19 μήνες συμπληρώνονται αυτές τις μέρες μετά την μεταβίβαση των μετοχών της ΤΡΑΙΝΟΣΕ στην Ferrovie Dello Stato. Πολλές είναι οι εξαγγελίες και οι συζητήσεις που κατά καιρούς έχουν γίνει
για τις επόμενες κινήσεις της FS στην Ελλάδα , Ferrovie Dello Stato που θυμίζουμε ότι είναι μέσα στις 3 μεγαλύτερες σιδηροδρομικές εταιρείες στην Ευρώπη και σίγουρα η παρουσία της στην Ελλάδα τυγχάνει της ανάλογης προσοχής απο τον σιδηροδρομικό κόσμο.
Ωστόσο μεγάλο προβληματισμό στους εργαζόμενους δημιουργεί η στασιμότητα που παρατηρείται στις προσλήψεις νέου προσωπικού στην ΤΡΑΙΝΟΣΕ, γεγονός που όπως τόνισε σε επιστολή του το Σωματείο μας στην εταιρεία αυτήν την εβδομάδα δημιουργεί πολλά και σοβαρά προβλήματα τόσο για το παρόν όσο και για την αναπτυξιακή πορεία της.
Η κατάσταση στους λεγόμενους κλάδους αιχμής (έλξη - κίνηση) έχει προ πολλού ξεπεράσει τα όρια του "κόκκινου" συναγερμού, κατά δημόσια παραδοχή και των στελεχών της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, αλλά μέχρι στιγμής κάτι παραπάνω απο 70 προσλήψεις (και αυτές μηχανοδηγών) έχουν πραγματοποιηθεί, 70 προσλήψεις που δεν πρόκειται σε καμία περίπτωση να καλύψουν τα υφιστάμενα κενά.
Είναι βέβαιο ότι με την ροή των συνταξιοδοτήσεων μέχρι το τέλος του έτους η κατάσταση φαίνεται και παραμένει στα όρια του συναγερμού.
Ερωτηματικό απο τελεί το πως θα βγεί το καλοκαίρι για την ΤΡΑΙΝΟΣΕ, αν στον προγραμματισμό της εκπαίδευσης των νέων μηχανοδηγών, τελικά αποφασιστεί ότι οι συνάδελφοι θα μπορούν να εργαστούν ως τρίτοι στις Δ/Η και ως δεύτεροι στο υπόλοιπο τροχαίο υλικό. Όλοι αναμένουν την διεταιρική σύμβαση μεταξύ ΟΣΕ-ΤΡΑΙΝΟΣΕ καθώς και το πρόγραμμα μαθητείας που θα ξεκαθαρίσει τα πράγματα στο κομμάτι αυτό, ενώ και η ΠΕΠΕ θα ζητήσει συνάντηση για να συζητηθούν οι λεπτομέρειες του δεύτερου κύκλου της εκπαιδευτικής διαδικασίας.
Το Σωματείο των μηχανοδηγών κατέστησε σαφές αυτήν την εβδομάδα στην ΤΡΑΙΝΟΣΕ, ότι πρέπει άμεσα να προχωρήσει στην πρόσληψη νέων μηχανοδηγών για την κάλυψη των κενών θέσεων εργασίας.
Ενδεικτικό της στασιμότητας είναι πως οι 20 επιλαχόντες του περασμένου διαγωνισμού ακόμα περιμένουν να ειδοποιηθούν για να περάσουν ιατρικές εξετάσεις ενώ αγνοείται η τύχη του διαγωνισμού για την πρόσληψη 20 διοικητικών υπαλλήλων (και στα εμπορεύματα) που θα ολοκληρωνόταν πέρυσι τον Απρίλη.
Την ίδια στιγμή στον κλάδο κίνησης, η κατάσταση είναι δραματική ενώ αν τις επόμενες μέρες δημοσιευτεί το ΦΕΚ για την επιστροφή μεταταχθέντων στον ΟΣΕ, τουλάχιστο 9 με 10 συνάδελφοι αναμένεται να εγκαταλείψουν τον κλάδο και είναι ερωτηματικό πως θα βγεί το δύσκολο έργο του προσωπικού αμαξοστοιχιών.
Όποιος μάλιστα θέλει να κάνει πρόχειρο υπολογισμό των εργαζόμενων που απασχολούνταν στην ΤΡΑΙΝΟΣΕ πριν την ιδιωτικοποίηση της και πόσων εργάζονται σήμερα (με απευθείας σχέση εργασίας), θα εκπλαγεί δυσάρεστα με εξαίρεση τον κλάδο των μηχανοδηγών όπου οι 68 νέοι συνάδελφοι και οι 9 μηχανοδηγοί που προσέλαβε η ΤΡΑΙΝΟΣΕ (4 απο την ΣΤΑΣΥ) δημιουργούν -ελάχιστα- θετικό πρόσημο.
Ερωτηματικά ωστόσο δημιουργεί η πρόσκληση του ΟΣΕ για μηχανοδηγούς και κατά πόσο συνάδελφοι θα στραφούν στον Οργανισμό, εκδηλώνοντας ενδιαφέρον για την επιστροφή τους, καθώς οι πληροφορίες αναφέρουν πως ο ΟΣΕ θα ζητήσει και εν ενεργεία μηχανοδηγούς (με κάποια χρόνια εμπειρίας) για να μπορέσει να ανταποκριθεί στις επιχειρησιακές ανάγκες του.
Το στέκι της έλξης πάντα καλοπροαίρετα κρούει τον κώδωνα του κινδύνου προς όλες τις κατευθύνσεις.
Προσλήψεις πρέπει να γίνουν χτες στην ΤΡΑΙΝΟΣΕ, προσλήψεις μόνιμου προσωπικού με σταθερή σχέση εργασίας. Κάθε σκέψη για outsourcing δραστηριοτήτων θα προκαλέσει σοβαρές αντιδράσεις των συνδικάτων, αυτό πρέπει θεωρείτε δεδομένο.
Άλλωστε όπως τόνισε και ο Πρόεδρος της ΠΕΠΕ συνάδελφος Γενιδούνιας, στην εκδήλωση για την κοπή της Πρωτοχρονιάτικης Πίτας, η Ferrovie Dello Stato βραβεύεται κάθε χρόνο στην Ιταλία τα τελευταία 3 χρόνια, ως ο καλύτερος εργοδότης για νέους εργαζόμενους (καλύτερος εργασιακός προορισμός).
Αυτό θα πρέπει να συμβεί και στην Ελλάδα τα επόμενα χρόνια καθώς η πολιτική της FS είναι ίδια στα εργασιακά σε όλες τις θυγατρικές. (όπως αναφέρουν και οι Ιταλοί μηχανοδηγοί στις επικοινωνίες τους με την ΠΕΠΕ).
Άλλωστε όπως τόνισε και ο Πρόεδρος της ΠΕΠΕ συνάδελφος Γενιδούνιας, στην εκδήλωση για την κοπή της Πρωτοχρονιάτικης Πίτας, η Ferrovie Dello Stato βραβεύεται κάθε χρόνο στην Ιταλία τα τελευταία 3 χρόνια, ως ο καλύτερος εργοδότης για νέους εργαζόμενους (καλύτερος εργασιακός προορισμός).
Αυτό θα πρέπει να συμβεί και στην Ελλάδα τα επόμενα χρόνια καθώς η πολιτική της FS είναι ίδια στα εργασιακά σε όλες τις θυγατρικές. (όπως αναφέρουν και οι Ιταλοί μηχανοδηγοί στις επικοινωνίες τους με την ΠΕΠΕ).
Σε κάθε άλλη περίπτωση, το παρόν αλλά και η αναπτυξιακή πορεία της ΤΡΑΙΝΟΣΕ θα βρεθούν σε σοβαρό κίνδυνο.
Το στέκι της έλξης - Το blog των μηχανοδηγών
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου