Προς νέα αναβολή, την τρίτη κατά σειρά, οδεύει η υποβολή των δεσμευτικών προσφορών για την ΤΡΑΙΝΟΣΕ. Ασφαλείς πληροφορίες αναφέρουν ότι ο χρόνος μέχρι την κατάθεση των προσφορών δεν
επαρκεί για τους δύο ενδιαφερόμενους, Ρώσους και Ιταλούς και ότι θα απαιτηθεί μια παράταση μερικών ημερών ή ολίγων εβδομάδων. Το αίτημα αυτό έχει φτάσει στο Ταμείο Αποκρατικοποιήσεων, τόσο από την ιταλική Trenitalia όσο και από τη ρωσική RZD, που επιθυμούν να υποβάλουν τις δεσμευτικές προσφορές μέσα σε ένα πιο σταθερό περιβάλλον.
Ειδικότερα, όπως αναφέρουν ασφαλείς πηγές, καλό θα είναι η υποβολή των δεσμευτικών προσφορών να γίνει αφού θα έχει προχωρήσει η αξιολόγηση της ελληνικής οικονομίας από τους πιστωτές της. Επιπλέον, θα πρέπει να έχουν αρθεί οι αλγεινές εντυπώσεις που δημιουργεί σε ξένους και Ελληνες ενδιαφερόμενους η διακοπή της λειτουργίας του σιδηροδρομικού δικτύου στην Ειδομένη.
Σχετικά με την αξιολόγηση της ελληνικής οικονομίας, ακόμη και αν μεταξύ κυβέρνησης και πιστωτών υπάρχει μια συμφωνία στις 24 Μαΐου, θεωρείται απίθανο οι ενδιαφερόμενοι επενδυτές να είναι σε θέση να αξιολογήσουν τη νέα κατάσταση και τελικά να υποβάλουν τις προσφορές τους στις 31 Μαΐου. Υπενθυμίζεται ότι η κατάθεση των δεσμευτικών προσφορών, έπειτα από δύο διαγωνισμούς και δύο αναβολές, έχει ορισθεί για τις 31 Μαΐου 2016.
Το δεύτερο που πιθανώς να επιθυμεί και η ελληνική πλευρά, είναι η υποβολή των προσφορών να πραγματοποιηθεί με ανοικτή τη γραμμή στην Ειδομένη. Οι επενδυτές παραμένουν εντυπωσιασμένοι από την απραξία της ελληνικής πολιτείας που κρατά κλειστή την Ειδομένη για περίπου δύο μήνες. Παράγοντες της αγοράς αναφέρουν ότι η κατάσταση αυτή έχει «τσακίσει» κυρίως μικρές επιχειρήσεις της Βορείου Ελλάδος, οι οποίες ενώ έχουν εκταμιεύσει την πενιχρή ρευστότητά τους για την απόκτηση αγαθών (προϊόντων, πρώτων υλών κ.λπ.), πολλά από αυτά να παραμένουν μπλοκαρισμένα στα σύνορα της χώρας. Σύμφωνα με τους ανθρώπους της αγοράς, τα μεγέθη που διακυβεύονται δεν είναι δυσθεώρητα (π.χ. λίγες δεκάδες ή εκατοντάδες χιλιάδες ευρώ), αλλά για τις συγκεκριμένες επιχειρήσεις αποτελούν ζήτημα επιβίωσης.
Ενας τρίτος παράγοντας που συνηγορεί για την παράταση της προθεσμίας υποβολής των προσφορών, έχει να κάνει και με τις καθυστερήσεις που παρατηρούνται στη διαδικασία της αποκρατικοποίησης. Ενδεικτικό είναι ότι ακόμη δεν έχει ολοκληρωθεί η υπογραφή των διεταιρικών συμβάσεων μεταξύ ΤΡΑΙΝΟΣΕ, ΕΕΣΣΤΥ και των άλλων θυγατρικών του ομίλου ΟΣΕ. Οι συμβάσεις θα έπρεπε να είχαν υπογραφεί από τον περασμένο Γενάρη, αλλά οι διαρκείς αλλαγές διοικήσεων στην ΤΡΑΙΝΟΣΕ δεν το επέτρεψαν.
Η νέα πιθανή καθυστέρηση στον διαγωνισμό της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, αναπόφευκτα θα συμπαρασύρει και τον χρόνο υποβολής των δεσμευτικών προσφορών για την ΕΕΣΣΤΥ (Ελληνική Εταιρεία Συντήρησης Σιδηροδρομικού Τροχαίου Υλικού), η πώληση της οποίας είναι συνυφασμένη με εκείνη της ΤΡΑΙΝΟΣΕ.
Από την άλλη πλευρά, σημαντικό είναι και το κόστος των μεγάλων πολυεθνικών που μεταφέρουν τα προϊόντα τους μέσω Πειραιά και Ειδομένης στην Κεντρική Ευρώπη. Η Sony έχει σταματήσει να παραδίδει φορτία μέσω Πειραιά-Ειδομένης, καθώς η μεταφορά τους από τον δρόμο της Βουλγαρίας έχει χρόνους που δεν είναι αποδεκτοί για την πολυεθνική εταιρεία.
Πάντως, είναι ενθαρρυντικό ότι με όλα αυτά, τόσο οι Ιταλοί όσο και οι Ρώσοι δείχνουν κινητικότητα στη διαδικασία του διαγωνισμού. Μπαλαντέρ αναμένεται ν’ αποτελέσει η ΓΕΚ-ΤΕΡΝΑ, η οποία είναι η μόνη που γνωρίζει καλά το έργο. Η ελληνική εταιρεία αναμένεται ν’ αποφασίσει την τελευταία στιγμή για τη σύμπραξή της με τον έναν από τους δύο στρατηγικούς ενδιαφερόμενους επενδυτές.
ΣΥΝΤΑΚΤΗΣ: ΒΑΓΓΕΛΗΣ ΜΑΝΔΡΑΒΕΛΗΣ
Πηγή: kathimerini.gr
Με τον γνωστό ψευδολόγο Πάσχο Μανδραβέλη έχει καμμιά σχέση; Από τη Ναυαρχίδα του Αλαφούζου μας λοιδωρούσε κι αυτός.
ΑπάντησηΔιαγραφήΚαι για να τελειώνουν οι μπούρδες: Ο αποκλεισμός της Ειδομένης βόλεψε τον ΟΣΕ και την ΤΡΑΙΝΟΣΕ, όσο κι αν φαίνεται τρελό. Η γέφυρα του Γαλλικού είναι αποκλεισμένη και τα τραίνα έπρεπε να παλινδρομούν και να διέρχονται από την ενωτική Αξιού-Γέφυρας, είτε απ' ευθείας ερχόμενα από Αθήνα, είτε μέσω Διαλογής. Η γραμμή βρέθηκε λεηλατημένη όταν επιθεωρήθηκε και δεν ξέρω αν μέχρι σήμερα έγινε ανάταξη. Οπότε η πορεία με Δ/Η Διαλογή-Αξιός-Γέφυρα και εν συνεχεία Η/Α ή Δ/Η Γέφυρα-Ειδομένη, αλλά και Η/Α εφ' όλης, απαιτούσε λειτουργία δύο σταθμών, παλινδρομήσεις και αλλαγή μετώπου στον Αξιό και σταθμάρχες-κλειδούχοι για τις βάρδιες δεν υπήρχαν ούτε για δείγμα. Όποιος περίσσεψε από την Ειδομένη, μπορούσε να μετακινηθεί προς γραμμή ΘΝ-Στρυμώνος, όπου δεν εργάζεται η τηλεδιοίκηση, εξασφαλίζοντας την κυκλοφορία, χωρίς μεγάλες αναμονές, προς Προμαχώνα. Και όποτε δεν χρειάζονταν για την κυκλοφορία, να ξεχρεώσουν ανεκτέλεστες άδειες και αναπαύσεις. Ότι άλλο διαβάζετε, είναι μπούρδα των αγωνιούντων για συμφέροντα των "επενδυτών".