Eνδιαφέροντα - Κανονισμοί

Παρασκευή 8 Ιανουαρίου 2016

Ολομέτωπη επίθεση Χρ. Σπίρτζη κατά ΤΑΙΠΕΔ


Για "παράλληλη κυβέρνηση" και "τέρας" μίλησε ο υπουργός Υποδομών με αφορμή τους σχεδιασμούς του ΤΑΙΠΕΔ για παραχώρηση της Εγνατίας Οδού. Το νέο σχέδιο για τη διαχείριση του
οδικού άξονα και τα διόδια.

Ολομέτωπη επίθεση Χρ. Σπίρτζη κατά ΤΑΙΠΕΔ - Με αφορμή την Εγνατία Οδό
Στο νέο υπερ-ταμείο κρατικής περιουσίας θα μεταβιβαστεί η Εγνατία Οδός ,υποστήριξε στη Βουλή ο υπουργός Υποδομών Χρήστος Σπίρτζης. Κατά τη διάρκεια ακρόασης της νέας διοίκησης της Εγνατία Οδός ΑΕ (του νέου προέδρου Απόστολου Αντωνούδη και της νέας διευθύνουσας συμβούλου Γλυκερίας Καλφακάκου), ο κ. Σπίρτζης άφησε αιχμές για το Ταμείο Ιδιωτικοποιήσεων υποστηρίζοντας πως το ΤΑΙΠΕΔ προχώρησε σε αλλαγή στο διοικητικό συμβούλιο της Εγνατία Οδός ΑΕ χωρίς την έγκριση του κοινοβουλίου "και αυτό εγείρει νομικά θέματα στη λειτουργία της εταιρείας".

Όταν του επισημάνθηκε πως στον προϋπολογισμό του 2016 υπάρχει πρόβλεψη για παραχώρηση του οδικού άξονα, χαρακτήρισε το ΤΑΙΠΕΔ «παράλληλη κυβέρνηση» και ως «τέρας» που δημιούργησε η κυβέρνηση ΝΔ-ΠΑΣΟΚ.

Ο υπουργός Υποδομών, αλλά και η νέα διευθύνουσα σύμβουλος της εταιρείας, τάχθηκαν κατά της παραχώρησης του οδικού άξονα. Ο κ. Σπίρτζης τόνισε πως ούτως ή άλλως η λειτουργία και συντήρηση, αλλά και η διαχείριση των σταθμών διοδίων έχουν πρακτικά ιδιωτικοποιηθεί, μέσω υπεργολαβιών. "Το μόνο που μένει να ιδιωτικοποιηθεί είναι οι 15 νέοι σταθμοί διοδίων που είχαν προβλεφθεί να υπάρχουν. Αυτό είναι λίγο τρέλα. Δεν έχει μείνει να δοθεί σε ιδιώτες κάτι άλλο", τόνισε.

Ο ίδιος επιτέθηκε στην κυβέρνηση ΝΔ-ΠΑΣΟΚ υποστηρίζοντας πως υπήρξε σκόπιμος σχεδιασμός για την παραχώρηση του οδικού άξονα "που ήθελε όλο τον πλούτο να τον μεταβιβάζουμε σε ιδιώτη, για να έχει και τα οφέλη". Πρόσθεσε πως υπάρχουν σοβαρά ζητήματα με τη λειτουργία της Εγνατία Οδός ΑΕ όπως οι απαιτήσεις (μέσω των λεγόμενων αρνητικών λογαριασμών) από την ΑΤΤΙΚΑΤ (η οποία φυσικά αδυνατεί να πληρώσει…). Αναφέρθηκε στις καθυστερήσεις στην ολοκλήρωση των κάθετων αξόνων και στον κακό σχεδιασμό σε σχέση με τα διευρωπαϊκά δίκτυα, ο οποίος δεν υπηρετεί τη χώρα, στην ανυπαρξία ασφαλών και αξιόπιστων συνδέσεων με τα λιμάνια και τις τουριστικές περιοχές της Βόρειας Ελλάδας, αλλά και Σταθμών Εξυπηρέτησης Αυτοκινητιστών (ΣΕΑ).

Κατά τον κ. Σπίρτζη, η Εγνατία πρέπει να λειτουργήσει ως πρότυπη εταιρία, η οποία θα βοηθήσει και στη διαχείριση των υπόλοιπων αυτοκινητόδρομων, θα υιοθετήσει ηλεκτρονικό, αναλογικό σύστημα διοδίων, θα δώσει έμφαση στην εξωστρέφεια και θα ενισχύσει τις προσπάθειες για το εθνικό μητρώο υποδομών. Ο υπουργός Υποδομών θεωρεί πως με το ηλεκτρονικό σύστημα διοδίων θα προκύψουν χαμηλότερα και πιο δίκαια διόδια, με ιδιαίτερες προβλέψεις για τους μόνιμους κατοίκους και διάφορες κοινωνικές ομάδες.

Ο νέος πρόεδρος της Εγνατία Οδός ΑΕ παραδέχθηκε πως δεν έχει εφαρμοστεί η υπουργική απόφαση του Μιχάλη Χρυσοχοΐδη από το 2014 για τους νέους σταθμούς διοδίων. Ο ίδιος τόνισε πως τα ηλεκτρονικά διόδια και οι ΣΕΑ πρέπει να κατασκευαστούν ώστε η εταιρεία να εξασφαλίσει περισσότερα έσοδα. Πρόσθεσε πως υπάρχει «μία διχογνωμία μεταξύ του ΤΑΙΠΕΔ και του υπουργείου όσον αφορά στις συμβάσεις αλλά θεωρώ ότι μπορούν αυτά να αντιμετωπιστούν σε συνεργασία με το υπουργείο". Οσο για τους αρνητικούς λογαριασμούς τόνισε πως στις 2 Δεκεμβρίου 2015 εξετάστηκε αγωγή της ΑΤΤΙΚΑΤ εναντίον της Εγνατίας Οδού και αναμένεται η απόφαση του δικαστηρίου. Σήμερα τα έσοδα από τους σταθμούς διοδίων από τα Μάλγαρα και το Άκτιο φτάνουν τα 15.000.000 ευρώ ετησίως, ενώ από τους έξι σταθμούς του κυρίως άξονα κυμαίνονται μεταξύ 45.000.000 και 50.000.000 ευρώ.

Η νέα διευθύνουσα σύμβουλος επισήμανε πως με τεχνοκρατικούς όρους και προκειμένου να μην επαναληφθεί η περίπτωση της Αττικής Οδού, η σύμβαση της οποίας είναι "μόνο προς όφελος της εταιρίας", θα είναι καλύτερο να δοθεί η εκμετάλλευση του δρόμου με υπεργολαβία μέσω ανοιχτού διεθνούς διαγωνισμού και όχι μέσω σύμβασης παραχώρησης. Κατά την κ. Καλφακάκου, στη δεύτερη περίπτωση οι αποζημιώσεις που θα αξίωνε ο παραχωρησιούχος σε περίπτωση αστοχιών θα είναι μεγαλύτερες σε σχέση με την πρώτη μέθοδο αξιοποίησης. Η ίδια επισήμανε πως οι 15 σταθμοί διοδίων, που σχεδιάζονται, «είναι πάρα πολλοί

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου