Λάβαμε και δημοσιεύουμε..
Το Πολυτεχνείο ΕΤΗ ( Έδρα Χωρικού Σχεδιασμού) της Ζυρίχης, σε συνέχεια του επιστημονικού έργου CODE PATRAS διοργάνωσε στις 20 και 21 Οκτωβρίου στην Ζυρίχη ένα διεθνές συμπόσιο με θέμα "Τουρισμός, Τραίνο και Περιφερειακή Ανάπτυξη".
Ο στόχος του συμποσίου ήταν η διερεύνηση της
δυνατότητας επαναλειτουργίας τμημάτων η ολόκληρου του ανενεργού Σιδηροδρομικού δικτύου της Πελοποννήσου κατ αρχάς για τουριστική χρήση, καθώς και της δυνατότητας ένταξης του στο Παγκόσμιο Δίκτυο Πολιτιστικής Κληρονομιάς της Unesco. Ένα σύγχρονο τραίνο, ως ένα τουριστικό προϊόν υψηλής ποιότητας, θα μπορούσε να λειτουργήσει ως "όχημα " για την επιθυμητή χωρική αποκέντρωση, την αειφόρο και ισόρροπη περιφερειακή ανάπτυξη και την έξοδο από τη υφιστάμενη κοινωνική και οικονομική κρίση.
Στο συμπόσιο συμμετείχαν υψηλόβαθμα στελέχη του ΟΣΕ, της ΓΑΙΑΟΣΕ, της Περιφέρειας Πελοποννήσου, της Περιφέρειας Δ. Ελλάδας, καθηγητές του Πανεπιστημίου Πατρών και Ε.Μ.Π., εκπρόσωποι των ΣΦΣ Ελλάδας και ΣΦΣ Αρκαδίας, εκπρόσωποι των Ελβετικών Σιδηροδρόμων Rhätische Bahn,καθώς και έγκριτοι Έλληνες και Ελβετοί επιστήμονες πολεοδόμοι και συγκοινωνιολόγοι, μέλη του CODE PATRAS.
Οι εκπρόσωποι της Rhätische Bahn παρουσίασαν την εμπειρία τους από την διαδικασία ένταξης των γραμμών Albula και Bernina στο Παγκόσμιο Δίκτυο Πολιτιστικής Κληρονομιάς της Unesco. Οι εν λόγω γραμμές ανήκουν στο δίκτυο της Unesco από το 2008.
Κατά την διεξαγωγή των συμπερασμάτων τονίστηκε απ΄ όλους τους φορείς η ανάγκη της σταδιακής προσέγγισης για την επανενεργοποίηση του δικτύου και της σύνταξης φακέλλου για την ένταξη τμημάτων του σιδηροδρομικού δικτύου της Πελοποννήσου στο Δίκτυο Πολιτιστικής Κληρονομιάς της Unesco.
Ως επόμενα βήματα προτάθηκαν η διοργάνωση μίας κλειστής συνάντησης εργασίας των αρμόδιων εκπροσώπων των φορέων την Άνοιξη του 2017 που θα χρησιμεύσει ως προετοιμασία μίας δημόσιας εκδήλωσης, ανοιχτή στο κοινό και τα ΜΜΕ, το φθινόπωρο του 2017 στην Πελοπόννησο, για την ολοκλήρωση και επίσημη διατύπωση της στρατηγικής και των επόμενων ενεργειών για την τουριστική αξιοποίηση του σιδηροδρομικού δικτύου της Πελοποννήσου.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου