Η κρίση του Covid-19 επισκίασε μια απόφαση που μπορεί να προκαλέσει σειρά -αρνητικών- εξελίξεων στον Δημόσιο Οργανισμό
καθώς σύμφωνα με πληροφορίες μειώθηκε η Κρατική Χρηματοδότηση για το 2020 απο τα 45 στα 40 εκατομμύρια Ευρώ.
Αν μάλιστα αυτό συνδυαστεί με άλλες παραμέτρους που καταδεικνύουν την αδράνεια σε κάθε δραστηριότητα στον ΟΣΕ, δημιουργείτε ένα σημαντικό κενό στα οικονομικά του Οργανισμού. Και αυτό αναμένετε να δημιουργήσει ζητήματα και στην επόμενη ΣΣΕ καθώς η ισχύουσα έχει λήξει από τον Δεκέμβρη όπως και η μετενέργεια της.
Είναι αξιοσημείωτο ότι η ΠΟΣ δεν έχει αναφέρει τίποτα για την χρηματοδότηση του ΟΣΕ και φυσικά δεν έχει αναφέρει κουβέντα για την αναγκαιότητα της ανάταξης του δικτύου. Η απαξίωση του δευτεροβάθμιου οργάνου εκπροσώπησης των σιδηροδρομικών,σε όλο της το μεγαλείο.
Ίσως αυτό συμβαίνει επειδή πολλοί Διευθυντές στον ΟΣΕ (σε κρίσιμα μάλιστα πόστα) είναι και ενεργοί συνδικαλιστές ανέφερε συνάδελφος με εμπειρία στον χώρο και όπως είναι λογικό, δεν θέλουν αντιπαραθέσεις με την Διοίκηση.
Απευθείας αναθέσεις
Πολλά ερωτηματικά εγείρονται για τις απευθείας αναθέσεις -εκατοντάδων χιλιάδων Ευρώ- πχ για την φύλαξη ισόπεδων διαβάσεων ή καθαρισμού -,για τις οποίες επίσης η ΠΟΣ αλλά ούτε ο εκπρόσωπος εργαζομένων στο ΔΣ συνάδελφος Λεβέντης, έχουν ενημερώσει τους σιδηροδρομικούς.
Υποτίθεται ότι για το θέμα αυτό -όπως διαβάζαμε και σε portal- θα είχε κλείσει ο διαγωνισμός του ΑΣΕΠ με την πρόσληψη 160 νέων εργαζομένων σε αυτές. Ωστόσο καμία ενημέρωση δεν υπάρχει στο θέμα και στην Διαύγεια βρίσκουμε δεκάδες τέτοιες αποφάσεις.
Έχει εξασφαλιστεί χρηματοδότηση για τις απευθείας αναθέσεις; Έχει θέσει το θέμα στο ΔΣ ο συνάδελφος εκπρόσωπος εργαζομένων;
Η ανάταξη του Δικτύου
Το πλέον σημαντικό όμως είναι η σιγή που επικρατεί γύρω από την καθομολογουμένως απαραίτητη ανάταξη του σιδηροδρομικού Δικτύου και τα έργα που πρέπει να πραγματοποιήσει ο ΟΣΕ για την τηλεδιοίκηση, τα φωτοσήματα, το ETCS, την περίφραξη της γραμμής.
Κάθε μέρα καθυστέρησης στην ολοκλήρωση των οποίων, θέτει ανυπέρβλητα εμπόδια στην προσπάθεια για να αυξηθεί η χωρητικότητα του δικτύου αλλά και οι ταχύτητες των τρένων και προκειμένου να μειωθεί η χρονοαπόσταση μεταξύ Αθήνας- Θεσσαλονίκης.
8 μήνες έχουν περάσει απο την αλλαγή Διοίκησης στον ΟΣΕ και σήμερα δεν ξέρουμε που βρίσκεται η Σύμβαση για την ανάταξη του σιδηροδρομικού δικτύου, πόσο αυτή θα κοστίσει, πότε θα δημοπρατηθεί, αν υπάρχει ένα έστω υποτυπώδες σχέδιο, πότε ασφαλώς θα ξεκινήσει η υλοποίηση της και πότε ασφαλώς θα υλοποιηθεί!
Ακόμα και το 2021 ακούγεται μακρινό με την σημερινή κωλυσιεργία στον ΟΣΕ.
Η σημαντική αυτή καθυστέρηση, λειτουργεί σαφώς αποτρεπτικά στην προσπάθεια ανάπτυξης του σιδηροδρόμου.
Δεν ξεχνάμε φυσικά την σιγή απο τον ΟΣΕ για το δίκτυο προς Αλεξανδρούπολη και τον σχεδιασμό για την περιοχή όπου ο σιδηρόδρομος κινδυνεύει να απαξιωθεί οριστικά.
Πόσα Άδενδρα πρέπει ακόμα να ζήσουμε ;
Την εβδομάδα που πέρασε συμπληρώθηκαν 3 χρόνια απο το θανατηφόρο δυστύχημα στο Άδενδρο, εξαιτίας της μη λειτουργίας των συστημάτων ασφαλείας.
Στο ίδιο σημείο είχε σημειωθεί δυστύχημα -χωρίς ευτυχώς θύματα- ΚΑΙ στα τέλη της δεκαετίας του 2000 ενώ όπως είχε τονίσει και το Σωματείο των μηχανοδηγών το 2017 στην συνέντευξη τύπου, τουλάχιστο 12 είναι τα σημεία του δικτύου όπου συρμοί εισέρχονται σε παρακαμπτηρίους χωρίς φωτοσήματα. Αν μάλιστα ανατρέξει κάποιος ακόμα και στην δεκαετία του 90, θα βρεί δελτία τύπου απο τις Διοικήσεις του ΟΣΕ, οι οποίες απο τότε αναφέρονταν στο ETCS!
Η προσωρινή λύση που είχε προταθεί για τις περιπτώσεις σταθμών όπως το Άδενδρο, ήταν η επέκταση των αποβαθρών προκειμένου οι συρμοί να διέρχονται στην ευθεία σε όλες αυτές τις περιπτώσεις και μέχρι να ολοκληρωθούν τα έργα. Δυστυχώς δεν ακολουθήθηκε ποτέ, ενώ η κατάσταση δεν έχει αλλάξει και παραμένει άγνωστο το πότε αυτό θα γίνει.
Ασφαλώς ο σιδηρόδρομος παραμένει το πλέον ασφαλές μέσο μεταφοράς επιβατών και εμπορευμάτων. Η επαγγελματική επάρκεια και εμπειρία των σιδηροδρομικών, η αυστηρή τήρηση των κανονισμών εγγυάται την ασφάλεια κυκλοφορίας.
Το ζητούμενο όμως είναι να περάσουμε ολοκληρωτικά στην επόμενη εποχή για τον σιδηρόδρομο.
Και αυτό θα γίνει με την ανάταξη του Δικτύου επιδομής.
Καιρός να ασχοληθούν σοβαρά με αυτό στον ΟΣΕ γιατί η καθυστέρηση είναι αδικαιολόγητη, ιδιαίτερα όταν στην αναγκαιότητα της ανάταξης, έχει αναφερθεί τόσο η σημερινή αλλά και η προηγούμενη πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Μεταφορών.
To στέκι της έλξης - Το blog των μηχανοδηγών
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου