Οι πρώτες αντιδράσεις στον σχεδιασμό της νέας μονής σιδηροδρομικής γραμμής Θεσσαλονίκη-Καβάλα-Ξάνθη είναι γεγονός. Στις 20 Νοεμβρίου ο βουλευτής Δράμας με τη ΝΔ Δημήτρης Κυριαζίδης κατέθεσε ερώτηση στη Βουλή σχετικά με το θέμα.
Όπως αναφέρει ο βουλευτής, "η μη αξιοποίηση του υφισταμένου σιδηροδρομικού δικτύου της γραμμής Στρυμόνας – Σέρρες – Δράμα – Ξάνθη, το οποίο, αν και ανακαινίσθηκε προσφάτως, οδηγείται εκ των πραγμάτων σε αχρησία, δημιουργεί έντονο προβληματισμό για τις σκοπιμότητες που εξυπηρετεί η «Σιδηροδρομική Εγνατία», ένα έργο με τεράστιο κόστος και μηδαμινά οφέλη. Το ασύμφορο του όλου έργου έχει πολλαπλώς καταδειχθεί από δημόσιες παρεμβάσεις ακαδημαϊκών και ειδικών στα ζητήματα των μεταφορών, οι οποίοι εκφράζουν σοβαρές επιφυλάξεις για αυτό καθ’ εαυτό το έργο αλλά και για τα προσδοκώμενα οφέλη του στην εθνική οικονομία".
Ολοκληρώνοντας την τοποθέτηση του ο κ.Κυριαζίδης ρωτά να μάθει για ποιο λόγο δεν γίνεται αξιοποίηση από την Κυβέρνηση του υφισταμένου σιδηροδρομικού δικτύου (γραμμή Στρυμόνα – Σέρρες – Δράμα – Ξάνθη), γιατί εξαιρούνται της «Σιδηροδρομικής Εγνατίας» η Δράμα και οι Σέρρες; Με ποια κριτήρια επιλέγει η Κυβέρνηση να οδηγήσει στην απομόνωση
δύο ολόκληρους Νομούς;, πόσο θα κοστίσει τελικά το όλο έργο της «Σιδηροδρομικής Εγνατίας» και ποιος θα το χρηματοδοτήσει και γιατί δεν αναζητώνται λύσεις όπως η
βελτίωση και τυχόν επαναχάραξη των υφισταμένων γραμμών για τη μείωση της χρονοαπόαστασγς μεταξύ Θεσσαλονίκης και Αλεξανδρούπολης.
Νίκος Καραγιάννης-ypodomes.com
Θεσσαλονίκη- Ξάνθη : 322χλμ(σήμερα)
ΑπάντησηΔιαγραφήΣτη Σιδ/κή Εγνατία : 190 χλμ.
Η Δράμα με κάθετη σύνδεση από Καβάλα θ'απέχει από Θεσσαλονίκη: 190χλμ(με Σιδηροδρομική Εγνατία)ενώ σήμερα απέχει:222χλμ.
Κακώς έγινε ανακαίνιση γραμμής μήκους 322χλμ αντί για νέα χάραξη μήκους 190χλμ (+ κάθετες συνδέσεις) που θα εξυπηρετούσε και νέες περιοχές αλλά και λιμάνι...