Μεταφορές, ενέργεια και τηλεπικοινωνίες βρίσκονται στο επίκεντρο του Σχεδίου Δράσης, που υπεγράφη μεταξύ της ελληνικής και της κινεζικής κυβέρνησης κατά την επίσκεψη του πρωθυπουργού Αλέξη Τσίπρα στο Πεκίνο.
Σύμφωνα με τον υφυπουργό Οικονομίας Στέργιο Πιτσιόρλα,
«η Κίνα έδειξε ότι η Ελλάδα παίζει σημαντικό ρόλο στη στρατηγική της για οικονομική επέκταση προς τη Δύση, η οποία αναμένεται να δημιουργήσει εμπορικές συναλλαγές ύψους 3 τρισ. δολ. και επενδύσεις ύψους 40 δισ. δολ.».
Μέρος από αυτά τα 40 δισ., που πρόκειται να επενδύσει μέσα στην επόμενη τριετία η Κίνα, διεκδικούν και οι ελληνικές επιχειρήσεις, κατά τον ίδιο.
Ο κ. Πιτσιόρλας τόνισε ότι στο πλαίσιο των επαφών που έγιναν στην Κίνα υπήρξε έντονο ενδιαφέρον από κινεζικές εταιρείες να επενδύσουν συντονισμένα στην Ελλάδα. Πρόκειται για εταιρείες που δραστηριοποιούνται στους τομείς της ενέργειας, υποδομών, δικτύων και κατασκευών, αλλά και τουρισμού και του χρηματοπιστωτικού τομέα.
Κατά τον υφυπουργό η ευκαιρία που ανοίγεται είναι διπλή, γιατί πέρα από επενδύσεις στην Ελλάδα δίνεται η δυνατότητα σε ελληνικές εταιρείες να συμμετάσχουν στο μεγάλο επενδυτικό πρόγραμμα που υλοποιεί η Κίνα. Ταυτόχρονα τόνισε ότι ανοίγεται ο δρόμος συνεργασιών στο ευρύτερο Ευρωπαϊκό περιβάλλον.
Ερωτηθείς σχετικά με την πιθανότητα προσκομμάτων από το πολιτικό ή το νομοθετικό περιβάλλον της Ε.Ε., ανέφερε ότι και άλλες ευρωπαϊκές χώρες έχουν συμφέροντα και δυνητικές συνεργασίες με την Κίνα. Έτσι εκτίμησε ότι μπορούν να υπάρξουν συνέργειες με καλή θέληση για την υπερπήδησή των νομοθετικών κωλυμάτων. Πρόσθεσε ότι η Ελλάδα μπορεί να παίξει τον ρόλο του διάμεσου στην προσέγγιση ΕΕ – Κίνας.
Ο κ. Πιτσιόρλας επανέλαβε ότι υπάρχει ενδιαφέρον και για τη σιδηροδρομική σύνδεση του Πειραιά με την Ευρώπη εκ μέρους των Κινέζων.
Μεταξύ άλλων, ο υφυπουργός έκανε ειδική αναφορά στο κινεζικό ενδιαφέρον για πραγματοποίηση επενδύσεων στον ναυπηγοεπισκευαστικό τομέα. Στο πλαίσιο αυτό όπως είπε, η κυβέρνηση επιδιώκει να διαμορφωθεί μία στρατηγική για το μέλλον των ναυπηγείων Σκαραμαγκά Ελευσίνας, Νεωρίου όπως επίσης και για τη ναυπηγοεπισκευαστική ζώνη του Περάματος.
Για τα Ναυπηγεία Σκαραμαγκά, καταρχήν, πρέπει να ξεκαθαρίσει το ζήτημα της ανάκτησης των κρατικών ενισχύσεων ύψους 600 εκατ. ευρώ που εκκρεμεί από το 2008. Επίσης πρέπει να λυθεί το θέμα των προκαταβολών που έχουν δοθεί από το Ελληνικό δημόσιο στη σημερινή ιδιοκτησία του ναυπηγείου, για έργα που δεν υλοποιήθηκαν ποτέ. Σύμφωνα με τον κ. Πιτσιόρλα ο φάκελος των προκαταβολών αυτών θα ανοίξει σύντομα και το Δημόσιο σκοπεύει να τις διεκδικήσει.
Επίσης, όπως είπε, θα πρέπει να υπάρξει διαχωρισμός των αμυντικών από τις εμπορικές δραστηριότητες του ναυπηγείου και να ακολουθήσει η υπαγωγή του σε καθεστώς ειδικής διαχείρισης.
Ανάλογη αναμένεται να είναι και η πορεία των ναυπηγείων Ελευσίνας που επίσης θα ενταχθούν σε καθεστώς ειδικής εκκαθάρισης.
metaforespress.gr
metaforespress.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου