Eνδιαφέροντα - Κανονισμοί

Τρίτη 19 Μαρτίου 2019

Επερώτηση Κ.Χατζηδάκη για τον σιδηρόδρομο

Ο αντιπρόεδρος της Νέας Δημοκρατίας Κωστής Χατζηδάκης με ερώτησή του
προς τον υπουργό Υποδομών και Μεταφορών κ. Χρ.Σπίρτζη και τον υπουργό Οικονομικών κ. Ε. Τσακαλώτο θέτει ζητήματα γύρω απο τον σιδηρόδρομο.

"Αδιαφάνεια, κακοδιαχείριση, έλλειψη συντονισμού, ανταγωνισμοί και καταγγελίες μεταξύ των διοικούντων στις εταιρείες ΟΣΕ, ΤΡΑΙΝΟΣΕ, ΓΑΙΑΟΣΕ, ΕΕΣΣΤΥ συνθέτουν ένα ζοφερό σκηνικό που βυθίζει τους ελληνικούς σιδηροδρόμους σε ακόμα μεγαλύτερη απαξίωση", αναφέρει χαρακτηριστικά ο Κωστής Χατζηδάκης. "Παρόλα αυτά το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών, κατά την προσφιλή του μέθοδο, παριστάνει πως δεν καταλαβαίνει και δεν βλέπει ό,τι συμβαίνει. Αποτέλεσμα: ο Έλληνας φορολογούμενος εξακολουθεί να επιβαρύνεται για τους ελληνικούς σιδηροδρόμους δυσανάλογα σε σχέση με τις υπηρεσίες που απολαμβάνει και η κατάσταση αντί να βελτιώνεται να χειροτερεύει".

Ο αντιπρόεδρος της Νέας Δημοκρατίας σημειώνει ότι από στοιχεία που έχει στη διάθεσή μου προκύπτει ότι η Διοίκηση του ΟΣΕ επιδίδεται σε σπατάλες με δαπάνες δημοσίων σχέσεων, χορηγίες και άλλα έξοδα διοίκησης που συχνά δεν αναρτώνται στην Διαύγεια: υψηλές χορηγίες σε σχεδόν άγνωστες ιστοσελίδες, υψηλές χορηγίες και υπέρογκες δαπάνες για αμφίβολης σημασίας εκδηλώσεις, υπερβολικές δαπάνες κίνησης, αγορές από super market (!) κ.ο.κ. Για το λόγο αυτό ζητάει να κατατεθούν στη Βουλή τα στοιχεία για τις δαπάνες δημοσίων σχέσεων του ΟΣΕ τη διετία 2016-2018. Επιπλέον οι δαπάνες αμοιβών, αποζημιώσεων, εξόδων παραστάσεως και άλλων τυχόν αμοιβών και αποζημιώσεων που αφορούν τα μέλη του Διοικητικού Συμβουλίου του ΟΣΕ.

Πέραν αυτών ο κ. Χατζηδάκης υπογραμμίζει τα προβλήματα που παρατηρούνται μεταξύ των εταιρειών ΟΣΕ, ΤΡΑΙΝΟΣΕ, ΓΑΙΑΟΣΕ και ΕΕΣΣΤΥ, ζητώντας να ενημερωθεί από τους αρμόδιους υπουργούς για τις ενέργειές τους στα ακόλουθα θέματα:

1. Τις καταγγελίες του Διευθύνοντος Συμβούλου της ΕΕΣΣΤΥ (15-3-2018) για την "Παρελκυστική και αντισυμβατική λειτουργία της ΤΡΑΙΝΟΣΕ". Στην καταγγελία αυτή αναφερόταν ότι η ΤΡΑΙΝΟΣΕ δεν εκτελεί σιωπηρά τα επιδοτούμενα από το κράτος δρομολόγια, εισπράττοντας όμως εξ ολοκλήρου την κρατική επιδότηση. Μετά επικράτησε "σιγή ιχθύος". Ούτε η κυβέρνηση που έχει διορίσει τον Διευθύνοντα Σύμβουλο της ΕΕΣΣΤΥ αισθάνθηκε την υποχρέωση να πει κάτι επί του θέματος ούτε το ΤΑΙΠΕΔ στο οποίο ανήκει η εταιρεία.

2. Τη συναλλαγή ανάμεσα στην ΤΡΑΙΝΟΣΕ, ΕΕΣΣΤΥ και ΓΑΙΑΟΣΕ, που είχε ως αποτέλεσμα, πάνω από 6 εκ. ευρώ να αφαιρεθούν από τις υποχρεώσεις της ΤΡΑΙΝΟΣΕ για την ενοικίαση του τροχαίου υλικού. Πρόκειται για έσοδα του δημοσίου. Το θέμα επιβεβαιώνεται από τις ετήσιες οικονομικές καταστάσεις του 2017 για την ΓΑΙΑΟΣΕ, αφού ο ορκωτός λογιστής σημειώνει ότι παρά τους ισχυρισμούς των εταιρειών ΕΕΣΣΤΥ και ΓΑΙΑΟΣΕ "δεν είναι σε θέση να επιβεβαιώσει την πραγματοποίηση και την νομιμότητα της εν λόγω δαπάνης". 

3. Τη νέα διαμάχη που ξέσπασε πρόσφατα μεταξύ ΟΣΕ και ΤΡΑΙΝΟΣΕ, όταν ο μεν ΟΣΕ ισχυρίστηκε ότι η ΤΡΑΙΝΟΣΕ δεν έχει πληρώσει το αντίτιμο πρόσβασης στο δίκτυο, η δε ΤΡΑΙΝΟΣΕ ότι αυτό συμβαίνει λόγω της μη καταβολής των επιδοτήσεων που της χρωστά το δημόσιο.



1 σχόλιο:

  1. Κωστή μας μπερδεύεις. Την ΤΡΑΙΝΟΣΕ τι τη βάζεις σε Ερώτηση προς τους Υπουργούς; Δεν ξέρεις ότι είναι ιδιωτική εταιρεία και ότι αγοράστηκε από τους FS (Ιταλικοί Κρατικοί Σιδηρόδρομοι); Και ότι θέλουν κάνουν, ότι θέλουν απαιτούν, όποιον θέλουν πληρώνουν;
    Εσύ δεν έκανες ότι μπορούσες για να επιτευχθεί αυτό; Για να απαξιωθεί ο σιδηρόδρομος; Θυμάσαι τις παρεμβάσεις σου στην Ευρωπαϊκή Ένωση, όταν ήσουν Ευρωβουλευτής, για παράνομες κρατικές επιδοτήσεις προς τον ΟΣΕ; Που μετά απαίτησε τον πλήρη διαχωρισμό υποδομής-εκμετάλλευσης και ιδιωτικοποίηση της δεύτερης για να μην απαιτήσει επιστροφή των επιχορηγήσεων, που όμως αφορούσαν και υποδομή και νέο τροχαίο υλικό και προετοιμασία και εκτέλεση Ολυμπιακών Αγώνων και και και; Θυμάσαι; Δεν θυμάσαι; Νομίζεις πως ξεχάσαμε;
    Τώρα τι θες; Να κάνει ντα ο Υπουργός τους Ιταλούς; Να τους δώσει λεφτά, να μην τους δώσει; Δεν έκανε η ΤΡΑΙΝΟΣΕ, όλα τα επιδοτούμενα δρομολόγια, λέει! Πώς να κάνει όλα τα δρομολόγια, επιδοτούμενα και μη, όταν παρέλαβε μια εταιρεία με ελάχιστο προσωπικό έλξης και σε φθίνουσα πορεία λόγω υποχρεωτικών μετατάξεων και συνταξιοδοτήσεων; Όταν το ΤΑΙΠΕΔ απαγόρευσε όλα τα χρόνια πριν την πώληση, την πρόσληψη νέων μηχανοδηγών και Συνοδών/Τροχοπεδητών, για να μην αυξηθεί το μισθολογικό κόστος της Εταιρείας και πέσει η αξία της; Αν το ΤΑΙΠΕΔ απέκρυψε στοιχεία για την κατάσταση της Εταιρείας και τις συμβάσεις/διαφορές με τους ΟΣΕ/ΕΕΣΣΤΥ/ΓΑΙΑΟΣΕ, για να μη μειωθεί η αξία της, φταίει η ΤΡΑΙΝΟΣΕ γι αυτό;
    Άσε μας ήσυχους ρε Κωστή...

    ΑπάντησηΔιαγραφή