Eνδιαφέροντα - Κανονισμοί

Τρίτη 2 Δεκεμβρίου 2014

Κοινή πρόταση απο 10 συνδικαλιστές για τον προγραμματισμό δράσης στο ΣτΑ στο Σωματείο μας!

Για πρώτη φορά μετά απο πολλά χρόνια και για την δημιουργία μετώπου που θα αλλάξει το συσχετισμό των δυνάμεων στο Σωματείο , 10 συνδικαλιστές απο διαφορετικές παρατάξεις καταθέτουν κοινή πρόταση για τον προγραμματισμό δράσης.Η πρόταση η οποία   έλαβε 11 ψήφους και την δημοσιεύουμε >
Τα τελευταία χρόνια η λειτουργία του Σωματείου έχει περιστραφεί γύρω από την λογική της διαχείρισης των προβλημάτων της Υπηρεσίας και όχι της επίλυσης των προβλημάτων των μηχανοδηγών. Προβλημάτων βιοποριστικών , εργασιακών και
συνταξιοδοτικών.

Η πλειοψηφία του Σωματείου απαξίωσε με την στάση της την λειτουργία του ΣτΑ αφού ούτε το 2012 , ούτε το 2013 έγιναν ψηφοφορίες για τον προγραμματισμό δράσης. Απαξίωσε την ίδια την ύπαρξη του αγνοώντας την ομόφωνη απόφαση των Γενικών Συνελεύσεων του Μαρτίου του 2014 και στην συνέχεια χαλκεύοντας την μέσω ψηφοφορίας στο Διοικητικό Συμβούλιο, ενώ αγνόησε επιδεικτικά και δεν ζήτησε την γνώμη  των τοπικών παραρτημάτων στην πλειοψηφία των αποφάσεων του.
Φυσικά όλα αυτά δεν γίνονται τυχαία ,αλλά συνειδητά στην λογική της διαχείρισης των μνημονιακών πολιτικών της εξαθλίωσης όλων των εργαζομένων και της ιδιωτικοποίησης του σιδηροδρόμου.
Ξεκινώντας σήμερα από τα Καλάβρυτα καταθέτουμε από κοινού πρόταση για τον προγραμματισμό δράσης για το 2015  και το επόμενο διάστημα και μέχρι τις εκλογές του Σωματείου τον Μάιο, θα εργαστούμε –πάντα σε συννενόηση και με την συμμετοχή  των μηχανοδηγών – για την ανατροπή της πολιτικής αυτής , αλλά και την ανατροπή της συνδικαλιστικής πλειοψηφίας που μέχρι σήμερα την στηρίζει.

  • Δεν αποδεχόμαστε την ιδιωτικοποίηση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ και της ΕΕΣΣΤΥ , αλλά ούτε και αυτήν της παραχώρησης μέρους δραστηριοτήτων σε ιδιώτες (πχ Έκδοση εισητηρίων, έλεγχος, φύλαξη διαβάσεων και σταθμών , συντήρηση). Αγωνιζόμαστε για Δημόσιο , ενιαίο και σύγχρονο σιδηρόδρομο στην υπηρεσία του πολίτη, στον οποίο θα εργάζονται επαγγελματίες σιδηροδρομικοί με συγκροτημένα δικαιώματα.
  • Επαναλειτουργία του δικτύου όπου έχει κλείσει. Συνεργασία με τις τοπικές κοινωνίες για την επίτευξη του στόχου αυτού , ανάδειξη του ρόλου του σιδηροδρόμου στην πραγματική οικονομία. 
  • Βασική μας επιδίωξη είναι η συμμετοχή των μηχανοδηγών στην λήψη των αποφάσεων που τους αφορούν , συμμετοχή που θα αναπτύξει την τεράστια δυναμική του κλάδου αλλά και θα ενδυναμώσει την λειτουργία του Σωματείου προκειμένου να φτάσουμε στην ανατροπή. Θέλουμε αποφάσεις Γενικών Συνελεύσεων  για όλα τα κρίσιμα ζητήματα που αφορούν τον κλάδο. (π.χ. Υπογραφή Συλλογικής Σύμβασης Εργασίας).
  • Επίσης στόχος θα πρέπει να είναι η ενοποίηση σε δράση –αρχικά με όμορους κλάδους- να αναθερμάνουμε άμεσα την συμμαχία με τους εργαζόμενους στα υπόλοιπα Μέσα Μεταφοράς. Οι ανατροπές γίνονται  εφικτές όταν συναντιούνται οι κοινωνικές ομάδες και όταν συναποφασίζουν δράσεις.
  • Η ασφάλεια της κυκλοφορίας θα πρέπει να είναι κομβικός παράγοντας  στην λογική που θα κινηθεί και θα δράσει το  Σωματείο. Όχι με ψευδεπίγραφες δηλώσεις και ανακοινώσεις που μένουν στα χαρτιά, αλλά επιβάλλοντας τις κανονιστικές διαδικασίες που προστατεύουν τόσο τους εργαζόμενους όσο και το ίδιο το μέσο.
  • Για τον προγραμματισμό  εργασίας του μηχανοδηγού και επειδή οι ενναλασόμενες βάρδιες κρίνονται γενικώς ως επικινδυνότερες για τον οργανισμό διότι το σοκ που υφίσταται το βιολογικό ρολόι είναι ιδιαίτερα μεγάλο και δεν μπορεί να ανταπεξέλθει στις συνεχείς αλλαγές,  θα πρέπει να σχεδιαστούν προγράμματα εργασίας με γνώμονα την υγεία και την ασφάλεια των εργαζομένων στα πλαίσια της ίσης μεταχείρισης και με σεβασμό σε παραμέτρους .
  • Προσλήψεις. Πιέζουμε πραγματικά. Άμεσα το Σωματείο επιβάλει  την χορήγηση των αναπαύσεων σε όλο το προσωπικό , δεν αποδεχόμαστε καμία υπερωριακή απασχόληση στον προγραμματισμό εργασίας, αγωνιζόμαστε και επιδιώκουμε αυστηρά 5νθημερη – 7ωρη εργασία. Ο αγώνας του συνδικάτου των Γερμανών μηχανοδηγών για το θέμα δείχνει τον δρόμο.
  • Τοποθετήσεις. Η έλξη να στελεχώσει όλες τις θέσεις κλειδιά όχι όμως με την επιλογή των κομματικά ημέτερων. Δίνουμε τέλος στην καταστρατήγηση εννοιών όπως αρχαιότητα, η επετηρίδα.
  • Συντάξεις – εφάπαξ. Καμία αποδοχή μείωσης συντάξεων. Κατάργηση όλων των αντασφαλιστικών Νόμων που ψηφίστηκαν , δεν αποδεχόμαστε το  κούρεμα των αποθεματικών των Ταμείων που έγινε με το PSI (ΝΔ-ΠΑΣΟΚ).
  • Δημιουργία δικτύων αλληλεγγύης μαζί με όλους τους ενεργούς πολίτες. Κανένας μηχανοδηγός μόνος του στην κρίση, κανείς σιδηροδρομικός μόνος του, κανείς εργαζόμενος άνεργος και συνταξιούχος  μόνος του. Δωρεάν μετακίνηση για τους ανέργους, φοιτητές, μαθητές και ευαίσθητες κοινωνικές ομάδες. 
  • Ξανασυζητάμε τον ρόλο της ALE και τοποθετούμαστε υπέρ της ουσιαστικής και όχι μόνο της τυπικής ύπαρξης της. Άμεση και ουσιαστική επικοινωνία με τα Σωματεία των μηχανοδηγών στον Βαλκανικό χώρο , αλλά και με αυτά στον Ευρωπαικό Νότο που αντιμετωπίζουν τα ίδια προβλήματα.
Το επόμενο διάστημα θα επικοινωνήσουμε με το σύνολο των μηχανοδηγών. Θα τους καλέσουμε σε ανοικτές συζητήσεις σε χώρους εργασίας – και όχι σε κομματικά γραφεία- για να συζητήσουμε αυτά που πρέπει και θέλουμε να αλλάξουμε.
Η αλλαγή συσχετισμού δυνάμεων στο Σωματείο των μηχανοδηγών, μετά από δεκαετίες αποτελεί ουσιαστικό λόγο για την συννένωση των δυνάμεων μας.
Να αλλάξουμε το συνδικαλιστικό κατεστημένο, να απαλαγούμε από νοοτροπίες που εγκλώβισαν και μίκρυναν τον κλάδο., να επαναφέρουμε την αξιοπρέπεια.
Οι παρόντες στο ΣτΑ 
Γενιδούνιας Κώστας, Γκαντιτζικίδης Πασχάλης, Λειβαδιώτης Δημήτρης, Μπάρος Γιάννης, Χαντάβας Αλέξης, Παρασκευόπουλος Αντώνης, Καλαμάρας Αποστόλης, Πίνιος Κώστας, Τσιούλκας Κώστας , Τσιαντάς Αντώνης.


Σημειώνουμε ότι μετά το πέρας της ψηφοφορίας ο συνάδελφος Ζαφείρης Βελλής τόνισε πως αν η πρόταση είχε γίνει σε προγενέστερο χρόνο απο αυτήν που κατατέθηκε (δευτερολογία) θα μπορούσε να συζητηθεί και να υπάρξει συνολική συμφωνία.
Οι συνάδελφοι τόνισαν πως δεν υπήρξε καμία πρόθεση για να δημιουργηθεί θέμα ούτε πρόθεση για καμία μεθόδευση, η πρόταση κατατέθηκε σε δευτερολογία γιατί έπρεπε να ακούσουν οι υπογράφοντες τις τοποθετήσεις των μελών του ΣτΑ.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου