Eνδιαφέροντα - Κανονισμοί

Τετάρτη 27 Μαρτίου 2019

Έργα που ήδη υλοποιούνται &....συντήρηση του σιδηροδρομικού δικτύου εξήγγειλε η ΝΔ


Μέχρι το 2015 το Δίκτυο συντηρούνταν, ανέφερε ο Κ.Μητσοτάκης....μετά εγκαταλείφθηκε προκαλώντας πραγματικά θυμηδία στον σιδηροδρομικό κόσμο! Απαξίωσε μάλιστα την επερχόμενη μείωση των δρομολογιακών χρόνων σε 4 ώρες, αναφέροντας πως...
μόνο αν πάει το τρένο σε 3 ώρες θα είναι ανταγωνιστικό. Δεσμεύτηκε μάλιστα ότι μέχρι το 2024 αυτό θα γίνει πραγματικότητα. (Αν αναλογιστούμε  τις δεσμεύσεις της ΝΔ και του πολιτκού συστήματος του χτες για το Καλίδρομο για παράδειγμα, που ξεκίνησε να υλοποιείται την δεκαετία του 90 και ολοκληρώθηκε το 2018, μάλλον πάμε για την επόμενη εκατονταετία).

Όπως αναφέρει η ανακοίνωση της ΝΔ για τον σιδηρόδρομο, στόχος είναι η....αναβάθμιση και συντήρηση του σιδηροδρομικού και του προαστιακού δικτύου ενώ  στο τέλος της τετραετίας (2024) το ταξίδι Αθήνα- Θεσσαλονίκη να χρειάζεται 3 ώρες.
Θυμίζουμε ότι το συντηρημένο σιδηροδρομικό Δίκτυο που άφησε η ΝΔ το 2015. αφορούσε αυτό με την ηλεκτροκίνηση να είναι μακέτα για την πρωτεύουσα της χώρας, την διαδρομή Αθήνα-Θεσσαλονίκη να πραγματοποιείται σε 5 ώρες και 30 λεπτά δρομολογιακά με diesel και σε 6-6.30 πραγματικούς χρόνους, τα τρένα και τους σιδηροδρομικούς να περνάνε απο το Καλίδρομο και τον Όθρυ (απο δίπλα) και να γελάνε λέγοντας ανέκδοτα για το πότε αυτά θα ολοκληρωθούν.

Ο κ. Μητσοτάκης μάλλον ξεχνώντας όλα αυτά ανέφερε χτες  για τον σιδηρόδρομο>

Όσον αφορά τους σιδηροδρόμους, επιμένουμε σε παρεμβάσεις οι οποίες δεν είναι πολύ ελκυστικές, να το πω πολύ απλά, δεν είναι πολύ σέξυ, δεν αφορούν τραίνα που έρχονται για δέκα μέρες από την Ιταλία, για να μας πείσουν ότι ξαφνικά ως δια μαγείας θα κινούνται με αστρονομικές ταχύτητες σε δίκτυα τα οποία είναι εγκαταλελειμμένα. Μάλλον θα εκτροχιάζονταν, αν επιχειρούσαμε να τα κινήσουμε με αυτές τις ταχύτητες, για αυτό και επιμένουμε τόσο πολύ στα έργα της συντήρησης και της αναβάθμισης αυτού του δικτύου που από το 2015 και μετά εγκαταλείφθηκε.

Μέσα σε 4 χρόνια η διαδρομή Αθήνα-Θεσσαλονίκη πρέπει  να γίνεται σε τρεις ώρες. Μόνο αν γίνεται σε τρεις ώρες, μπορεί το τραίνο πραγματικά να είναι ανταγωνιστικό προς το αεροπλάνο και προς το αυτοκίνητο, αλλιώς δεν έχει νόημα να συζητάμε για ανταγωνιστικό τραίνο, στον κορμό του σιδηροδρομικού δικτύου Αθήνα – Θεσσαλονίκη. Και αυτό μπορεί να γίνει με αναβάθμιση του υφιστάμενου δικτύου και όχι με καινούρια φαραωνικά έργα. Παράλληλα ξεκινάμε -και επιμένω σε αυτό- και την αναβάθμιση της γραμμής Θεσσαλονίκη – Αλεξανρούπολη με πεδινή χάραξη στο τμήμα Θεσσαλονίκη – Καβάλα. Μιλάμε δηλαδή για την ανατολική Εγνατία, δεν μιλάμε για τη δυτική Εγνατία. Επειδή δεν μου αρέσει να μασάω τα λόγια μου, η δυτική σιδηροδρομική Εγνατία είναι ένα έργο, το οποίο δεν πρόκειται να γίνει ποτέ.

Είναι ένα φαραωνικό έργο χωρίς χρηματοδότηση, χωρίς καμία μελέτη, τεχνικά πάρα πολύ δύσκολο, πανάκριβο, ένα έργο το οποίο απλά, μπορεί κάποιοι να το φαντάζονται,   πλην όμως στην πράξη δεν θα γινει.  Για αυτό και προτεραιοποιούμε το πεδινό κομμάτι Θεσσαλονίκη – Καβάλα, ώστε να κλείσει το σιδηροδρομικό δίκτυο, από την Πάτρα μέχρι και την Αλεξανδρούπολη, με τις διακλαδώσεις προς τα βόρεια σύνορά μας. Και βέβαια για να γίνει αυτό   απόλυτη προτεραιότητα,, είναι και η σύνδεση του Ρίου με το νέο λιμάνι της Πάτρας.


Ωστόσο ακόμα και για την υλοποίηση του σχεδίου της ΝΔ για τις υποδομές ακόμα και δημοσιογράφοι που ασκούν κριτική στην σημερινή Κυβέρνηση ανέφεραν ως ατυχές το παράδειγμα της... Ινδίας που επικαλέστηκε ο Πρόεδρος της ΝΔ.
Γράφει ο Φώτης Κόλιας > 
Προς ΝΔ
Βασικός πυλώνας του σχεδίου σας είναι οι περίφημες "προτάσεις καινοτομίας", με τις οποίες οι ιδιώτες προτείνουν και ωριμάζουν έργα. Το συγκεκριμένο "φρούτο" σπεύσατε να το υιοθετήσετε ενώ υπάρχουν ΠΟΛΥΣΕΛΙΔΕΣ μελέτες της Παγκόσμιας Τράπεζας που εξηγούν πως οι περισσότερες χώρες της Ευρώπης (και όχι μόνο) ΔΕΝ ΤΟ ΕΦΑΡΜΟΖΟΥΝ καθώς θεωρούν πως περιορίζει το ανταγωνισμό, ενισχύει τη διαφθορά, κλπ. Το αστείο είναι πως στις χώρες που χρησιμοποιούν δήθεν αυτή τη μέθοδο υλοποίησης έργων βάζετε την Ινδία η οποία σύμφωνα με την ίδια μελέτη της Παγκόσμιας Τράπεζας σταμάτησε να το εφαρμόζει για τους λόγους που προανέφερα.

1 σχόλιο:

  1. Οι ιδέες τους είναι επικίνδυνες και η απέχθεια που τρέφει προς το σιδηρόδρομο, δεν κρύβεται πια: "Η Δυτική σιδηροδρομική Εγνατία είναι ένα έργο, το οποίο δεν πρόκειται να γίνει ποτέ". Εύγε, η ειλικρίνειά του σκοτώνει! Έχοντας στην ομάδα του τον Ηρόστρατο του σιδηροδρόμου Χατζηδάκη, τον άσχετο Κώστα Καραμανλή τον Γ' και διάφορους άλλους θιασώτες του αυτοκινητιστικού λόμπυ, μας έπεισε για το ποια παράταξη ΔΕΝ πρέπει να ψηφίσουμε στις Εκλογές. Η χολή που ξερνάει ο γόνος του διαχρονικού προστάτη των αυτοκινητιστών είναι αφοπλιστική. Με τι κριτήρια θέτει το τρίωρο ταξίδι Αθήνας-Θεσ/νίκης σαν βάση του ανταγωνιστικού σιδηρόδρομου; Τον απασχόλησε ποτέ το ζήτημα των τιμολογίων; Γνωρίζει ότι τα "δημοφιλέστερα" τραίνα είναι τα 884/885 και 600/601; Σιδηρόδρομος για την ελίτ, αδιάφορος στις λαϊκές ανάγκες, το όνειρό του. Η συγκοινωνιακή εγκατάλειψη της Δυτικής Ελλάδας πρέπει να συνεχιστεί ες αεί.

    ΑπάντησηΔιαγραφή