Περισότερες απο 3 ώρες διήρκεσε η συνάντηση των Σωματείων την Παρασκευή με την ΤΡΑΙΝΟΣΕ για την υπογραφή της νέας Συλλογικής Σύμβασης Εργασίας. Η Διοίκηση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ ζήτησε απο τα Σωματεία να
καταθέσουν τις γραπτές τους προτάσεις στο προταθέν κείμενο προκειμένου να υπάρξει διαβούλευση και αν υπάρξει συμφωνία η τελική πρόταση να περάσει στο επόμενο Διοικητικό Συμβούλιο της Εταιρείας. (Θα τεθεί και σε συνελεύσεις εργαζομένων).
Στην συνέχεια έγινε αναλυτικά διάλογος άρθρο προς άρθρο στο προτεινόμενο κείμενο.
Κοινή ήταν η τοποθέτηση των Σωματείων για θεσμικά ζητήματα (πχ άδειες για παρακολούθηση σχολικής δραστηριότητας,αιμοδοτικές,άδειες για παιδιά με ειδικές ανάγκες ή προστατεύομενα μέλη, Συνεταιρισμό, υπηρεσιακό βαν, διατύπωση για τον τρόπο πληρωμής,ρήτρα διασφάλισης αποδοχών, επίδομα για τα παιδιά όσων σπουδάζουν εκτός μόνιμης κατοικίας,επιδόματα ευθύνης), ενώ και τα 2 Σωματεία διατύπωσαν την κοινή άποψη ότι δεν συντρέχουν λόγοι για να ενταχθούν στο κείμενο της ΣΣΕ περιγραφές θέσεων ή αλλαγές στην οργανωτική δομή της εταιρείας.
Η ΤΡΑΙΝΟΣΕ σε πολλά σημεία απάντησε με το ότι αυτά προβλέπονται πλέον στον ιδιωτικό τομέα (πχ αιμοδοτικές ή άδειες για τα παιδιά με ειδικές ανάγκες κτλπ) και άρα προτείνονται με αυτόν τον τρόπο.
Αγκάθι αποτελεί και η επιχειρούμενη αλλαγή του ωραρίου στις Διοικητικές Υπηρεσίες με την προτεινόμενη διατύπωση το διάλλειμα να είναι εκτός ωραρίου (με το ωράριο 9-5 να προτείνεται απο την ΤΡΑΙΝΟΣΕ καθώς και διευθέτηση του χρόνου εργασίας σε περίπτωση προβλημάτων των συναδέλφων), επιχειρούμενη αλλαγή που προκαλεί την δικαιολογημένη αντίδραση της ΠΕΠ-ΤΡΑΙΝΟΣΕ.
Τέλος μεγάλη προσπάθεια γίνεται για την δημιουργία του κλάδου εκδοτών, που θα επαναφέρει τον κλάδο που καταργήθηκε εν μια νυκτί στην εφαρμογή του Ν.3891.
Η προσπάθεια της ΠΕΠ, είναι απόλυτα δίκαια και στηρίζεται απο το Σωματείο των μηχανοδηγών καθώς η ΤΡΑΙΝΟΣΕ αποτελεί Οργανισμό Κοινής Ωφέλειας που προσφέρει μεταφορικό έργο,παρά το ότι έχει ιδιωτικοποιηθεί, επιδοτείται απο τον Κρατικό Προυπολογισμό και σε αυτήν πρέπει να υπάρχουν ΣΤΑΘΕΡΕΣ σχέσεις εργασίας. Είναι γνωστό ότι στα σημεία πώλησης εισιτηρίων σήμερα, όπως και στην καθαριότητα, την φύλαξη ακόμα και τα κυλικεία των τρένων εργάζονται συνάδελφοι με επισφαλή εργασιακό περιβάλλον και τουλάχιστο επαχθείς εργασιακές συνθήκες.
Η τοποθέτηση της ΠΕΠ για ΣΤΑΘΕΡΗ δουλειά σε όλες τις δραστηριότητες της ΤΡΑΙΝΟΣΕ είναι πολιτικά και συνδικαλιστικά ΟΡΘΗ και στηρίζεται ΔΥΝΑΤΑ απο τους μηχανοδηγούς. Είναι βέβαιο ότι οι παρεχόμενες υπηρεσίες της εταιρείας θα βελτιωθούν σημαντικά όταν υπάρχουν εργαζόμενοι που αισθάνονται ασφάλεια σε ένα άρτια δομημένο εργασιακό περιβάλλον.
Απο κει και πέρα, συμφωνία φαίνεται πως υπάρχει στο οικονομικό μέρος της ΣΣΕ (στο μεγαλύτερο) καθώς υπάρχουν σαφείς αυξήσεις για το μεγαλύτερο μέρος του προσωπικού ενώ καλύπτονται οι προσωπικές διαφορές που δημιούργησαν στους εργαζόμενους οι μνημονιακές πολιτικές αποφάσεις του 2011 και του 2013. (ενιαίο μισθολόγιο). Επανέρχεται το οικογενειακό επίδομα (γάμου) ενώ οι βασικοί μισθοί σε όλα τα κλιμάκια υπερβαίνουν ΣΑΦΩΣ την Εθνική Συλλογική Σύμβαση Εργασίας.
Το Σωματείο των μηχανοδηγών διατύπωσε την διαφωνία του σε ορισμένους όρους (πχ διαχωρισμός νεοπροσλαμβανόμενων πτυχιούχων με τους παλιούς εργαζόμενους, άδειες για όλους την καλοκαιρινή περίοδο στα πλαίσια της συμφωνίας του Δεκεμβρίου, ποσό bonus, αμοιβή πιστοποιημένων εκπαιδευτών απο την ΡΑΣ και επιπλέον αμοιβή για τους δόκιμους που έρχονται απο την περιφέρεια για την μαθητεία στο ΚΕΚ Αθηνών).
Σημαντικά σημεία επίσης της ΣΣΕ
- Οι βασικοί μισθοί ξεκινούν απο τα 750 Ευρώ καταλήγουν στα 1750 εως 1850 Ευρώ και δεν υπάρχει ΚΑΝΕΙΣ διαχωρισμός για νέους και παλιούς εργαζόμενους.
- Δίδεται επίδομα σε όλους τους κατόχους πανεπιστημιακών τίτλων ανεξάρτητα απο την συνάφεια του τίτλου σπουδών.
- Διατηρείται το επικίνδυνο και ανθυγιεινό και στο ίδιο ύψος.
- Διασφαλίζει κάρτες για την μετακίνηση όλων των εν ενεργεία εργαζομένων στον ΟΑΣΑ (Μετρό - Λεωφορεία Αθηνών).
- Προσφέρει 100% ασφαλιστήριο συμβόλαιο υγείας και ασφάλειας ζωής σε όλους τους εν ενεργεία εργαζόμενους.
- Δωρεάν μετακίνηση με τον σιδηρόδρομο σε όλους τους εν ενεργεία εργαζόμενους της.
- Υπάρχει αύξηση στα τρενοχιλιόμετρα και στην έλξη και στην κίνηση.
- Δίνεται bonus και στους εργαζόμενους στην κίνηση
- Δίνεται κίνητρο παραμονής για τους μηχανοδηγούς που έχουν θεμελιώσει ή θα θεμελιώσουν συνταξιοδοτικό δικαίωμα εντός του 2018 ή 2019 λόγω της έλλειψης μηχανοδηγών.
- Διατηρείται η αποζημίωση για την απόλυση λόγω συνταξιοδότησης.
Διαφωνία υπήρξε στο κλείσιμο της συνάντησης στο θέμα του υπολογισμού των δευτερευουσών (υπερωρίες) με την Νομική Υπηρεσία της ΤΡΑΙΝΟΣΕ να υποστηρίζει την ύπαρξη νομολογίας για το θέμα, για ιδιωτικοποιημένες επιχειρήσεις του Δημοσίου, προβάλοντας παράλληλα το κόστος του νέου υπολογισμού.
Το θέμα έχει τεθεί επανειλημένως και απο τα 2 Σωματεία και θα πρέπει να βρεθεί λύση προκειμένου να κλείσει και να προχωρήσει η υπογραφή της ΣΣΕ.
Τα Σωματεία ΞΕΚΑΘΑΡΙΣΑΝ την θέση τους, ότι ΔΕΝ ΕΠΙΘΥΜΟΥΝ καμία υπερωριακή απασχόληση του προσωπικού και κάλεσαν την ΤΡΑΙΝΟΣΕ να εφαρμόσει οχτάωρα προγράμματα εργασίας.
Το θέμα με τις υπερωρίες είναι και πολιτικό καθώς αυτές θα πρέπει να αμείβονται με τα όσα προβλέπονται απο την εργατική νομοθεσία που με τους τελευταίους νόμους της Κυβέρνησης, προκαλούν σοβαρό πονέκεφαλο στις επιχειρήσεις αφού ανεβάζουν το κόστος τους και κάνουν υποχρεωτική την αναγγελία τους στο "Εργάνη".
Οτιδήποτε διαφορετικό - μειωμένη τιμή τους - δημιουργεί αντικίνητρο για προσλήψεις νέου προσωπικού αφού είναι προφανές ότι μια εταιρεία έχει όφελος στο να πληρώνει 5 Ευρώ την ώρα την υπερωρία (όπως συμβαίνει στο Δημόσιο) παρά να προσλαμβάνει νέους εργαζόμενους.
Και η θέση των Σωματείων είναι πολιτική για το θέμα.
Η ΤΡΑΙΝΟΣΕ οφείλει να προβεί άμεσα σε όλες τις απαιτούμενες προσλήψεις για να μην υπάρχει ούτε μια ώρα υπερωριακής απασχόλησης σε αυτήν και να επανέλθει το πενθήμερο στους παραγωγικούς κλάδους.
Πρόβλεψη για αυτό θα ζητήσει να υπάρχει η ΠΕΠΕ, όπως έγινε και με την συμφωνία του Δεκεμβρίου που έφερε τις 60 προσλήψεις νέων μηχανοδηγών.
Τουλάχιστο άλλες 60 προσλήψεις - και όχι 40 όπως είναι η επίσημη θέση της εταιρείας- πρέπει να προκηρυχτούν και να υλοποιηθούν άμεσα (ακόμα και τον επόμενο μήνα) καθώς 29 μηχανοδηγοί έχουν αποχωρήσει απο τις αρχές του 2018 και η κατάσταση τόσο για το παρόν της εταιρείας, όσο και για την προοπτική της,δυσκολεύει αφάνταστα, ενώ το προσωπικό έλξης παρουσιάζει εμφανή σημάδια συσωρευμένης κόπωσης αφού η κούραση στους μηχανοδηγούς απο την υπερεργασία των τελευταίων 15 ετών αρχίζει και γίνεται εμφανής.
Για το σκοπό αυτό, η ΠΕΠΕ , θα παραγγείλει μελέτη απο εξειδικευμένο Δημόσιο φορέα, γύρω απο το θέμα των επαγγελματικών ασθενειών το επόμενο διάστημα και τις συνέπειες της υπερεργασίας στην υγεία του προσωπικού που απασχολείται στον κλάδο έλξης.
Για το ζήτημα αυτό θα ζητηθεί απο το Σωματείο μας και η συμμετοχή - συνεισφορά των υπηρεσιών του Υπουργείου Υγείας και Εργασίας.
Για το ζήτημα αυτό θα ζητηθεί απο το Σωματείο μας και η συμμετοχή - συνεισφορά των υπηρεσιών του Υπουργείου Υγείας και Εργασίας.
Όπως όλα καταμαρτυρούν βρισκόμαστε πολύ κοντά στην ολοκλήρωση της διαπραγμάτευσης για την νεά ΣΣΕ και η δική μας εκτίμηση είναι ότι αν τηρηθούν τα συμφωνηθέντα και υπάρξουν αμοιβαίες συμφωνίες σε ορισμένα ζητήματα, αυτή θα προχωρήσει το επόμενο διάστημα.
Φυσικά οι εργαζόμενοι θα ενημερωθούν για την νέα ΣΣΕ με κάθε λεπτομέρεια μόλις υπάρχει το οριστικό κείμενο το οποίο και θα δημοσιευτεί.
Το κείμενο που βρίσκεται υπό διαπραγμάτευση το έχουν ΟΛΕΣ οι παρατάξεις.
Το στέκι της έλξης - Το blog των μηχανοδηγών
Το ωράριο της εσωτερικής υπηρεσίας 9-17, είναι καταστροφικό για όσους και όσες έχουν παιδιά στο σχολείο. Το ωράριο των Δημοσίων Υπηρεσιών στην Ελλάδα είναι 7:00-15:00 και βάσει αυτού προγραμματίζονται τα ωράρια των σχολείων κλπ. Τα ολοήμερα τελειώνουν 15:45 για να προλαβαίνουν οι γονείς που σχολάνε στις 15:00, να τα παραλάβουν. Με το "Ευρωπαϊκό" ωράριο θα πρέπει να προσλάβουν νταντάδες ή να πάψουν να εργάζονται; Επίσης το Ελληνικό καλοκαίρι, που όσο πάει και γίνεται πιο ανυπόφορο, δεν επιτρέπει απόδοση εργαζομένων σε στατική υπηρεσία, τις ώρες της μεγάλης ζέστης 14:00-17:00. Τέλος η ημέρα όταν σχολάει κανείς στις 15:00, είναι ακόμα μπροστά του για ξεκούραση και απογευματινές ασχολίες, διάβασμα παιδιών, δουλειές σπιτιού, γυμναστική, περίπατοι κλπ. Με λήξη στις 17:00 η μέρα έχει τελειώσει και ο εργαζόμενος κατάκοπος δεν έχει χρόνο για τίποτα. Μόνο δουλειά-σπίτι-δουλειά, όπως όλοι οι αλλοτριωμένοι γιάπιδες. Να μην περάσει τέτοια συμφωνία από τα σωματεία. Υπάρχει προστασία των εργαζομένων έναντι βλαπτικών μεταβολών των όρων εργασίας, χωρίς συναίνεση;
ΑπάντησηΔιαγραφή