H έλλειψη μηχανοδηγών και η κατάργηση των εφεδρειών σε πολλά μηχανοστάσια λόγω αυτής,φανερώνει τις αδυναμίες του συστήματος σε περιπτώσεις βλαβών του τροχαίου υλικού ή εκτάκτων συμβάντων.Με πραγματική αυταπάρνηση καλύπτονται αυτές οι καταστάσεις απο το προσωπικό έλξης, με συναδέλφους να
ξυπνούν απο τηλεφωνήματα της υπηρεσίας, στις 5 τα ξημερώματα για να βοηθήσουν στο να απεγκλωβιστούν συρμοί με τεχνικά προβλήματα.
Σε αυτούς τους συναδέλφους η ΤΡΑΙΝΟΣΕ οφείλει να αναγνωρίσει την αυταπάρνηση και τον επαγγελματισμό τους.
Διαβάζουμε για πρόσφατο περιστατικό που έγινε στην γραμμή Βόλου - Λάρισας και έφτασε στο Ελληνικό Κοινοβούλιο.
Οπως αναφέρει σε ερώτηση που κατέθεσε στη Βουλή των Ελλήνων ο βουλευτής Μαγνησίας Ν.Δ. Χρήστος Μπουκώρος “την Πέμπτη, 23 Νοεμβρίου 2017, οι 20 επιβάτες του πρωινού δρομολογίου 1571, που εκτελείται στις 5:30 το πρωί με κατεύθυνση από Βόλο προς Λάρισα, έγιναν για μια ακόμη φορά μάρτυρες των σοβαρών ελλείψεων που αντιμετωπίζει η σιδηροδρομική σύνδεση. Η αυτοκινητάμαξα που εκτελούσε το δρομολόγιο έπαθε, για πολλοστή φορά , βλάβη στο ύψος του Βελεστίνου.
Ο μηχανοδηγός, αδυνατώντας να επιδιορθώσει τη βλάβη, ζήτησε να έρθει εφεδρική μηχανή από τα κεντρικά στη Λάρισα. Η ταλαιπωρία των επιβατών, όμως, δεν είχε τέλος, καθώς στα κεντρικά δεν υπήρχε διαθέσιμος μηχανοδηγός. Μέχρι, λοιπόν, να βρεθεί διαθέσιμος οδηγός και να μετακινηθεί η εφεδρική μηχανή από τη Λάρισα στο Βελεστίνο, το σύντομο δρομολόγιο διάρκειας 55 λεπτών, διήρκεσε σχεδόν 2,5 ώρες.
Ο βουλευτής Μαγνησίας, με την ερώτησή του, ζητά από τον αρμόδιο υπουργό, να επιληφθεί των σοβαρών και επαναλαμβανόμενων προβλημάτων που υποβαθμίζουν συνεχώς τη σιδηροδρομική σύνδεση Βόλου- Λάρισας, αλλά και το τρένο ως μέσο μεταφοράς. Βέβαια εδώ έχουμε και μία αστοχία στην ερώτηση καθώς τα δρομολόγια και τα τρένα είναι υπόθεση της ιδιωτικής πλέον ΤΡΑΙΝΟΣΕ και υπεύθυνη για τη δρομολόγηση τρένων που θα εγγυώνται την εύρυθμη λειτουργία και ασφαλή μετακίνηση των επιβατών είναι η Ιταλική FS ως ιδιοκτήτης της εταιρείας.
Αυτό το επεισόδιο προστίθεται βέβαια στα όσα έχει παραλάβει ο Ιταλικός όμιλος αγοράζοντας την ΤΡΑΙΝΟΣΕ και βέβαια ζητείται αξιόπιστη λύση και σε αυτή την περίπτωση.
Νίκος Καραγιάννης-ypodomes.com
Υ.Γ. Το στέκι της έλξης ΔΕΝ ΣΥΜΦΩΝΕΙ με την διατύπωση του Βουλευτή της ΝΔ για συνεχή προβλήματα στο τροχαίο υλικό στην περιοχή.
Η ΕΕΣΣΤΥ και η ΤΡΑΙΝΟΣΕ έχουν απαντήσει σε ίδια προηγούμενη ερώτηση του ίδιου Βουλευτή με το ίδιο θέμα (αλλά άλλο περιστατικό βέβαια) και με τους ίδιους ισχυρισμούς. Και τότε ήταν υπερβολικός και τώρα. Οι βλάβες είναι σε ανεκτά επίπεδα, πάντα θα υπάρχουν, όπως θα υπάρχουν και απρόβλεπτα περιστατικά. Δεν είναι "το" πρόβλημα. Αυτό που είναι σοβαρότατο πρόβλημα, είναι η κατάργηση των εφεδρειών που μεγεθύνει κάθε πρόβλημα και κάθε αμηχανία, γιατί ένα περιστατικό που θα μπορούσε να αντιμετωπιστεί σε 20, 40, 60 λεπτά, απαιτεί ακόμα και 2:30 ώρες, όπως στην αναφερόμενη. Σε ένα σοβαρό δίκτυο πρέπει να υπάρχουν εφεδρείες ανά χρονοαπόσταση τουλάχιστον 2 ωρών και 250 χιλιομέτρων.
ΑπάντησηΔιαγραφήΜε την ευκαιρία να ρωτήσουμε κάτι: Όταν στο δίκτυο δραστηριοποιηθούν και άλλες εταιρείες, ποιος θα μαζεύει τα αμηχανούντα τραίνα; Κάθε εταιρεία θα υποχρεωθεί στη διασπορά εφεδρειών κατά μηκος των γραμμών που θα εκμεταλλεύεται; Ή η μία εταιρεία θα στέκεται αλληλέγγυα(!) στην άλλη; Ως γνωστόν η εταιρεία που έχει την ευθύνη της κυκλοφορίας, ο ΟΣΕ, δεν έχει κανένα μηχανοδηγό και κανένα τροχοπεδητή να επανδρώσει κάποια μηχανή εφεδρείας ή κάποιο συρμό βοηθείας. Αλλά όταν αυτό εξαγγέλθηκε από τον Υπουργό προ έτους περίπου (η δημιουργία τμήματος έλξης με 10 μηχανοδηγούς στον ΟΣΕ) αυτοί που επαναστάτησαν ήταν οι επικεφαλής του κόμματος του κ. Μπουκώρου και ειδικότερα ο κ. Χατζηδάκης, το ΤΑΙΠΕΔ, ενώ το θέμα έκαναν σημαία οι εφημερίδες των κ.κ. Αλαφούζου, Κομιστή και Ψυχάρη/Μαρινάκη! Μέχρι και για ναυάγιο της ιδιωτικοποίησης της ΤΡΑΙΝΟΣΕ μίλησαν. Κινδυνολογούσαν ασύστολα όπως κάνουν συνεχώς και μονότονα, τρία χρόνια τώρα...