Τσούκου – τσούκου, το ΤΑΙΠΕΔ πηγαίνει κοντά τους διαγωνισμούς αποκρατικοποίησης της ΤΡΑΙΝΟΣΕ με την ΕΕΣΣΤΥ.
Ειδικότερα, οι δεσμευτικές προσφορές για την ΕΕΣΣΤΥ ολοένα και
συμπίπτουν χρονικά με την εκδήλωση αρχικού ενδιαφέροντος της ΤΡΑΙΝΟΣΕ (προς τα τέλη Μαρτίου).
Τι σημαίνει αυτό; Αυτοί που θα καταθέσουν (εάν καταθέσουν) δεσμευτική προσφορά για την ΕΕΣΣΤΥ θα «οσμίζονται», εάν θα εκδηλωθεί επενδυτικό ενδιαφέρον για την ΤΡΑΙΝΟΣΕ ή τουλάχιστον, εάν ο διαγωνισμός εξελίσσεται ομαλά.
Για την ΕΕΣΣΤΥ, δικαίωμα κατάθεσης προσφοράς έχει η γαλλική Alstom με τον όμιλο Κοπελούζου και η γερμανική Siemens, με την υπόθεση ότι οι Ρωσικοί Σιδηρόδρομοι έχουν εγκαταλείψει την προσπάθεια.
«Alstom και Siemens είναι μεγάλα μαγαζιά. Θα ξέρουν, εάν για την ΤΡΑΙΝΟΣΕ κατέβει η Cosco ή κάποιος άλλος», σχολιάζει αναλυτής της σιδηροδρομικής αγοράς, συμπληρώνοντας:
«Αυτοί θέλουν, η ΤΡΑΙΝΟΣΕ να πηγαίνει καλά και να αυξάνει το επιβατικό και εμπορευματικό έργο, αφού το συμβόλαιο συντήρησης του τροχαίου υλικού της ΤΡΑΙΝΟΣΕ με την ΕΕΣΣΤΥ έχει να κάνει με τα τρενο-χιλιόμετρα.
Αυτά που ακούγονται περί «λουκέτου» της ΤΡΑΙΝΟΣΕ ή εκκαθάρισης, εάν ναυαγήσει ο διαγωνισμός, τους έχουν θορυβήσει».
Με άλλα λόγια, Alstom και Siemens επιθυμούν, στο πιο αισιόδοξο σενάριο, να ιδιωτικοποιηθεί η ΤΡΑΙΝΟΣΕ από μια μεγάλη εταιρεία, η οποία θα είναι σε θέση να την αναπτύξει.
«Το έργο της ΤΡΑΙΝΟΣΕ δεν είναι μεγάλο σήμερα», σημειώνει ο ίδιος αναλυτής. «Εάν δεν ιδιωτικοποιηθεί, ακούγεται ότι σιγά – σιγά θα αναγκαστεί να συρρικνώσει το εμπορευματικό έργο και να μείνει με το επιβατικό», υπογραμμίζει, με το επιχείρημα ότι ο ανταγωνισμός θα κινηθεί επιθετικά για να λάβει το εμπορευματικό έργο, κυρίως όταν ολοκληρωθεί ο σιδηροδρομικός άξονας.
Επίσης, στην αγορά ακούγεται ότι φαβορί είναι η Alstom και όχι η Siemens. «Δεν ισχύει αυτό», σημειώνει.
«Η Alstom έκανε περισσότερες επιθεωρήσεις, επειδή δεν είναι μεγάλος προμηθευτής τροχαίου υλικού του ελληνικού σιδηροδρόμου, αντίθετα με τη Siemens που ξέρει την κατάσταση.
Δείτε τι έγινε με τα περιφερειακά αεροδρόμια. Οι Γερμανοί κατέβηκαν στο διαγωνισμό, αφήνοντας πολύ πίσω τη δεύτερη κοινοπραξία», επισημαίνει.
Καταλήγοντας, υποστηρίζει ότι, για την ΕΕΣΣΤΥ θα χρειαστούν ελάχιστες επενδύσεις 30 εκατ., ότι η ετήσια σύμβαση συντήρησης με την ΤΡΑΙΝΟΣΕ, με βάση το σημερινό έργο της, θα φτάνει έως τα 30 εκατ. και ότι, βέβαια, αυτό που απαιτεί ο διαγωνισμός είναι «πολιτική και γεωπολιτική σταθερότητα».
Αναφορικά με τους εργαζομένους της ΕΕΣΣΤΥ, επισημαίνει ότι «Γάλλοι και Γερμανοί έχουν ευρωπαϊκή κουλτούρα, ξέρουν από τρένα, θα ήταν απίθανο να πειράξουν εργαζόμενους με τέτοια τεχνογνωσία. Το αντίθετο».
Του Φώτη Φωτεινού -
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου