Κυκλωτικές κινήσεις από τον όμιλο της Goldair. Η Goldair, η οποία διαθέτει παρουσία στον σιδηρόδρομο μέσω της Rail Cargo Logistics Goldair, τα logistics μέσω της Goldair Cargo και τις αερομεταφορές μέσω της Goldair Handling, πρόκειται να διεκδικήσει τα λιμάνια της Αλεξανδρούπολης, του Βόλου και της Καβάλας.
Η Goldair θα συστήσει κοινοπρακτικό σχήμα με την αμερικανική SSA Marine (έχει έδρα στο Σιάτλ της Ουάσιγκτον, είναι θυγατρική της Carrix και αποτελεί κυρίως εταιρεία διαχείρισης εμπορευματοκιβωτίων) και το – επίσης – αμερικανικό επενδυτικό σχήμα Black Summit Financial Group. Στο εν λόγω σχήμα ενδέχεται να προστεθούν κι άλλες εταιρείες.
Συνάντηση Κ. Καλλίνικου με τον Πρέσβη των ΗΠΑ
Ο εκτελεστικός αντιπρόεδρος του ομίλου Goldair, Kαλλίνικος Καλλίνικος (φωτογραφία) και ο Διευθυντής Στρατηγικών Επενδύσεων, Βασίλης Μαγκλάρας συναντήθηκαν χθες με τον Πρέσβη των ΗΠΑ, Τζεφρυ Ρ. Πάιατ στις εγκαταστάσεις της Αμερικάνικης Πρεσβείας στην Αθήνα.
Ο λόγος της συνάντησης ήταν προκειμένου να συζητηθούν ζητήματα που αφορούν το επενδυτικό σχήμα που έχει δημιουργηθεί για την, από κοινού, διεκδίκηση των λιμένων Αλεξανδρούπολης, Βόλου και Καβάλας, τα οποία, όπως έχει ανακοινωθεί από το ΤΑΙΠΕΔ και το υπουργείο Ναυτιλίας, είναι προς ιδιωτικοποίηση το προσεχές διάστημα.
«Η συνεργασία του Ομίλου μας με πολυεθνικές επιχειρήσεις υψηλού κύρους αμερικανικών συμφερόντων, προκειμένου να συμμετέχουμε ως κοινοπρακτικό σχήμα στις σχεδιαζόμενες αποκρατικοποιήσεις των Λιμένων Αλεξανδρούπολης, Καβάλας και Βόλου, συνιστά για εμάς στρατηγικό στόχο.
Ο Όμιλός μας, με την ηγετική του παρουσία στον τομέα των σιδηροδρομικών μεταφορών και Logistics στην Ελλάδα μπορεί να εξασφαλίσει την επιτυχία του εγχειρήματος, ώστε τα συγκεκριμένα λιμάνια να εξελιχθούν σε πόλους ανάπτυξης της ελληνικής οικονομίας εν συνόλω, αλλά και των τοπικών οικονομιών, καθιστώντας παράλληλα την χώρα μας πρωταγωνιστή στον τομέα των συνδυασμένων μεταφορών στην Ε.Ε.», αναφέρει, σε δήλωσή του, ο Κ. Καλλίνικος.
Τα μοντέλα αξιοποίησης Αλεξανδρούπολης, Καβάλας και Βόλου
Σύμφωνα με όλες τις ενδείξεις, τα λιμάνια της Αλεξανδρούπολης, της Ηγουμενίτσας, της Καβάλας και του Ηρακλείου είναι εκείνα που θα αξιοποιηθούν πρώτα, πιθανότατα με τη μέθοδο της πώλησης πλειοψηφικού ποσοστού μετοχών. Oι διαγωνισμοί θα προκηρυχθούν τους επόμενους μήνες.
Για τα λιμάνια της Αλεξανδρούπολης και της Ηγουμενίτσας φαίνεται ότι έχει «κλειδώσει» η μέθοδος της πώλησης μετοχών, αντίθετα για τα λιμάνια της Καβάλας και του Ηρακλείου εξετάζεται και η παραχώρηση δραστηριοτήτων (για την Καβάλα του λιμανιού Φίλιππος Β’ και για το Ηράκλειο της κρουαζιέρας).
Ακολουθούν τα λιμάνια του Βόλου, της Κέρκυρας, του Λαυρίου, της Ραφήνας, της Ελευσίνας και της Πάτρας για τα οποία προκρίνεται η παραχώρηση δραστηριοτήτων.
Συγκεκριμένα, για τον Βόλο προκρίνεται η παραχώρηση του τομέα του γενικού φορτίου, της Κέρκυρας της κρουαζιέρας, του Λαυρίου της κρουαζιέρας, της Ραφήνας της ακτοπλοΐας, της Ελευσίνας του γενικού φορτίου και της Πάτρας του νότιου νέου λιμένα.
Πρώτο προς αξιοποίηση το λιμάνι της Αλεξανδρούπολης
Το λιμάνι της Αλεξανδρούπολης, όπως προαναφέρθηκε, έχει κερδίσει το ενδιαφέρον αμερικανικών κεφαλαίων, αφού η ευρύτερη περιοχή, εκτός από οικονομική, έχει και γεωστρατηγική σημασία.
Το λιμάνι συνδέεται άμεσα με την Εγνατία Οδό και τον σιδηροδρομικό άξονα προς τη Θεσσαλονίκη, αλλά και τα τουρκικά και βουλγαρικά σύνορα, ενώ γειτνιάζει με τον Διαδριατικό Αγωγό Φυσικού Αερίου (TAP) και την όδευση του κάθετου συνδετήριου αγωγού Ελλάδας – Βουλγαρίας (IGB).
Παράλληλα, αποτελεί επίκεντρο των σχεδίων για τις εισαγωγές υγροποιημένου φυσικού αερίου στη Βαλκανική, μέσω της προωθούμενης κατασκευής πλωτού σταθμού αεριοποίησης υγροποιημένου φυσικού αερίου (LNG) από αμερικανικά και ελληνικά επιχειρηματικά συμφέροντα (Gastrade).
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου