Τις τελευταίες ημέρες με αφορμή τις εκλογές στο Σ.Σ. ΛΑΡΙΣΑΪΚΟ και το άσχημο αποτέλεσμα αναρτήθηκαν διάφορες «αναλύσεις» με προφανή στόχο την παράταξη μου (μας), τη ΡΙ.Κ.ΣΙ.
Οι συντάκτες αυτών των αναλύσεων, αλλά και αυτοί που τους στηρίζουν, μάλλον
«κρίνοντας εξ ιδίων τα αλλότρια» και θεωρώντας ότι ξεκινήσαμε ή ξεκινάμε από την ίδια αφετηρία με αυτούς, μας ταυτίζουν, επιδιώκοντας έτσι να ξεπλυθούν οι ίδιοι. Δεν είμαστε, ούτε ήμασταν ποτέ ίδιοι.
Από τη λάσπη και το παρασκήνιο που σέρνονται, δεν μπορούν να κατανοήσουν τις αρχές και τις προτεραιότητες μας. Θεωρούν αδιανόητο να μη σερνόμαστε ή να μη προχωράμε σε «συμμαχίες», προκειμένου να εξασφαλίσουμε κάποια καρεκλίτσα. Ας μάθουν οι μοιραίοι ότι, αν η ιδεολογία μας ταυτίζονταν με τις καρέκλες, εδώ και χρόνια θα πηδούσαμε από κλαδάκι σε κλαδάκι όπως οι ίδιοι και θα εξασφαλίζαμε κι εμείς το μέλλον μας.
Είναι οι ίδιοι που τόσα χρόνια, προσφέρουν τις υπηρεσίες τους σε κάθε είδους αφεντικά, είναι οι ίδιοι που με επιχείρημα το «καλό των συναδέλφων», άφηναν το κατεστημένο να διαλύει τα πάντα. Είναι αδιανόητο γι αυτούς, να υπάρχουν άνθρωποι που δεν διαπραγματεύονται τις αρχές τους.
Είναι εκείνοι που «υφάρπαξαν» από το γραφείο του Διευθ. Συμβούλου του ΟΣΕ το παγωμένο (μετά από παρέμβαση της ΠΟΣ και εντολή του) έγγραφο των προαγωγών, το εκμεταλλεύτηκαν ξεδιάντροπα και το δημοσίευσαν, εκθέτοντας τον ίδιο (τον είχα προειδοποιήσει!!!) αλλά και συναδέλφους που το υπέγραψαν. Τέτοιοι είναι, χωρίς ίχνος ντροπής!!!
Είναι οι ίδιοι που παρέδωσαν την ιδιωτικοποίηση του σιδηροδρόμου, έναντι πινακίου φακής» και τώρα, αφού η κυβέρνηση δεν τους έκανε τα χατίρια, προσπαθούν να βρουν τη «φακή» για να γλυκάνουν την απατεωνιά τους. Είναι οι ίδιοι που προσπαθούν να βολέψουν «εαυτούς» είτε με πληρωμή προσόντων που δεν τα έχουν είτε με δημιουργία «νέων» υπηρεσιών για να τακτοποιηθούν. Με αυτά ασχολούνται τώρα που η κυβέρνηση τους διαλύει τα πάντα!!!
Συναδέλφισσες – συνάδελφοι,
οι ηγεσίες των παρατάξεων του τρικομματισμού (ΠΑΣΚ, ΔΑΚΕ και ΔΙΚΤΥΟ ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΙΚΩΝ) έχουν τεράστιες ευθύνες και για το αδιέξοδο της υπογραφής ΣΣΕ. Ταύτισαν την πορεία της διαπραγμάτευσης για τη ΣΣΕ με την ιδιωτικοποίηση του σιδηροδρόμου, με αποτέλεσμα σήμερα και ΣΣΕ να μην έχουμε, αλλά και να μην έχει διαμορφωθεί κανένα μέτωπο αντίστασης, στα αντισιδηροδρομικά κυβερνητικά σχέδια.
Είχα ζητήσει από το Δεκέμβρη του 2015 να υπογραφεί, το τυπικό έτσι κι αλλιώς κείμενο της ΣΣΕ, ώστε να απασχοληθούμε απερίσπαστοι με την ανατροπή των ιδιωτικοποιήσεων. Δεν το δέχτηκαν και αντί γι αυτό, δημιούργησαν μαξιμαλιστικούς στόχους με επιδόματα τα οποία απαγορεύονται ρητά και κατηγορηματικά από τη νομοθεσία. Παρόλο που έθεσαν αυτούς τους στόχους, δεν πήραν και τα κατάλληλα μέτρα ώστε να ανατραπεί η εισοδηματική πολιτική, αποδεικνύοντας ότι ο στόχος τους δεν ήταν να πάρουν οι συνάδελφοι τα επιδόματα αλλά να κερδίζει η κυβέρνηση χρόνο.
Διαδίδουν και οι τρεις ότι, η υπογραφή της ΣΣΕ θα διασφαλίσει το προσωπικό, λέγοντας ξεδιάντροπα ψέματα!!! Κάθε φορά που οι κυβερνήσεις έπαιρναν κάποιο αντιλαϊκό μέτρο, οι ΣΣΕ δεν τους ήταν ποτέ εμπόδιο, μέχρι που τις υποβάθμισαν τελείως όπως ισχύει και σήμερα. Το νομοθετικό πλαίσιο, οι συμφωνίες που υπογράφονται αλλά και τα συμβόλαια πώλησης (αν και όταν πουληθεί κάποια εταιρεία ή λειτουργία), είναι αυτά που καθορίζουν το εργασιακό καθεστώς και όχι οι ΣΣΕ. Γι αυτό και κατήργησαν με τόση ευκολία και τον εσωτερικό κανονισμό της ΕΕΣΣΤΥ!!!
Στο νέο υπερταμείο ιδιωτικοποίησης, στο οποίο έχει ενταχθεί και ο ΟΣΕ προβλέπεται ότι, το προσωπικό των εταιρειών που έχει ενταχθεί σε αυτό, θα μπορεί να «ενοικιάζεται» η να παραχωρείται σε άλλη εταιρεία!!! Αυτό είναι η εξασφάλιση που θα μας δώσει η ΣΣΕ;
Η μόνη εξασφάλιση για τους εργαζόμενους θα κατακτηθεί με σκληρό, ενωτικό, ταξικό και ανυποχώρητο αγώνα. Και αυτόν τον αγώνα δεν τον θέλει καμία από τις 3 παρατάξεις του τρικομματισμού!!!
1.- Πρότεινα, αν στόχος μας είναι η αποτροπή των ιδιωτικοποιήσεων, να αποφασιστούν από την επόμενη ημέρα, διαρκείς καταλήψεις σε όλους τους σιδηροδρομικούς χώρους, ώστε να δοθεί τόσο στην κυβέρνηση όσο και στους υποψήφιους αγοραστές το μήνυμα ότι, δεν θα παραδώσουμε σε κανέναν το σιδηρόδρομο. Η πρόταση μου απορρίφθηκε και αποφασίστηκε να γίνει συντονισμός με τα άλλα σωματεία και προκήρυξη απεργίας – ντουφεκιάς, κοντά στο άνοιγμα των δεσμευτικών προσφορών!!! Έτσι θα αποτραπούν οι ιδιωτικοποιήσεις;;;
2.- Μετά το τελευταίο δυστύχημα στο οποίο 2 συνάδελφοι μας έχασαν τη ζωή τους και ένας είναι σοβαρά τραυματισμένος, πρότεινα για πολλοστή φορά να γίνει ξεκάθαρο τόσο προς τις εταιρείες όσο και προς τους συναδέλφους, ότι πρέπει να τηρούνται απαραίτητα όλοι οι κανόνες ασφάλειας, ακόμη και αν αυτό σημαίνει ότι θα κυκλοφορεί ένα τρένο μόνο!!! Η πρόταση μου αυτή τη φορά έγινε ομόφωνα αποδεκτή και σύντομα θα υπάρξει έγγραφο της ΠΟΣ προς τις Διοικήσεις που θα κοινοποιηθεί σε όλα τα σωματεία και του συναδέλφους. Η ασφάλεια της κυκλοφορίας, των επιβατών, των συναδέλφων αλλά και η καταλληλότητα του τροχαίου υλικού και της υποδομής, δεν μπορούν να αφήνονται στην τύχη τους ούτε σε συμφέροντα.
3.- Στη συνεδρίαση της Διοίκησης κατατέθηκε από τον εκπρόσωπο των εργαζομένων στο Δ.Σ. του ΟΣΕ, συνάδελφο Θανάση Λεβέντη, έγγραφο που υπογράφει ο κ. Πετράκης στο οποίο δηλώνεται ότι η Διοίκηση του ΟΣΕ συμφωνεί με τη θέση του «πολύ αριστερού» κ. Σπίρτζη, τα σιδηροδρομικά έργα να γίνονται με ΣΔΙΤ!!! Αυτό σε συνδυασμό με το νέο νομοθετικό πλαίσιο στο οποίο επιτρέπεται διαχειριστής της υποδομής να ορίζεται και άλλος εκτός του ΟΣΕ, δηλώνει ξεκάθαρα την απόφαση της κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ – ΑΝΕΛ για ιδιωτικοποίηση και λειτουργιών του ΟΣΕ!!!
4.- Στη συνεδρίαση αναγκάστηκα (από τις τοποθετήσεις των άλλων συναδέλφων) να σχολιάσω και τα αποτελέσματα των πρόσφατων εκλογών των σωματείων. Δεν θα επαναλάβω την ανακοίνωση της ΡΙ.Κ.ΣΙ με την οποία φυσικά συμφωνώ απόλυτα.
Με τις εκλογές αυτές έκλεισε ένας ακόμη συνδικαλιστικός κύκλος. Σήμερα μπορούμε να πούμε ότι συνολικά στις εκλογές αυτές, ενισχύθηκαν (άλλη περισσότερο άλλη λιγότερο) και οι τρεις κυβερνητικές και εργοδοτικές παρατάξεις, ΠΑΣΚ, ΔΑΚΕ και ΔΙΚΤΥΟ ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΙΚΩΝ αφού αυτές έχουν τη συντριπτική αποδοχή των σιδηροδρομικών.
Σαν να μην έφτανε αυτό, στο ΣΣΒΕ η ΔΑΚΕ κατέκτησε την απόλυτη πλειοψηφία, στον Σ.Σ. ΠΕΛΟΠΟΝΝΗΣΟΥ η ΠΑΣΚ την άγγιξε αφού πήρε 46%, ενώ στο μεγαλύτερο σωματείο Σ.Σ. ΛΑΡΙΣΑΪΚΟ και οι τρεις αύξησαν τις δυνάμεις τους, με υποχώρηση της ΔΕΣΚ και με αδυναμία της ΡΙ.Κ.ΣΙ να εκλέξει αντιπροσώπους.
Νομίζω ότι αυτά τα αποτελέσματα, (μακάρι να διαψευστώ) βάζουν οριστική ταφόπλακα στο συνδικαλιστικό κίνημα των σιδηροδρομικών.
Παναγιώτης Τερζόγλου
Μέλος της Διοίκησης της ΠΟΣ
Χωρίς τον Τάκη δεν υπάρχει σιδηροδρομικό συνδικαλιστικό κίνημα.
ΑπάντησηΔιαγραφήΕπειδή δεν εκλέχτηκε πρέπει να φτιάξουμε τώρα επιτροπές αγώνα για να αποκτήσει ρόλο ο Τάκης μέχρι το 2019.
Να τις πυκνωσουμε με την συμμετοχή μας και έτσι να τον ορίσει η ΠΟΣ παρατηρητή.
Καν καμιά αυτοκριτική ρε Τερζόγλου πρώτα και μετά γράψε ότι θες.