Eνδιαφέροντα - Κανονισμοί

Πέμπτη 18 Οκτωβρίου 2018

Η πλήρης άγνοια και οπορτουνισμός είναι ο τρόπος που συνδικαλίζεται η ΣΥΠΕ

Δεν ξέρουμε αν το μυαλό του γραφικού εκπροσώπου της ΣΥΠΕ είναι θωλό, ή αν έχει πάθει βέρτικο,αλλά ξέρουμε ότι η παράταξη του μάλλον βρίσκεται σε αδιέξοδο, ενόψει της υπογραφής Συλλογικής Σύμβασης Εργασίας. Απο τα 

"θα δείτε τι θα σας κάνουν και τι θα πάθετε" στους διαδρόμους της Κάννιγγος, μετά στην τοποθέτηση "να μην χάσει κανείς μηχανοδηγός Ευρώ" και τώρα στο μισθολόγιο που δίνει σοβαρές αυξήσεις στις τακτικές αποδοχές των μηχανοδηγών και η ΣΥΠΕ το χαρακτηρίζει "κατώτερο των προσδοκιών"!!!

Είναι 3 τοποθετήσεις απο την ίδια παράταξη, σε ένα χρονικό διάστημα 4 μηνών. Όπως λέει και η εικόνα που συνοδεύει την ανάρτηση, στην ΣΥΠΕ τις απόψεις τις αλλάζουν ανάλογα την μέρα, την ώρα, το μήνα, την εποχή. 
Τι να πρωτοπείς για αυτήν την παράταξη. 
Οι συνάδελφοι της ΣΥΠΕ στην αγωνία τους να βρούν επιχειρήματα, μας λένε ότι τα εμπορικά πάνε απο τα 0.075 στα 0.080 το τρενοχιλιόμετρο, όταν η αλήθεια είναι ότι απο τα 0.07 πάνε στα 0.080 το χιλιόμετρο. Στο παράλληλο σύμπαν του γραφικού πληρωνόμαστε με 0.075, μόνο που δεν το ξέρουμε! 
Επιμένουν ότι καταργήθηκαν οι ελιγμοί και οι εφεδρείες όταν η διατύπωση είναι ακριβώς η ίδια με την προηγούμενη ΣΣΕ!
Και τους ενοχλεί η συμφωνία, που όμως υπολογίζουν τα λεφτά που πέρνουν μέχρι λεπτό του...Ευρώ!

Τι σημαίνουν όμως 2 τι  5 και 10 λεπτά του Ευρώ

Ας δούμε όμως τι σημαίνει αυτή η αύξηση για ένα μηχανοδηγό και ας γνωρίσουμε στο πλέον γραφικό τύπο (συνδικαλιστή) που γνώρισε ο Ελληνικός Σιδηρόδρομος, τα απλά μαθηματικά.
Σήμερα μηχανοδηγός που κάνει εμπορικό 450 χλμ αποζημιώνεται με 31,5 Ευρώ, με την νέα ΣΣΕ θα αποζημιώνεται με 36 Ευρώ, δηλαδή αύξηση 4.5 Ευρώ την ημέρα! Αυτά ο γραφικός αυτός τύπος, που ευτελίζει καθημερινά την έλξη με την παρουσία του έχοντας γίνει περίγελος στον σιδηροδρομικό κόσμο τα χαρακτηρίζει... 1 Ευρώ την μέρα ! ΚΑΙ δεν μιλάμε για τακτικές αποδοχές που αυξάνονται σημαντικά,αλλά για αποζημίωση για χιλιόμετρα (!!). Και ο γραφικός για αυτά επιλέγει να καλιεργεί εσωστρέφεια,συνειδητά.
Ο γραφικός και η ΣΥΠΕ ζητάνε αύξηση των αποδοχών και δεν τους ενδιαφέρει ο τρόπος εξακολουθούν να λένε. Ο καλύτερος μαθητής των πλασματικών δεκαώρων λέμε εμείς.  Και όχι των αυξημένων τακτικών αποδοχών που διασφαλίζουν το παρόν και εγγυόνται το μέλλον. Ενοχλεί την ΣΥΠΕ και τον γραφικό ότι οι μηχανοδηγοί θα έχουν πλέον το δικό τους μισθολόγιο. Είχαν συνηθίσει τα επιδοματάκια (ανάκτηση,λειτουργικά και πόσα άλλα). Είχαν επενδύσει σε άλλα, στην αποτυχία, δεν πειράζει, θα του περάσει.  Ας ρωτήσει τα μέλη της ΣΥΠΕ για την νέα ΣΣΕ...
Φτάνει στο σημείο να επιχειρηματολογήσει ότι... χάσανε οι άλλοι κλάδοι (που οι μισθοί ανεβαίνουν στα 1750 Ευρώ απο τα 1568 οροφής του μισθολογίου) για να ¨φανεί" ότι κέρδισαν οι μηχανοδηγοί! Τα 182 Ευρώ αύξησης σε μισθό είναι καραμέλες. Καραμέλες για λωτοφάγους. Πράσινες και μπλέ.....


Εξακολουθεί να μην διαβάζει ορθά την συμφωνία

Ένα απο τα χαρακτηριστικά γνωρίσματα του γραφικού εδώ και χρόνια είναι ότι ερμηνεύει τους Νόμους όπως επιθυμεί - συνήθως λανθασμένα- και μάλιστα επιμένει και στις ανοησίες που φαντασιώνεται. Ο κλάδος πλήρωσε την προσφυγή του στο ΣΕΠΕ το 2015 για το γεύμα, όταν εξαιτίας του οι επίκουροι έχασαν το γεύμα στην Θεσσαλονίκη στο Capsis. Αλήθεια για τα ρεπό γιατί δεν έκανε ποτέ καταγγελία στο ΣΕΠΕ και περίμενε το Σωματείο να το κάνει το 2017 ο γιαλαντζί αγωνιστής; 
ΞΕΧΝΑΕΙ μάλλον ότι το 2015 (Ιούνιος) και το 2016 (Σεπτέμβριος) σημερινός συνδικαλιστής της ΣΥΠΕ, καταψήφισε με άλλους, την πρόταση της +ΣυνΕξέλιξης για προσφυγή στο ΣΕΠΕ για τα ρεπό; (Ψήφοι 6 κατά της προσφυγές  , 5 υπέρ της προσφυγής σε συνεδρίαση του ΔΣ του Σωματείου!).
ΞΕΧΝΑΕΙ ότι η προσφυγή αποφασίστηκε το 2017 και πάλι μετά απο πρόταση της +ΣυνΕξέλιξης και μετά απο δυστύχημα.
ΞΕΧΝΑΝΕ αυτά που λέγανε στους μηχανοδηγούς και στηρίζανε ΜΕ ΤΗΝ ΨΗΦΟ ΤΟΥΣ στο ΔΣ του Σωματείου. Ότι δηλαδή είμαστε υποχρεωμένοι-βάση του κανονισμού- να εργαζόμαστε ακατάπαυστα!

Για ποιες συμμαχίες μιλάει λοιπόν. Η μοναδική συμμαχία απο το 2015 εως το 2018 ήταν η γνωστή, εντός της ΠΕΠΕ και όλοι οι μηχανοδηγοί γνωρίζουν.


ΔΕΝ μπορεί να παραδεχτεί όχι μόνο αυτά που έλεγε η ΣΥΠΕ και εκλεγμένοι με αυτήν, αλλά και  ότι διευθέτηση χρόνου εργασίας υπήρχε στην ΤΡΑΙΝΟΣΕ χωρίς την σύμφωνη γνώμη των εργαζόμενων με βάση τον Κανονισμό Εργασίας, που μας υποχρέωνε να εργαζόμαστε ανελιπώς
ΔΕΝ το είχε δει, ούτε όταν ήταν πρωταγωνιστής στην υπερεργασία (και είναι και σήμερα), ούτε μετά την συμφωνία που ΑΝΕΤΡΕΨΕ τον υφιστάμενο Κανονισμό Εργασίας. 
Με την συμφωνία η ΠΕΠΕ ανέτρεψε τον Κανονισμό Εργασίας και με υπογραφή και το πιστοποιεί με την νέα ΣΣΕ. Μόνο που ο γραφικός ποτέ δεν ζήτησε τα ... ρεπό του. Το γιατί το ξέρει ο ίδιος. Μάλλον γιατί η δεξιά τσέπη,συνάδει με την κομμουνιστική συνείδηση (και όχι μόνο στην έλξη).

Η ΣΥΠΕ και η ιστορία της που ξέρουν όλοι οι μηχανοδηγοί

Η ΣΥΠΕ δεν δημιουργήθηκε το 2018 όσο και να θέλει να μας πείσει για το αντίθετο. Πρόκειται για ένα μόρφωμα που δημιουργήθηκε απο ΠΑΣΚ και ΔΑΚΕ για να κατεβάσουν ψηφοδέλτιο στις εκλογές, σε αυτό συμμετείχαν 3 εκλεγμένοι στο ΔΣ της ΠΕΠΕ (2 με τα ψηφοδέλτια της ΠΑΣΚ και 1 με αυτό της ΔΑΚΕ μέχρι το 2018) και τελικά κατέφερε να εκλέξει 2 στις πρόσφατες εκλογές (ένας εκ των οποίων εκλέγεται αδιαλείπτως απο το 2003 - και αυτό φυσικά είναι επιβράβευση για τον ίδιο). Αυτό ο γραφικός το βλέπει ως επιτυχία....Τα σχόλια περιτεύουν.

Ο γραφικός ,πρόδωσε το ΠΑΜΕ Σιδηροδρομικών, το οποίο στην συνέχεια τον άδειασε - παρά τα παρακάλια του- κατεβάζοντας αυτόνομο ψηφοδέλτιο και αφήνοντας τον να συμπορευτεί με την ΠΑΣΚ και την ΔΑΚΕ για να αποκτήσει την καρέκλα σε ΔΣ που επί 15 χρόνια ήθελε (Υποψήφιος ακόμα και σε εσωτερικές διαδικασίες στο ΚΕΚ το 2004).  
 Σήμερα προσπαθεί να πείσει ότι εκπροσωπεί και πάλι το ΠΑΜΕ, ως ...ταξικός συνδικαλιστής, το οποίο προφανώς θα αισθάνεται ανακουφισμένο που απαλλάχθηκε απο την παρουσία  στις τάξεις του. 
Χρήσιμος για να αναπαράγει δημοσιεύματα του Ριζοσπάστη που μάλλον δεν διαβάζει ούτε ο ίδιος.  Γνωστός γυρολόγος (ΠΑΣΚ μέχρι το 2010, συνεργαζόμενος με άλλους μέχρι το 2015, υποψήφιος με το ΠΑΜΕ το 2015, υποψήφιος με ΠΑΣΚ και ΔΑΚΕ το 2018).

Η +ΣυνΕξέλιξη (για να μαθαίνουν και οι νεότεροι)

Καμία σχέση δεν έχει η πορεία της ΣΥΠΕ με την +ΣυνΕξέλιξη.
Δημιουργήθηκε το 2015 απο την ένωση 3 παρατάξεων ( Εξέλιξη - Δύναμη Έλξης - ΑΠΕ), και το 2015 εξέλεξε 5 μέλη στο ΔΣ του Σωματείου, 3 εκ των οποίων (Kαλαμάρας,Μπάρρος,Κλειδαράς) δεν είχαν ΠΟΤΕ εκλεγεί στο παρελθόν σε Διοικητικό Συμβούλιο Σωματείου.
 Στην πορεία αυτά έγιναν 4 με την είσοδο του Σίμου Ιορδανίδη και την παραίτηση του συναδέλφου Γκαντιτζικίδη που τίμησε επί δεκαετίες με την παρουσία και προσφορά του το συνδικαλιστικό κίνημα της έλξης, και προσφέρει στον κλάδο σήμερα, απο θέση ευθύνης. 
Η +ΣυνΕξέλιξη λοιπόν είναι η παράταξη που έφερε τα ΚΑΤΩ - ΠΑΝΩ!
Το 2018 η +ΣυνΕξέλιξη αύξησε το ποσοστό της σε 62% εκλέγοντας 7 μέλη στο ΔΣ του Σωματείου μας, καθώς οι μηχανοδηγοί ΕΠΙΒΕΒΑΙΩΣΑΝ την δράση της, αυξάνοντας τόσο τα ποσοστά της (απο 45% το 2015 σε 62% το 2018) όσο και τους ψήφους σε απόλυτο αριθμό παρά την μείωση του προσωπικού κατά 50 μηχανοδηγούς απο το 2015 και τις τότε εκλογές. (Στις εκλογές του 2015 η +ΣυνΕξέλιξη έλαβε 128 ψήφους σε 290 ψηφισάντες και στις εκλογές του 2018 έλαβε 142 ψήφους σε 234 ψηφισάντες!).
Απο τα 7 μέλη της +ΣυνΕξέλιξης στο ΔΣ το 2018, τα 2 νεοεκλεγέντα δεν είχαν ποτέ ξανά παρουσία σε ΔΣ Σωματείου ενώ για πρώτη φορά στην ιστορία της ΠΕΠΕ η Πελοπόννησος έχει παρουσία σε ΔΣ με τον συνάδελφο Παρασκευόπουλο Αντώνη.

Η άγνοια,

Προσπαθώντας λοιπόν να ανακαλύψει επιχειρήματα για την ΣΣΕ, ο γραφικός  ανακάλυψε ότι στην ΣΣΕ δεν υπάρχει πρόβλεψη για την αστική ευθύνη και τις ζημιές έπειτα απο ατύχημα. Μάλλον λίγο αργότερα τον πήραν τηλέφωνο και του είπαν κατέβασε το, δεν αντέχουμε άλλο να μας απαντάνε με επιχειρήματα. Το έκανε όταν διάβασε ότι ο Κανονισμός Εργασίας προβλέπει και η ΤΡΑΙΝΟΣΕ αποδέχεται την αστική ευθύνη, χρόνια τώρα.

Η ρήτρα διασφάλισης

Τώρα το πως επιμένει μια παράταξη που αυτοπροσδιορίζεται ως "νέα" ότι η ρήτρα διασφάλισης αποδοχών σημαίνει μειώσεις στην νέα ΣΣΕ , είναι επιστημονικά ανεξήγητο. Βέβαια στο παράλληλο σύμπαν της ΣΥΠΕ, οι προσωπικές διαφορές των 700 Ευρώ , θα μπορούσαν να καλυφθούν με άλλο τρόπο....Τι να πεί κανείς για αυτού του είδους την κριτική,αλήθεια πως μπορείς να απαντήσεις σε ένα τέτοιο επιχείρημα παρά να απορείς με την άγνοια της ΣΥΠΕ και την αγωνιώδη προσπάθεια να πουν κάτι.

Η ΣΣΕ του ΟΛΠ και η Cosco

Η αλήθεια είναι ότι δεν πιάσαμε τα 2100 Ευρώ για τον μηχανοδηγό στην νέα ΣΣΕ. Πλησιάσαμε στα μόλις 2000 τακτικές αποδοχές σε ανύπαντρο συνάδελφο (1850+150 επικίνδυνο). Είμαστε βέβαιοι ότι τα ταξικά Σωματεία έχουν παρόμοιες αμοιβές.... (Ας μας φέρουν μια ΣΣΕ). Ενώ αναγνωρίζονται και όλα τα πτυχία χωρίς απαίτηση συνάφειας με την θέση εργασίας (πχ ο Νόμος 3911 δεν απαιτεί πτυχιούχους  αλλά η ΤΡΑΙΝΟΣΕ αναγκάστηκε να αποδεχτεί επιδόματα σπουδών εως και 150 Ευρώ τον μήνα για τους μηχανοδηγούς που κατέχουν τίτλο σπουδών ΤΕΙ ή ΑΕΙ).
Όσον αφορά το εργοδοτικό Σωματείο της Cosco. Aν οι δυνάμεις του ΠΑΜΕ απέτυχαν (οικτρά) να συσπειρώσουν εργαζόμενους στο Σωματείο τους (και δημιουργήθηκε Σωματείο 450 και πλέον εργαζομένων εν μια νυκτί) αυτό για εμάς σημαίνει αποτυχία του ΠΑΜΕ και όχι ευθύνη των εργαζομένων. Το τι συνέβη στην Cosco είναι γνωστό στους συνδικαλιστικούς κύκλους και συνιφασμένο με την αδιέξοδη - κατ εμάς- τακτική του ΠΑΜΕ. Το ότι οι εργαζόμενοι δεν εμπιστεύονται το ΠΑΜΕ δεν είναι θέμα δικό τους, αλλά και θέμα του ΠΑΜΕ που δεν πείθει.
 Και πως να πείσει όταν συνδικαλιστές του, σαν τον γραφικό, πηδάνε απο το καράβι για να εκλεγούν σε Σωματείο σε ένα βράδυ,ακόμα και αν συνεργάζονται με εκλεγμένους με την ΠΑΣΚ και την ΔΑΚΕ. Το ΠΑΜΕ στις εκλογές της ΠΕΠΕ επιβεβαίωσε την καθαρή του θέση και κατεβάζοντας ψηφοδέλτιο,αφήνοντας τον γραφικό να παρακαλάει μπας και πάρει 1 ψήφο απο τους πρώην συντρόφους του (απέτυχε και σε αυτό).

Ο οπορτουνισμός για να φανεί η ΣΥΠΕ 

Τα 650 Ευρώ των εκπαιδευόμενων που "ενοχλούν" την ΣΥΠΕ.
Ψάχνει ακροατήριο για να πεί αφήγημα. Ωστόσο κανείς δεν την πιστεύει πλέον.
Ο γραφικός της "εκπρόσωπος" σε αντίθεση με τον "εκπαιδευτή" Πρόεδρο του Σωματείου μας, αρνούνταν  να εκπαιδεύσει βοηθούς σε συγκεκριμένα δρομολόγια με λόγους που προκαλούν και προκαλούσαν θυμηδία.
Αυτή η άρνηση αποτελεί και σημείο που θα τον συνοδεύει στο διηνηκές. 
Ας αφήσει τα κροκοδείλια δάκρυα. Και τους λεονταρισμούς. Όταν οι συνάδελφοι ανέβουν στα τρένα - στην πρακτική τους μαθητεία- θα αμείβονται κανονικά και χιλιόμετρα και δευτερεύουσες και ότι προβλέπεται για αυτούς.
Η ΠΕΠΕ έχει αναγνωρίσει το πρόβλημα και θα κάνει ότι μπορεί για αυτό,αλλά δεν πρόκειται να πεί κάτι όταν δεν είναι δεδομένο.

Συμπέρασμα

Η μέρα υπογραφής της ΣΣΕ πλησιάζει κ η ΣΥΠΕ (και πολλοί άλλοι) έχουν ένα βέρτικο. Η καρδούλα τους το ξέρει.
Ας την  καταψηφίσουν, άλλωστε αυτό σημαίνει δημοκρατία.
Αλήθεια είναι άλλωστε, ότι αυξήσεις απο 4% εως και 9.7% υπογράφονται καθημερινά σε επιχειρησιακές ΣΣΕ. 
Αλήθεια είναι άλλωστε ότι θα καταψηφίσουν μια ΣΣΕ με εισαγωγικό μισθό 750 Ευρώ για το προσωπικό στην ΤΡΑΙΝΟΣΕ , τήν ώρα που η ΕΣΣΕ (Εθνική Συλλογική Σύμβαση Εργασίας) προβλέπει μισθούς 510 Ευρώ και 586 Ευρώ.
Αλήθεια είναι ότι δεν το περίμεναν. Θα τους περάσει. 
Και ακόμα μεγαλύτερη αλήθεια είναι ότι εντός της ΣΥΠΕ υπάρχουν πλέον διαλυτικά φαινόμενα,καθώς, όπως ήταν αναμενόμενο, ο καθένας θα τραβήξει τον δρόμο του μετά την συνταξιοδότηση του "αόρατου" εμπνευστή και στυλοβάτη της.
Γιατί οι παρατάξεις που  δεν έχουν πολιτικό πρόσημο, στρατηγική και όραμα, λειτουργούν με όρους οπορτουνισμού, έχουν και ημερομηνία λήξης.
Άλλωστε 3 χρόνια (απο το 2015 εως το 2018) ο γραφικός κάθε μέρα με ψέμματα, με αοριστίες και με προσωπικές επιθέσεις προσπαθούσε να αποδομήσει την +ΣυνΕξελιξη. Είναι γνωστός εμπαθής,χρόνια τώρα, στα όρια πλέον του προσωπικού απωθημένου.
Κανείς δεν θα ξεχάσει το ιστορικό "απερχόμενη δύναμη" που είπε σε συνελεύσεις αναφερόμενος στην +ΣυνΕξέλιξη.
Και ήταν τόσο μέσα στα πράγματα η τοποθέτηση του, που η απερχόμενη δύναμη αύξησε την δύναμη της κατά 40%.....

Το στέκι της έλξης - Το blog των μηχανοδηγών 







Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου