Η βουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ εξέδωσε Δελτίο Τύπου στο οποίο κοινοποιεί την απάντηση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ στην επερώτηση της για την κατάσταση των τρένων στην Θεσσαλία.
Αποκαλυπτικός για το οριακό σημείο στο οποίο έχουν περιέλθει οι σιδηροδρομικές μεταφορές λόγω της εφαρμογής μνημονιακών πολιτικών τα τελευταία έτη είναι ο διευθύνων σύμβουλος της ΤΡΑΙΝΟΣΕ κ. Αθανάσιος Ζηλιασκόπουλος, ο οποίος απάντησε στην επιστολή της βουλευτίνας Λάρισας του ΣΥΡΙΖΑ Ηρώς Διώτη σχετικά με τις απαράδεκτες συνθήκες μεταφοράς στο δρομολόγιο 591 από Θεσσαλονίκη για Καλαμπάκα καθώς και τα “κομμένα” δρομολόγια στον ίδιο άξονα.
Ο πρόεδρος του ΔΣ της ΤΡΑΙΝΟΣΕ αναφέρει ότι
«η κατάσταση στο ντιζελοκίνητο κινητήριο Τροχαίο Υλικό επιβατικών μεταφορών το οποίο μισθώνει η ΤΡΑΙΝΟΣΕ είναι εξαιρετικά προβληματική, λόγω της ελλιπούς συντήρησης από πλευράς της Υπεύθυνης για τη συντήρηση εταιρείας ΕΕΣΣΤΥ, με αποτέλεσμα η καθημερινή διαθεσιμότητα των Μονάδων που λειτουργούν να κυμαίνεται μεταξύ του 20% και 40% του συνολικού υπάρχοντος Τροχαίου Υλικού. Από πλευράς ΤΡΑΙΝΟΣΕ υπάρχει έλλειψη προσωπικού και δεν έχει ενεργοποιηθεί ο νόμος 4313/2014 Άρθρο 88 για τις μετατάξεις των 30 μηχανοδηγών που ζήτησε η ΤΡΑΙΝΟΣΕ. Ακόμη και αυτό όμως να γίνει, σύντομα θα έχουμε περαιτέρω ελλείψεις σε μηχανοδηγούς κι άλλο απαραίτητο προσωπικό λόγω συνταξιοδοτήσεων και μη αναπληρώσεων τους, ενώ η αναπλήρωση ειδικά των μηχανοδηγών είναι μία αρκετά χρονοβόρα διαδικασία λόγω της απαραίτητης εκπαίδευσης». Επιπλέον, ο κ. Ζηλιασκόπουλος θέτει θέμα χρηματοδότησης, σημειώνοντας ότι δεν έχουν εισπραχθεί έως σήμερα τα 12 εκατ. ευρώ για Υποχρεώσεις Δημόσιας Υπηρεσίας –ποσό που προβλέπεται στο άρθρο 45 του Ν. 4313/2014.
Με αφορμή την απάντηση του προέδρου της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, η βουλευτίνα Λάρισας ανέφερε τα εξής: «Η συνειδητή δημιουργία ελλείψεων προσωπικού ήδη από το 2010, το πέρασμα της ΕΕΣΣΤΥ στο ΤΑΙΠΕΔ, κατά 100% μάλιστα, η υποχρηματοδότηση των σιδηροδρομικών μεταφορών συνθέτουν το σημερινό σκηνικό και βέβαια, οι απόλυτα χαμένοι είναι αφενός οι απλοί πολίτες που υποχρεώνονται να ταξιδεύουν σε απαράδεκτες συνθήκες, αλλά και ο ίδιος ο σιδηρόδρομος που απαξιώνεται καθημερινά στα μάτια της κοινωνίας. Τα ζητήματα που θέτει ο κ. Ζηλιασκόπουλος είναι ιδιαιτέρως σημαντικά, γι’ αυτό και θα τα προωθήσουμε, στο πλαίσιο του κοινοβουλευτικού ελέγχου, στα συναρμόδια Υπουργεία προκειμένου να δρομολογηθούν οι απαραίτητες λύσεις».
Η πλήρης απάντηση του προέδρου και δ/ντος συμβούλου της ΤΡΑΙΝΟΣΕ είναι η ακόλουθη:
Θέμα: Συνθήκες μεταφοράς στο δρομολόγιο 591 από Θεσσαλονίκη με ενδιάμεσο σταθμό τη Λάρισα και τελικό προορισμό την Καλαμπάκα
Σχετ.: Επιστολή από 24.03.2015 της Βουλευτή Ν. Λάρισας του ΣΥΡΙΖΑ κας Ηρώς Διώτη.
Αξιότιμη κύρια Βουλευτή,
Σε απάντηση της προαναφερόμενης στο σχετικό επιστολής σας, θα θέλαμε κατ’ αρχήν να σας βεβαιώσουμε ότι η βασική στόχευση της εταιρίας είναι ένας σύγχρονος σιδηρόδρομος και να σας διαβεβαιώσουμε ότι για την ΤΡΑΙΝΟΣΕ Α.Ε. πρωταρχικός στόχος είναι η εξυπηρέτηση του επιβατικού κοινού.
Σε ότι αφορά το ερώτημά σας, σας γνωρίζουμε τα κάτωθι:
1. Η κατάσταση στο ντιζελοκίνητο κινητήριο Τροχαίο Υλικό επιβατικών μεταφορών το οποίο μισθώνει η ΤΡΑΙΝΟΣΕ είναι εξαιρετικά προβληματική, λόγω της ελλιπούς συντήρησης από πλευράς της Υπεύθυνης για τη συντήρηση εταιρείας ΕΕΣΣΤΥ, με αποτέλεσμα η καθημερινή διαθεσιμότητα των Μονάδων που λειτουργούν να κυμαίνεται μεταξύ του 20% και 40% του συνολικού υπάρχοντος Τροχαίου Υλικού.
2. Από πλευράς ΤΡΑΙΝΟΣΕ υπάρχει έλλειψη προσωπικού και δεν έχει ενεργοποιηθεί ο νόμος 4313/2014 Άρθρο 88 για τις μετατάξεις των 30 μηχανοδηγών που ζήτησε η ΤΡΑΙΝΟΣΕ.
3. Στο τμήμα γραμμής Θεσσαλονίκης – Καλαμπάκας για το οποίο αναφέρεστε, κατά κύριο λόγο τα δρομολόγια της ΤΡΑΙΝΟΣΕ εκτελούνται με μια 5άδυμη (1) Αυτοκινητάμαξα (Α/Α) Intercity AEG κλιματιζόμενη, η οποία αντικαθίσταται από Α/Α MAN παλαιού τύπου, είτε επειδή υπάρχει έλλειψη προσωπικού της ΤΡΑΙΝΟΣΕ είτε επειδή προέκυψε έκτακτη ανάγκη (π.χ. κάποιο συμβάν επί της γραμμής ή κάποια βλάβη). Η αντικατάσταση αυτή κρίνεται αναγκαία, επειδή η ΕΕΣΣΤΥ αδυνατεί να χορηγήσει άλλη Αυτοκινητάμαξα (Α/Α) Intercity AEG κλιματιζόμενη, λόγω έλλειψης ανταλλακτικών ή / και τεχνικού προσωπικού.
4. Η δυνατότητα υποκατάστασης κάποιων ντιζελοκίνητων μονάδων στην Θεσσαλία και Β. Ελλάδα με σύγχρονες μονάδες που καλύπτουν τις ανάγκες της γραμμής Πειραιά – Αθήνα – Χαλκίδα δεν μπορεί να γίνει, καθώς η ΕΡΓΟΣΕ που είχε υποσχεθεί να επεκτείνει την ηλεκτροκίνηση από Οινόη μέχρι τους Αγ. Αναργύρους και Σταθμό Αθηνών δεν έχει παραδώσει το έργο και είναι άγνωστο πότε αυτό το έργο της ανάταξης ηλεκτροκίνησης θα παραδοθεί.
5. Αναφορικά με την επαναφορά του «κομμένου» δρομολογίου 2595, αυτό δεν υπήρξε δυνατότητα στη συνέχεια μετά το καλοκαίρι να επανέλθει, λόγω του ότι η ΤΡΑΙΝΟΣΕ ανταποκρινόμενη σε παράπονα και αιτήματα των επιβατών επανέφερε το δρομολόγιο 2593, την 21/7/2014, ώστε να εξυπηρετήσει τους επιβάτες στα πλαίσια των δυνατοτήτων της, μην έχοντας μέχρι σήμερα τη δυνατότητα και αντίθετα από την επιθυμία της, να λειτουργεί και τα δύο δρομολόγια 2593 και 2595.
6. Έτσι συνοψίζοντας :
Θα επιθυμούσαμε να λειτουργήσουμε ως ΤΡΑΙΝΟΣΕ το πλήρες πλέγμα στη Θεσσαλία και μάλιστα αν μπορούσαμε να το επεκτείνουμε, αλλά
Α) Δεν έχουμε τώρα το απαραίτητο τροχαίο (ντιζελοκίνητο) υλικό για λειτουργία πλήρους πλέγματος δρομολογίων. Έτσι αναγκαζόμαστε να επιλέγουμε κάποια δρομολόγια και όχι όλα όπως είναι ο σχεδιασμός μας και τα οποία λειτουργούσαμε, ως ΤΡΑΙΝΟΣΕ, όσο διάστημα είμασταν σε θέση να το κάνουμε
Β)Δεν έχει τη δυνατότητα η ΕΕΣΣΤΥ να συντηρήσει σύγχρονες ντιζελοκίνητες αυτοκινητάμαξες τύπου RAILBUS ή MAN 2000 στην Λάρισα
Γ) Υπάρχει μεγάλη έλλειψη ανταλλακτικών για τα τραίνα από πλευράς ΕΕΣΣΤΥ ενώ οι διαδικασίες προμήθειας τους είναι χρονοβόρες
Δ) Εξ αυτών των λόγων θα πρέπει να αποδεσμεύσουμε κατάλληλο τροχαίο υλικό από την Αθήνα να το μεταφέρουμε στη Θεσσαλία, αλλά δε μπορούμε ακόμη διότι:
Ε) δεν έχει παραδοθεί η αναταγμένη ηλεκτροκινούμενη γραμμή μέχρι τον Σ. Σταθμό Αθηνών με ευθύνη ΕΡΓΟΣΕ. Αν η γραμμή ήταν ηλεκτροκινούμενη θα μπορούσαμε να λειτουργήσουμε με ηλεκτρικά τραίνα τον προαστιακό Αθήνας και την Χαλκίδα και να αποδεσμεύσουμε το τόσο αναγκαίο τροχαίο υλικό για τη Θεσσαλία ή και αλλού που επίσης χρειαζόμαστε
ΣΤ) Δε διαθέτουμε τους απαραίτητους μηχανοδηγούς –όχι με ευθύνη ΤΡΑΙΝΟΣΕ
Ζ) Για τη θεραπεία της ανωτέρω έλλειψης του τόσο απαραίτητου προσωπικού πρώτης γραμμής –μηχανοδηγών- δεν έχει προχωρήσει η μετάταξη των 30 μηχανοδηγών στη ΤΡΑΙΝΟΣΕ, η οποία όμως ΤΡΑΙΝΟΣΕ έχει κάνει κάθε δυνατή ενέργεια σε αυτή την κατεύθυνση
Η) Ακόμη και αυτό όμως να γίνει, η μετάταξη των 30 μηχανοδηγών στη ΤΡΑΙΝΟΣΕ, σύντομα θα έχουμε περαιτέρω ελλείψεις σε μηχανοδηγούς κι άλλο απαραίτητο προσωπικό λόγω συνταξιοδοτήσεων και μη αναπληρώσεων τους, ενώ η αναπλήρωση ειδικά των μηχανοδηγών είναι μία αρκετά χρονοβόρα διαδικασία λόγω της απαραίτητης εκπαίδευσης
Θ) Και αν ακόμη μεταφέρουμε το τόσο απαραίτητο τροχαίο υλικό στη Λάρισα, έχουμε ανάγκη, να λειτουργούν από τον ΟΣΕ απαραίτητες ισόπεδες διασταυρώσεις στο τμήμα Λάρισα – Βόλος, για προφανείς λόγους ασφάλειας ανθρώπων, αλλά και προφύλαξης του τροχαίου υλικού, το οποίο σύντομα θα τεθεί εκτός λειτουργίας, αν δε λειτουργούν οι σχετικές ισόπεδες διαβάσεις
Ι) Και επανερχόμενοι στο θέμα του απαραίτητου αλλά και σε έλλειψη τροχαίου υλικού για το οποίο δεν είναι υπεύθυνη η ΤΡΑΙΝΟΣΕ, αναφέρουμε πάλι ότι οι εκτιμήσεις μας είναι, πως το πρόβλημα θα ενταθεί στο άμεσο μέλλον και ειδικότερα τους φετινούς καλοκαιρινούς μήνες, λόγω 1) έλλειψης τροχών και 2) πετρελαιοκινητήρων, που θα θέσουν εκτός λειτουργίας περαιτέρω τροχαίο υλικό, καθιστώντας πλέον αδύνατη τη λειτουργία της ΤΡΑΙΝΟΣΕ ακόμη και όπως λειτουργεί σήμερα, ενώ σε κάθε περίπτωση η ΤΡΑΙΝΟΣΕ επιθυμεί επέκταση των δρομολογίων της και οπωσδήποτε να δρομολογήσει σύγχρονου τύπου αυτοκινητάμαξες στο τμήμα Λάρισα – Βόλος και Παλαιοφάρσαλο – Καλαμπάκα.
Σημειωτέο και ανεξαρτήτως των ανωτέρω, που καταδεικνύουν σοβαρές ελλείψεις, οι προαναφερόμενες υπηρεσίες εντάσσονται στα πλαίσια των ΥΔΥ, για τις οποίες υπηρεσίες, η ΤΡΑΙΝΟΣΕ δεν έχει εισπράξει την αναλογούσα αποζημίωση των άνω των 12 εκατομμυρίων ευρώ, από την αρχή του έτους έως και σήμερα.
Παραμένουμε στη διάθεσή σας για οποιαδήποτε πρόσθετη πληροφορία ή διευκρίνιση.
Εισηγητής Ο Προϊστάμενος Ο Προϊστάμενος Ο Προϊστάμενος
Προϊσταμένη Τμήματος ΥΕΤΠΕΜ ΔΙΕΠΜΕ ΔΙΚΑΜ/ΔΑΣΦ
Μαρία Μηλιώνη Ν. Σουρτζίνος Θ. Τόλιας Χ. Ρετσινάς
Ο Πρόεδρος ΔΣ &
Ο Διευθύνων Σύμβουλος
Αθ. Ζηλιασκόπουλος
Τελικά από την διάλυση του ΟΣΕ σε εταιρείες ποιοι κέρδισαν;;
ΑπάντησηΔιαγραφήΠρέπει η πολιτεία να δει ξανά τον τρόπο που διαλύθηκε ο σιδηρόδρομος, τον σκοπό που εξυπηρέτησε αυτός ο διαχωρισμός των εταιρειών και φυσικά το αποτέλεσμα!!
Αγγελική Γιωτοπούλου-Αποστολάκη