Eνδιαφέροντα - Κανονισμοί

Τετάρτη 29 Μαΐου 2019

Εντείνονται οι διαμαρτυρίες μηχανοδηγών για την υπερεργασία - Ώρα αποφάσεων για ΠΕΠΕ και ΤΡΑΙΝΟΣΕ

Σε οριακή κατάσταση λόγω της μεγάλης έλλειψης  μηχανοδηγών, βρίσκεται πλέον η λειτουργία της ΤΡΑΙΝΟΣΕ καθώς 
σε όλα τα μηχανοστάσια η κατάσταση βρίσκεται  "εκτός ελέγχου".
Είναι ενδεικτικό ότι σήμερα στην ΤΡΑΙΝΟΣΕ εργάζονται λιγότεροι απο 200 μηχανοδηγοί(!!!) -κάτω απο 185 με όσους έχουν μακροχρόνια δελτία ασθένειας ή εκτελούν αναπαύσεις για συνταξιοδότηση- την στιγμή που το 2017, την ημέρα της ιδιωτικοποίησης της, εργάζονταν περσότεροι απο 250!
Χαρακτηριστικό παράδειγμα της τραγικής κατάστασης σε όλη την Επικράτεια, είναι ότι το περασμένο Σαββατοκύριακο ακυρώθηκαν τα δρομολόγια στο τρενάκι του Πηλίου καθώς δεν βρέθηκαν μηχανοδηγοί να τα πραγματοποιήσουν.
Στο μηχανοστάσιο Βόλου σήμερα εργάζονται 7 μηχανοδηγοί με 6 υπηρεσίες ενώ τις ημέρες που προγραμματίζονται τα τρένα στο Πήλιο, οι υπηρεσίες γίνονται 8 και έτσι λείπει και 1 μηχανοδηγός, που αναζητείται συνήθως απο γειτονικά μηχανοστάσια (ΜΘ- Λάρισα)!!!
Την περασμένη εβδομάδα λόγω ασθένειας συναδέλφου, οι μηχανοδηγοί ήταν 5 και δεν ήταν εφικτό φυσικά να καλυφθούν οι υπηρεσίες του Πηλίου, με αποτέλεσμα την κατάργηση τους.
Η κατάσταση είναι παρόμοια σε όλη την Ελλάδα πλέον (Δράμα 4 υπηρεσίες - 5 μηχανοδηγοί, Αλεξανδρούπολη 2-1 μηχανοδηγός και 1 επίκουρος), καθώς οι συνταξιοδοτήσεις συνεχίζονται με αμείωτο ρυθμό, ενώ οι ασθένειες λόγω σοβαρών προβλημάτων υγείας μηχανοδηγών έχουν πολλαπλασιαστεί σημαντικά.
Μηχανοδηγοί χτες επικοινώνησαν  με το Σωματείο είτε γιατί δεν χορηγήθηκαν οι αναπαύσεις του μήνα, είτε γιατί κόπηκαν απροειδοποίητα προγραμματισμένες κανονικές άδειες,είτε γιατί παραβιάστηκαν οι συνεχόμενες ημέρες εργασίας και έκαναν χρήση των όρων της ΣΣΕ.

Μέχρι την ώρα που γράφονται αυτές οι γραμμές η ΤΡΑΙΝΟΣΕ δεν έχει κοινοποιήσει τις θερινές άδειες του προσωπικού, ενώ ως ανέκδοτο και μόνο εκλαμβάνονται οι φήμες για περικοπή τους.
Την ίδια ώρα κανείς δεν μπορεί να δώσει απάντηση για το πότε θα πιστοποιηθούν οι 72 νέοι μηχανοδηγοί, η εκπαίδευση των οποίων επίσης γίνεται μετ εμποδίων.
Τέλος σημαντικά είναι τα προβλήματα στον προγραμματισμό εργασίας, αφού πλέον στην Νότια Ελλάδα εδώ και 6 μήνες , 1 συνάδελφος κάνει την δουλειά που πέρυσι έκαναν 4 (!!!!) και στην Βόρεια Ελλάδα επίσης 1 συνάδελφος κάνει την δουλειά που πέρυσι έκαναν 3(!!!).
Και μάλιστα χωρίς να υπάρχει κανένα πρόγραμμα software που να υποβοηθά στον προγραμματισμό εργασίας εν έτος 2019 και έχοντας οι 2 συνάδελφοι αναλάβει και τον προγραμματισμό εργασίας των 72.
Aποτέλεσμα αυτής της κατάστασης είναι ο προγραμματισμός εργασίας να δίνεται ανά τριήμερο παραβιάζοντας κατάφορα ακόμα και την πρακτική που ίσχυε μέχρι πρότινος στο ΜΑΙ.
Η κατάσταση αυτή, εργαλειοποιείτε ως συνήθως, για  να γίνει αντικείμενο εκμετάλευσης απο τους διαχρονικά θιασώτες της υπερεργασίας στον κλάδο, που παρουσιάζουν την τραγική έλλειψη μηχανοδηγών, ως ζήτημα διαχείρισης. Καλό θα ήταν να εξηγήσουν στους μηχανοδηγούς πως θα βγεί το έργο και μάλιστα μέσα στο καλοκαίρι και να καταθέσουν προτάσεις (όχι σαν αυτές που απέρριψε η ΠΕΠΕ πλειοψηφικά πρόσφατα και ήθελαν τους μηχανοδηγούς να πηγαίνουν στο Λιανοκλάδι και μετά επιβάτες στο Κιάτο για να γυρίσουν τρένο απο εκεί υπερωριακά, ή σαν αυτές που ήθελαν τους μηχανοδηγούς του ΜΘ να κάνουν τετραπλά Desiro ως επιβάτες στο ένα εξ αυτών).
Στην λογική αυτή, που μας οδήγησε στο σημερινό τέλμα, έρχονται να προστεθούν και όσοι προσπαθούν να διαπραγματευτούν το καθημερινό πρόγραμμα ή ένα νέο κύκλωμα εργασίας που θα εξυπηρετεί μονάχα τοπικά συμφέροντα, με την απειλή του "αιτήματος των αναπαύσεων", λες και αυτό το δικαίωμα αφορά το Σωματείο και την δράση του!
 Λίγοι αλλά γνωστοί για την μεθοδολογία τους,  στους μηχανοδηγούς.
Οι λογικές αυτές όμως, δεν πρόκειται να γίνουν αποδεκτές απο το σύνολο και αυτή είναι μια παράμετρος που πρέπει να λάβει σοβαρά υπόψην η ΤΡΑΙΝΟΣΕ γιατί η κατάσταση στα μηχανοστάσια είναι εκρηκτική. (το ΜΑΙ χωρίς εφεδρείες εδώ και 10 μέρες- στο ΜΘ μήνες τώρα).
Τα πάντα λειτουργούν χάρη στην αυτοθυσία του προσωπικού.
Αύριο συνεδριάζει το ΔΣ του Σωματείου μας και θα ληφθούν οι όποιες αποφάσεις, ξεκινώντας με το θέμα της τήρησης των συμφωνηθέντων και τις καλοκαιρινές άδειες, αφου η ΤΡΑΙΝΟΣΕ δεν απάντησε ποτέ στο εξώδικο που απέστειλε η ΠΕΠΕ πριν 1 μήνα περίπου.

Το στέκι της έλξης - Το blog των μηχανοδηγών 

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου