«Παραμύθια τα περί σκληρής διαπραγμάτευσης, όλοι οι εργαζόμενοι στο λιμάνι γνώριζαν ότι θα έμενε ένας υποψήφιος αγοραστής στο τέλος», αποκάλυψε μιλώντας στο ραδιοσταθμό «στο Κόκκινο» ηΑναστασία Φραντζεσκάκη, μέλος του διοικητικού συμβουλίου της ΟΜΥΛΕ. «Το ΤΑΙΠΕΔ αποφασίζει και διατάζει»... «Ποιες είναι οι πλάτες
του ΤΑΙΠΕΔ όταν απαξιώνει τα υπουργεία Ναυτιλίας και Οικονομίας; Ο κ. Πιτσιόρλας πρέπει να δώσει απαντήσεις», τονίζει.
Η Α. Φραντζεσκάκη σημειώνει πως αυτό έχει να κάνει με την αρχική σύμβαση παραχώρησης μεταξύ Ελληνικού Δημοσίου και COSCO, όπου από την αρχή ήταν μια λεόντεια σύμβαση και έδινε εξαιρετικά προνόμια στην COSCO.
«Να θυμίσω εδώ το άρθρο 9 της σύμβασης του 2009, όπου απαγορευόταν στον Οργανισμό Λιμένος Πειραιώς και εξακολουθεί να απαγορεύεται μέχρι σήμερα, να αναπτύξει άλλο εμπορικό λιμάνι σε ακτίνα 200 χιλιομέτρων από το λιμάνι του Πειραιά, εκτός αν είχε την συναίνεση της COSCO».
«Όλα αυτά τα χρόνια λοιπόν», συμπληρώνει το μέλος της ΟΜΥΛΕ, «ο ΟΛΠ είχε να διαχειριστεί μια ιδιαίτερα δύσκολη πραγματικότητα, γιατί ακόμα και να θέλει να μετακινήσει ένα συρματόπλεγμα κατά πέντε μέτρα μέσα στο container terminal που έχει (τον προβλήτα Ι), έπρεπε να πάρει πρώτα την συναίνεση της διοίκησης της COSCO, η οποία ποτέ δεν την δίνει και για τίποτα».
Οι «φιλικοί διακανονισμοί» του 2011 και του 2014 επέκτειναν τα προνόμια της COSCO εις βάρος του δημοσίου – Το χρονικό του εγκλήματος
«Ο πρώτος φιλικός διακανονισμός», υπενθυμίζει η Α. Φραντζεσκάκη, «υπογράφηκε το 2011και ο δεύτερος φιλικός διακανονισμός, που είναι η πιο ενδιαφέρουσα περίπτωση, έγινε στις 24 Δεκεμβρίου του 2014. Πολλοί θα θυμόμαστε εκείνη την ημερομηνία, γιατί ενώ η κυβέρνηση Νέας Δημοκρατίας – ΠΑΣΟΚ (Σαμαρά – Βενιζέλου) έπνεε τα λοίσθια και ουσιαστικά είχε αποφασιστεί ότι πάμε σε εθνικές εκλογές, την τελευταία μέρα πέρναγε ότι προλάβαινε από την βουλή. Ήταν ένα πολυνομοσχέδιο που είχε τα πάντα όλα μέσα. Μέσα σ` εκείνο, λοιπόν το πολυνομοσχέδιο είχε το “φιλικό διακανονισμό 2”, ο οποίος άλλαζε τον τρόπο με τον οποίο πλήρωνε το ετήσιο ενοίκιο η COSCO στο Ελληνικό κράτος (δηλαδή στον ΟΛΠ).
»Ο “φιλικός διακανονισμός 2” τροποποιούσε, σημείωσε το συνδικαλιστικό μέλος, «το αρχικό τιμολόγιο που είχε δοθεί στην COSCO με την αρχική σύμβαση και έδινε ένα ελάχιστο ποσό, που ήταν υποχρεωμένη να αποδίδει ως ενοίκιο κάθε χρόνο και το αντικαθιστούσε με την ελάχιστη εγγυημένη κίνηση, κάνοντας με αυτό τον τρόπο συμμέτοχο το Ελληνικό κράτος και τον Οργανισμό Λιμένος Πειραιά στο επιχειρηματικό ρίσκο της COSCO».
Δηλαδή, σημείωσε, «η COSCO δεσμευόταν να φέρει εφ` εξής στις προβλήτες ΙΙ και ΙΙΙ, που διαχειρίζεται, ένα εγγυημένο αριθμό container κάθε χρόνο». Πουθενά, όμως, υποστήριξε η κ. Φραντζεσκάκη, «δεν λέει με τι τρόπο θα τιμολογούνται αυτά, που σημαίνει ότι μπορεί να βγαίνει η κίνησή της, αλλά κανείς δεν ξέρει τι ποσό θα αποδίδει στο τέλος του χρόνου».
Με αυτό τον τρόπο το ΤΑΙΠΕΔ επέβαλε την COSCO ως τον μοναδικό υποψήφιο αγοραστή
Η παραπάνω τροποποίηση, εξηγεί η Α. Φραντζεσκάκη, «καθιστά εξαιρετικά δύσκολο στον οποιοδήποτε να προτείνει ως ευκαιρία το λιμάνι του Πειραιά. Όποιος κάτσει κάτω και φτιάξει ένα υποτυπώδες οικονομοτεχνικό μοντέλο […] θα διαπιστώσει πως η βασική δραστηριότητα του ΟΛΠ είναι το εμπορικό κομμάτι, που συνεισφέρει στον συνολικό προϋπολογισμό του Οργανισμό Λιμένος Πειραιά μεταξύ 70 και 75% του συνολικού τζίρου και των κερδών».
Η «κρυφή ατζέντα» του ΤΑΙΠΕΔ ξεκινάει από το 2011 – Η COSCO θα πληρώνει ενοίκιο στον εαυτό της…
«Το ΤΑΙΠΕΔ έχει συνέχεια, δεν είναι η τωρινή διοίκηση», τόνισε η κ. Φραντζεσκάκη. «Η επίδικη τροποποίηση», συνέχισε, «μπορεί να υπογράφηκε το 2014, αλλά τρομερές ευθύνες έχει και η σημερινή διοίκηση του ΤΑΙΠΕΔ. Βρισκόμαστε σε μια κατάσταση, όπου ο οποιοσδήποτε τρίτος θα δυσκολευόταν πάρα πολύ να εξηγήσει γιατί συμφέρει να αγοράσει το λιμάνι. Για τρεις λόγους: Ο “φιλικός διακανονισμός 2” δεν κάνει εφικτό τον υπολογισμό, από οποιοδήποτε φοροτεχνικό μοντέλο, των ετήσιων εσόδων του ΟΛΠ από την εμπορική του δραστηριότητα (αποτελεί το 70 με 75% του τζίρου). Η σύμβαση είναι προβληματική από την αρχή π.χ. για οποιαδήποτε μετακίνηση ή οριοθέτηση χώρου στο «δικό σου container terminal», θα πρέπει να πάρεις την έγκριση της COSCO».
«Η COSCO θα πληρώνει ενοίκιο στον εαυτό της!»
Η Αν. Φραντζεσκάκη αποκαλύπτει πως, «το ενοίκιο που πληρώνει η COSCO στον ΟΛΠ σε ετήσια βάση, ακόμη και κουτσουρεμένο, ακόμη και χαλκευμένο, όταν πάρει το λιμάνι θα το αποδίδει στον εαυτό της. Θα βγάζει τα χρήματα από την μία τσέπη και θα τα βάζει στην άλλη».
Γιάννης κερνάει, Γιάννης πίνει και η COSCO κάνει… τον Κινέζο – Καταρρέουν οι ισχυρισμοί για «καλή προσφορά» COSCO
Το συνδικαλιστικό μέλος της ΟΜΥΛΕ υπογράμμισε επίσης ότι «το συμβόλαιο της COSCO από τις προβλήτες ΙΙ και ΙΙΙ, σε βάθος χρόνου 40 ετών, με τους πλέον συντηρητικούς υπολογισμούς - και αυτά ξέρετε βρίσκονται στην διεθνή βιβλιογραφία και δεν τα έχει αμφισβητήσει κανείς - κυμαίνονται από το 1 δισ. και 200 εκατομμύρια ευρώ, για βάθος 40 χρόνια, ενώ οι πιο αισιόδοξοι υπολογισμοί κάνουν λόγο για 1 δισ. 600 εκατομμύρια ευρώ. Δηλαδή σε απλά Ελληνικά, αν η COSCO παρουσιαζόταν και μας έδινε 1 δις για το λιμάνι του Πειραιά, ουσιαστικά δεν θα είχε δώσει δεκάρα τσακιστή. Είναι το ενοίκιό της, αγοράζει την σύμβασή της», καταλήγει.
Την εταιρεία (American Appraisal Hellas) που εκτίμησε στο 1/3 το Ελληνικό εμπιστεύτηκε το ΤΑΙΠΕΔ για τον ΟΛΠ που σφυρίζει τώρα «κλέφτικα»
«Εμείς είχαμε επισκεφτεί σαν Συνδικάτο το νυν πρόεδρο του ΤΑΙΠΕΔ, Στέργιο Πιτσιόρλα, μας είχε πει ότι όταν φτάσει η μέρα που θα ανοίξει τις προσφορές, θα έχει οπωσδήποτε ένα φάκελο στο γραφείο του, που θα τον ανοίξει και που θα είναι η αποτίμηση και θα μας πει τι νούμερο διάβασε μέσα στον φάκελο. Στην συνέχεια είπε πως θα άνοιγε τους υπόλοιπους τρεις φακέλους (σ.σ. προσφορές υποψήφιων αγοραστών), που τότε ευελπιστούσε ότι θα είναι και οι τρεις και θα μας έλεγε ακόμη τρία νούμερα», σχολίασε το μέλος του Δ.Σ. της ΟΜΥΛΕ και προσέθεσε ότι . «αυτή η διαδικασία δεν τηρήθηκε, καθώς δεν ανακοινώθηκε τίποτα από τους φακέλους των εκτιμήσεων […]».
Ξεπουλάει το ΤΑΙΠΕΔ τον ΟΛΠ – «Άνθρακες» οι επενδύσεις 350 εκατομμυρίων ευρώ για το 67% του ΟΛΠ (+16% από 51%)
Το μέλος της ΟΜΥΛΕ αποκαλύπτει πως «ένα μεγάλο μέρος από τα 350 εκατομμύρια έργα επενδύσεων που απαιτούνται για να ξεκλειδώσει και το 67% των μετοχών του ΟΛΠ (51% +16%) αναφέρονται στο terminal κρουαζιέρας, που μέσω ΕΣΠΑ το Ελληνικό δημόσιο (η Περιφέρεια Αττικής το έχει εντάξει στο ΕΣΠΑ του 2014) έχει καταφέρει το 95% της χρηματοδότησης του έργου, δηλαδή κοντά 194 εκατομμύρια ευρώ».
«Δηλαδή τι λέμε; Ερχόμαστε σαν ελληνικό κράτος και χάνουμε αυτά τα χρήματα που μας έχουν έρθει και τα δίνουμε σε έναν τρίτο να μας το αναπτύξει; Ο οποίος τρίτος αν το πάρει τελικά το λιμάνι, πρώτον χάνει την χρηματοδότηση και επειδή είναι ιδιώτης όπου προέρχεται από χώρα εκτός Ε.Ε., αν ξαναεγκριθεί το πρόγραμμα, δεν πρόκειται να χρηματοδοτηθεί άνω του 20% του έργου. Αυτά δεν είναι εικασίες, είναι ο τρόπος που λειτουργούν τα προγράμματα. Ας μου εξηγήσει κάποιος τι είδους λογική είναι αυτό;», διερωτάται.
Ομιχλώδες τοπίο στο λιμάνι – «Υπόγειες διαδρομές» ΤΑΙΠΕΔ για νέα σύμβαση παραχώρησης ΟΛΠ –Ελληνικού Δημοσίου
Η Α. Φραντζεσκάκη εξιστορεί τα γεγονότα, «από την αρχή επί διοίκησης Ανωμερίτη (στον ΟΛΠ), και υπουργίας Βαρβιτσιώτη, δηλαδή το 2014, και το ΤΑΙΠΕΔ είχαν κινηθεί με επιλήψιμο τρόπο. Σε συνεννόηση με την ΤΡΟΙΚΑ το ΤΑΙΠΕΔ έδωσε εντολή σε ένα νομικό Ολλανδικό γραφείο να ετοιμάσει ένα σχέδιο σύμβασης παραχώρησης ΟΛΠ και ελληνικού Δημοσίου, για να αντικαταστήσει την τρέχουσα σύμβαση παραχώρησης, που είναι σε ισχύ ακόμα και σήμερα και που περιγράφει ουσιαστικά τα χαρακτηριστικά του μαγαζιού. Δηλαδή, τι εκτάσεις έχει, τι μηχανήματα έχει, τι κτίρια έχει και τι εξουσίες και υποχρεώσεις απέναντι στο Ελληνικό Κράτος έχει και μέσω από ποια διαδικασία ασκείται ο ελεγκτικός ρόλος του Ελληνικού Κράτους. Αυτό το κείμενο λοιπόν, που έχει γίνει και νόμος του Ελληνικού Κράτους το 2008, περιγράφει με ποια διαδικασία γίνεται και η αναθεώρηση αυτού του κειμένου. Η επιστολή Ανωμερίτη περιγράφει αυτές τις διαδικασίες και ορθότατα επισημαίνει ότι και αυτή η προηγούμενη κυβέρνηση και η νυν κυβέρνηση δεν υποχρέωσαν το ΤΑΙΠΕΔ να ακολουθήσει αυτές τις διαδικασίες. Αυτό είναι αλήθεια» […]».
Νομικά έωλη η διαδικασία πώλησης – Η επιστολή Ανωμερίτη «καίει» το ΤΑΙΠΕΔ
Το μέλος του Δ.Σ. της ΟΜΥΛΕ τονίζει ότι «δεν τηρήθηκαν ποτέ οι διαδικασίες, όπως επισημαίνεται και στην επιστολή Ανωμερίτη, μέσα από τις οποίες πρέπει να κινηθεί η διαδικασία αναθεώρησης της σύμβασης παραχώρησης μεταξύ ΟΛΠ και Ελληνικού Δημοσίου. Το ΤΑΙΠΕΔ είναι ο μεσάζοντας δεν θα βάλει πουθενά την υπογραφή του και δεν θα έχει καμία ευθύνη. Τα μέρη που πρέπει να υπογράψουν είναι ο ΟΛΠ, το Υπουργείο Ναυτιλίας και το Υπουργείο Οικονομίας».
Στις 21 Δεκεμβρίου και έπειτα από την κινητοποίηση της ΟΜΥΛΕ και λιμενεργατών η διοίκηση του ΤΑΙΠΕΔ αναγκάστηκε, κυριολεκτικά, να τους παραδώσει το προσχέδιο της νέας σύμβασης - σύμφωνα με έγκυρες πηγές, τις οποίες επιβεβαίωσε και η Α. Φραντζεσκάκη η διοίκηση του ΤΑΙΠΕΔ έχει εκφράσει με ποικίλους τρόπους από τότε την δυσφορία της για την συγκεκριμένη υποχώρησή της.
Την Δευτέρα 11 Ιανουαρίου, στις 14:00 το μεσημέρι θα παρουσιαζόταν επιτέλους στο ΔΣ του ΟΛΠ και στους εργαζομένους το προσχέδιο της νέας σύμβασης. Αλλά περίπου μια ώρα νωρίτερα, στις 13.20, έγινε απειλητικό τηλεφώνημα για τοποθέτηση βόμβας στο κτίριο του ΟΛΠ και ελήφθη η απόφαση να εκκενωθεί ο χώρος. Με αποτέλεσμα την διακοπή της συνεδρίασης, που ορίστηκε για την Πέμπτη, 14 Ιανουρίου.
Πριν από το τηλεφώνημα είχε προηγηθεί «επιστολή- βόμβα», που κοινοποιήθηκε σε όλα τα μέλη του ΔΣ του ΟΛΠ, του πρώην πρόεδρου και διευθύνοντα συμβούλου του Οργανισμού Γιώργου Ανωμερίτη, ο οποίος αναφέρει, ούτε λίγο ούτε πολύ, ότι η διαδικασία που ακολουθείται είναι παράνομη.
«Προκειμένου να κάνουμε σοβαρή συζήτηση και να δούμε τι γίνεται», συμπληρώνει η Α. Φραντζεσκάκη «δεν μας χρειάζεται μόνο η σύμβαση παραχώρησης, μας χρειάζονται όλα τα χαρτιά που βρίσκονται πάνω στο τραπέζι. Λείπει για παράδειγμα το προεδρικό διάταγμα που λέει τι θα κάνει η ρυθμιστική αρχή λιμένος, δεν υπάρχει αυτό ακόμα. Δεν υπάρχει, επίσης, πουθενά το τι θα κάνει η δημόσια αρχή λιμένα».
Αποφασίζει και διατάζει το ΤΑΙΠΕΔ; - Καμία απάντηση Πιτσιόρλα στις καταγγελίες
«Το ΤΑΙΠΕΔ δεν φαίνεται να λογοδοτεί ούτε στο Υπουργείο Ναυτιλίας, καθώς στην ανταλλαγή αλληλογραφίας Πιτσιόρλα – Δρίτσα που είδαν το φως της δημοσιότητας τον Οκτώβριο του 2015, το ΤΑΙΠΕΔ ακολούθησε αντίστοιχη συμπεριφορά απαξίωσης και περιφρόνησης. Αφενός αυτό προέκυπτε από τις επιστολές που δημοσιεύτηκαν, και από τα όσα έγραφε ο Πιτσιόρλας εναντίον του Υπουργείου Ναυτιλίας. Στην συνέχεια , σε μια συνάντηση που είχαμε, σαν συνδικάτα, στο Υπουργείο Ναυτιλίας, εκείνο το οποίο έχουμε σαν ενημέρωση είναι ότι ούτε εκείνοι έχον δώσει το πράσινο φως. Η διατύπωση μάλιστα ήταν ότι και το Ναυτιλίας και το Οικονομίας, από το κείμενο που τους έχει παρουσιαστεί, έχουν πει ότι δεν είναι επαρκώς ώριμο για να αποτελέσει τελικό προϊόν σύμβασης και εκεί έχουν μείνει. Οπότε αυτή την στιγμή το ΤΑΙΠΕΔ τι κάνει; Από τον ΟΛΠ δεν έχει έγκριση από τα υπουργεία δεν έχει έγκριση, από ποιόν τελικά έχει έγκριση;», καταλήγει.
Πηγή: stokokkino.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου