Ο υπουργός Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων κ. Χρήστος Σπίρτζης, παραχώρησε σήμερα συνέντευξη στο ραδιοφωνικό σταθμό «Στο Κόκκινο».
Ο υπουργός ΥΠΟΜΕΔΙ από την Αίγυπτο όπου και βρίσκεται, επικεφαλής της ελληνικής αντιπροσωπείας της κυβέρνησης, στο πλαίσιο της Τριμερούς Συνεργασίας Ελλάδας- Αιγύπτου- Κύπρου,
αναφέρθηκε στις αναπτυξιακές συνεργασίες και τις συμφωνίες που δρομολογούνται στον τομέα των συνδυασμένων μεταφορών, των υποδομών, αλλά και της ενέργειας.
Ο κ. Σπίρτζης αναφέρθηκε κατόπιν σχετικού ερωτήματος και στη συμφωνία που υπεγράφη χθες από τον πρωθυπουργό κ. Αλέξη Τσίπρα στο πλαίσιο του 4ου Ανωτάτου Συμβουλίου Συνεργασίας Ελλάδας- Τουρκίας και αφορά τη σιδηροδρομική σύνδεση της χώρας μας με τη Γείτονα. Ο Υπουργός ΥΠΟΜΕΔΙ, υπογράμμισε επ΄ αυτού, ότι «είναι πρώτη προτεραιότητα να ωριμάσει και να τρέξει το έργο της σιδηροδρομικής Εγνατίας.
Η σύνδεση σε πρώτη φάση με την Κωνσταντινούπολη, μας ανοίγει το δρόμο για μία πολύ μεγάλη αγορά, και ανοίγει και τον δρόμο στη χώρα να παίξει το ρόλο της σε σχέση με τις συνδυασμένες μεταφορές από την Ασία έως την Ευρώπη».
Τέλος, ο υπουργός μίλησε επίσης για τα μεγάλα έργα που πρoωθεί το ΥΠΟΜΕΔΙ προς ένταξη στο πακέτο Γιουνκέρ. «Η συμφωνία περιλαμβάνει τη σιδηροδρομική σύνδεση της Τουρκίας με τη χώρα μας. Όπως γνωρίζετε επανειλημμένα έχουμε τονίσει ότι στόχος μας είναι η ολοκλήρωση των σιδηροδρομικών υποδομών της χώρας και ένας σχεδιασμός όχι μόνο για την κάλυψη των υποχρεώσεων μέσα στα ευρωπαϊκά δίκτυα αλλά και των πλεονεκτημάτων που έχει η δική μας χώρα.
Επομένως είναι πρώτη προτεραιότητα να ωριμάσει και να τρέξει το έργο της σιδηροδρομικής Εγνατίας, η σύνδεση σε πρώτη φάση με την Κωνσταντινούπολη που μας ανοίγει το δρόμο για μία πολύ μεγάλη αγορά και ανοίγει και τον δρόμο στη χώρα να παίξει το ρόλο της σε σχέση με τις συνδυασμένες μεταφορές από την Ασία έως την Ευρώπη.
Η σιδηροδρομική Εγνατία έχει κι άλλα πλεονεκτήματα. Έχει το πλεονέκτημα της σύνδεσης με την ενδοχώρα των Βαλκανίων με δύο διαφορετικές οδεύσεις. Και βέβαια είναι η σύνδεση της χώρας μας με την κεντρική Ευρώπη μέσω του δυτικού άξονα των Βαλκανίων. Είναι ένα δίκτυο που θα συνδεθεί μελλοντικά με τα τέσσερα λιμάνια της βόρειας Ελλάδας και με τα τέσσερα εμπορευματικά κέντρα που έχουμε σχεδιάσει πολύ πιο γρήγορα να βγουν και να λειτουργήσουν.
Αυτό είναι ένα σχέδιο το οποίο πιστεύουμε ότι βελτιώνει και τη συνεργασία των δύο χωρών, της Ελλάδας και της Τουρκίας, και πιστεύουμε ότι είναι στην κατεύθυνση της πολιτικής που θέλουμε να ακολουθήσουμε για τις υποδομές της χώρας.» ανέφερε ο Υπουργός.
Ο Υπουργός έκανε επίσης γνωστό ότι έχει καλέσει και τους φορείς του δημοσίου αλλά και του ιδιωτικού τομέα να καταθέσουν προτάσεις, για έργα τα οποία είναι συγχρηματοδοτούμενα και μπορούν να ενταχθούν στο λεγόμενο πακέτο Γιούνκερ το οποίο έχει συμφωνηθεί το καλοκαίρι από τον πρωθυπουργό Α. Τσίπρα και τον επικεφαλής της Κομισιόν.
Στο πλαίσιο αυτό ο κ. Σπίρτζης έκανε γνβωστό ότι το έργο της επέκτασης του προαστιακού θα φτάσει μέχρι και την Ραφήνα. «Στο υπουργείο έγινε μια πολύ συστηματική δουλειά, στις γενικές γραμματείες από τους γενικούς γραμματείς του υπουργείου και τα στελέχη του και προλάβαμε να καταθέσουμε πάρα πολλές προτάσεις που είναι υποψήφιες για να ενταχθούν στο πακέτο Γιούνκερ.
Αυτό αφορά τόσο τις υποδομές όσο τις μεταφορές και τις τηλεπικοινωνίες» ανέφερε ο Υπουργός και έκανε γνωστό ότι υπογράφηκε χθες απόφαση όπου έχουν προβλεφθεί τρία έργα για τη σιδηροδρομική υποδομή σε συνδυασμό και με την αναβάθμιση των λιμανιών της βόρειας Ελλάδας και με τα εμπορευματικά κέντρα που πρέπει να γίνουν εκεί. Επίσης έχει γίνει προετοιμασία για το ποια είναι τα μεγάλα έργα που μπορούν να ενταχθούν στο πακέτο Γιούνκερ προκειμένου να εξοικονομηθούν χρήματα από το νέο ΕΣΠΑ, από το ΣΕΣ,
Πηγή:dikaiologitika.gr
ΑΥΤΟ ΑΝ ΓΙΝΕΙ ΘΑ ΕΞΗΠΗΡΕΤΕΙ ΚΑΙ ΑΥΤΟΥΣ ΠΟΥ ΘΕΛΟΥΝ ΝΑ ΠΑΝΕ ΣΤΟ ΛΙΜΑΝΙ !!ΟΙ ΤΑΞΙΔΙΩΤΕΣ ΧΩΡΙΣ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ .
ΑπάντησηΔιαγραφή