Eνδιαφέροντα - Κανονισμοί

Σάββατο 6 Μαΐου 2017

Θέλανε κ θέλουν ιδιωτικά ΙΕΚ για την εκπαίδευση μηχανοδηγών....

Ενημέρωση με ουσία για τον σιδηροδρομικό κόσμο και τους μηχανοδηγούς.
Το στέκι της έλξης,αποκαλύπτει το παρασκήνιο πίσω απο το χτύπημα της Καθημερινής,της ναυαρχίδας του νεοφιλελευθερισμού στην Ελλάδα, σε βάρος του επαγγέλματος των μηχανοδηγών.
Η Καθημερινή, με τον εν λόγω δημοσιογράφο, είχε χτυπήσει και πέρυσι το καλοκαίρι με
δημοσιεύματα για την Συλλογική Σύμβαση Εργασίας της ΤΡΑΙΝΟΣΕ,έχοντας πληροφόρηση απο πηγές που προφανώς επιθυμούσαν διακαώς -και πέτυχαν- την ιδιωτικοποίηση της.Ενίοτε ο δημοσιογράφος φαίνεται ότι έχει και εσωτερική πληροφόρηση.
Ως συνέχεια του σημερινού δημοσιεύματος, ήρθε το πρωί και η επίθεση απο το γνωστό δίδυμο του ΣΚΑΙ (Παπαδημητρίου- Πορτοσάλτε) που στην  εκπομπή τους αναφέρθηκαν στους μηχανοδηγούς για 3-4 λεπτά, αναπαράγωντας άκριτα την επιχειρηματολογία του δημοσιεύματος της εφημερίδας του ιδίου ενημερωτικού συγκροτήματος.
Το σημερινό δημοσίευμα αποτελεί άλλο ένα κρίκο στην αλυσίδα των δημοσιευμάτων που συνδέουν -λανθασμένα- την απελευθέρωση της σιδηροδρομικής αγοράς με την εκπαίδευση μηχανοδηγών,απελευθέρωση της αγοράς  που ΥΠΟΤΙΘΕΤΑΙ δεν έχει προχωρήσει όπως επίσης λανθασμένα υποστηρίζει η Καθημερινή.
Και αυτό γιατί μετά την ιδιωτικοποίηση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, στην Ελλάδα έχει πλέον ανοίξει και η αγορά στις επιβατικές μεταφορές,αφού ιδιώτης σύντομα θα τις πραγματοποιεί.
 Δηλαδή στην Ελλάδα θα έχουμε ιδιωτική πρωτοβουλία ΑΠΟΚΛΕΙΣΤΙΚΑ στις επιβατικές μεταφορές,ένα ιδιότυπο ΜΟΝΟΠΩΛΙΟ, πράγμα που δεν συναντάμε πουθενά στην Ευρώπη!
Λεπτομέρεια σοβαρότατη  που διαφεύγει,προφανώς σκοπίμως απο τους νεοφιλελεύθερους αρθρογράφους της Καθημερινής.
Στις εμπορευματικές μεταφορές έχουμε -όπως έχει γίνει γνωστό την ίδρυση εταιρειών-,οι οποίες ανοίγουν εδώ και 2 χρόνια και ΘΑ επενδύσουν εκκατομύρια των Ευρώ έχοντας λάβει άδεια απο την ΡΑΣ,χωρίς όμως να έχουν πιστοποιημένο προσωπικό έλξης.

Το παρασκήνιο

Στο παρελθόν έχει ακουστεί και γραφτεί  ότι πρωταγωνιστικό ρόλο σε κάποια εταιρεία ίσως έχει πρώην μεγαλοστέλεχος της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, το οποίο όμως δεν εμφανίζεται πουθενά γιατί υπάρχουν ΣΟΒΑΡΕΣ κυρώσεις για μεγαλοστελέχη του Δημοσίου τα οποία μετακινούνται σε εταιρείες ανάλογου αντικειμένου,εντός κάποιας χρονικής περιόδου. (περί τα 5 χρόνια). Γνωστός και ο ρόλος συνταξιούχου,πρώην στελέχους των Ελληνικών Σιδηροδρόμων,ο οποίος έχει αναλάβει τον ρόλο της στρατολόγησης μικρομεσαίων στελεχών,στοχεύοντας κυρίως σε συνταξιούχους μηχανοδηγούς.
Γεγονός είναι επίσης ότι πρόσφατα  Διευθυντικό Στέλεχος της ΤΡΑΙΝΟΣΕ μετακόμισε σε Όμιλο που κατέχει και σιδηροδρομική άδειας μεταφοράς εμπορευμάτων,αναλαμβάνοντας τον στρατηγικό σχεδιασμό της στον τομέα αυτό, ενώ παρουσιάζεται κανονικά πλέον σε συσκέψεις στον ΟΣΕ.

Ενόχλησε η Σιδηροδρομική Ακαδημία

Η ουσία και η απάντηση στην πηγή του δημοσιεύματος βρίσκεται στην πρόσφατη δημόσια τοποθέτηση του Δ/ντος Συμβούλου του ΟΣΕ, κύριου Πετράκη, ο οποίος απαντώντας στην τοποθέτηση του Προέδρου της ΡΑΣ κ. Τσιαμαντή για την αδυναμία λειτουργίας ιδιωτικών εταιρειών,τόνισε  ότι ΚΑΝΕΝΑ αίτημα δεν έχει τεθεί προς τον ΟΣΕ  απο ιδιωτική εταιρεία στον τομέα μεταφοράς εμπορευμάτων για την εκπαίδευση προσωπικού έλξης.
Σήμερα  η Καθημερινή ανακάλυψε 4 αιτήματα της Gold Air και άλλο 1 της PEARL χωρίς όμως να παρουσιάσει κανένα στοιχείο.Αυτό συμβαίνει είτε γιατί αιτήματα δεν υπάρχουν,είτε γιατί αυτά αφορούν άλλους κλάδους δραστηριότητας,είτε γιατί έτσι είπανε στον δημοσιογράφο όσοι του μετέφεραν πληροφόρηση και αυτός το ανηπαρήγαγε.

Γεγονός είναι ότι η  κατάσταση της υποδομής δεν επιτρέπει ακόμα στην ουσία την δυνατότητα λειτουργίας οποιασδήποτε ιδιωτικής εταιρείας.
Αυτό που ενόχλησε λοιπόν είναι η Ίδρυση της Δημόσιας Σιδηροδρομικής Ακαδημίας απο τον ΟΣΕ.
Και αυτό γιατί ξεκάθαρη στόχευση αποτελούσε η ίδρυση ιδιωτικών εκπαιδευτηρίων,σε στυλ ΙΕΚ,στα οποία θα συμμετείχαν γνωστοί  και μη εξαιρετέοι στον σιδηροδρομικό κόσμο και  θα μοίραζαν άδειες μηχανοδήγησης κατ αποκοπή στις ιδιωτικές εταιρείες με φτηνό κόστος μαθητείας και αμφιβόλου ποιότητας εκπαίδευση.
Η Σιδηροδρομική Ακαδημία βάζει φρένο στις ορέξεις ενός ολόκληρου συστήματος που εδώ και χρόνια θέλει να θησαυρίσει μέσω των εμπορευματικών μεταφορών. 
Σε επόμενο άρθρο μας,αύριο, θα αναφερθούμε στην τιμολογιακή πολιτική της ΤΡΑΙΝΟΣΕ στα εμπορεύματα,που χτες Παρασκευή συζητήθηκε στο Διοικητικό Συμβούλιο της εταιρείας.

Το Σωματείο μας
Εμπόδιο στάθηκε σε αυτούς τους σχεδιασμούς εδώ και 2 χρόνια και το Σωματείο μας.
Εμπόδισε και ανέδειξε το θέμα της πιστοποίησης συνταξιούχων μηχανοδηγών,ενώ αθόρυβα και αποτελεσματικά προέβαλε την αναγκαιότητα για την ίδρυση Κρατικής Σχολής που θα εκδίδει τις άδειες μηχανοδήγησης στο νέο περιβάλλον, αυτό που διαμορφώθηκε μετά τον Νόμο 3911/2011,έπειτα φυσικά απο αιτήματα των ενδιαφερομένων εταιρείων και την ανάλογη μαθητεία.
Συνεργάστηκε άψογα στο θέμα αυτό και με τον εκπρόσωπο εργαζομένων στον ΟΣΕ,συνάδελφο Λεβέντη ενώ η πολιτική ηγεσία του Υπουργείου έγκαιρα αντιλήφθηκε το κενό που δημιουργούσαν οι καταστροφικές αποφάσεις της περιόδου 2010-2014 και έσπευσε να διορθώσει τα πράγματα με την Διοίκηση του ΟΣΕ να ολοκληρώνει την ίδρυση της Ακαδημίας πέρυσι το φθινόπωρο.

Το τελειωτικό χτύπημα στο σύστημα που επιθυμούσε διακαώς άλλες μεθοδεύσεις, δόθηκε με την παρουσία των Ιταλών μηχανοδηγών που τόνισαν ότι και στην Ιταλία οι άδειες μηχανοδήγησης δίνονται απο Κρατική σχολή και φορέα υπό την εποπτεία των Κρατικών Σιδηροδρόμων και του Υπουργείου Μεταφορών της γειτονικής χώρας.
Ήταν λοιπόν αναμενόμενο το χτεσινό χτύπημα απο τα συμφέροντα που επιθυμούν να ισοπεδώσουν τα πάντα στον σιδηροδρομικό τομέα καθώς δέχτηκαν καίρια πλήγματα το τελευταίο διάστημα.

Η εσωτερική πληροφόρηση απο πηγές γνωστές  σε όλους μας

Η Καθημερινή σήμερα αναφέρετε στο θέμα των 22 βοηθών μηχανοδηγού.γράφοντας ότι κατά παρέκκλιση του Νόμου 3911,έλαβαν την άδεια του βοηθού το 2013.
Αυτό συμβαίνει για πρώτη φορά και δείχνει τον εκνευρισμό των όσων διαρρέουν πληροφόρηση στοχευμένη και λανθασμένη στους δημοσιογράφους.
Και γράφτηκε το δημοσίευμα με αυτόν τον τρόπο γιατί όσοι εμποδίζουν μέχρι σήμερα την ολοκλήρωση της μαθητείας των 22 βοηθών,βάζοντας νομοτεχνικά εμπόδια, επικαλούνται ακριβώς αυτήν την ερμηνεία. Υποστηρίζουν δηλαδή ότι  δεν είχε κατατεθεί τότε το σχέδιο της ολοκλήρωσης της μαθητείας των 22 και αρνούνται έτσι να δώσουν την άδεια τους για την ολοκλήρωση,ζητώντας νομοτεχνικές παρεμβάσεις.
Νομοτεχνικές παρεμβάσεις στις οποίες προσπάθησαν να περάσουν  ανεπιτυχώς και εν κρυπτώ, με διατυπώσεις αμφιλεγόμενες,την πιστοποίηση συνταξιούχων οι οποίοι θα εργάζονταν σε ιδιώτες,όταν η κατάσταση στην υποδομή θα το επέτρεπε, με πρώτη στόχευση την Βόρεια Ελλάδα και την γραμμή που συνδέει το λιμάνι με την Ειδομένη. Εκεί δηλαδή που  η ΤΡΑΙΝΟΣΕ για συγκεκριμένους λόγους - που θα αναλύσουμε σύντομα- έχει χάσει μερίδιο της αγοράς τα τελευταία 5-6 χρόνια, υπέρ των οδικών μεταφορέων,εκεί που γίνεται προσπάθεια ανάκτησης της αγοράς αυτής  με πρωτοβουλίες απο την ΤΡΑΙΝΟΣΕ το τελευταίο διάστημα.
Η αλήθεια όμως βρίσκεται στο ότι οι 22 βοηθοί ξεκίνησαν την μαθητεία τους μέσα στις ημερομηνίες που υπάρχουν στις προβλεπόμενες μεταβατικές διατάξεις του Νόμου 3911.
Η ενόχληση του πληροφοριοδότη του δημοσιογράφου, είναι τέτοια που στο τέλος τον ενημερώνει  ότι η μαθητεία των 22 θα ξεκινήσει με την λειτουργία της σιδηροδρομικής ακαδημίας.

Οι 22 συνάδελφοι όμως, έχουν μπεί στην μαθητεία με μεταβατικές διατάξεις και για αυτούς ισχύει άλλο σύστημα εκπαίδευσης!
Αυτό ενοχλεί και κάποιοι προσπαθούν  να επηρεάσουν καταστάσεις βάζοντας φρένο σε πρωτοβουλίες που θα δώσουν λύσεις σε αδιέξοδα που δημιούργησαν οι ΚΑΤΑΣΤΡΟΦΙΚΕΣ για τον σιδηρόδρομο πολιτικές αποφάσεις της περιόδου 2009-2014

Το στέκι της έλξης - Το blog των μηχανοδηγών







Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου