2 μόλις μήνες έχουν παρέλθει από την εξαγορά της ΕΕΣΣΤΥ από την ΤΡΑΙΝΟΣΕ και τα πρώτα δείγματα γραφής για τα εργασιακά στην τεχνική βάση είναι τουλάχιστο αποθαρρυντικά.
Την ώρα που η Διοίκηση της ΕΕΣΣΤΥ κάλεσε την Ομοσπονδία Σιδηροδρομικών για την έναρξη συζητήσεων για την υπογραφή Συλλογικής Σύμβασης Εργασίας, επιδιώκοντας τάχα την εργασιακή ειρήνη, την ίδια ακριβώς ώρα, εξέδιδε εγκύκλιο όπου μονομερώς και χωρίς καμία προηγούμενη διαβούλευση με τα συνδικάτα αλλάζει τον τρόπο μισθοδοσίας του προσωπικού, με τρόπο που δημιουργεί σοβαρά προβλήματα στον οικογενειακό του προϋπολογισμό και στην καθημερινή διαβίωση του. Υπενθυμίζουμε ότι στην ΤΡΑΙΝΟΣΕ είχε προηγηθεί διάλογος με τα Σωματεία για το θέμα, όπου είχε εξευρεθεί λύση για την μετατροπή του τρόπου μισθοδοσίας, με την καταβολή 1 μισθού έναντι σε κάθε εργαζόμενο.
Μετά την παρέμβαση του Δικτύου Σιδηροδρομικών στην χτεσινή συνεδρίαση του ΔΣ της ΠΟΣ για το θέμα αυτό, σήμερα πραγματοποιήθηκε συνάντηση του Προεδρείου της ΠΟΣ, με την ΕΕΣΣΤΥ για το αποτέλεσμα της οποίας διατηρούμε σοβαρές επιφυλάξεις καθώς εξωθεί τους εργαζόμενους σε επαιτεία ,με αιτήσεις προκαταβολών έναντι, "αν αντιμετωπίζουν οικονομικό πρόβλημα".
Παράλληλα, προσπαθώντας να εγκαθιδρύσει κλίμα τρομοκρατίας για την αξιολόγηση που ΘΑ έρθει κάποτε στην τεχνική βάση, η Διοίκηση της ΕΕΣΣΤΥ μετέθεσε 2 τεχνίτες από το μηχανοστάσιο ΜΑΙ στο εργοστάσιο Πειραιά, με την προσχηματική δικαιολογία ότι 2 συρμοί παρουσίασαν πρόβλημα στην κυκλοφορία και «κάποιος ευθύνεται για αυτό».
Κανείς όμως δεν ευθυνόταν για τον συρμό που «χάλασε» και θα μετέφερε την πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Μεταφορών και την Ευρωπαία Επίτροπο Violleta Bulcγια την επιθεώρηση των έργων στην νέα σιδηροδρομική γραμμή, κανείς δεν ευθύνεται για την απαράδεκτη κατάσταση του τροχαίου υλικού στην Βόρεια Ελλάδα, όπου τα InterCity καθημερινά παρουσιάζουν αμηχανίες στην γραμμή Θεσσαλονίκη – Αλεξανδρούπολη, ταλαιπωρώντας το επιβατικό κοινό και το προσωπικό των αμαξοστοιχιών, απαξιώνοντας τον σιδηρόδρομο (πάντα σε συνδυασμό με την απαράδεκτη κατάσταση της υποδομής μεταξύ Θεσσαλονίκης – Αλεξανδρούπολης). Προφανώς ισχύουν 2 μέτρα και 2 σταθμά, στην αξιολόγηση του προσωπικού. Το αποτέλεσμα αυτής της τακτικής όμως το βιώνουν οι επιβάτες και ο σιδηρόδρομος.
Τέλος, στην συνάντηση που έγινε για την ΣΣΕ στην ΕΕΣΣΤΥ, η Διοίκηση της ξεκάθαρα ανέφερε ότι δεν πρόκειται να συζητήσει καμία αύξηση των αποδοχών των εργαζομένων στην τεχνική βάση. Δεσμεύτηκε μόνο για την διατήρηση τους, ενώ η απογοητευτική εικόνα ολοκληρώθηκε με την αξιολόγηση που θέλει να εισάγει – εκ νέου- για την παραμονή των συμβασιούχων στα εργοστάσια και μηχανοστάσια. Συνάδελφοι που εργάζονται χρόνια τώρα στην ΕΕΣΣΤΥ, έχουν προσφέρει τα μέγιστα, θα κληθούν και πάλι να υπογράψουν εξάμηνες –δοκιμαστικές-συμβάσεις, για να αξιολογηθούν και πάλι πριν μονιμοποιηθούν!
Την ίδια ώρα όμως η ΕΕΣΣΣΤΥ προσλαμβάνει συνταξιούχους στην Βόρεια Ελλάδα!!!!
Το Δίκτυο Σιδηροδρομικών στην χτεσινή συνεδρίαση της Διοίκησης της ΠΟΣ και μετά την απαράδεκτη και μονομερή ενέργεια της ΕΕΣΣΤΥ για την αλλαγή του τρόπου μισθοδοσίας ΑΠΑΙΤΗΣΕ
1. Καμία μετάθεση – μετακίνηση εργαζομένου χωρίς την θέσπιση συστήματος αντικειμενικής αξιολόγησης.
2. Άμεση μονιμοποίηση των συμβασιούχων, όπως συνέβη στην ΤΡΑΙΝΟΣΕ. Προσλήψεις ΝΕΩΝ τεχνιτών για την κάλυψη των κενών θέσεων και ΟΧΙ συνταξιούχων.
3. Ένταξη ΟΛΩΝ των εργαζομένων στην ΕΕΣΣΤΥ στο μισθολόγιο της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, δεν είναι δυνατό στην ίδια εταιρεία, να υπάρχουν 2 ταχύτητες εργαζομένων.
4. ΚΑΝΕΝΑΣ διαχωρισμός νέων και παλαιών εργαζομένων.
Συνάδελφοι, συναδέλφισες,
Η συνδικαλιστική πλειοψηφία της Ομοσπονδίας Σιδηροδρομικών που αυτή την περίοδο απασχολείτε στην προσπάθεια εξεύρεσης Σωματείων για να διατηρήσει τις καρέκλες της, οφείλει να αντιληφθεί ότι οι καταστάσεις έχουν αλλάξει.
Η συνδικαλιστική και η διαπραγματευτική ισχύ των συνδικάτων μας παραμένει ισχυρή, όπως έχει αποδειχτεί στην περίπτωση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ , όπου μετά την ιδιωτικοποίηση της και χάρη στην δράση των 2 Σωματείων υπάρχει -παρά τα υπαρκτά προβλήματα- περιβάλλον εργασιακής ασφάλειας μας δείχνει τον δρόμο.
Το Δίκτυο Σιδηροδρομικών θα αγωνιστεί για να υπάρξουν ανάλογες συνθήκες και στην ΕΕΣΣΤΥ μακριά από μικροπολιτικές και συνδικαλιστικές σκοπιμότητες.
Καλούμε την ΠΟΣ να πράξει τα αυτονόητα, τους εργαζόμενους σε εγρήγορση και τονίζουμε στην Διοίκηση της ΕΕΣΣΤΥ ότι δεν θα της επιτραπεί να δημιουργήσει εργαζόμενους 2 ταχυτήτων, σε σχέση με όσα ισχύουν στην μητρική της ΤΡΑΙΝΟΣΕ αλλά και στην Ferrovie Dello Stato.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου