Eνδιαφέροντα - Κανονισμοί

Τετάρτη 16 Νοεμβρίου 2016

Asyaport vs Alexandroupolis port *Απο τον Μηχανοδηγό Τριαντ. Σελερίδη

Ο συνάδελφος Σελερίδης μας θυμίζει τις εξαγγελίες που έμειναν στα χαρτιά και συγκρίνει 2 λιμάνια στο Νότιο-Ανατολικότερο άκρο της Ε.Ε.Ας διαβάσουμε για συνειδητοποιήσουμε τις ευκαιρίες που χάνονται όταν οι γείτονες μας προχωρούν με γοργούς ρυθμούς.Διαβάζουμε : 
Επειδή και πάλι διαβάζω εξαγγελίες, δεν μπορώ να μην πάρω την ευκαιρία για να επισημάνω κάποια σοβαρά θέματα που απασχολούν τον Έβρο και
γενικότερα την Θράκη.

 Κύριε υπουργέ
ποντιακά μπορεί να μην καταλαβαίνετε, ούτε και εγώ είμαι πόντιος. Οι σοφοί Πόντιοι λένε λοιπόν για τις εξαγγελίες  « ώβασον κι απ εκεί κακάντσον ». Σε απλά Eλληνικά θα πει « κάνε πρώτα το αυγό και από εκεί κακάριζε » . Ξέρετε πόσα κακαρίσματα έχουμε ακούσει μέχρι τώρα; άπειρα. Γνωρίζετε πόσα πακέτα Ντελόρ, Σαντέρ, ΜΟΠ , leader, EΣΠΑ και πολλά άλλα έχουν φαγωθεί;

Κάντε λοιπόν την δουλειά σας με μετριοφροσύνη και χωρίς τυμπανοκρουσίες. Μπορεί να εκτεθείτε και εσείς. Γνωρίζετε πόσα χρόνια γίνεται ο κάθετος άξονας προς την Βουλγαρία; Πάνω από είκοσι. Σε είκοσι χρόνια δεν μπορέσαμε να ενώσουμε την Μάντρα με το Διδυμότειχο, μια απόσταση μικρότερη των είκοσι χλμ. Όταν οι Γάλοι με τους Άγγλους σε οκτώ χρόνια συναντήθηκαν κάτω από την θάλασσα της Μάγχης.
Γνωρίζετε πόσα χρόνια γίνεται το λιμάνι της Αλεξανδρούπολης; Γνωρίζετε πόσα Ευρωπαϊκά πακέτα φαγώθηκαν για να γίνει αυτό το νεκρό τσιμεντένιο κατασκεύασμα; Αυτό το νεκρό κατασκεύασμα, κάποιοι το συνέδεσαν με φανφάρες τελετές και φωτογραφίες, με ένα άλλο νεκρό σώμα του τόπου μας, το Σιδ. Δίκτυο. Από τότε δεν κύλισε τροχός επάνω στις ράγες, πλην της ΔΗ που επιστρατεύτηκε για να απαθανατισθεί η μεγάλη σύνδεση. 
Δείτε τους πως καμαρώνουν.


Τα έργα υποδομών και επέκτασής του λιμανιού της Αλεξανδρούπολης ξεκίνησαν τον Αύγουστο του 1995, με χρονικό και οικονομικό σχεδιασμό να ολοκληρωθούν τον Αύγουστο του 2005.Τον Οκτώβριο του 2001 σταμάτησαν για άγνωστους λόγους.
  Ξεκίνησαν και πάλι το 2008, καταφέρνοντας δυο από αυτά, την εκβάθυνση που είναι σίγουρα πρόσκαιρη αφού ο Έβρος κατεβάζει συνεχώς λάσπη και το ξαναγεμίζει. Το ελάχιστο βάθος του λιμανιού Αλεξανδρούπολης είναι τα 6,5 μέτρα και έχει τη δυνατότητα υποδοχής πλοίων μήκους έως 200 μέτρων. Και την σιδηροδρομική σύνδεση του νέου προβλήτα εμπορευματοκιβωτίων με το δίκτυο του Ο.Σ.Ε, που ολοκληρώθηκε μόλις το καλοκαίρι του 2015.
   Έτσι, την περίοδο 2011 - 2013, που η Ευρωπαϊκή Ένωση διαμόρφωνε τα νέα διευρωπαϊκά δίκτυά της, το λιμάνι της Αλεξανδρούπολης βρέθηκε εκτός δικτύων, αφού δεν ήταν έτοιμο. ( Στον χάρτη είναι εκτός Ευρωπαϊκού σχεδιασμού  ολόκληρη η Θράκη και η Αν. Μακεδονία)
(δείτε τους χάρτες των δικτύων)

Το Δεκέμβριο του 2014, στο Βελιγράδι, πραγματοποιήθηκε Σύνοδος Κορυφής μεταξύ της Κίνας και 16 χωρών της Κεντρικής και Ανατολικής Ευρώπης, με αντικείμενο τη συνεργασία σε θέματα υποδομών για τη διακίνηση εμπορευμάτων από και προς την Κίνα.
 Εκεί, η Ελλάδα απουσίαζε και ήταν παρούσα τη Βουλγαρία. Υπεγράφησαν συμφωνίες οι οποίες θα επηρεάσουν στο μέλλον τα Ελληνικά λιμάνια και ειδικά της Αλεξανδρούπολης που εδώ και πολλά χρόνια προσδοκά την αξιοποίηση του.
 Η συμμετοχή της Βουλγαρίας, στη Σύνοδο των 16 χωρών στο Βελιγράδι και η δυναμική είσοδος της Τουρκίας στον κλάδο των μεταφορών, αφενός με την υποθαλάσσια σιδηροδρομική σύνδεση του Βοσπόρου Marmaray και αφετέρου με τα πανέτοιμα λιμάνια της, το Asyaport στην Ραιδεστό  και το Kumport στα Δαρδανέλια, τα οποία καλύπτονται και σιδηροδρομικά, δίνουν καίριο πλήγμα  στο μέλλον του λιμανιού της Αλεξανδρούπολης..
Τα Ευρωπαϊκά προγράμματα «Water-Mode» την περίοδο 2009-2011 και «Sea2Sea» την περίοδο 2012-2014, για τη σιδηροδρομική σύνδεση του λιμανιού της Αλεξανδρούπολης με τα λιμάνια της Μαύρης Θάλασσας, πέρασαν αναξιοποίητα. Για το πρόγραμμα «Sea Black» που τρέχει, για την περίοδο 2014-2020, προοιωνίζεται κάτι ανάλογο… 

 Σε αντίθεση με τις περιπέτειες και τον μαρασμό του λιμανιού της Αλεξανδρούπολης οι γείτονες μας Τούρκοι πριν ένα χρόνο περίπου, 150 χλμ. από την Αλεξανδρούπολη, στη Ραιδεστό (Tekirdag), εγκαινίασαν στο λιμάνι του Barbaros τον νέο σύγχρονο προβλήτα εμπορευματοκιβωτίων "Asyaport" 320.000 τετρ. μέτρων, δυνατότητας διακίνησης μέχρι και 2,5 εκατ. TEU ετησίως, που μπορεί να δεχτεί και τα μεγαλύτερα πλοία μεταφοράς containers. Το Asyaport θα μειώσει σημαντικά το φόρτο εργασίας των λιμανιών της Κωνσταντινούπολης και της Προύσας, τις κύριες θαλάσσιες εξόδους από τις πιο βιομηχανοποιημένες περιοχές της Τουρκίας.
Κατασκευάστηκε  από το μηδέν σε πέντε χρόνια από κοινοπραξία της Τουρκικής Asyaport και της Ιταλικής Ναυτιλιακής Εταιρείας Μεσογείου (MSC).
 Στις 16 Δεκεμβρίου 2013, μάλιστα, η Ευρωπαϊκή Τράπεζα Ανασυγκρότησης και Ανάπτυξης (European Bank for Reconstruction and Development - EBRD) ανακοίνωσε τη χορήγηση δανείου ύψους 92.000.000 δολαρίων για τον σταθμό αυτό, υπογραμμίζοντας ότι η Τουρκία συνεχίζει να βελτιώνει τις υποδομές της για να δημιουργήσει τις προϋποθέσεις για τη διατήρηση της ισχυρής οικονομικής ανάπτυξης της.


Μερικά από τα χαρακτηριστικά του ΑSYAPORT.

Λειτουργεί αποκλειστικά ως "Hub contαiner port" σε έκταση 320.000 τετραγωνικών μέτρων.
Έχει δυνατότητα διακίνησης ετησίως μέχρι και 2,5 εκατ. TEU.
Δέχεται και τα μεγαλύτερα πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων (Super Post Panamax Containers Ship) έχοντας βύθισμα 20 μ. (υπόψη ότι το μεγαλύτερο Container πλοίο του κόσμου έχει βύθισμα 16 μ. και μεταφορική ικανότητα 16.000 TEU. Τα μεγάλα πλοία δεν μπορούν να περάσουν τα Στενά του Βοσπόρου, καθώς αυτά εξυπηρετούν πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων χωρητικότητας μέχρι 6.500 TEU.
Έχει ήδη συμφωνία με την MSC για διακίνηση 500.000 TEU ετησίως. Η Mediterranean Shipping Company (MSC) με έδρα τη Γενεύη, είναι παγκοσμίως η δεύτερη μεγαλύτερη εταιρεία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων. 
Διαθέτει σύστημα έλεγχου εμπορευματοκιβωτίων X-Ray. 
Συνδέεται με οδικό και σιδηροδρομικό δίκτυο και πρόκειται να λειτουργήσει και ως Κέντρο logistics εξασφαλίζοντας απασχόληση συνολικά σε 1.200 άτομα. 
Διαθέτει πιστοποιητικά ενεργειακής (ISO 50001) και περιβαλλοντικής (ISO 14000) διαχείρισης.
Διαθέτει ηλεκτρικές γερανογέφυρες (E-RTG), που μειώνουν την κατανάλωση καυσίμων περίπου 95% ενώ μέρος της ηλεκτρικής ενέργειας που χρησιμοποιεί παράγεται από τους ηλιακούς συλλέκτες.
Τα ελαστικοφόρα οχήματά του χρησιμοποιούν υγροποιημένο φυσικό αέριο (LNG).

  Βλέποντας αυτά λοιπόν η σύγκριση είναι μοιραία και αναπόφευκτη. Από την μια βλέπουμε την σκληρή Ελληνική πραγματικότητα όπου πακτωλός Ευρωπαϊκών χρημάτων διατέθηκαν την περίοδο 1994-2004 για το λιμάνι της Αλεξανδρούπολης. Η Ευρωπαϊκή Ένωση περίμενε... δέκα χρόνια ακόμη, μέχρι που το 2014 το διέγραψε από το χάρτη των Διευρωπαϊκών Δικτύων Μεταφορών (ΔΕΔ-Μ). Χρόνια τώρα  διαχρονικές εξουσίες  χωρίς όραμα θεωρούν το κράτος ως λάφυρο και στο πέρασμα τους άφησαν   στον τόπο μας ένα νεκρό τσιμεντένιο κατασκεύασμα με ελάχιστες προοπτικές ανάπτυξης.
Εξ άλλου η πρωτοφανής για την περιοχή μας απαξίωση και υποβάθμιση των σιδηροδρομικών υπηρεσιών σε σημείο ώστε να αποτελούν προσβολή για τους κατοίκους της, τεκμηριώνει την αδυναμία της ΤΡΑΙΝΟΣΕ  να ανταποκριθεί σε στοιχειώδεις υποχρεώσεις. Η κατάσταση δυστυχώς έχει ξεφύγει από κάθε έλεγχο. Οι βλάβες είναι καθημερινές χωρίς να υπάρχει προοπτική βελτίωσης. Το μόνο που υπάρχει σε αφθονία είναι η εμπειρία και το φιλότιμο του προσωπικού. Σε όλα τα άλλα έχουμε τρομερό έλλειμμα. Δυστυχώς αυτά απ ότι φαίνεται δεν απασχολούν τους υπεύθυνους. Τα γνωρίζουν όλα αυτά; Και αν τα γνωρίζουν τι κάνουν; Έχουν προφανώς πιο σοβαρά πράγματα να ασχοληθούν (οργανογράμματα, τοποθετήσεις, προαγωγές και προσωπική επιβίωση στην νέα κατάσταση ). Αλλά πέραν αυτών, γνωρίζετε ποιο είναι το μεταφορικό έργο του σιδηροδρόμου προς τη Βουλγαρία ή την Τουρκία; Μηδενικό. Ποτέ ο άξονας Αλεξ/πολης – Ορμένιου δεν ήταν τόσο απαξιωμένος εμπορευματικά και τόσο εγκαταλελειμμένος όσο την τελευταία τετραετία 
Σήμερα στον προβλήτα ξεφορτώνονται οι σωλήνες του αγωγού ΤΑΠ και με φορτηγά μεταφέρονται στον τόπο τους. Να μια ακόμη ευκαιρία για την ΤΡΑΙΝΟΣΕ να μπει στο παιχνίδι του ΤΑΠ. Αλλά πoιός, με πoιούς, και με πoιό  τροχαίο υλικό; 
  Από την άλλη βλέπουμε τους γείτονες μας να γιγαντώνονται οικονομικά και πληθυσμιακά και σε συνδυασμό με τον δικό μας οικονομικό μαρασμό, την υπογεννητικότητα και την μετανάστευση μας πιάνει απογοήτευση και τρόμος.
Η επιθετική ρητορική τους και η αδυναμία του δικού μας κράτους να παράσχει τα στοιχειώδη στον τόπο μας, δημιουργεί ανησυχία και ανασφάλεια.
Κατά τα άλλα δείχνουν ότι το κράτος εκεί λειτουργεί σοβαρά  με ρεαλισμό και με όραμα. Δυστυχώς το όραμα τους περνάει από πάνω μας. Τι να κάνουμε όμως. Aν χρειαστεί θα το αντιμετωπίσουμε. Εσείς μας σβήσατε από τους χάρτες. Από φορείς της ελπίδας γίνατε διαχειριστές της απογοήτευσης και της δυστυχίας του κόσμου.

Δείτε φωτογραφίες και video από το Αsyaport.

Σελερίδης Τριαντάφυλλος


ΥΣ. 
Βλέποντας αυτά και πολλά ακόμη χειρότερα, αναγκάζομαι μετά από 35 χρόνια δουλειάς, πάντα στην πρώτη γραμμή να υποβάλω την παραίτηση μου και να αποχωρίσω. Αποχωρώ απογοητευμένος, με σκυμμένο το κεφάλι. 







4 σχόλια:

  1. Όταν εκπροσωπείς συναδέλφους σαν τον Τριαντάφυλλο,αισθάνεσαι πως τελικά κάτι αξίζει για τον χρόνο και την προσπάθεια που κάνεις.Ένα αίσθημα περηφάνιας σε διαπερνά και για τους μηχανοδηγούς με τέτοιες γνώσεις που ουδέποτε αξιοποιήθηκαν απο την "Υπηρεσία" καθώς θεωρούνταν αναλώσιμοι και απλά εργάτες πρώτης γραμμής.
    Οι χαμένες ευκαιρίες της Ελλάδας,οι ευκαιρίες που άρπαξε απο τα μαλλιά ο Σουλτάνος Ερντογάν.Εμείς περιοριζόμαστε σε εξαγγελίες,φανφάρες και πολλά άλλα. Γιατί έχουμε μάθει να αρκούμαστε σε αυτά.
    Τριαντάφυλλε σε ευχαριστώ απο καρδιάς για την συνεργασία μας όλα αυτά τα χρόνια,είμαι τυχερός που γνώρισα ανθρώπους σαν εσένα και σίγουρα θα τα λέμε πάντα απο κοντά.
    Οι ακρίτες μας είναι άνθρωποι περήφανοι και ποτέ δεν πρέπει να σκύβουν το κεφάλι και να απογοητεύονται.
    Φεύγεις όρθιος και με το κεφάλι ψηλά.Όπως όλοι όσοι υπηρέτησαν τον σιδηρόδρομο και αισθάνονται την πικρία που σε διακατέχει-δίκαια-.
    Στο χέρι της νέας γενιάς σιδηροδρομικών να μην κάνει τα ίδια λάθη,να μην αφήσει τις ευκαιρίες να πάνε χαμένες.

    Γενιδούνιας Κώστας

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. κε ΣΕΛΕΡΙΔΗ καταλαβε το επιτελους οτι εδω στην ελλαδιτσα δεν θελουν το τραινο απορω πως υπαρχουν και τα τραινα απο το ικονιο
    ευχαριστω

    υ.γ. ας ειναι καλα τα φορτηγα και οσοι εχουν μετοχες σε αυτα

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Κι ένα δάκρυ κύλισε από τον υπουργό, τον πρώην και τον νυν, τον βουλευτή, της συμπολίτευσης και της αντιπολίτευσης.
    Για τους Εργατοπατέρες ας μη γίνει θέμα, τα άδεια Ταμεία έχουν μιλήσει χρόνια πριν. Σήμερα δε, τα Ταμεία έχουν φτάσει στο σημείο να κραυγάζουν, αλλά οι Εργατοπατέρες κρύβονται πίσω από τη ντουντούκα και τη στρέφουν προς τον, εκάστοτε, Κατρούγκαλο.
    Στη Δημοκρατία δεν υπάρχουν αδιέξοδα γι' αυτό από το 1995 οι έλληνες εξέλεξαν:
    2700 βουλευτές,
    92 ευρωβουλευτές,
    5 δημοτικές αρχές,
    3 νομαρχιακές αρχές,
    2 περιφεριεακές αρχές,
    και το 62,5% ΣΥΜΜΕΤΕΙΧΕ στο δημοψήφισμα του 2015

    ΕΓΩ είμαι υπεύθυνος για τις επιλογές μου, ΕΓΩ!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Δυστυχώς, όλοι οι πολιτικοί, όσα χρόνια είμαστε εδώ (33 αισίως) εξαγγέλλουν έργα και θέλουν να συνδέσουν το όνομα τους με αυτά. Συχνά, όμως, αυτά μένουν στα χαρτιά!
    Μπράβο Τριαντάφυλλε γι’αυτή την εξαιρετική έρευνα και δουλειά που έχεις κάνει.
    Σε κάθε, όμως, περίπτωση , σου εύχομαι στο νέο βιβλίο που ανοίγεις στη ζωή σου, να είσαι γερός, δημιουργικός και πάντα ανήσυχος ως είσαι.
    ΝΑ ΕΙΣΑΙ ΠΑΝΤΑ ΚΑΛΑ
    Γκαντιτζικίδης Πασχάλης

    ΑπάντησηΔιαγραφή