Στην Αθήνα βρίσκεται από το βράδυ της Τρίτης, σύμφωνα με πληροφορίες του ΣΚΑΪ, ο διευθύνων σύμβουλος του ομίλου Ferrovie Dello Stato, ο οποίος έχει υποβάλει πρόταση ύψους 45 εκατομμυρίων ευρώ για την εξαγορά του 100% της ΤΡΑΙΝΟΣΕ.
Στην Αθήνα βρίσκεται από το βράδυ της Τρίτης, σύμφωνα με πληροφορίες του ΣΚΑΪ, ο διευθύνων σύμβουλος του ομίλου Ferrovie Dello Stato, ο οποίος έχει υποβάλει πρόταση ύψους 45 εκατομμυρίων ευρώ για την εξαγορά του 100% της ΤΡΑΙΝΟΣΕ.
Κατά τις ίδιες πληροφορίες, ο διευθύνων σύμβουλος του ιταλικού ομίλου, μαζί με στελέχη και το νομικό επιτελείο της επιχείρησης, εξετάζει όλες τις λεπτομέρειες της σύμβασης για τη μεταβίβαση των μετοχών της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, η οποία εγκρίθηκε από το Ελεγκτικό Συνέδριο τη Δευτέρα, μετά από μεγάλη καθυστέρηση.
Η επανεξέταση της σύμβασης από τους Ιταλούς δημιουργεί ερωτήματα αναφορικά με το μέλλον της ιδιωτικοποίησης, δεδομένου ότι όλα ήταν έτοιμα για την υπογραφή της συμφωνίας μεταξύ του επενδυτή και του ΤΑΙΠΕΔ. Η τελετή υπογραφής μάλιστα δεν αποκλείεται να πραγματοποιηθεί και σήμερα, ωστόσο, κανείς από το ΤΑΙΠΕΔ δε γνωρίζει πότε θα συμβεί, παρά την παρουσία στην Αθήνα της ηγεσίας των ιταλικών σιδηροδρόμων και παρά την ολοκλήρωση του προσυμβατικού ελέγχου.
Η διοίκηση του ιταλικού ομίλου είχε εκφράσει πρόσφατα στο ΤΑΙΠΕΔ τη δυσαρέσκειά της για τις καθυστερήσεις που σημειώθηκαν κατά την εξέταση της σύμβασης από το Ελεγκτικό Συνέδριο, η οποία κατατέθηκε στο δικαστήριο στις αρχές Σεπτεμβρίου. Σύμφωνα με πληροφορίες, όλοι οι όροι που είχαν τεθεί από το Ελεγκτικό Συνέδριο ικανοποιήθηκαν.
Σε περίπτωση που δεν ολοκληρωθεί η πώληση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, τότε η εταιρεία θα βρεθεί αντιμέτωπη με το ενδεχόμενο διακοπής της λειτουργίας της. Κι αυτό διότι αναμένεται να ζητηθούν από τις υπηρεσίες της ευρωπαϊκής επιτροπής ανταγωνισμού περίπου 750 εκατομμύρια ευρώ, τα οποία η εταιρεία σώρευσε σε χρεή το διάστημα 2007-2010. Αν η πώληση πέσει στο κενό, είναι πολύ πιθανό το ποσό αυτό να θεωρηθεί έμμεση κρατική ενίσχυση, και ως εκ τούτου να ζητηθεί η επιστροφή του.
Οι προσπάθειες πώλησης της ΤΡΑΙΝΟΣΕ ξεκίνησαν το 2013. Ο πρώτος διαγωνισμός κηρύχθηκε άγονος, καθώς κανένα επενδυτικό σχήμα δεν υπέβαλε δεσμευτικές οικονομικές προσφορές, ενω καθυστερήσεις σημειώθηκαν και κατά τη διάρκεια της δεύτερης διαγωνιστικής διαδικασίας.
Ο ιταλικός όμιλος πάντως, σύμφωνα με το επιχειρηματικό σχέδιο για τα έτη 2017-2026, σκοπεύει να επικεντρωθεί και σε ελκυστικές ευρωπαϊκές γραμμές όπως τη γραμμή Αθήνα-Θεσσαλονίκη, με την εξαγορά της ΤΡΑΙΝΟΣΕ.
Πηγή: skai.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου