Προς παράταση οδεύει ο νέος διαγωνισμός για την πώληση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, ενώ παραμένει περιορισμένο το επενδυτικό ενδιαφέρον. Στην Cosco ελπίζουν στο Ταμείο Ιδιωτικοποιήσεων. Στις 15 Μαρτίου οι δεσμευτικές προσφορές για ROSCO, τον Μάιο για το Εμπορευματικό στο Θριάσιο
Παράταση «με το καλημέρα» στο διαγωνισμό της ΤΡΑΙΝΟΣΕ - Τελευταία ελπίδα η Cosco
Παράταση αμέσως παίρνει ο νέος διαγωνισμός για την πώληση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ την ίδια στιγμή που τελευταία ελπίδα για τη διάσωση της εταιρείας είναι οι Κινέζοι αφού περιορίζονται οι πιθανότητες προσέλκυσης επενδυτικού ενδιαφέροντος από άλλους ομίλους.
Παράταση πήρε πρόσφατα και ο διαγωνισμός για την εταιρεία τροχαίου υλικού του ΟΣΕ (γνωστή ως ROSCO) μολονότι παραμένει το ενδιαφέρον της κοινοπραξίας της γαλλικής Alstom με τον όμιλο Κοπελούζου, αλλά και της Siemens.
Ενώ αρχικά προγραμματίζονταν η κατάθεση δεσμευτικών προσφορών στις 17 Φεβρουαρίου, μετατέθηκε για τις 15 Μαρτίου. Αλλά και ο διαγωνισμός για το Εμπορευματικό Κέντρο στο Θριάσιο, για το οποίο επίσης ενδιαφέρεται η Cosco, μετατέθηκε για τα τέλη Μαϊου, ενώ αρχικά προγραμματίζονταν κατάθεση προσφορών στις 31 Μαρτίου.
Η διοίκηση του Ταμείου Ιδιωτικοποιήσεων (ΤΑΙΠΕΔ) είχε ανακοινώσει προ μηνός πως οι δεσμευτικές προσφορές για την ΤΡΑΙΝΟΣΕ, στο πλαίσιο του νέου διαγωνισμού αφού ο πρώτος ακυρώθηκε εξαιτίας του μηδενικού ενδιαφέροντος, θα υποβληθούν στις 26 Απριλίου.
Στελέχη που παρακολουθούν τη διαδικασία θεωρούν σίγουρη την παράταση. Όπως επισημαίνουν ακόμα και αν ενδιαφερθούν οι Κινέζοι, υπό την Cosco, όπως φημολογείται, θα χρειαστούν αρκετές εβδομάδες για την οριστικοποίηση της προσφοράς τους.
Άγνωστες παραμένουν οι προθέσεις της αμερικανικής Watco, στελέχη της οποίας είχαν επισκεφτεί προ μηνών την Ελλάδα και είχαν δείξει ενδιαφέρον για την ΤΡΑΙΝΟΣΕ. Ετσι, τελευταία ελπίδα για να αποφευχθεί το κλείσιμο της ΤΡΑΙΝΟΣΕ είναι η Cosco καθώς οι Κινέζοι θεωρούν πως μπορεί να λειτουργήσει συμπληρωματικά με το λιμάνι του Πειραιά.
Η ιδιωτικοποίηση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ είναι μονόδρομος καθώς η Ευρωπαϊκή Επιτροπή απειλεί πως θα ζητήσει πίσω «κρατικές ενισχύσεις» ύψους άνω των 700.000.000 ευρώ αν η εταιρεία παραμείνει στο δημόσιο. Στην περίπτωση που και στο νέο διαγωνισμό δεν υπάρξει ενδιαφέρον, τότε η διαδικασία προβλέπει τη λύση και εκκαθάριση της εταιρείας.
Στην αγορά μεταφορών επισημαίνουν πως ούτως ή άλλως η αξία της τελευταίας είναι ελάχιστη και πως στην ουσία οι πιθανοί επενδυτές θα αγοράσουν την άδεια λειτουργίας. Οι πλέον επιθετικοί υποστηρίζουν πως «πιθανώς είναι προτιμότερο να καταθέσουν νέα αίτηση για άδεια σιδηροδρομικής εταιρείας παρά να μπλέξουν με τα βαρίδια που συνοδεύουν την απόκτηση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ».
Ηδη στα τέλη του 2015 η Ρυθμιστική Αρχή Σιδηροδρόμων (ΡΑΣ) χορήγησε άδεια σιδηροδρομικής επιχείρησης στην Rail Cargo Logistics Goldair Α.Ε. την πρώτη ιδιωτική εταιρίας στην ελληνική σιδηροδρομική αγορά εμπορευμάτων. Η εταιρία αποτελεί σύμπραξη της ελληνικής Goldair Cargo Α.Ε κατά 51% και της αυστριακής εταιρίας Rail Cargo Logistics GmbH (ελέγχει το 49%) που ανήκει στους Αυστριακούς Σιδηροδρόμους (Osterreichische Bundesbahnen – OBB).
Η νέα εταιρεία θα αρχίσει να λειτουργεί από τις αρχές του 2017, αφού λάβει τις απαραίτητες άδειες όπως «Πιστοποιητικό Ασφάλειας μέρος Α και μέρος Β, συμφωνία πρόσβασης με το Διαχειριστή της Σιδηροδρομικής Υποδομής, αίτημα χωρητικότητας και άδεια κυκλοφορίας μηχανών έλξης».
Πολύ νωρίτερα θα έχει ξεκαθαρίσει η τύχη της ΤΡΑΙΝΟΣΕ.
www.euro2day.gr - Φώτης Κόλιας
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου