Ένα απο τα σημαντικά προβλήματα -ιδιαίτερα στο Κεντρικό Μηχανοστάσιο του ΑΙΡ- του κλάδου ήταν ο περιορισμένος προγραμματισμός εργασίας που δυσκόλευε την προσωπική και οικογενειακή ζωή των μηχανοδηγών. Δεν είναι μακρινό το
2013 όταν έπειτα απο καταγγελία στο ΣΕΠΕ -της +ΣυνΕξέλιξης-, στην ουσία επιβλήθηκε στο μηχανοστάσιο του Ρέντη ο εβδομαδιαίος προγραμματισμός εργασίας.
Θυμίζουμε ότι στην συζήτηση της καταγγελίας στο ΣΕΠΕ , είχε παραστεί ΜΟΝΟ η +ΣυνΕξέλιξη, ενώ απο την πλευρά της εργοδοσίας βρισκόταν μηχανοστασιάρχης, απο τα πλέον προβεβλημένα στελέχη της ΠΑΣΚ Έλξης ενώ ουδέτερη αν όχι εχθρική στάση κράτησαν ΟΛΕΣ οι υπόλοιπες παρατάξεις (οι μηχανοδηγοί θυμούνται πολύ καλά).
Μέχρι το 2013, ο προγραμματισμός εργασίας ήταν ημερήσιος (!!!) και η πλειοψηφία των μηχανοδηγών έπρεπε να καλεί στο μηχανοστάσιο μετά το μεσημέρι, για να πληροφορηθεί τι θα εργάζεται την επόμενη ημέρα!
Πρακτική που στην ουσία διέλυε τον οικογενειακό προγραμματισμό των συναδέλφων και την ατομική τους ζωή.
Είναι αυτονόητο ότι σήμερα η κατάσταση έχει βελτιωθεί σημαντικά και έχουμε εβδομαδιαίο πρόγραμμα εργασίας, στις περισότερες έδρες. Με σεβασμό στην αρχαιότητα και δικαιοσύνη στην κατανομή έργου-απολαβών μεταξύ του προσωπικού.
Στην νέα Συλλογική Σύμβαση Εργασίας το Σωματείο μας και η ΤΡΑΙΝΟΣΕ συμφωνούν για την έκδοση μηνιαίων - τουλάχιστο - προγραμμάτων εργασίας που ΑΥΤΟΝΟΗΤΑ θα βοηθήσουν τους μηχανοδηγούς στο να μπορούν να προγραματίζουν άνετα την προσωπική και οικογενειακή τους ζωή.
Φυσικά το εγχείρημα μόνο εύκολο δεν θα είναι.
Η έλλειψη προσωπικού δεν διευκολύνει την κατάσταση, ενώ ενέργειες και μάλιστα άμεσες θα πρέπει να γίνουν απο την ΤΡΑΙΝΟΣΕ για τον προγραμματισμό των εμπορικών αμαξοστοιχιών που σήμερα είναι υποτυπώδης και πολλές φορές, τρένα προγραμματίζονται 24 ώρες πριν την αναχώρηση τους με αποτέλεσμα να αναζητούνται μηχανοδηγοί την τελευταία στιγμή ή να καταργούνται εφεδρείες.
Επειδή λοιπόν προσωπικό δεν περισεύει πουθενά, θα πρέπει να υπάρξει καλύτερος προγραμματισμός στα εμπορεύματα.
Δεν γνωρίζουμε , αν τελικά η ΤΡΑΙΝΟΣΕ θα εισάγει και το περίφημο IVU....
Τέλος, στην νέα ΣΣΕ τα 2 μέρη δεσμεύονται για την εξάλειψη της υπερεργασίας και της υπερωριακής απασχόλησης.
Αυτό αυτονόητα σημαίνει νέες προσλήψεις που τόσο έχει ανάγκη ο κλάδος μας.
Το στέκι της έλξης - Το blog των μηχανοδηγών
Υ.Γ. Είναι πραγματικά απίστευτο πως ο γραφικός εκπρόσωπος των ΠΑΣΚ-ΔΑΚΕ υπερασπίζεται το ενιαίο μισθολόγιο!
Ένα μισθολόγιο που έχει δομηθεί στην λογική των 12 μισθών και σήμερα ΠΑΣΚ -ΔΑΚΕ ξιφουλκούν υπερασπιζόμενες το! Ένα μισθολόγιο που δεν περιλαμβάνει οικογενειακά επιδόματα....
Είναι πραγματικά προκλητικό να μην αντιλαμβάνονται στην ΠΑΣΚ και στην ΔΑΚΕ τα προφανή. Είναι προκλητικό να προσπαθούν να βαφτίσουν ΣΑΦΕΙΣ αυξήσεις σε ... μειώσεις!
Μπορούν όμως να συγκρίνουν την νέα ΣΣΕ και με το μισθολόγιο που έχει υπογράψει η ΓΣΕΕ (ΠΑΣΚ-ΔΑΚΕ) και ισχύει στον ιδιωτικό τομέα.
Αν τολμούν....
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου