτροκίνηση της σιδηροδρομικής γραμμής στο τμήμα Πειραιάς-Αθήνα-Τρεις Γέφυρες. Σύμφωνα με τον ογκωδέστατο φάκελο μιας δικογραφίας που είχε πολλές διαδρομές μεταξύ εφετείου, πρωτοδικείου ακόμα και εξεταστικών επιτροπών της Βουλής, εκατομμύρια ευρώ ξοδεύτηκαν (περίπου 109) για ένα έργο το οποίο είχε χαρακτηριστεί ως ολυμπιακό, ανατέθηκε με διαδικασίες εξπρές αλλά ουδέποτε ολοκληρώθηκε.
Για την κυρία σύμβαση, πάντως, ελέγχονται πρώην και νυν στελέχη του ΟΣΕ αλλά και αρμόδιοι για τον έλεγχο της νομιμότητας και του έργου. Παράλληλα ελέγχονται όσοι είχαν αρμοδιότητα να διαπιστώσουν για το αν παραδόθηκε το έργο. Σύμφωνα με καταθέσεις της δικογραφίας αλλά και το πόρισμα των Ελεγκτών του υπουργείου Οικονομικών, ακολουθήθηκαν σκοτεινές διαδρομές στην ανάθεση του έργου σε συγκεκριμένες εταιρίες.

Ειδικότερα πόρισμα είχαν παραδώσει οι ελεγκτές στον προηγούμενο ανακριτή, κ. Σπύρο Γεωργουλέα, ο οποίος αντικαταστάθηκε από τον κ. Τσιρώνη λόγω εκλογής του ως προϊσταμένου του Πρωτοδικείου. Στο πόρισμα, εκτός από τις διαδικασίες, επισημαίνεται ότι ο ΟΣΕ δαπάνησε 100.000.000 ευρώ για έργο που δεν παραδόθηκε και εάν επαναπροκηρυχθεί τώρα θα προχωρήσει με διαφορετικό σχεδιασμό (υπογειοποίηση μεγάλου τμήματος) με αποτέλεσμα να πληρωθούν και άλλα εκατομμύρια. Επιπλέον η χώρα μας θα κληθεί να επιστρέψει τα κοινοτικά κονδύλια που διατέθηκαν για το έργο, που χαρακτηρίζεται και ως «στοιχειωμένο». Η σύμβαση προέβλεπε προθεσμία υλοποίησης οκτώ μήνες, αλλά «σερνόταν» από το 2005 ώσπου ανατέθηκε το 2011, οπότε το ΔΣ του ΟΣΕ αποφάσισε τη διάλυση της σύμβασης. Η υπόθεση της σύμβασης 994, πάντως, είναι ένα ακόμα αγκάθι για την πώληση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ.

Θέμα αποζημιώσεων έχει επίσης εγείρει και η κοινοπραξία των επιχειρηματιών με το επιχείρημα ότι το έργο βάλτωσε, λόγω της στάσης του ΟΣΕ και του ελληνικού Δημοσίου.

 Γιάννα Παπαδάκου
tovima.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου