Σύμφωνα με δημοσιευμα του voria.gr , από το 2020 η ΤΡΑΙΝΟΣΕ σχεδιάζει να βγάλει τρένα από τις μη κερδοφόρες γραμμές. Όπως τόνισε ο διευθύνων σύμβουλος της ΤΡΑΙΝΟΣΕ Φίλιππος Τσαλίδης στη διάρκεια
συνάντησης με δημοσιογράφους στη Θεσσαλονίκη, συνολικά θα έρθουν στην Ελλάδα επτά έως εννέα μετασκευασμένα τρένα, όλα blocktrains, με δυνατότητα μεταφοράς 600 επιβατών και κατάλληλα για το ελληνικό δίκτυο.
συνάντησης με δημοσιογράφους στη Θεσσαλονίκη, συνολικά θα έρθουν στην Ελλάδα επτά έως εννέα μετασκευασμένα τρένα, όλα blocktrains, με δυνατότητα μεταφοράς 600 επιβατών και κατάλληλα για το ελληνικό δίκτυο.
Με την έλευση των μετασκευασμένων τρένων θα μεγαλώσει η συχνότητα των δρομολογίων στο Αθήνα-Θεσσαλονίκη με τρένο να ξεκινάει από τους σταθμούς κάθε μιάμιση περίπου ώρα. Παράλληλα, τέλος του 2021 αρχές του 2022, θα έρθουν στην Ελλάδα τα υβριδικά τρένα σύγχρονης τεχνολογίας, που συνδυάζουν ηλεκτροκίνηση, ντίζελ και μπαταρία, τα οποία η ΤΡΑΙΝΟΣΕ έχει παραγγείλει στην Ελβετία. Ήδη, σύμφωνα με τον κ. Τσαλίδη, ο πρώτος συρμός αρχίσει να κατασκευάζεται τον Ιούλιο.
Σήμερα το δρομολόγιο Αθήνα – Θεσσαλονίκη εκτελείται σε περίπου 4 ώρες και υπάρχει προοπτική περαιτέρω μείωσής του στις 3 ώρες και 20 λεπτά, ή και σε μικρότερο χρόνο, ήτοι 2 ώρες και 55 λεπτά.
«Ο χρόνος αυτός μπορεί να επιτευχθεί στις αρχές του 2021 αν θέλει το δημόσιο», τόνισε ο κ. Τσαλίδης προσθέτοντας ότι η μείωση του χρόνου είναι συνάρτηση μίας σειράς παραγόντων, όπως η εγκατάσταση των συστημάτων ασφαλείας, η συντήρηση του δικτύου ακόμη και η κοπή της βλάστησης.
Σύμφωνα με τον κ. Τσαλίδη, από την έναρξη λειτουργίας του νέου δρομολογίου, παρατηρήθηκε μεγάλη αύξηση του επιβατικού κοινού η οποία οφείλεται τόσο στη μείωση της χρόνου ταξιδιού, όσο και στις αναβαθμισμένες υπηρεσίες. Τα δρομολόγια Αθήνα – Θεσσαλονίκη και αντιστρόφως, παρουσιάζουν πληρότητα της τάξεως του 60%, ενώ κάποιες ημέρες η πληρότητα αγγίζει το 100%.
Ο ίδιος υπογράμμισε ότι τα προβλήματα με το ασύρματο Ίντερνετ στο δρομολόγιο οφείλεται σε τυφλά σημεία, που δεν καλύπτουν οι πάροχοι και ότι η ΤΡΑΙΝΟΣΕ βρίσκεται σε επαφές με τις εταιρείες ώστε να υπάρξει λύση το 2020.
Επιπλέον, ο κ. Τσαλίδης ευχαρίστησε θερμά τους υπουργούς Υποδομών και Μεταφορών, Κώστα Καραμανλή και Προστασίας του Πολίτη Μιχάλη Χρυσοχοΐδη διότι από το τέλος Αυγούστου υπάρχει μόνιμη αστυνομική παρουσία στους σταθμούς σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη.
Ο κ. Τσαλίδης περιέγραψε με ιδιαίτερα μελανά χρώματα την κατάσταση στο σιδηροδρομικό σύστημα της Ελλάδας, καθώς εκτός από το τμήμα με ηλεκτροκίνηση στο Αθήνα-Θεσσαλονίκη το δίκτυο είναι αφημένο εδώ και χρόνια στην εγκατάλειψη. Τεράστια προβλήματα παρουσιάζει, όπως σημείωσε, το Θεσσαλονίκη-Αλεξανδρούπολη παρά την επένδυση 5 εκατ.ευρώ για τηγ συντήρηση του δικτύου πριν μερικά χρόνια με το τρένο να κάνει στην καλύτερη περίπτωση 8,5 ώρες. Σύμφωνα με τον ίδιο, από το 2020 η ΤΡΑΙΝΟΣΕ σχεδιάζει να βγάλει τρένα από τις μη κερδοφόρες γραμμές.
Παράλληλα, κατά τον κ. Τσαλίδη, σε κακή κατάσταση βρίσκεται και το τροχαίο υλικό, το οποίο καταστρέφεται καθώς βρίσκεται σε μακρά ακινησία. Από το τροχαίο υλικό περίπου 1.000-1.100 κομμάτια μετά από συμφωνία της ΟΣΕ-ΓΑΙΟΣΕ θα πάει για scrap, περίπου 600-700 κομμάτια θα μπει από την ΤΡΑΙΝΟΣΕ σε πρόγραμμα ανάταξης, ενώ 1.200 κομμάτια προορίζονται για ένταξη σε πρόγραμμα εκτεταμένης συντήρησης, το οποίο θα έπρεπε να είχε ολοκληρωθεί το 2017 αλλά δεν έχει ξεκινήσει ακόμη. Σύμφωνα με τον διευθύνοντα σύμβουλο της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, μετά την υπογραφή τον Ιούνιο του 2019 της σχετικής απόφασης το πρόγραμμα εκτεταμένης συντήρησης θα ξεκίνησει με 369 μονάδες αυτό τον μήνα και αναμένεται να διαρκέσει 18 μήνες.
Τέλος, ο κ. Τσαλίδης προανήγγειλε ότι τέλος του 2019 ή στις αρχές του 2020 θα γίνουν και νέες προσλήψεις μηχανοδηγών. Ήδη προσλήφθηκαν 73 μηχανοδηγοί, ενώ σημειώνεται ότι στην προκήρυξη για 70 θέσεις ελεγκτών στην ΤΡΑΙΝΟΣΕ υποβλήθηκαν 10.104 αιτήσεις.
www.voria.gr Α. Μπίσιου
www.voria.gr Α. Μπίσιου
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου