Eνδιαφέροντα - Κανονισμοί

Παρασκευή 12 Αυγούστου 2016

Πίσω από τους πανηγυρισμούς για την απόκτηση του 51% του ΟΛΠ, κρύβεται ο εργασιακός μεσαίωνας της Cosco

Αφιερωμένο σε αυτούς που καθημερινά σχεδόν πανηγυρίζουν για την ιδιωτικοποίηση του ΟΛΠ,ενώ θέλουν να μας πείσουν ότι η "ιδιωτικοποίηση" σε μια μεγάλη εταιρεία του εξωτερικού είναι προτιμότερη, απο την Δημόσια ΤΡΑΙΝΟΣΕ. Διαβάστε τι λένε οικονομικά site για το θέμα: Οι μέρες εργασίας του εργαζόμενου δεν ξεπερνούν τις 12 το μήνα, ο καθαρός μισθός των

εργαζομένων δεν ξεπερνά τα 700 ευρώ το μήνα, ενώ οι οι ώρες εργασίας ημερησίως μπορεί να ξεπεράσουν και τις 15

Μπορεί η είδηση για την απόκτηση του πλειοψηφικού πακέτου του ΟΛΠ στους Κινέζους να μονοπώλησε αυτή την εδομάδα το ενδιαφέρον, όμως πολλοί είναι εκείνοι που συνεχίζουν να μιλούν για τον "εργασιακό μεσαίωνα" της Cosco που προκάλεσε σειρά αντιδράσεων αλλά και απεργιών. 
Οι εργαζόμενοι στην Cosco υπογράφουν ατομικές συμβάσεις εργασίας, οι μέρες εργασίας του εργαζόμενου δεν ξεπερνούν τις 12 το μήνα, ο καθαρός μισθός των εργαζομένων δεν ξεπερνά τα 700 ευρώ το μήνα, ενώ οι οι ώρες εργασίας ημερησίως μπορεί να ξεπεράσουν και τις 15.
Επίσης σύμφωνα με τη σύμβαση ανάμεσα στον εργαζόμενο και στην εταιρεία «ο εργοδότης δικαιούται να μεταθέτει ή αποσπά τον εργαζόμενο, από εργασία σε εργασία, από βάρδια σε βάρδια, από τμήμα σε τμήμα, από μηχάνημα σε μηχάνημα, από εκμετάλλευση σε εκμετάλλευση κτλ». 
Σύμφωνα με τη σύμβαση «κάθε πρόσθετη πέραν της νομίμου εργασίας που τυχόν ήθελε παρασχεθεί (αμοιβή νυχτερινής εργασίας, αμοιβή Κυριακών, αργιών, αμοιβή για εκτός έδρας εργασία κλπ.)» δεν πληρώνεται, αφού η απλήρωτη αυτή αμοιβή θεωρείται ότι περιλαμβάνεται στο συμφωνημένο μηνιάτικο των 660 -700 ευρώ και ότι πληρώθηκε.
Οι υπερωρίες επίσης δεν πληρώνονται αφού σύμφωνα με τη σύμβαση «η υπέρβαση του ημερήσιου ωραρίου απασχόλησης λογίζεται οικειοθελής παραμονή στο χώρο εργασίας» Δεν υπάρχει ασθενοφόρο σε ένα χώρο όπου δουλεύουν περισσότεροι από 1000 εργαζόμενοι με αυξημένη επικινδυνότητα για σοβαρό τραυματισμό και μάλιστα όσοι τραυματίζονται μεταφέρονται με ΙΧ επιβατικό αυτοκίνητο ώστε να μην καταχωρηθεί ως εργατικό ατύχημα. 
Μάλιστα το 2014, ο ΣΥΡΙΖΑ σε ανακοίνωση του τόνιζε για τις συνθήκες εργασίας στο λιμάνι: 
"Ο Πρωθυπουργός (σ.σ Α. Σαμαράς) στις αλλεπάλληλες επισκέψεις του στο χώρο της COSCO, παρουσίαζε μια εικόνα τεχνητού παραδείσου, με χιλιάδες θέσεις εργασίας που πρόκειται να δημιουργηθούν, καθώς και για επενδύσεις με τεράστιες αναπτυξιακές προοπτικές για τη χώρα. 
Η αλήθεια είναι, ότι ούτε οι χιλιάδες θέσεις εργασίας δημιουργήθηκαν, ούτε οι επενδύσεις της COSCO είχαν προστιθέμενη αξία, για την ελληνική οικονομία. 
Η κινητοποίηση των εργαζομένων στην προβλήτα της COSCO στο λιμάνι του Πειραιά, αναδεικνύει ένα ακόμα ζήτημα, αυτό των άθλιων συνθηκών εργασίας που έχουν καταγγελθεί επανειλημμένα, εδώ και πολλά χρόνια. 
Ταυτόχρονα, η διατύπωση αιτημάτων, όπως, η υποχρέωση της εταιρίας να δηλώνει τα εργατικά ατυχήματα, ή η κατάργηση της 16ωρης εργασίας, αναδεικνύουν την επικράτηση συνθηκών απασχόλησης που παραπέμπουν σε χώρες του τρίτου κόσμου. 
Αυτό είναι άραγε το όραμα του πρωθυπουργού και των συγκυβερνώντων κομμάτων Ν.Δ. και ΠΑ.ΣΟ.Κ., για το μέλλον των πολιτών αυτής της χώρας; 
Αυτές τις συνθήκες θέλουν να επιβάλλουν και να επεκτείνουν ως εργασιακό πρότυπο στο σύνολο του λιμανιού του Πειραιά, αλλά και στο λιμάνι της Θεσσαλονίκης, με την απόφασή τους να προχωρήσουν στην πλήρη ιδιωτικοποίησή τους;" 

Οι Κινέζοι κέρδισαν περισσότερα από όσα επένδυσαν στην Ελλάδα 

Μπορεί οι επενδύσεις των Κινέζων στην Ελλάδα θα έγιναν δεκάδες φορές πρωτοσέλιδα ωστόσο πολλοί λίγοι γνωρίζουν πόσα χρήματα εισπράττουν οι Κινέζοι από τις ελληνικές ναυτιλιακές εταιρίες. 
Ετσι την στιγμή που η Cosco έχει επενδύσει κάποια εκατομμύρια ευρώ στο λιμάνι, οι έλληνες εφοπλιστές έχουν δώσει πάνω από 20 δισ. δολάρια στα κινεζικά ναυπηγεία. 
Οι παραγγελίες για ναυπηγήσεις πλοίων των ελληνικών ναυτιλιακών εταιριών στα λιμάνια της Κίνας και της Ιαπωνίας καθώς και οι επισκευές που κάνουν εκεί ανέρχονται σε αρκετά δισεκατομμύρια δολάρια. 
Σύμφωνα με τα στοιχεία της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών, το 2013 δόθηκαν συνολικά σε κινεζικά ναυπηγεία 142 παραγγελίες για κατασκευή πλοίων ελληνικών συμφερόντων συνολικής μεταφορικής ικανότητας 15,1 εκατ. τόνων, ενώ για το 2014 έγιναν νέες παραγγελίες για πλοία συνολικής αξίας 3,1 δισ. ευρώ. 
Ετσι σύμφωνα με τα πρόσφατα στοιχεία που δημοσιεύτηκαν, οι Έλληνες ήταν στο τέλος του 2013, οι δεύτεροι, μετά τους ίδιους τους Κινέζους, καλύτεροι πελάτες των κινέζικων ναυπηγείων σε ό,τι αφορά τη χωρητικότητα. 

www.bankingnews.gr

2 σχόλια:

  1. Όπως είπε και ο αετός είναι προτιμότερο να μας εξαγοράσει ένας γνωστός Όμιλος,παρά να είμαστε σε καθεστώς αβεβαιότητας.Και μετά προσπαθούσε να μας πείσει με τον επικεφαλή του,ότι έδινε αγώνα ενάντια στην ιδιωτικοποίηση.
    Το ότι κάνουμε μια ιδιαίτερη δουλειά,που απαιτεί μακροχρόνια εκπαίδευση βραχυπρόθεσμα θα βοηθήσει να μην έχουμε τα ίδια και εδώ.Μακροπρόθεσμα αν γυρίσουμε πίσω στις λογικές των αετών θα μας πάρει ο διάολος,όλους.
    ΝΕΜΕΣΙΣ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Για τους παραπάνω λόγους θα πρέπει να ισχύουν ότι και στους υπόλοιπους εργαζόμενους του δημόσιου τομέα ΜΕΤΑΤΆΞΕΙΣ και ΕΘΕΛΟΥΣΊΑΣ ΕΞΌΔΟΥ βάλτε στοπ στη άνιση μεταχείριση τον εργαζομένων της ΤΡΑΙΝΟΣΕ

    ΑπάντησηΔιαγραφή