Πως οι προσλήψεις σε... ιδιωτική εταιρεία, παρουσιάστηκαν ως....διορισμοί στα πλαίσια κομματικής αντιπαράθεσης!
Με πραγματικό προβληματισμό, παρακολουθήσαμε χτες την ανάρτηση με πηχυαίους τίτλους σιδηροδρομικών blog, για "σκάνδαλα στην ΤΡΑΙΝΟΣΕ" μέχρι και για "έρευνα για κύκλωμα διορισμών" γύρω από τις προσλήψεις
σε μια ιδιωτική εταιρεία, την ΤΡΑΙΝΟΣΕ. Πηχυαίους τίτλους που αλλοίωσαν εμφανώς τον πραγματικό τίτλο του δημοσιεύματος "Στέλεχος των ΑΝΕΛ πρωταγωνιστής σε υπόθεση διαφθοράς" και κατά συνέπεια το νόημα του. Με πραγματικό προβληματισμό, παρακολουθήσαμε χτες την ανάρτηση με πηχυαίους τίτλους σιδηροδρομικών blog, για "σκάνδαλα στην ΤΡΑΙΝΟΣΕ" μέχρι και για "έρευνα για κύκλωμα διορισμών" γύρω από τις προσλήψεις
Ο χρόνος δημοσίευσης αλλά και ο τρόπος (θα αναφερθούμε παρακάτω) αυτονόητα οδηγεί στο συμπέρασμα μιας ακόμα πολιτικής αντιπαράθεσης με εμφανή κομματική σκοπιμότητα.
Οι προσλήψεις στην ΤΡΑΙΝΟΣΕ
Οι προσλήψεις στην ΤΡΑΙΝΟΣΕ
Θυμίζουμε ότι στο πρόσφατο παρελθόν, παρατάξεις και Σωματεία συνταξιούχων είχαν επιχειρήσει να εγείρουν θέμα γύρω απο τις προσλήψεις στην ΤΡΑΙΝΟΣΕ, αναφερόμενες σε δήθεν αδιαφανείς διαδικασίες και δημοσιεύοντας ακόμα και τα ονόματα νεοπροσληφθέντων με τα πατρώνυμα τους (!!!) σε μια πρωτοφανή κίνηση στα χρονικά.
Προσλήψεις που διεξήχθησαν με απόλυτη διαφάνεια και υπό τον στενό έλεγχο ιδιωτικής εταιρείας συμβούλων επιλογής προσωπικού.
Η συμφωνία ΠΕΠΕ - ΤΡΑΙΝΟΣΕ
Η συμφωνία ΠΕΠΕ - ΤΡΑΙΝΟΣΕ
Είναι επίσης προφανές ότι η συμφωνία του Σωματείου μας με την ΤΡΑΙΝΟΣΕ για την πρόσληψη παιδιών μηχανοδηγών το περασμένο καλοκαίρι (όπως συμβαίνει σε πολλές σιδηροδρομικές εταιρείες ανά την Ευρώπη) και η τήρηση της για την απόλυτη σχεδόν πλειοψηφία αυτών , ενόχλησε το συνδικαλιστικό κατεστημένο -και όχι μόνο- που ξαφνικά εξαιτίας της συμφωνίας προσπάθησε να αναφερθεί σε "αδιαφανείς" διαδικασίες.
Η συμφωνία αυτή ωστόσο ήταν ιδιαίτερα επωφελής ΚΑΙ για την ΤΡΑΙΝΟΣΕ αφενός γιατί διατήρησε στο δυναμικό της τουλάχιστο 14 μηχανοδηγούς που σήμερα θα είχαν συνταξιοδοτηθεί και παρέμειναν με την δέσμευση ότι θα συνταξιοδοτηθούν με την πιστοποίηση των παιδιών τους, αφετέρου γιατί η συμφωνία αυτή απέτρεψε μηχανοδηγούς της ΤΡΑΙΝΟΣΕ να μεταπηδήσουν σε ανταγωνίστριες εταιρείες που προσέφεραν στους συναδέλφους την ίδια πρόταση, όπως συμβαίνει σε πολλες χώρες και εταιρείες σε όλη την Ευρώπη.
Η συμφωνία αυτή ωστόσο ήταν ιδιαίτερα επωφελής ΚΑΙ για την ΤΡΑΙΝΟΣΕ αφενός γιατί διατήρησε στο δυναμικό της τουλάχιστο 14 μηχανοδηγούς που σήμερα θα είχαν συνταξιοδοτηθεί και παρέμειναν με την δέσμευση ότι θα συνταξιοδοτηθούν με την πιστοποίηση των παιδιών τους, αφετέρου γιατί η συμφωνία αυτή απέτρεψε μηχανοδηγούς της ΤΡΑΙΝΟΣΕ να μεταπηδήσουν σε ανταγωνίστριες εταιρείες που προσέφεραν στους συναδέλφους την ίδια πρόταση, όπως συμβαίνει σε πολλες χώρες και εταιρείες σε όλη την Ευρώπη.
Οι οφειλές απο σημεία πώλησης εισιτηρίων
Είναι γνωστό ότι υποθέσεις με οφειλές ιδιωτών σε σημεία πώλησης εισιτηρίων της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, πρακτική που ξεκίνησε το 2010 στα πλαίσια της πολιτικής ιδιωτικοποίησης της εταιρείας , υπήρξαν στο παρελθόν πολλές, ενώ είναι γνωστό στον σιδηροδρομικό κόσμο ότι η οφειλή που περιγράφεται στο δημοσίευμα ως "υπεξαίρεση" αφορά συγγενικό πρόσωπο εργαζομένου (και συνδικαλιστή) που είχε εποινοικιάσει σημείο πώλησης τον Μάιο του 2012 και μέχρι τον Απρίλιο του 2014, όπου καταγγέλθηκε η σύμβαση προφανώς λόγω της οφειλής που υπήρξε.
Περίοδο δηλαδή που η Συγκυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ - ΑΝΕΛ δεν είχε ακόμα ξεκινήσει.
Η υπόθεση οδηγήθηκε στην δικαιοσύνη, ο αναφερόμενος στο δημοσίευμα συνδικαλιστής ανέλαβε την ευθύνη για το χρέος και απολύθηκε -όχι εκδιώχθηκε- τον Απρίλη του 2018 (όταν δηλαδή ΣΥΡΙΖΑ και ΑΝΕΛ συγκυβερνούσαν) , όταν τελεσιδίκησε η υπόθεση στα δικαστήρια (είχε τεθεί σε αργία απο τον Φλεβάρη του 2018).
Η Διοίκηση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ την περίοδο 2013-2014 εξέδωσε εγκύκλιο όπου απαγορευόταν η συμμετοχή συγγενικών προσώπων σε διαγωνισμούς για τα εκδοτήρια.
Δηλαδή με αφορμή την ύπαρξη μεμονωμένων περιστατικών "στιγματίστηκαν" ΟΛΟΙ οι εργαζόμενοι ,ακόμα και συγγενικά πρόσωπα εργαζομένων που εργάστηκαν σκληρά σε σημεία πώλησης και με ιδιαίτερα επαχθείς όρους (που το στέκι της έλξης έχει αναδείξει κατά καιρούς).
Το στέκι της έλξης, υπό αυτό το πρίσμα δεν πρόκειται να παράγει δημοσιεύματα που επιχειρούν εκτός της προφανούς πολιτικής αντιπαράθεσης ΚΑΙ να στιγματίσουν το σύνολο των νεοπροσληφθέντων στην ΤΡΑΙΝΟΣΕ στην συνείδηση των υπολοίπων εργαζομένων αλλά και της Ελληνικής Κοινωνίας.
Η Ελληνική Δικαιοσύνη έχει τον λόγο για τους φερόμενους "μεσολαβητές" για προσλήψεις (και όχι διορισμούς καθώς η ΤΡΑΙΝΟΣΕ είναι ιδιωτική εταιρεία πλέον) και θα πρέπει άμεσα να ξεκαθαρίσει το θέμα, μετά το χτεσινό δημοσίευμα.
Το στέκι της έλξης - Το blog των μηχανοδηγών
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου