Το στέκι της έλξης παρουσιάζει στους μηχανοδηγούς τι ακριβώς ειπώθηκε στην συνάντηση με τους Ιταλούς συναδέλφους αναφορικά με τα εργασιακά και την κατάσταση με την FS. Το κυρίαρχο συστατικό στις τοποθετήσεις των συναδέλφων μας ήταν ότι
όλα όσα έχουν κερδίσει, έχουν κερδηθεί με αγώνες και κινητοποιήσεις ακόμα και όταν είχαν απέναντι τους άλλα σιδηροδρομικά Σωματεία που επιθυμούσαν να υπάρχουν ίδιοι όροι σε αμοιβές για το σύνολο του προσωπικού.
Μέχρι να μπορέσουμε να αποτυπώσουμε την διαφορετικότητα του επαγγέλματος μας σε οικονομικό επίπεδο μέσω ΣΣΕ χρειάστηκαν αρκετές κινητοποιήσεις και αγώνας τόνισε η τριμελής αντιπροσωπεία των Ιταλών μηχανοδηγών, καταρίπτωντας τους μύθους που θέλουν κάποιοι θέλουν να καλλιεργούν περί έξυπνων ή άλλων μορφών διεκδίκησης λόγω της ιδιαιτερότητας του επαγγέλματος μας.
Ακόμα και σήμερα στην Ιταλία ΔΕΝ υπάρχει εργασιακή ειρήνη, απάντησε μέλος της Ιταλικής αντιπροσωπείας σε ερώτηση συναδέλφου μας, καθώς η Ferrovie Dello Stato εισάγει στο Χρηματιστήριο την θυγατρική των InterCity και υπάρχει σαφής φόβος στο συνδικάτο για μείωση του προσωπικού και εντατικοποίηση των εργασιακών σχέσεων προς αύξηση της κερδοφορίας της. Για τον λόγο αυτό είμαστε σε κινητοποιήσεις τόνισε, καθώς δεν επιθυμούμε την ένταξη της εταιρείας στην χρηματαγορά.
Τέλος στην γενικότερη τοποθέτηση του ο συνάδελφος Serbassi τόνισε ότι το Συνδικάτο τους αντιμετωπίζει σοβαρό πρόβλημα με το μισθολογικό dumping που επιβάλουν οι ιδιωτικές εταιρείες που δραστηριοποιούνται στην μεταφορά εμπορευμάτων.
Προσπαθούμε συνεχώς για τους μηχανοδηγούς σε αυτές τόνισε, αλλά τα πράγματα είναι πολύ δύσκολα και οι αμοιβές εκεί πολύ χαμηλές,γεγονός που μας προβληματίζει σοβαρά, καταρίπτωντας τον μύθο που καλιεργούν στην Ελλάδα ορισμένοι αφελείς και θέλει ιδιωτικές εταιρείες να μοιράζουν χρήμα με το τσουβάλι.
Στα εργασιακά
Μετά απο αγώνες και κινητοποιήσεις κατά την διάρκεια πολλών ετών οι Ιταλοί μηχανοδηγοί κατόρθωσαν να έχουν ως βασικό μισθό εισαγωγής στο επάγγελμα το ποσό των 1870 Ευρώ ενώ για όσους εργάζονται τα πρώτα 4 χρόνια ως μηχανοδηγοί (ή εκπαιδεύονται σε αυτό) το ποσό είναι κατά 25% περίπου μικρότερο. ΔΕΝ υπάρχουν άλλα επιδόματα αναφορικά με τις τακτικές αποδοχές.
Ο βασικός μισθός ενός μηχανοδηγού είναι κατά 30% περίπου προσαυξημένος σε σχέση με τις αποδοχές των υπολοίπων σιδηροδρομικών, ενώ δεν υπάρχει πρόβλεψη για έξτρα αμοιβές σε πτυχιούχους κτλπ (έχουν όμως βαθμολογική εξέλιξη εντός της FS σε ιεραρχικές θέσεις Διοίκησης).
Ανάλογα με την προϋπηρεσία ο βασικός αυτός μισθός (δίνεται σε ΟΛΟΥΣ τους μηχανοδηγούς στην FS) κλιμακώνεται σταδιακά.
Οι μηχανοδηγοί εκεί είναι χωρισμένοι σε 3 κατηγορίες και εργάζονται είτε σε περιφερειακό δίκτυο (Regio) είτε σε InterCity (η εταιρεία των οποίων εισάγετε στο Χρηματιστήριο) είτε σε εμπορικούς συρμούς (και εδώ υπάρχει θυγατρική).
Τα προγράμματα εργασίας εκπονούνται απο την Κεντρική Διοίκηση (ετήσια) για όλη την Ιταλία στα εμπορεύματα και τα InterCity ενώ για τα περιφερειακά δίκτυα υπάρχει τοπικός προγραμματισμός.
Οι ώρες εργασίας για τους μηχανοδηγούς στο τέλος του κάθε μήνα θα πρέπει να είναι αυστηρά 38 την εβδομάδα (κατά μέσο όρο), όσες δηλαδή προβλέπονται απο την εργατική Νομοθεσία της Ιταλίας με τις λιγότερες να είναι 30 και τις περισσότερες 44 (εβδομαδιαία πάντα). Οι ώρες αυτές ΔΕΝ δύναται να έχουν υπερβάσεις, ενώ αυξήθηκαν κατά 2 μετά το 2012 (αφού ήταν 36 μέσο όρο την εβδομάδα).
Οι ώρες μηχανοδήγησης ΕΧΟΥΝ ΣΥΜΦΩΝΗΘΕΙ με ΣΣΕ (τι μας θυμίζει αυτό άραγε, ΠΟΙΟΙ ήταν αυτοί που πρόσφατα απέρριψαν τον διάλογο του Σωματείου μας για το θέμα, λέγοντας πως οι εγκύκλιοι μας...καλύπτουν).
Έτσι έχουμε είτε 5 ώρες συνεχούς μηχανοδήγησης, είτε 5 ώρες και 30 λεπτά με διάλειμμα είτε 6 ώρες στα InterCity (λόγω των αποστάσεων που διανύουν).
Για τους μηχανοδηγούς προβλέπεται χρηματική αποζημίωση για τις ώρες μηχανοδήγησης αποκλειστικά.
Έτσι κάθε μηχανοδηγός λαμβάνει 12 Ευρώ την ώρα αν εργάζεται μόνος στην αμαξοστοιχία ενώ 5 Ευρώ λαμβάνει την ώρα αν εργάζεται με 2ο μηχανοδηγό.(ισχύουν ίδιες ώρες μηχανοδήγησης),
Η επάνδρωση των μηχανών γίνεται απο 1 μηχανοδηγό στο 90% της δραστηριότητας (πλήν των νυχτερινών τρένων και των εμπορικών).
Φυσικά τονίζουμε ότι στην Ιταλία, στο μεγαλύτερο μέρος του Δικτύου υπάρχουν συστήματα ασφαλείας, που προστατεύουν τους συρμούς απέναντι στο ανθρώπινο λάθος.
Τέλος μεγάλο πρόβλημα αντιμετωπίζουν οι συνάδελφοι με το ασφαλιστικό καθώς μετά τις τελευταίες αλλαγές, η πρόβλεψη για τους μηχανοδηγούς αφορά τα 67 έτη με κάποιες διατάξεις να επιτρέπουν ακόμα την συνταξιοδότηση μετά απο 40 ή 42 χρόνια δουλειάς και να δίνουν διέξοδο στους παλαιότερους.
Για τον λόγο αυτό συνεργάζονται τελευταία με επιστημονικούς φορείς για να αποτυπώσουν τις επιδράσεις του επαγγέλματος στην κοινωνική ζωή των μηχανοδηγών και άρα στην μετά την συνταξιοδότηση τους κατάσταση. Προσπαθούμε να ευαισθητοποιήσουμε την κοινή γνώμη της Ιταλίας για αυτό το ζήτημα μας τόνισαν.
Όλα όσα έχουν κατακτήσει οι μηχανοδηγοί εκεί, περιγράφονται λεπτομερώς στις Συλλογικές Συμβάσεις Εργασίας που διαπραγματεύεται το Σωματείο τους.
Φυσικά, μόνο λύπη μπορεί να προκαλεί το γεγονός ότι στην Ιταλία, οι συνάδελφοι έχουν κατακτήσει το δικαίωμα στην εργασία στις 38 ώρες εβδομαδιαίως, ενώ στην Ελλάδα οι ώρες και οι συνθήκες εργασίας των μηχανοδηγών είναι εξοντωτικές.
Οι συνάδελφοι μας, θεωρούν αδιανόητο αυτό που συμβαίνει στην Ελλάδα, χρόνια τώρα και θεωρούν βέβαιες τις προσλήψεις.
Το στέκι θα συνεχίσει το αφιέρωμα στην συνάντηση με τους Ιταλούς και σε επόμενες δημοσιεύεσεις.
Το στέκι της έλξης- Το blog των μηχανοδηγών
Υ.Γ. Οι Ιταλοί συνδικαλιστές μίλησαν ως συνδικαλιστές στην συνάντηση με την ΠΕΠΕ την Πέμπτη. Εκεί έγινε κ η ουσιαστική κουβέντα.
Την επόμενη μέρα μίλησαν για την εταιρεία τους -την FS - γιατί πολύ απλά αυτό τους ζητήθηκε απο τους δημοσιογράφους. Ωστόσο ακόμα και εκεί αναφέρθηκαν στον κοινό αγώνα μας ενάντια στο μισθολογικό dumping στην Ευρώπη. Ορισμένοι γραφικοί ας μην μπλέκουν τα πορτοκάλια με τα μήλα....Κάπως έτσι έχουν μπερδέψει και τον κομμουνισμό με τις νεοφιλελέ απόψεις του Κούλη....
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου