Eνδιαφέροντα - Κανονισμοί

Δευτέρα 17 Σεπτεμβρίου 2018

ETR 485, Ότι να ναι απο μέρους του τύπου, ανυπόστατες διαροές προκαλούν γέλιο στους σιδηροδρομικούς


 Πραγματικά έχει χάσει κάθε νόημα η αναπαραγωγή ορισμένων άρθρων για τον σιδηρόδρομο. Ιδιαίτερα όσων αναφέρονται στο τροχαίο υλικό που προτίθενται να εισάγουν οι Ιταλοί στο Ελληνικό Δίκτυο. Απο την ημέρα άλλωστε, 
που ανακοινώθηκε το δοκιμαστικό του Pendolino (ETR 485) μέχρι την ημέρα πραγματοποίησης του, είχαν δημοσιευτεί δεκάδες άρθρα.

Άλλα πανηγυρικα, άλλα επικριτικά, άλλα απαξιωτικά, δείγμα της Ελληνικής νοοτροπίας.
Σενάρια επί σεναρίων ακούστηκαν και ακούγονται ακόμα γύρω απο το θέμα.

Η αλήθεια

Τα έργα υποδομής βρίσκονται στην τελική φάση υλοποίησης τους. Μόλις ολοκληρωθεί η ηλεκτροκίνηση θα είναι εφικτό να μειωθεί η χρονοαπόσταση στις 4 ώρες και 10 λεπτά τουλάχιστο μεταξύ Αθήνας και Θεσσαλονίκης ΚΑΙ με το υπάρχον τροχαίο υλικό. Είναι ενδεικτικό ότι το τρένο που μετέφερε τους Startupers και τον Υπουργό Ψηφιακής Τεχνολογίας κ. Παππά κάλυψε την απόσταση, σε χαλαρό ρυθμό στην γλώσσα των σιδηροδρομικών, σε χρόνο σαφώς μικρότερο των 5 ωρών και παρότι χρειάστηκε 2 φορές αλλαγή μηχανής.
Το Καλίδρομο και η παράδοση της Όρθυς θα προσφέρει σημαντικό πλεονέκτημα στον σιδηρόδρομο.
Το Pendolino μπορεί να προσφέρει - όπως και μέρος του υπάρχοντος τροχαίου υλικού- ακόμα καλύτερους χρόνους στην διάνυση της διαδρομής Αθήνας - Θεσσαλονίκης και σαφώς καλύτερες υπηρεσίες για τους επιβάτες , αφού όσοι επιβιβάστηκαν σε αυτό στην Θεσσαλονίκη διαπίστωσαν -δυστυχώς- σαφείς διαφορές στην ποιότητα μεταφοράς. 
Δεν είναι μόνο η ταχύτητα το ζητούμενο.
Κυρίως γιατί το υπάρχον τροχαίο υλικό -καρότσες- είχε αφεθεί  για  χρόνια στην τύχη του, τουλάχιστο μέχρι το 2015-2016 και χρειάζεται κινήσεις αναβάθμισης - ανακαίνισης του.
Οι εργολαβίες για τον καθαρισμό δεν έχουν αποδώσει τα αναμενόμενα αποτελέσματα και ο χρόνος έχει αφήσει τα σημάδια του στα βαγόνια που ενώ είναι σχετικά καινούργια, εσωτερικά δείχνουν αρκετά "ταλαιπωρημένα" , ενώ  πολλά απο αυτά  θέλουν σημαντικές επιδιορθώσεις, που όμως δεν κοστίζουν πολύ και είναι εφικτό να γίνουν άμεσα.
 Ηλεκτράμαξες υπάρχουν και μάλιστα μπορούν να αναπτύξουν ταχύτητες μέχρι και 200 χλμ την ώρα ενώ ακόμα και μέρος των Rail Bus μπορεί να μετατραπεί απο diesel σε ηλεκτροκίνητους συρμούς και να αξιοποιηθεί στην γραμμή του Προαστιακού Αθήνας ή στις νέες γραμμές Καλαμπάκας και Βόλου όταν σε αυτές ολοκληρωθούν τα έργα ηλεκτροκίνησης.
Και μάλιστα αυτή η μετατροπή κοστίζει ελάχιστα και μπορεί να γίνει στην Ελλάδα προσφέροντας ανάσα στην εγχώρια βιομηχανία και νέες θέσεις εργασίας.
Ωστόσο ταχύτητες πέραν των 200-220 χλμ πολύ δύσκολα θα δούμε στην Ελλάδα και τα επόμενα χρόνια καθώς οι περιγραφόμενες σε μέρος του τύπου (300 χλμ κτλπ) απαιτούν ίσως νέα έργα σύμφωνα με το υπάρχον κοινοτικό δίκαιο. (Στο εξωτερικό γραμμές με πολύ υψηλές ταχύτητες κατασκευάζονται αποκλειστικά για αυτό το σκοπό).
Προσθέστε ότι τα έργα για την σηματοδότηση και το ΕΤCS αναμένεται να παραδοθούν στα τέλη του 2019 μετά απο δεκαετίες καθυστερήσεων.

Ωστόσο δεν μπορούμε συνεχώς να διαβάζουμε ανυπόστατα δημοσιεύματα γύρω απο τον Ελληνικό Σιδηροδρόμο.
Μόλις χτες διαβάσαμε ότι το pendolino έχει 2 κεραίες (προφανώς παντογράφους εννοεί ο δημοσιογράφος) και δεν μπορεί να κυκλοφορήσει στο Ελληνικό Δίκτυο. Το Desiro που επίσης έχει 2 παντογράφους κυκλοφορεί εδώ και 10 χρόνια (και βάλε). Θα γίνει και βραχυκύκλωμα με τους 2 παντογράφους, αυτό που το βάζετε....(και εδώ πέσαμε κάτω απο τα γέλια), Αφαιρέθηκε και η μια κεραία απο το Pendolino διαβάσαμε και απορούμε πραγματικά για αυτούς που υπαγορεύουν  τέτοιες ασυναρτησίες σε δημοσιογράφους που προφανώς δεν καταλαβαίνουν και γράφουν ότι να..ναι.
Το Pendolino έχει 7 βαγόνια μάθαμε και δεν χωράει στις αποβάθρες (ασχέτως απο το ότι αυτό μπορεί να μετατραπεί ως σύνθεση σε λιγότερα) αλλά το IC 600 και 601 εδώ και 20 χρόνια κυκλοφορεί με 9 βαγόνια και χωράει κανονικότατα. 
Οι συνθήκες εκτέλεσης του δοκιμαστικού δεν ήταν πραγματικές, δηλαδή μέσα δεν είχε επιβάτες το τρένο,αλλά μάλλον κάποιους που έμοιαζαν σε ..ανθρώπους.
Είναι προφανές ότι ένα παιχνίδι σκιών παίζεται στην πλάτη του Ελληνικού Σιδηροδρόμου.
Πολλοί ήταν αυτοί που επένδυσαν στην αποτυχία της δοκιμής, ακόμα περσότεροι όσοι διακινούσαν σενάρια για την κατάσταση του συρμού που ήρθε στην Ελλάδα, παραπληροφορώντας σκόπιμα και δημιουργώντας αρνητικό κλίμα για το δοκιμαστικό.
Πρόκειται για διαμάχες που δεν αφορούν τον σιδηρόδρομο και μόνο κακό του κάνουν ενώ είναι προφανές ότι στοχοποιούν και την προσπάθεια της ΤΡΑΙΝΟΣΕ για να προβάλει τις ¨αναβαθμισμένες υπηρεσίες" που θα έχει την ευκαιρία να προσφέρει με την ολοκλήρωση των έργων.
Η ΤΡΑΙΝΟΣΕ αναγκάστηκε να απαντήσει επίσημα, σε μέρος των διαροών τονίζοντας πως το συγκεκριμένο τροχαίο υλικό (ETR 485) μπορεί να κυκλοφορήσει σήμερα στην Ελλάδα.

Εμείς με την σημερινή ανάρτηση, αφήνουμε μια προειδοποίηση.
Μην παίζουν ορισμένοι με την υπομονή και την νοημοσύνη των σιδηροδρομικών.
Γιατί αυτή δεν είναι ούτε αδυναμία, ούτε είναι ανεξάντλητη, κάνουμε δε πως δεν καταλαβαίνουμε αρκετά που βλέπουμε τελευταία.
Και σε μια περίοδο που τα έργα υποδομής βρίσκονται στην τελική τους ευθεία μετά απο δεκαετίες  και πρέπει να επικεντρωθούμε στην καλύτερη αξιοποίηση τους προς όφελος του επιβατικού κοινού, δεν θα κάτσουμε να ασχολούμαστε με έριδες και παιχνιδάκια περασμένων δεκαετιών.
Όλοι μαζί οφείλουμε να στηρίξουμε τον Ελληνικό Σιδηρόδρομο.


Το στέκι της έλξης - Το blog των μηχανοδηγών




1 σχόλιο:

  1. Οι αρλούμπες που κατά κόρον γράφονται από νεο-φιλελεύθερους κονδυλοφόρους, γράφονται για να δείξουν ότι... τι; Είναι κακές οι ιδιωτικοποιήσεις; Μα αυτοί είναι αναφανδόν υπέρ! Η ιδιωτική ΤΡΑΙΝΟΣΕ ανήκει στον όμιλο FS, μετά από διαδικασίες που αυτοί δρομολόγησαν. ή μήπως η κακιά μας Κυβέρνηση κοροϊδεύει τον κόσμο και φέρνει σαράβαλα τραίνα σε αγαστή συνεργασία με την ...ιδιωτική Ιταλική ΤΡΑΙΝΟΣΕ; Καταλαβαίνουν τι γράφουν ή απλά γράφουν ότι τους κατέβει και ότι τους λένε υπεύθυνα και ανεύθυνα παπαγαλάκια, εντός και εκτός σιδηροδρόμου, μόνο και μόνο για να αντιπολιτευτούν; Δεν ξέρουν ότι οι συρμοί με σύστημα πλευρικής εξισορρόπησης (tilting) που στην Ιταλία τα λένε Pentolino και χωρίζονται σε ETR διαφόρων γενεών και συστημάτων ρευματοληψίας, είναι ιδιοκτησία τους; Ότι για αυτά δεν θα καταβάλλεται ενοίκιο που αυξάνει τα κόστη; Τι νόμιζαν κάποια καλόπαιδα στο ΤΑΙΠΕΔ, στο Υπουργείο ή όπου αλλού; Ότι η όποια ιδιωτική ΤΡΑΙΝΟΣΕ θα λειτουργούσε με τα κριτήρια της παλαιάς κρατικής Εταιρείας; Θα νοίκιαζε το τροχαίο υλικό που θα της πασάριζαν, μόνο και μόνο για να εισπράττουν κάποιοι μισθώματα και να δικαιολογούν την ύπαρξή τους; Αν οι Ιταλοί βλέπουν στα σοβαρά την επένδυσή τους, θα φέρουν και άλλο δικό τους υλικό. Θα το συντηρούν στη δική τους ΕΕΣΣΤΥ και θα αφήσουν την ΓΑΙΑΟΣΕ στα κρύα του λουτρού, να διαχειρίζεται ένα στόλο από ταλαιπωρημένα οχήματα που κανείς άλλος δεν θα θέλει και θα περιέλθουν σε κατάσταση σκραπ μετά από μερικά χρόνια ακινησίας.

    ΑπάντησηΔιαγραφή