Τον Μάρτιο το Αθήνα – Θεσσαλονίκη σε 4 ώρες και 15 λεπτά, από τις πεντέμισι ώρες που κάνει σήμερα το τραίνο.
«Η ολοκλήρωση της νέας σιδηροδρομικής γραμμής στον άξονα Αθήνας – Θεσσαλονίκης είναι πολύ σημαντική και η ΤΡΑΙΝΟΣΕ εξετάζει
το πως θα μπορέσει να βελτιώσει τις υπηρεσίες στο καινούργιο δίκτυο παρότι η σηματοδότηση σε όλο το μήκος της γραμμής όπως και το σύστημα ασφαλείας ETCS 1, δεν θα έχουν εγκατασταθεί πριν το τέλος του έτους».
Την παραπάνω δήλωση έκανε στο GrTimes.gr ο διευθύνων σύμβουλος της ΤΡΑΙΝΟΣΕ καθ. Φίλιππος Τσαλίδης με την ευκαιρία της επίσημης παράδοσης σήμερα, σε λειτουργία, του τελευταίου τμήματος που έμενε να κατασκευαστεί στον άξονα Αθήνα – Θεσσαλονίκη, δηλαδή του τμήματος Λειανοκλάδι – Δομοκός.
Ο επικεφαλής του βασικού παρόχου σιδηροδρομικών υπηρεσιών στη χώρα, επιφυλάχθηκε να απαντήσει για το πότε η ΤΡΑΙΝΟΣΕ – εταιρεία ενταγμένη στον ιταλικό όμιλο F.S.I.- θα φέρει στην Ελλάδα νέους ηλεκτροκινούμενους συρμούς, ωστόσο τόνισε ότι η Εταιρεία εξετάζει το θέμα.
«Είναι πολύ σημαντική η ολοκλήρωση της νέας γραμμής στον άξονα Αθήνας – Θεσσαλονίκης κι’ όταν θα ολοκληρωθεί και το έργο της ηλεκτροκίνησης στο τέλος Φεβρουαρίου με αρχές Μαρτίου, τότε ο χρόνος εκτέλεσης των δρομολογίων θα μειωθεί από τις πεντέμισι ώρες στις 4 ώρες και 10 λεπτά» τόνισε ο κ. Τσαλίδης προσθέτοντας:
«Βεβαίως με την ηλεκτροκίνηση δεν επιλύονται όλα τα προβλήματα αλλά το ταξίδι για τους επιβάτες θα είναι πολύ πιο σύντομο και άνετο.
«Πρέπει να γίνουν αρκετά συμπληρωματικά έργα ακόμη και αναγνωρίζουμε την τεράστια προσπάθεια που καταβάλλεται για να ολοκληρωθεί η σηματοδότηση βορείως της Λάρισας. Εκτιμούμε ότι η σηματοδότηση, συνολικά, θα είναι έτοιμη το φθινόπωρο του 2019 ενώ η εγκατάσταση του ETCS 1, θα παραδοθεί στο τέλος του έτους».
Aύξηση τελών και Logistics Center
Με αφορμή την πρόσφατη ανακοίνωση του τροποποιημένου Επιχειρησιακού Προγράμματος του ΟΣΕ και της αύξησης που προβλέπει στα τέλη χρήσης του Δικτύου, ο καθ. Τσαλίδης απάντησε σε σχετική ερώτηση λέγοντας:
«Αυτό που έχω να πω σε τούτη τη φάση, είναι, ότι ο ΟΣΕ θα πρέπει να συζητήσει τις αυξήσεις με τις σιδηροδρομικές επιχειρήσεις, με όλες τις επιχειρήσεις. Όμως προσθέτω, ότι όσο υπάρχει μία εταιρεία που ουσιαστικά εκτελεί σχεδόν το σύνολο του σιδηροδρομικού έργου, η ΤΡΑΙΝΟΣΕ εν προκειμένω, δεν μπορεί να ζητηθεί από αυτή να απορροφήσει αυξήσεις σαν αυτές που προβλέπονται».
Σε ό,τι αφορά τη δημιουργία Logistics Center στο Θριάσιο, με την αξιοποίηση των αποθηκών Κ1 και Κ2, συνολικού εμβαδού 56.000 τ,μ., ο επικεφαλής της ΤΡΑΙΝΟΣΕ είπε:
«Η ΤΡΑΙΝΟΣΕ, θα αξιοποιήσει τα 11 ακίνητα, των οποίων και έχει το δικαίωμα χρήσης για περίοδο 30 ετών, δικαίωμα που παραχωρήθηκε στο πλαίσιο αποκρατικοποίησης της Εταιρείας.
«Αρχικά θα πρέπει να γίνει η αποτύπωση και καταγραφή όσων υπάρχουν εντός των 11 αυτών εγκαταστάσεων και στη συνέχεια να συγγραφεί και να υπογραφεί το πρωτόκολλο παράδοσης και παραλαβής. Η αποτύπωση και καταγραφή θα γίνουν από τη ΓΑΙΑΟΣΕ, τον ΟΣΕ και την ΤΡΑΙΝΟΣΕ».
Ο διευθύνων σύμβουλος της ΤΡΑΙΝΟΣΕ συμπλήρωσε καταλήγοντας ότι δεν αποτελεί πρόβλημα η συνέχιση και ολοκλήρωση της υφιστάμενης σιδηροδρομικής γραμμής, για τα περίπου 300 μέτρα που υπολείπονται μέχρι τις αποθήκες του Θριασίου, ενώ εκτίμησε ότι η περίοδος χρήσης και των 11 σιδηροδρομικών ακινήτων μπορεί να επεκταθεί και πέραν της 30ετίας, εφ’ όσον προβλέπεται τέτοια δυνατότητα.
Άννη Καρολίδου
grtimes.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου