Επιβεβαιώνοντας την δύσκολη κατάσταση με την δεδομένη έλλειψη προσωπικού και λόγω της ανάγκη για
την απαραίτητη μετ-εκπαίδευση των μηχανοδηγών για την μετατροπή της άδειας σε Ευρωπαϊκή (και τις αντίστοιχες ιατρικές εξετάσεις), μέχρι το τέλους του έτους, η ΤΡΑΙΝΟΣΕ ανακοίνωσε χτες με γραπτή εντολή στα μηχανοστάσια, ότι αναστέλονται οι κανονικές άδειες του προσωπικού έλξης μέχρι το τέλος του 2018.
Η κίνηση αυτή αποδεικνύει περίτρανα την αναγκαιότητα για νέες προσλήψεις μηχανοδηγών, αφού είναι πλέον παραδεκτό απο όλους ότι, οι 68 νέοι συνάδελφοι που εκπαιδεύονται σήμερα για την ΤΡΑΙΝΟΣΕ στο ΚΕΚ δεν θα επαρκούν -μετά την ολοκλήρωση του εκπαιδευτικού προγράμματος- για να καλυφθούν οι υφιστάμενες ανάγκες της εταιρείας.
Το θέμα θα συζητηθεί εκτενώς στο επόμενο ΔΣ του Σωματείου μας, την Τρίτη.
Αυτονόητα, η επιστολή της ΤΡΑΙΝΟΣΕ σημαίνει ότι τα υπόλοιπα κανονικών αδειών για το έτος 2018 (χιλιάδες μέρες για τους μηχανοδηγούς) θα καταβληθούν με την νόμιμη προσαύξηση 100%.
Ωστόσο το ζήτημα δεν είναι οι προσαυξήσεις για το προσωπικό, αλλά η απόλυτη ανάγκη για άμεση ενίσχυση με νέους μηχανοδηγούς.
Η ροή των συνταξιοδοτήσεων τους τελευταίους μήνες δεν ανακόπηκε σε ικανοποιητικό βαθμό παρά τα κίνητρα ( bonus) που δίνει η ΤΡΑΙΝΟΣΕ για όσους παραμένουν στην υπηρεσία μέχρι τον Οκτώβρη του 2019, αφού είναι γνωστό ότι ο Νόμος Κατρούγκαλου έχει αποκαταστήσει σημαντικό μέρος των αδικιών που είχαν υποστεί οι μηχανοδηγοί (και οι σιδηροδρομικοί συνολικά) στις συντάξιμες αποδοχές τους καθώς λειτουργεί ανταποδοτικά των αυξημένων εισφορών που κατέβαλαν επί δεκαετίες.
Μεγάλο μέρος του προσωπικού πλέον έχει ώριμα συνταξιοδοτικά δικαιώματα, ενώ και το ηλικιακό πλαφόν που θέσπισε - άδικα για όσους είχαν 35+ χρόνια εργασίας- ο Νόμος Κατρούγκαλου, ικανοποιείται πλέον απο μεγάλο μέρος των μηχανοδηγών.
Θυμίζουμε ότι απο τους 211 υπηρετούντες μηχανοδηγούς, η μεγάλη πλειοψηφία (περίπου 75% , 1 στους 4) κινείται πλέον ηλικιακά άνω των 54 ετών έχοντας μάλιστα πολλά χρόνια εργασίας και σε πολύ δύσκολες συνθήκες εργασίας, ενώ μόνο σε 3 μηχανοστάσια εργάζονται "νεότεροι" μηχανοδηγοί (ΜΑΙ η μεγάλη πλειοψηφία- Λάρισα,- Πάτρα- Κιάτο) με εργασιακή εμπειρία 5 (ετελευταία σειρά 2013) εως και 15 χρόνων (σειρά 2004).
Η επιστημονική μελέτη που θα παραγγείλει το Σωματείο μας απο αρμόδιους φορείς για τις επιπτώσεις της υπερεργασίας (και των συνθηκών εργασίας) στο προσωπικό έλξης -πρώτη φορά στην ιστορία της ΠΕΠΕ- καθώς και για την εργασία κάτω απο υψηλή τάση - είχε συσταθεί επιτροπή απο το Σωματείο το 2013 αλλά δεν προχώρησε τότε η εκπόνηση της μελέτης-,αναμένεται να δώσει πολλές απαντήσεις για την επιβάρυνση των μηχανοδηγών απο την διαχρονική αδιαφορία της Πολιτείας για προσλήψεις σε καίριες ειδικότητες, αλλά και απο την εγκληματική απόφαση για την υποχρεωτική μετάταξη μηχανοδηγών το 2010 με τον Νόμο 3891.
Η ΤΡΑΙΝΟΣΕ και η Ferrovie Dello Stato που αποτελεί πλέον τον βασικό μέτοχο της, οφείλουν να αντιληφθούν ότι η κατάσταση με την υπερεργασία δεν μπορεί πλέον να διαιωνίζεται και πρέπει άμεσα να προκηρυχτούν νέες προσλήψεις. (τουλάχιστο άλλες 65 -70 αρχικά).
Το στέκι της έλξης - Το blog των μηχανοδηγών
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου