Κοιμώμενη -κυριολεκτικά πλέον- πιάστηκε η Ομοσπονδία Σιδηροδρομικών στο θέμα της πώλησης της ΕΕΣΣΤΥ καθώς δεν φρόντισε να τηρήσει ΟΥΤΕ τα προσχήματα. Θυμίζουμε ότι την ημέρα υπογραφής της πώλησης της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, είχε οργανωθεί
24 ωρη απεργία με συγκέντρωση στην Καρόλου, έπειτα και απο πρωτοβουλία των 2 Σωματείων στην ΤΡΑΙΝΟΣΕ.
Η ευθύνη για όσα συμβαίνουν, βαραίνει τον σημερινό Πρόεδρο της ΠΟΣ -και όσους στηρίζουν την ανύπαρκτη παρουσία του-καθώς στην συνεδρίαση του Διοικητικού Συμβουλίου της ΠΟΣ, την περασμένη Τετάρτη δεν έκανε την παραμικρή αναφορά στο θέμα, ενώ στους χώρους εργασίας των εργοστασίων και μηχανοστασίων δεν υπήρχε καμία αναφορά.
Αντίθετα, το Διοικητικό Συμβούλιο της ΠΟΣ, ασχολούνταν επί ώρες με τα εξώδικα που στέλνει η πλειοψηφία της ΠΟΣ - σύμφωνα με την υποκειμενική της κρίση και όχι τα πραγματικά δεδομένα-σε όσους διαφωνούν με την στρατηγική της, ερμηνεύοντας κατά το δοκούν αναγραφόμενα στα social media.
Πλήρης αποπροσανατολισμός δηλαδή απο τα πραγματικά προβλήματα των σιδηροδρομικών και ιδιαίτερα των εργαζομένων στην τεχνική βάση.
Το στέκι της έλξης, μερικές μέρες πριν, είχε γράψει ότι επίκειται η ολοκλήρωση των μετατάξεων της ΕΕΣΣΤΥ προς τον ΟΣΕ. Ωστόσο την περασμένη εβδομάδα, οι γνωστοί - άγνωστοι κύκλοι διασποράς ψευδών ειδήσεων, έκαναν λόγο στους χώρους εργασίας, για "μπλοκάρισμα" της διαδικασίας απο υπηρεσιακούς ...παράγοντες.
Τραγικές καταστάσεις πραγματικά.
Η ιδιωτικοποίηση της ΕΕΣΣΤΥ της μεγαλύτερης τεχνικής βάσης στην χώρα, είναι ίσως η μοναδική ιδιωτικοποίηση που ολοκληρώθηκε τόσο αθόρυβα και που η αντιμετώπισή της απο το επίσημο συνδικάτο ,έγινε με οικονομοτεχνικούς και όχι πολιτικούς όρους, αξιοποιώντας τις προσπάθειες της Διοίκησης της ΕΕΣΣΤΥ για το κόστος πώλησης της τεχνικής βάσης.
Μέχρι πρόσφατα δε, συγκεκριμένοι συνδικαλιστές, διαβεβαίωναν πως και ¨άλλη Εταιρεία" θα καταθέσει αίτηση στην Ευρωπαϊκή Επιτροπή Ανταγωνισμού για να μην προχωρήσει η ιδιωτικοποίηση της ΕΕΣΣΤΥ, αγνοώντας το προφανές.
Ότι οι πολιτικές αυτές αποφάσεις, αποτελούν ΟΔΗΓΙΕΣ και κυρίαρχη πολιτική άποψη εντός αυτής της Ε.Ε.
Μέχρι πρόσφατα δε, συγκεκριμένοι συνδικαλιστές, διαβεβαίωναν πως και ¨άλλη Εταιρεία" θα καταθέσει αίτηση στην Ευρωπαϊκή Επιτροπή Ανταγωνισμού για να μην προχωρήσει η ιδιωτικοποίηση της ΕΕΣΣΤΥ, αγνοώντας το προφανές.
Ότι οι πολιτικές αυτές αποφάσεις, αποτελούν ΟΔΗΓΙΕΣ και κυρίαρχη πολιτική άποψη εντός αυτής της Ε.Ε.
Για όλα αυτά, ευθύνες πολιτικές - συνδικαλιστικές, υπάρχουν σε συγκεκριμένα πρόσωπα (Πατησίων - Κάννιγος), που έχουν και την ευθύνη για την κατρακύλα της Ομοσπονδίας Σιδηροδρομικών, απο το 2013 και μέχρι σήμερα.
Θυμίζουμε ότι για την ιδιωτικοποίηση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ είχε δοθεί πραγματική μάχη με 14 μέρες συνεχόμενης απεργίας, με τους εργαζόμενους σε συνεχείς συνελεύσεις, ενώ όταν η μάχη ενάντια στην πώληση χάθηκε, όλη η Ελλάδα γνώριζε για την πολιτική αυτή απόφαση.
Στην ΤΡΑΙΝΟΣΕ, χάρη στην προσπάθεια ΟΛΩΝ των εργαζομένων και των Σωματείων,υπογράφηκε διετής ΣΣΕ με ΑΥΞΗΣΕΙΣ για όλους τους εργαζόμενους, προστατεύθηκαν τα συνταξιοδοτικά-εργασιακά και ασφαλιστικά δικαιώματα μέσω των ΥΓΟΣ για ΟΛΟΥΣ τους εργαζόμενους ενώ δόθηκαν και τα περίφημα χίλια Ευρώ σε κάθε εργαζόμενο (μετά την αλλαγή όρων της ΣΣΕ για συγκεκριμένους κλάδους).
Χίλια Ευρώ για τα οποία οι εργαζόμενοι στην ΤΡΑΙΝΟΣΕ χλευάσθηκαν απο συγκεκριμένο συνδικαλιστή της Ομοσπονδίας, που διαπιστώνοντας την έλλειψη συμμετοχής στην συγκέντρωση της στην Καρόλου, αναρωτήθηκε που πήγαν οι εργαζόμενοι, "να πάρουν το χιλιάρικο των Ιταλών" είπε τότε χαρακτηριστικά απο μικροφώνου, ΑΝΤΙ ΝΑ ΚΑΝΕΙ ΤΗΝ ΑΥΤΟΚΡΙΤΙΚΗ ΤΟΥ.
Χίλια Ευρώ για τα οποία οι εργαζόμενοι στην ΤΡΑΙΝΟΣΕ χλευάσθηκαν απο συγκεκριμένο συνδικαλιστή της Ομοσπονδίας, που διαπιστώνοντας την έλλειψη συμμετοχής στην συγκέντρωση της στην Καρόλου, αναρωτήθηκε που πήγαν οι εργαζόμενοι, "να πάρουν το χιλιάρικο των Ιταλών" είπε τότε χαρακτηριστικά απο μικροφώνου, ΑΝΤΙ ΝΑ ΚΑΝΕΙ ΤΗΝ ΑΥΤΟΚΡΙΤΙΚΗ ΤΟΥ.
Σήμερα οι εργαζόμενοι στην ΕΕΣΣΤΥ αναρωτιούνται.
Πως πωλήθηκε Δευτέρα 29 Οκτωβρίου η μεγαλύτερη τεχνική βάση της χώρας και κανείς δεν πήρε χαμπάρι.
Ούτε η Ελληνική Κοινωνία, ούτε το συνδικάτο μας.
Οι συγκρίσεις είναι μοιραίες και οι σιδηροδρομικοί οφείλουν να βγάλουν τα συμπεράσματα τους.
Κυρίως να οργανωθούν, γιατί στην ΕΕΣΣΤΥ τα ανοικτά ζητήματα είναι πολλά.
Έλλειψη προσωπικού μετά τις μετατάξεις, παραμονή όσων εργάζονται με μπλοκάκι, επόμενη μέρα για την τεχνική βάση , που πρέπει να έχει ΚΥΡΙΑΡΧΟ ΡΟΛΟ στην αναπτυξιακή πορεία του σιδηροδρόμου.
Τα Σωματεία στην ΤΡΑΙΝΟΣΕ οφείλουν να αναλάβουν τις πρωτοβουλίες και να αφήσουν την πλειοψηφία της ΠΟΣ να ασχολείται με εξώδικα και ανακοινώσεις σε βάρος όσων διαφωνούν με την πορεία της.
Το στέκι της έλξης - Το blog των μηχανοδηγών
Υ.Γ.. Ξέρουμε, ξέρουμε....Και για την ιδιωτικοποίηση της ΕΕΣΣΤΥ φταίει το στέκι της έλξης και ο...Γενιδούνιας!
Υ.Γ.2 Πάντως η πλειοψηφία της ΠΟΣ, το είχε σχεδόν προαναγγείλει. Όταν αποφάσιζε να μάθουν Ιταλικά οι συνεργάτες της, προφανώς για να γράφεται η.... αλληλογραφία με τα αιτήματα σε αυτήν την γλώσσα και μην ταλαιπωρούνται οι Ιταλοί ιδιοκτήτες.....
Y.Γ.3 Εμπνέει αλήθεια στους συναδέλφους, σιγουριά και εμπιστοσύνη αυτή η ΠΟΣ, όπως συμβαίνει για παράδειγμα με τα Σωματεία της ΤΡΑΙΝΟΣΕ που απολαμβάνουν την στήριξη των εργαζομένων σε αυτήν και η δράση τους αναγνωρίζεται απο τον σιδηροδρομικό κόσμο (και όχι μόνο) ;
Y.Γ.3 Εμπνέει αλήθεια στους συναδέλφους, σιγουριά και εμπιστοσύνη αυτή η ΠΟΣ, όπως συμβαίνει για παράδειγμα με τα Σωματεία της ΤΡΑΙΝΟΣΕ που απολαμβάνουν την στήριξη των εργαζομένων σε αυτήν και η δράση τους αναγνωρίζεται απο τον σιδηροδρομικό κόσμο (και όχι μόνο) ;
Η ολοκλήρωση της εξαγοράς της ΕΕΣΣΤΥ απο την ΤΡΑΙΝΟΣΕ έχει την δική της σημασία,άσχετα αν η πολιτική μου διαφωνία απέναντι στις ιδιωτικοποιήσεις, είναι διαχρονικά ξεκάθαρη. Οι εργαζόμενοι στην τεχνική βάση,πιάστηκαν κυριολεκτικά εξ απίνης σήμερα, καθώς το συνδικάτο στον σιδηρόδρομο νοσεί βαριά, όπως βαριά νοσεί άλλωστε και το συνδικαλιστικό κίνημα στην χώρα, με ευθύνη των παρατάξεων που επί δεκαετίες το ελέγχουν και το καθοδηγούν.Άλλα είχαν πεί και λέγανε στους εργαζόμενους συγκεκριμένοι συνδικαλιστές, ενώ η ΠΟΣ ασχολούταν στην τελευταία συνεδρίαση της, με εξώδικα που αποστέλει σε όσους διαφωνούν με την -ανύπαρκτη- στρατηγική της. Εκτός απο ανύπαρκτοι όμως, είναι και επικίνδυνοι. Το επόμενο διάστημα τα Σωματεία εργαζομένων στην ΤΡΑΙΝΟΣΕ, αλλά και όσοι ενδιαφέρονται, οφείλουν να αναλάβουν τις πρωτοβουλίες εκείνες που θα ενημερώσουν τους εργαζόμενους στην τεχνική βάση για τα νέα δεδομένα και θα οργανώσουν την επόμενη μέρα. ΣΥΝΕΧΙΖΟΥΜΕ ΟΛΟΙ ΜΑΖΙ.
ΑπάντησηΔιαγραφήΓενιδούνιας Κώστας - Πρόεδρος ΠΕΠΕ, Μέλος ΔΣ ΠΟΣ