Συναδέλφισες, συνάδελφοι
Η +ΣυνΕξέλιξη καταγγέλλει την απαράδεκτη προσπάθεια
της Κυβέρνησης για μονομερείς αλλαγές στον πυρήνα του συνδικαλιστικού Νόμου, που αφορά την διαδικασία λήψης απόφασης για απεργιακές κινητοποιήσεις.
Παρόλο που η προωθούμενη διάταξη ΔΕΝ επιφέρει αλλαγές στον τρόπο λήψη απόφασης για την απεργία στα Πανελλαδικά Σωματεία (καλύπτονται με το άρθρο 20 του Νόμου 1264),όπως είναι η ΠΕΠΕ, είναι βέβαιο ότι οποιαδήποτε προσπάθεια τροποποίησης του, θα ανοίξει την όρεξη σε όσους διαχρονικά χτυπούν το συνδικαλιστικό κίνημα, παρουσιάζοντας το ως εμπόδιο στην «δική τους» οικονομική ανάπτυξη. Χαρακτηριστικό παράδειγμα η αντίδραση της Αξιωματικής Αντιπολίτευσης της χώρας, που ήδη διαμαρτύρεται για την απόσυρση της τροπολογίας, πράξη που αποδεικνύει ότι ιστορικά θεωρεί τα συνδικάτα,ταξικό της αντίπαλο.
Η στοχοποίηση των Πρωτοβάθμιων Σωματείων που αντιπαλεύουν στους χώρους δουλειάς ενεργά τις νεοφιλελεύθερες πολιτικές και τις αντεργατικές διατάξεις που προωθεί το κλειστό λόμπι της σημερινής Ε.Ε., θα οδηγήσει με μαθηματική ακρίβεια στην περαιτέρω απορρύθμιση της αγοράς εργασίας, όπου σήμερα κυριαρχεί το μισθολογικό dumping, η ευελιξία σε όλες τις μορφές του μεροκάματου και η ανασφάλεια μπρος στο φάντασμα της ανεργίας. Οφείλουμε λοιπόν, να οργανώσουμε την αντεπίθεση μας και να καταστήσουμε σαφές ότι δεν παραχωρούμε τίποτα, από όσα διαχρονικά ο κόσμος της εργασίας έχει κερδίσει με αγώνες. Αντίθετα, θέλουμε πίσω όσα χάσαμε με ευθύνες συγκεκριμένων πολιτικών -συνδικαλιστικών δυνάμεων του χτες!
Η +ΣυνΕξέλιξη, στοχεύοντας στην ανατροπή των νεοφιλελεύθερων πολιτικών, αλλά και στην προστασία των δικαιώματων μας, πρωταγωνίστησε στην προσπάθεια για σύναψη Συμφωνίας του Σωματείου μας με την ΤΡΑΙΝΟΣΕ προκειμένου να ρυθμιστούν μέσω του συλλογικού δικαίου οι εργασιακές σχέσεις των μηχανοδηγών στο νέο περιβάλλον.
Προτείναμε – και δικαιωθήκαμε για την επιλογή μας αυτή- την προσφυγή του Σωματείου στο Υπουργείο Εργασίας για το θέμα της μη χορήγησης αναπαύσεων και κανονικών αδειών στους μηχανοδηγούς και στα πλαίσια της Τριμερούς Επιτροπής (υπό την άγρυπνη επίβλεψη του ΣΕΠΕ) κατορθώσαμε να αναγκάσουμε την ΤΡΑΙΝΟΣΕ σε κατάθεση γραπτής συμφωνίας. Κατορθώσαμε δηλαδή, να σπάσουμε τον βασικό πυρήνα της μνημονιακής/νεοφιλελεύθερης πολιτικής που θέλει το ατομικό δίκαιο και τις ατομικές συμβάσεις εργασίας να επικρατούν του συλλογικού Δικαίου.
Κόντρα σε όσους επένδυσαν στην αποτυχία της διαβούλευσης, ανατρέπουμε αντεργατικές διατάξεις του Κανονισμού Εργασίας (έδρα) που απασχολούν τον κλάδο 7 χρόνια, θεσμοθετούμε την διαδικασία παράδοσης-παραλαβής των τρένων και για πρώτη φορά ιστορικά συμφωνούμε και υπογράφουμε τον μέγιστο ημερήσιο χρόνο μηχανοδήγησης.
Κόντρα σε όσους λοιδορούσαν την προσπάθεια του Σωματείου καθημερινά, καταφέρνουμε να αυξήσουμε κατά 90 Ευρώ το μήνα -τουλάχιστο-- το εισόδημα των μηχανοδηγών και μέχρι την λήξη της ισχύουσας ΣΣΕ ,ΧΩΡΙΣ καμία προϋπόθεση για υπερεργασία ή εντατικοποίηση της ήδη παρεχόμενης εργασίας και ΧΩΡΙΣ να διαχωρίσουμε τους μηχανοδηγούς με βάση το αν αυτοί πραγματοποιούν τρένα ή ελιγμούς, όπως διαλαλούσαν τα γνωστά «παπαγαλάκια» που έκαναν τα πάντα για να τορπιλίσουν την διαβούλευση.
Παράλληλα στην ΤΡΑΙΝΟΣΕ ισχύει η Εργατική Νομοθεσία και έτσι το Δώρο Χριστουγέννων θα καταβληθεί στις 21 Δεκεμβρίου, εξέλιξη που διαψεύδει και ΠΑΛΙ όσους επένδυαν σε ατέρμονες ερμηνείες Νόμων, θέλοντας να καλλιεργήσουν την καταστροφολογία και την ηττοπάθεια. Απομένει φυσικά η πληρωμή των υπερωριών με το νέο τρόπο υπολογισμού, διαδικασία που θα ολοκληρωθεί σύντομα. Φυσικά όλα αυτά δεν γίναν δια μαγείας, αλλά με καθημερινή προσπάθεια του Σωματείου!
Η συμφωνία με την ΤΡΑΙΝΟΣΕ για προσλήψεις νέων μηχανοδηγών, με το παράλληλο «πάγωμα» της πιστοποίησης συνταξιούχων από την σημερινή πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Μεταφορών, βάζει φρένο στα σχέδια που είχαν επεξεργαστεί από το 2013 κιόλας, γνωστά λόμπι συμφερόντων στις εμπορευματικές μεταφορές, σχέδια που θέλουν και σήμερα μηχανοδηγούς 2 ταχυτήτων στην χώρα. Η συμφωνία για την εκπαίδευση των 21 βοηθών δίνει λύση σε ένα δυσεπίλυτο γρίφο που κληρονομήσαμε το 2015. Οι προσλήψεις δίνουν την δυνατότητα να αυξηθεί η συνδικαλιστική πυκνότητα του Σωματείου μας με νέα μέλη αλλά και να μετατραπεί η ΠΕΠΕ σε Κλαδικό Σωματείο.
Κλείνοντας θα πρέπει να αναφερθούμε σε όλους αυτούς που 3 χρόνια τώρα, βρίσκουμε εμπόδιο στον αγώνα τόσο για την προστασία των δικαιωμάτων των μηχανοδηγών όσο και για την επούλωση πληγών που κληρονόμησε ο κλάδος από λανθασμένες συνδικαλιστικές πρακτικές δεκαετιών.
Τις δήθεν «ταξικές» δυνάμεις του ΠΑΜΕ Σιδηροδρομικών, που βρίσκουν την ευκαιρία να συκοφαντούν την +ΣυνΕξέλιξη, συνδυάζοντας την με Κυβερνητικές αποφάσεις, ενώ προσπαθούν– μάταια- να πείσουν πως μόνο το ..ΠΑΜΕ μπορεί να εκπροσωπεί αριστερές, προοδευτικές, κομμουνιστικές, σοσιαλδημοκρατικές και ριζοσπαστικές φωνές και δυνάμεις!Το ΠΑΜΕ που μαζί με την ΠΑΣΚ Σιδηροδρομικών, έφτασαν στο έσχατο σημείο να αναφέρουν πως η συμφωνία για την καταμέτρηση των ελιγμών, αποτελεί αλλαγή του τρόπου πληρωμής τους, σε ένα ιστορικό ατόπημα αφού στην ουσία ζητούν ευθέως από το Σωματείο να διαπραγματευτεί πλασματικές αμοιβές, όπως ευθέως ζήτησε και η ΠΑΣΚ προφορικές και άρα αίωλες συμφωνίες με την ΤΡΑΙΝΟΣΕ, την ώρα που τίθεται σε αμφισβήτηση το συλλογικό δίκαιο στην χώρα.
Την ίδια ώρα, η ΔΑΚΕ μέσω του Γενικού Γραμματέα της ΓΣΕΕ, απειλεί δημόσια ότι θα επιχειρήσει να ακυρώσει την επερχόμενη συμφωνία ΠΕΠΕ-ΤΡΑΙΝΟΣΕ (πως άραγε),με το πρόσχημα ότι το Σωματείο μας δεν έχει το δικαίωμα να υπογράφει και να συνάπτει τέτοιου είδους συμφωνίες! Δεν απασχολεί την ΔΑΚΕ η επιβεβαίωση του συλλογικού δικαίου από ένα Σωματείο, αλλά… αν αυτό είναι αντιπροσωπευτικό! Αποδείχτηκε αυτά τα 3 χρόνια –και αυτό πρέπει να το παραδεχτούν οι συνδικαλιστές της Ενότητας- ότι τελικά υπάρχει και άλλος τρόπος και άλλος δρόμος και αυτός αφορά τον συνδικαλισμό με μοναδικό γνώμονα το ΣΥΜΦΕΡΟΝ όσων εκπροσωπεί ένα συνδικάτο!
Η +ΣυνΕξέλιξη απέδειξε σε ΟΛΟΥΣ και στην πράξη ότι αποτελεί δύναμη εγγύησης για το παρόν και δύναμη προοπτικής για το μέλλον, με σαφές σχέδιο και όραμα.
Στην 2η Πανελλαδική μας συνδιάσκεψη στις 15 Δεκέμβρη στο ξενοδοχείο Oscar στην Αθήνα,που θα είναι ΑΝΟΙΧΤΗ σε όλους τους συναδέλφους, θα συζητήσουμε και θα ΣΥΝαποφασίσουμε για το κοινό μας μέλλον ,για την προοπτική του κλάδου έλξης και την ανάπτυξη του Ελληνικού Σιδηροδρόμου προς όφελος της Ελληνικής Κοινωνίας ΚΑΙ ΜΟΝΟ!
ΣΥΝΕΧΙΖΟΥΜΕ , +ΣυνΕξέλιξη Δεκέμβριος 2017
Το ρεντίκολο του ΠΑΜΕ Σιδηροδρομικών,ο γραφικός τους εκπρόσωπος,πέρυσι ξιφουλκούσε και έβγαζε ανακοινώσεις για δήθεν συμφωνίες μελών της +ΣυνΕξέλιξης με ιδιωτικές εταιρείες.
ΑπάντησηΔιαγραφήΠετώντας λάσπη στον ανεμιστήρα,προσπαθούσε να χτυπήσει την +ΣυνΕξέλιξη.Τώρα όμως που ο συνταξιούχος φίλος του,που μαζί μετράγανε προβατάκια,φάνηκε στο προσκήνιο στον ρόλο του στελέχους σε ιδιωτική εταιρεία,έβγαλε το σκασμό,το ρεντίκολο,ο γραφικός.
Όπως και το ΠΑΜΕ,έσπασε τις πόρτες του Υπουργείου Εργασίας το 2017,επειδή απαιτείται το 51% σε σωματεία σε κλειστούς χώρους για την προκήρυξη της απεργίας,όταν το 2010-2015 έκανε τουμπεκί στην κατάργηση των δώρων,στις απανωτές μειώσεις μισθών,όταν δημιουργούσε αλυσίδες γύρω απο την Βουλή για να προστατέψει τους θεσμούς που σήμερα αναθεματίζει στην Βουλή το ΚΚΕ. Όταν ανεχόταν την διαρκή συντηρητικοποίηση της Ελληνικής Κοινωνίας απο τους ΣαμαροΒενιζελικούς και τους δοτούς Πρωθυπουργούς και έκανε πως δεν έβλεπε την άγρια καταστολή στις γειτονιές,στις πλατείες σε κάθε κινηματική προσπάθεια που δεν μπορεί και δεν θα μπορέσει άλλωστε ποτέ να ελέγξει.
Όπως είπε ο Κουτσούμπας προχτές,για τους πολιτικούς του αντιπάλους στην Βουλή,έτσι και οι συνδικαλιστές του ΠΑΜΕ πιάστηκαν σαν τους κλέφτες στα πράσσα,με την γίδα στην πλάτη και κορυφαίους στον σιδηροδρομο να έχουν υπόλοιπα κανονικών αδειών ενώ είχαν πλήρη απαλλαγή απο την εργασία.
Ξέρω,είμαι αντικομμουνιστής, θα πουν,γνωστό το ποίημα.
Εγώ απλά είμαι ΝΕΜΕΣΙΣ.