Προβληματική εξακολουθεί να είναι η εικόνα στον όμιλο ΟΣΕ (ΟΣΕ, ΕΡΓΟΣΕ) παρά τις εκτεταμένες παρεμβάσεις των τελευταίων ετών για τον οικονομικό εξορθολογισμό του.Οι δύο εταιρείες του ομίλου, οι οποίες επιχορηγούνται με
δεκάδες εκατομμύρια ευρώ από το Δημόσιο, εξακολουθούν να παράγουν ελλείμματα, ενώ για πρώτη φορά από το 2010 αναμένεται να αυξηθεί το κόστος μισθοδοσίας κατά περίπου 15% το 2019 σε σχέση με το προηγούμενο έτος.
Τα έξοδα για μισθούς θα ανέλθουν σε 53,8 εκατομμύρια ευρώ στον ΟΣΕ και την ΕΡΓΟΣΕ το 2019, σύμφωνα με τους προϋπολογισμούς των 2 εταιρειών που έχουν εγκριθεί από το υπουργείο Υποδομών. Το 2017 και το 2018 οι αντίστοιχες δαπάνες έφτασαν σχεδόν τα 47 εκατ. ευρώ. Η αύξηση του κόστους μισθοδοσίας οφείλεται κυρίως στην επιστροφή στον οργανισμό εργαζομένων, οι οποίοι είχαν αποχωρήσει τα προηγούμενα χρόνια με μετατάξεις.
Η δαπάνη για μισθούς και συντάξεις ενδέχεται να συνεχίσει την ανοδική πορεία, δεδομένου πως με απόφαση του υπουργού Υποδομών, έως και 53 εργαζόμενοι της Εγνατίας Οδού μπορούν να μεταφερθούν στον ΟΣΕ με μετάταξη.
Η μείωση του κόστους μισθοδοσίας την τελευταία δεκαετία είναι εντυπωσιακή. Το 2010 ο όμιλος ΟΣΕ πλήρωσε 211,5 εκατομμύρια ευρώ σε μισθούς, το 2011 137,3 εκατομμύρια και το 2012 104,6 εκατομμύρια ευρώ. Το 2013 η δαπάνη μειώνεται σχεδόν στο μισό, σε 59,1 εκατομμύρια ευρώ, ενώ η πτωτική πορεία της συνεχίζεται το 2014, με 56,3 εκατομμύρια, και το 2015 με 52 εκατομμύρια ευρώ.
Τα έσοδα του ομίλου το πρώτο εξάμηνο του 2018, δίχως την κρατική επιχορήγηση, ανέρχονται σε 11,4 εκατομμύρια ευρώ, με το σύνολο των εξόδων για την ίδια χρονική περίοδο να διαμορφώνεται σε 31,6 εκατομμύρια ευρώ. Από αυτά, περίπου 21 εκατομμύρια ευρώ αφορούν σε αμοιβές και έξοδα προσωπικού και 11,2 εκατομμύρια ευρώ σε αμοιβές τρίτων.
Οι ζημιές προ φόρων, τόκων και αποσβέσεων (EBITDA), αγγίζουν τα 3 εκατομμύρια ευρώ το πρώτο εξάμηνο του 2018, παρά το γεγονός πως ο όμιλος έλαβε κρατική επιχορήγηση 22,5 εκατομμυρίων ευρώ. Το ύψος της κρατικής επιχορήγησης έχει παραμείνει σταθερό την τελευταία τετραετία, σε περίπου 45 εκατομμύρια ευρώ, αισθητά χαμηλότερο από τα προηγούμενα έτη. Το 2014 η κρατική επιχορήγηση ανήλθε σε 53 εκατομμύρια ευρώ, το 2013 σε 87 εκατομμύρια και το 2012 σε 98,6 εκατομμύρια ευρώ.
Αχιλλέας Τόπας-www.economistas.gr
Άρχισαν τη μπουρδολογία πάλι τα παπαγαλάκια με τα πληκρολόγια (οι κονδυλοφόροι υπάρχουν πια μόνο στα λαογραφικά μουσεία). Ο ΟΣΕ και πάλι ο ΟΣΕ και μπλα μπλα μπλα... Καλά δεν τους είπε κανείς ότι πλέον ο ΟΣΕ είναι διαχειριστής μιας γραμμής που κυκλοφορούν τραίνα διαφόρων ιδιωτικών εταιρειών; Κάτι σαν το ΥΠΕΧΩΔΕ δηλαδή, που συντηρεί και λειτουργεί την υποδομή των σιδηροδρόμων στην Ελλάδα. Τι θένε πιά; Να κλείσει και να φύγουν οι επενδυτές των σιδηροδρομικών εταιρειών; Να κλείσει το ΥΠΕΧΩΔΕ, οι Νομαρχίες, οι ΔΕΚΕ; Να καταργηθεί και η τροχαία (εκτός αν ισοσκελίζει τα έξοδα μισθοδοσίας με τα ...πρόστιμα!!!); Τα διόδια και τα τέλη κυκλοφορίας, έχουν την εντύπωση ότι καλύπτουν τα έξοδα κατασκευής και συντήρησης ΌΛΩΝ των δρόμων; Το ίδιο συμβαίνει με τα τέλη χρήσεως υποδομής, τα μόνα έσοδα από επιχειρηματική δραστηριότητα που μπορεί να έχει πλεον ο ΟΣΕ. Δεν καλύπτουν τη δαπάνη, ούτε μπορούν να την καλύψουν. Αν αυξηθούν υπέρμετρα θα τα πληρώσουν οι εταιρείες μέσω των ναύλων και των εισιτηρίων; Τότε πολλοί θα πάψουν να τον χρησιμοποιούν, όσο γρήγορα κι αν τρέχουν τα τραίνα. Άει στο λύκο πιά, σκάστε, σας βαρεθήκαμε...
ΑπάντησηΔιαγραφήΕρώτησις αδαούς: Η ΠΟΣ έβγαλε ανακοίνωση επί των επιθετικών δημοσιευμάτων που εσχάτως αναγιγνώσκουμε;
Ο νέος κύκλος λάσπης κατά του ΟΣΕ ξεκίνησε από σχόλια του Στέφανου Μάνου.
ΑπάντησηΔιαγραφήΝαι, αυτού που ήθελε να κλείσει τελείως ο σιδηρόδρομος στην Ελλάδα και να μετακινούνται οι πολίτες με ταξί (δήλωνε ότι βγαίνει πιο φτηνά)...